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市場調査レポート
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1683482

米国のペットフード包装:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

U.S. Pet Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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米国のペットフード包装:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のペットフード包装市場は予測期間中にCAGR 5.6%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 米国ではペット飼育が増加しており、ペットフード包装の需要を牽引しています。2021-2022 American Pets Products Association(APPA)のNational Pet Owners Surveyによると、2020年、米国におけるペットの所有率は世帯の67%から過去最高の70%に増加しました。
  • ペットの飼い主はペットの健康を非常に重要視しているため、ペットのフードにより多くの投資をすることを望んでいます。このため、保護的で情報量が多く、持続可能な包装に対する飼い主の需要が高まっています。
  • 国内では様々な団体が持続可能性を加速させるための努力をしています。例えば、2021年2月、米国の非営利団体であるペット・サステナビリティ連合(PSC)は、フレックス・フォワードの第I段階の完了を発表しました。フレックス・フォワードは、使用済みペットフードやおやつの軟質プラスチック包装の回収目標5,000ポンドを超えた後、埋立廃棄物を削減し、ペット業界に持続可能なパッケージング・ソリューションを提供することを目的としたリターン・トゥ・リテイル・パッケージング・パイロット・プログラムです。
  • COVID-19の大流行は米国のペットフード業界に深刻な影響を与えています。また、製造と包装には直接的な相関関係があるため、ペットフード包装の成長にも影響を与えています。例えば2021年6月、ペットフード協会(PFI)は米国農務省(USDA)に対し、COVID-19の大流行によりペットフードやおやつの製造業者に見られるサプライチェーンの制約について詳述した報告書を提出しました。同協会は、輸送とサプライチェーンのインフラにおけるいくつかの問題点と、ペットフード産業が米国の他の市場と相互につながっていることが、2020年から2021年にかけて供給不足とその他の混乱を引き起こしたことを指摘しました。
  • また、持続可能な製品へのシフトが進む中、国内でも同様の意図を持つペットフード・ブランドが新たに登場しています。例えば、2021年8月、Target Corp.はペットフードブランドKindfulの立ち上げを発表しました。このブランドはリサイクル可能なパッケージを提供しており、小売業者の環境目標に沿ったものです。市場競争は激化しており、革新的なパッケージング・ソリューションの開発に重点が置かれています。

米国のペットフード包装市場の動向

国全体でのペット飼育率の増加が市場の成長を牽引。

  • 米国ではペットの飼育数が大幅に増加しており、ペットフード包装の需要を牽引しています。米国ペット用品協会(APPA)の2021-2022年調査によると、ペットの所有率は、米国でペットを飼っている世帯の推定67%から推定70%に増加しています。ミレニアル世代が32%と最も多く、次いで団塊世代が27%、X世代が24%となっています。この割合は、最初の調査が行われた1988年当時の米国世帯の56%から上昇しています。
  • さらに、過去1年間にペットの出費が増加し、ペットの飼い主の35%が、過去12ヶ月間にペット/ペット用品(フード、健康関連商品、その他のペットケア用品を含む)に前年よりも多く出費したと回答しています。さらに、調査回答者の約14%が、パンデミックの間に新しいペットを飼ったことを確認しています。
  • ペット用品の利益の可能性に気づいている小売店は増えており、プライベート・ブランドを立ち上げる小売店もあります。例えば、ターゲットは2021年8月、キャットフードとドッグフードに特化したペットカテゴリーの最新プライベートブランドを立ち上げました。Kindfulには、ウェットフードやドライフードからおやつやトッパーまで50種類以上の製品があり、鶏肉や放牧飼育された牛肉、持続可能な手段で捕獲された魚などの原材料を使用しています。
  • さらに、米国ではeコマース産業の成長により、ペットフード製品の浸透が進んでいます。例えば、APPAによると、パンデミック以前は、ペットの飼い主の約60%が実店舗で直接ペット用品を購入していました。しかし、パンデミック時には、対面での購入は41%に減少し、自宅への配送を希望するオンライン購入を好む飼い主の46%に近づいた。パッケージ化されたペットフード製品のアウトリーチの増加は、予測期間中、この地域のパッケージ業界の成長に有利に働くと予想されます。

