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市場調査レポート
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ペットフード包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Pet Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 169 Pages | 納期: 2~3営業日

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ペットフード包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 169 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ペットフード包装の市場規模は、2024年に128億5,000万米ドルと推定され、2029年までに175億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年~2029年)中に6.40%のCAGRで成長する見込みです。

ペットフード包装- 市場

ペットフード包装市場は、仲間としてのペットの採用の増加と、飼い主のペットの健康維持に対する意識の高まりにより、注目を集めています。ペットの健康に対する懸念の高まりにより、ペットフード包装の品質を維持するために、こぼれ防止の高度なペットフード包装の採用が促進されています。

主なハイライト

  • 社会契約が変化し、ペットを忠実な家族の一員として扱うことが社会規範となるにつれ、プレミアムペットフードカテゴリの成長と発展は自然な結果として現れてきました。新しいブランドプレーヤーの出現と劇的な包装を可能にするSKUの急増がペットフード業界を推進しています。
  • 優れた保護機能とHD印刷を備えた柔軟なパッケージと軽量の容器は、加工業者がペットの飼育ブームを活用し、ウェットおやつ、高タンパク質含有量、サプリメントなどの動向に対応するのに役立ちます。FSMAのもとで米国のペットフード生産がより安全になるにつれ、パッケージは透明性を反映し、窓からフードが見えるようになり、天然成分が強調されるようになりました。
  • ビニール袋はペットフード包装に広く使用されています。しかし、環境への懸念やプラスチック包装に関する規制により、ペットフード業界におけるこのような包装の採用率は減少しています。
  • COVID-19発生によって多くの国で課されたロックダウンにより、ペットフード包装市場はここ数カ月間、製品需要に二重の影響を与えています。COVID-19の影響で、包装メーカーは短期的なものと予想されていた多くの問題に直面しました。ロックダウンの影響には、サプライチェーンの混乱、製造プロセスで使用される原材料の入手不能、労働力不足、最終製品の生産が高騰して予算を超過する可能性のある価格の変動、配送の問題などが含まれます。
  • ペット動物の養子縁組は、パンデミック中にインドなどいくつかの国で動向となり、現在も続いています。たとえば、2022年4月にThe HinduとAmazon Prime Videoが実施した養子縁組運動では、個人が飼い主のない動物を家族に迎えることが認められ、人々はインドの気候に適応していない品種に莫大な費用を費やす代わりに、飼い主のない動物を引き取る必要性を勧められました。このような取り組みは、国内のペットフード包装市場を活用することになると予想されています。

ペットフード包装市場の動向

ドライペットフードの種類が最も急速に成長

  • ペットフードには、最終的な水分含有量に応じて、ウェット、セミモイスト、ドライ(キブルとも呼ばれます)の3つのタイプがあります。乾燥ペットフードには、焼き、ペレット、押し出し成形された飼料が数種類ありますが、押し出し成形されたフードが最も人気があります。穀物、肉、家禽肉、卵、野菜製品別は通常、追加の脂質、ビタミン、ミネラルとともに、ペットフード製造の原材料として利用されます。
  • ドライペットフードには一般に、押し出し成形、焼成(キブル)、またはフレーク状のものが含まれます。保管に関しては、ビタミンの破壊や脂肪の酸化を防ぐために、ドライペットフードは冷たく乾燥した環境で保管されます。脂肪が酸化すると腐敗が進むからです。ドライフードを噛むと歯石の蓄積を減らすことができるため、ドライドッグフードは犬の歯を健康に保つためにも使用されます。
  • さらに、デンプン質(風味増強剤)要素が主に水分含量20%未満の乾燥ペット食を構成し、タンパク質性成分の量は限られています。水分含有量が8%から9%の乾燥ペットフードは、乾燥してもろい質感を持っていることがよくありますが、水分含有量が10%から15%の他の配合物はより柔らかい質感を持っています。
  • ドライペットフードは水分活性が低く、その結果として微生物学的に安定しているため、保存期間が長くなります。しかし、乾燥したペットフードは通常、湿ったまたは半湿ったペットフードよりもペットにとって魅力的ではありません。これは、おそらく味の魅力が低いためです。対照的に、一部のペットは、その食感の性質からドライペットフードを好む場合があります。これにより、ドライペットフード包装市場の成長が促進されます。
  • ドライペットフードは従来、包装に手間がかかる製品ではなく、著名なブランドが紙袋入りのドライペットフードを提供しています。Nestle Purinaのような企業は、新しい紙ベースの素材や、顧客が乾燥ペットフードを摂取するために容器を持ち込める再利用可能な包装システムなど、新しい包装方法を模索しています。
  • 近年、市場では世界レベルでのパートナーシップや企業の拡大がいくつか見られました。これにより、ドライペットフード包装会社は成長市場で競争することができました。

北米が最大のシェアを握る

  • 北米におけるペットフード包装の需要は、この地域でのペットや救助犬の受け入れの増加と相関している可能性があります。米国ペット製品協会(APPA)による2021年から2022年の全国ペット所有者調査によると、米国の世帯の約70%、または約9,050万世帯がペットを所有しています。
  • ペットや保護動物の受け入れの増加により、包装業界はペットフード製品のプレミアム化と安全性についてブレインストーミングを行うようになりました。このバッグや容器により、メーカーは、持続可能なオプション、個別のペットの食事、人間でも魅力的だと感じる成分を求める犬猫の飼い主にとって目立つ存在になります。
  • ペットの人間化は、ペットケア業界を再構築する最大の動向の1つです。Mondiが実施した調査によると、回答者の75%が、持続可能なパッケージを備えたブランドに対し、より多くの支出をし、より好意的に感じるつもりであることが示唆されました。さらに、ブランドは持続可能性を最大の関心事として、ペットフード業界における企業価値を補完するソリューションを求めています。
  • ドライペットフードバッグには独自の構造が必要です。マルチウォールバッグの内層は内容物を保護する必要があり、外層は油汚れが内層に浸透せず、見た目が美しい必要があります。
  • したがって、Mondiのような企業は、BarrierPack Recyclableなどのペットフード包装ソリューションを提供しています。これらの既成パウチとFFSロールストックはプラスチックラミネートを構成しており、フレキシブル包装が受け入れられる地域や店舗での引き取りを通じてリサイクルできます。これは機能を損なうことなく実現されています。
  • さらに、BASFアメリカは、水性エマルジョンであるJONCRYL HPB 1702を使用して、より持続可能なペットフード包装を開発しています。これは、ペットフード市場が要求する耐油性特性と食品安全認証を持続的に提供できます。JONCRLY HPB 1702は、フレキソ印刷、グラビア印刷、またはロッドで塗布すると、室温と60°Cまでの高温で、折り曲げたり折り目をつけたりした後でも、優れた耐グリース性を発揮します。

ペットフード包装業界の概要

市場には複数の企業が含まれており、競合が激化しています。この競争企業間の敵対関係の激しさは、予測期間中に適度に高くなることが予想されます。この市場の主要企業には、Amcor Limited、American Packaging Corporation、ProAmpac LLC、ProAmpac LLC、Constantia Flexibles Group GmbH、Crown Holdingsなどがあります。ペットフード製品の革新とペットフード包装市場での競合の激化により、メーカーはより多くの顧客を引きつけるために高品質で持続可能な包装を選択しています。

  • 2022年8月:Amcorは、チェコ共和国にある世界クラスのフレキシブル包装工場を買収したと発表しました。このサイトの戦略的な立地により、Amcorは欧州のフレキシブル包装ネットワーク全体での強い需要と顧客の増加に対応する能力が直ちに向上しました。この工場は、2019年にDGパックから委託されたグリーンフィールド開発であり、コーヒーやペットフードなどの魅力的な分野向けの最先端の特殊設備を備えています。
  • 2022年5月:Coverisは、プロテインブーストペットフード製品群用のモノマテリアルとリサイクル可能なポリエチレン(PE)バッグに関して、フランスのナチュラルプレミアムペットフードメーカー、Ultra Premium Directと提携しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19が業界に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • プレミアム製品やブランド製品に対する需要の増加
    • ペットの健康維持に対する意識の向上
  • 市場抑制要因
    • 食品安全規制の採用の増加

第6章 ペットフード市場情勢

  • ペットフード業界の概要
  • ペットフードの種類
  • ペットフード:動物の種類別

第7章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • 紙と板紙
    • 金属
    • プラスチック
  • 製品タイプ別
    • パウチ
    • 紙器
    • 金属缶
    • バッグ
    • その他のタイプ
  • 食品の種類別
    • 乾燥食品
    • ウェットフード
    • 冷蔵・冷凍
  • 動物別
    • ドッグフード
    • キャットフード
    • その他の動物用食品
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • American Packaging Corporation
    • Crown Holdings
    • ProAmpac LLC
    • Constantia Flexibles Group GmbH
    • Coveris Holdings
    • Polymerall LLC
    • Mondi PLC
    • Sonoco Products Company
    • Berry Global Inc.
    • Ardagh Group SA
    • Wipak
    • Silgan Holdings Inc.