パウチが大きな市場シェアを占める

  • パウチの需要は、ジッパー式開閉機構や軽量化など、消費者の利便性を高める機能によって強化されると推定されます。一方、ペットフード製造業者にとっては、パウチは軽量であるため輸送コストの削減に役立ちます。
  • スタンドアップパウチは、ペット用おやつ(理想的には小売店の店頭で注目される)の最有力選択肢として浮上しました。パッケージング・ベンダーが様々なコンフィギュレーションでパウチを提供する中、スタンドアップ・パウチは複数のグラフィック・パネルを集め、調査された市場で測定可能なリフトを生み出しています。
  • テクノロジーの進化に伴い、包装機の多用途性と効率性は、様々な種類のフォーマットを可能にしています。グラフィックのデジタル化とHD化の進歩により、ペットフード分野では独創的なパッケージデザインが可能になり、様々な素材に人目を引く写真、グラフィック、カラーを安価に生産できるようになりました。
  • さらに、パウチの実際のリサイクル性は完全には達成されていないです。このため、業界では大きな懸念があります。このため、市場で事業を展開するプレーヤーは、このような市場動向に合わせて、包装に使用する材料を革新する原動力となっています。例えば、2021年1月、ProAmpacはリサイクル対応レトルト包装のニーズに応えるため、特許出願中のProActive Recycle Ready Retort RT-3000の発売を発表しました。RT-3000パウチはペットフード用と人間用を明確にし、スタンドアップパウチと3方シールパウチを用意しています。また、レトルト用途における食品との接触についてもEUおよびFDAに準拠しています。

米国ペットフード包装業界の概要

米国のペットフード包装市場は中程度の競争状態にあり、新規参入企業の増加により細分化された段階に移行しています。大手企業が採用する基本戦略には、カスタマイズ製品の提供、新しい包装形態の導入、新素材の革新などがあります。市場に参入している大手企業には、Amcor Plc.、American Packaging Corporation、Crown Holdings Inc.、ProAmpac LLCなどがあります。最近の動向は以下の通り:

  • 2020年9月-Amcor社はNestle社と共同でペットフード用のリサイクル可能なフレキシブルレトルトパウチを発売しました。両社は製品開発プロセスで協力し、耐熱性、機械性能、保存性、リサイクル性を実環境でテストしました。フレキシブル・レトルト包装は、金属缶に代わる現代的な包装であり、軽量、資源効率、輸送の容易さにより、何百もの消費者製品のカーボンフットプリントを改善することができます。
  • 2020年3月-TCトランスコンチネンタルは、TCトランスコンチネンタルパッケージング内にリサイクルグループの設立を発表。2020年、同グループは選別施設やその他の商業、工業、農業から回収されたフレキシブルプラスチックを再生プラスチック顆粒に変換するための設備を購入する予定です。また、この分野の企業買収の可能性も視野に入れています。リサイクル・グループの設立は、エレン・マッカーサー財団の「ニュー・プラスティック・エコノミー・世界・コミットメント」に署名したTCトランスコンチネンタルの目標達成に貢献するものと期待されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査の前提

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 競合優位性を獲得する手段としてパッケージの利用を重視する複数のプレミアム・カテゴリー・ブランドの参入
    • 全国的なペット飼育率の上昇に伴う機能性食品への需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 持続可能性、耐久性、進化する規制の間のトレードオフを見つけることに関する継続的課題
    • COVID-19がペットフード包装市場に与える影響の評価(このセクションで取り上げる主なテーマは、より大量の包装を必要とするeコマースペット製品の需要の伸び、飼い主のパターンの進化など)
    • ペットフード包装市場における最近のイノベーション

第5章 米国のペットフード市場情勢

  • ペットフード市場の概要
  • ペットフードのタイプ

第6章 米国のペットフード包装市場セグメンテーション:材料タイプ別

  • 紙と板紙
  • 金属
  • プラスチック

第7章 米国のペットフード包装市場セグメンテーション:製品タイプ別

  • パウチ
  • 折りたたみカートン
  • 金属缶
  • その他のタイプ

第8章 米国のペットフード包装市場セグメンテーション:ペットフードタイプ別

  • ドライフード
  • ウェットフード
  • チルド・フローズン

第9章 米国のペットフード包装市場セグメンテーション:動物別

  • ドッグフード
  • キャットフード
  • その他の動物(魚、鳥など)

第10章 競合情報-企業プロファイル

  • Amcor PLC.
  • American Packaging Corporation
  • Crown Holdings Inc.
  • ProAMpac LLC
  • Constantia Flexibles
  • TC Transcontinental
  • Polymerall LLC
  • Mondi Group
  • Sonoco Products Company
  • Berry Global Inc.