第9章 投資分析

第10章 市場の将来

目次
Product Code: 57325

The Pet Food Packaging Market size is estimated at USD 12.85 billion in 2024, and is expected to reach USD 17.52 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.40% during the forecast period (2024-2029).

Pet Food Packaging - Market

The pet food packaging market is gaining traction due to the growing adoption of pets as companions and the increasing awareness about maintaining a pet's health among owners. The rising concerns about pets' health are boosting the adoption of spill-proof and advanced pet food packaging to maintain pet food packaging quality.

Key Highlights

  • As the social contract shifts and treating pets as faithful family members become more of a social norm, the growth and development of the premium pet food category have emerged as a natural consequence. The emergence of new brand players and the proliferation of SKUs unleashing dramatic packaging is driving the pet food industry.
  • Flexible packages and lighter containers with premium protection and HD printing help processors tap into booming pet ownership and react to trends like wet treats, high protein content, and more supplements. As US pet food production becomes safer under FSMA, the packaging reflects transparency, showing the food through windows and highlighting natural ingredients.
  • Plastic bags are widely used in the packaging of pet food. However, the adoption rate for such packaging in the pet food industry is declining due to environmental concerns and regulations on plastic packaging.
  • The pet food packaging market has witnessed a double impact on product demand in recent months owing to the lockdowns imposed in many countries due to the outbreak of COVID-19. With COVID-19, packaging manufacturers were flooded with a pool of issues that were anticipated to be only for the short term. Some of the effects of lockdown include supply chain disruptions, lack of availability of raw materials used in the manufacturing process, labor shortages, fluctuating prices that could cause the production of the final product to inflate and go beyond budget, shipping problems, etc.
  • The adoption of pet animals has become a trend during the pandemic in a few countries, such as India, and has become an ongoing trend. For instance, an adoption drive conducted by The Hindu and Amazon Prime Video in April 2022 allowed individuals to adopt stray animals into their families, and people were advised of the need to adopt strays instead of spending immense amounts on breeds, many of which are not fitted to the Indian climate. Such initiatives would leverage the market for pet food packaging in the country.

Pet Food Packaging Market Trends

Dry Pet Food Type to Witness Fastest Growth

  • Pet foods come in three types, depending on their final moisture content, namely wet, semi-moist, and dry (also called kibble). Baked, pelleted, and extruded feeds are a few types of dry pet foods, with extruded foods being the most popular. Grain, meat, poultry, eggs, and vegetable by-products are typically utilized as raw ingredients in pet food production, along with additional lipids, vitamins, and minerals.
  • Dry pet foods generally include extruded, baked (kibbles), or flaked. In terms of storage, dry pet foods are stored in a chill, dry environment to prevent the destruction of vitamins and the oxidation of fats. Because oxidation of fats leads to rancidity. Dry dog food is also used to help keep the dog's teeth healthy since chewing dry food helps to reduce tartar buildup.
  • Moreover, farinaceous (flavor enhancers) elements predominantly make up dry pet diets with a moisture content of less than 20% and a limited amount of proteinaceous ingredients. Dry pet foods with a moisture content of 8-9% often have a dry and brittle texture, whereas other formulations with a moisture content of 10-15% have a softer texture.
  • Due to their low water activity and consequent microbiological stability, dry pet foods have a long shelf life. However, dry pet foods are typically less appealing to pets than moist or semi-moist pet foods, probably due to their low flavor appeal. In contrast, some pets may prefer dry pet foods due to their textural qualities. This drives the growth of the dry pet food packaging market.
  • Dry pet food has not conventionally been a demanding product to package, with prominent brands offering dry pet food in paper bags. Companies like Nestle Purina are exploring new packaging methods, including new paper-based materials and piloting reusable packaging systems where customers can bring their containers to take dry pet food.
  • The market witnessed several partnerships and corporate expansions at the global level in recent years. This helped the dry pet food packaging companies to compete in the growing market.