第11章 市場の将来

目次
Product Code: 72255

The U.S Pet Food Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.6% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Pet ownership in the United States has been increasing, which drives the demand for pet food packaging. According to the 2021-2022 American Pets Products Association (APPA) National Pet Owners Survey, in 2020, pet ownership in the United States increased from 67% of households to an all-time high of 70%.
  • As pet owners take their pets' wellness exceptionally seriously, they are willing to invest more in their foods. This is leading to increasing demand from pet owners for protective, informative, and sustainable packaging.
  • Various organizations in the country are making efforts to accelerate sustainability in the country. For instance, in February 2021, the Pet Sustainability Coalition (PSC), a US-based non-profit organization, announced the completion of phase I of Flex Forward. Flex Forward is a return-to-retail packaging pilot program aimed at reducing landfill waste and delivering sustainable packaging solutions to the pet industry after exceeding the collection goal of 5,000 pounds of used flexible plastic pet food and treat packaging.
  • The COVID-19 pandemic has severely impacted the pet food industry in the United States. It also affects the growth of pet food packaging due to the direct correlation between manufacturing and packaging. For instance, in June 2021, Pet Food Institute (PFI) submitted a report to the US Department of Agriculture (USDA) detailing the supply chain constraints seen by pet food and treat manufacturers due to the COVID-19 pandemic. The association pointed out several issues in the transportation and supply chain infrastructure and how the pet food industry's interconnected nature with other markets in the United States caused supply shortages and other disruptions in 2020-2021.
  • In addition, with the growing shift toward sustainable products, new pet food brands are coming up in the country with similar agendas. For instance, in August 2021, Target Corp. announced the launch of the pet food brand, Kindful. The brand offers recyclable packaging, which is in line with the retailer's environmental goals-the increasing competition in the market, leading to a strong focus on developing innovative packaging solutions.

US Pet Food Packaging Market Trends

Increasing Pet Ownership across the Country to Drive the Growth of the Market.

  • Pet ownership in the United States is increasing significantly, driving the demand for pet food packaging. According to the American Pet Products Association's (APPA) 2021-2022 Survey, pet ownership has increased from an estimated 67% of U.S. households that own a pet to an estimated 70%. Millennials were revealed to be the largest cohort of pet owners at 32%, followed closely by Boomers at 27% and Gen X at 24%. The percentage is up from 56% of the U.S. households back in 1988 when the first-year survey was conducted.
  • Furthermore, the pet spending increased during the past year, with 35% of pet owners stating they spent more on their pet/pet supplies - including food, wellness-related products, and other pet care items - in the last 12 months than in the preceding year. Moreover, about 14% percent of survey respondents confirmed that they obtained a new pet during the pandemic.
  • A growing number of retail stores are realizing the profit potential of pet products, with a few even establishing their private labels. For instance, In August 2021, Target launched its latest private label in the pet category, focusing on cat and dog food. Kindful includes more than 50 products ranging from wet and dry food to treats and toppers made with ingredients including poultry, pasture-raised beef, and fish caught through sustainable means.
  • Moreover, the growth of the e-commerce industry in the United States has increased the penetration of pet food products in the country. For instance, according to APPA, about 60% of pet owners usually purchased pet products in person at brick-and-mortar stores before the pandemic. However, during the pandemic, in-person shopping dropped to 41%, aligning more closely with the 46% of pet owners who prefer to purchase online with purchases shipped to their homes. The increased outreach of packaged pet food products is expected to favor the growth of the packaging industry in this region during the forecast period.

Pouches to Hold a Significant Market Share

  • Pouch demand is estimated to be bolstered by features that foster convenience for consumers, including zippered closure mechanisms and light reduced weight. On the other hand, pouches serve reduced transportation costs due to their lightweight for the pet food manufacturers.
  • Stand-up pouches emerged as a top choice for pet treats (ideally for retail-shelf attention). With packaging vendors making pouches available in many configurations, stand-up pouches gather multiple graphics panels and create measurable lifts in the market studied.
  • As technologies are evolving, the versatility and efficiency of packaging machines allow many different kinds of formats. Better digital and HD capabilities advances in graphics enable creative package designs in the pet food sector, resulting in eye-catching photos, graphics, and colors on various materials that can be produced cheaper.
  • Furthermore, the actual recyclability has not been achieved fully for pouches. This accounts for significant concerns in the industry. This is driving the players operating in the market to innovate the material used for packaging to be in line with the market trends like this. For instance, in January 2021, ProAmpac announced the launch of patent-pending ProActive Recycle Ready Retort RT-3000 to meet the need for recycle-ready retort packaging. Explicitly made for pet and human food, RT-3