North America to Hold the Largest Share

  • The demand for pet food packaging in North America can be correlated with the increasing adoption of pets and rescue dogs in the region. According to the National Pet Owners Survey of 2021-2022 by the American Pet Products Association (APPA), about 70% of US households, or about 90.5 million families, own pets.
  • The increase in the adoption of pets and rescue animals also led the packaging industry to brainstorm on the premiumization and safety of pet food products. The bag or container makes manufacturers stand out with cat and dog owners who want sustainable options, personalized pet diets, and ingredients that even humans find appealing.
  • Pet humanization is one of the biggest trends reshaping the pet care industry. A survey conducted by Mondi suggested that 75% of the respondents intend to spend more and feel more favorable toward brands with sustainable packaging. Moreover, brands seek solutions that complement their corporate values in the pet food industry, with sustainability being the prime concern.
  • Dry pet food bags require unique construction. The inner layer of the multiwall bag should protect the contents, and the outer layer needs to be aesthetically pleasing with no grease stains permeating through the inner layer.
  • Therefore, Companies like Mondi offer pet food packaging solutions such as BarrierPack Recyclable. These premade pouches and FFS roll-stock constitute plastic laminates that are recyclable in areas where flexible packaging is accepted and through store drop-off. It is done without compromising functionality.
  • Moreover, BASF America is creating more sustainable pet food packaging with its water-based emulsion, JONCRYL HPB 1702. It can sustainably deliver the grease-resistant properties and food safety certifications demanded by the pet food market. Applied via flexographic, gravure, or rod, JONCRLY HPB 1702 provides excellent grease resistance at room temperature and elevated temperatures of up to 60°C, even after folding and creasing.

Pet Food Packaging Industry Overview

The market contains multiple companies, which intensifies the level of competition. This intensity of competitive rivalry is expected to be moderately high over the forecast period. Some key players in this market are Amcor Limited, American Packaging Corporation, ProAmpac LLC, ProAmpac LLC, Constantia Flexibles Group GmbH, and Crown Holdings. With innovation in pet food products and rising competition in the pet food packaging market, manufacturers opt for quality and sustainable packaging to attract more customers.

  • August 2022: Amcor announced that it had acquired a world-class flexible packaging plant in the Czech Republic. The site's strategic location immediately increased Amcor's ability to satisfy strong demand and customer growth across its flexible packaging network in Europe. The plant is a greenfield development commissioned by DG Pack in 2019 and features state-of-the-art specialized equipment for attractive segments, including coffee and pet food.
  • May 2022: Coveris partnered with Ultra Premium Direct, a French manufacturer of natural premium pet food, on mono-material and recyclable polyethylene (PE) bags for the Protein Boost pet food product range.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Demand for Premium and Branded Products
    • 5.1.2 Increasing Awareness about Maintaining Pet's Health
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Adoption of Food Safety Regulations

6 PET FOOD MARKET LANDSCAPE

  • 6.1 Pet Food Industry Overview
  • 6.2 Types of Pet Food
  • 6.3 Pet Food by Animal Type

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Material
    • 7.1.1 Paper and Paperboard
    • 7.1.2 Metal
    • 7.1.3 Plastic
  • 7.2 By Product Type
    • 7.2.1 Pouches
    • 7.2.2 Folding Cartons
    • 7.2.3 Metal Cans
    • 7.2.4 Bags
    • 7.2.5 Other Types
  • 7.3 By Type of Food
    • 7.3.1 Dry Food
    • 7.3.2 Wet Food
    • 7.3.3 Chilled and Frozen
  • 7.4 By Animal
    • 7.4.1 Dog Food
    • 7.4.2 Cat Food
    • 7.4.3 Other Animal Food
  • 7.5 By Geography
    • 7.5.1 North America
    • 7.5.2 Europe
    • 7.5.3 Asia-Pacific
    • 7.5.4 Latin America
    • 7.5.5 Middle East and Africa

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Amcor PLC
    • 8.1.2 American Packaging Corporation
    • 8.1.3 Crown Holdings
    • 8.1.4 ProAmpac LLC
    • 8.1.5 Constantia Flexibles Group GmbH
    • 8.1.6 Coveris Holdings
    • 8.1.7 Polymerall LLC
    • 8.1.8 Mondi PLC
    • 8.1.9 Sonoco Products Company
    • 8.1.10 Berry Global Inc.
    • 8.1.11 Ardagh Group SA
    • 8.1.12 Wipak
    • 8.1.13 Silgan Holdings Inc.

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET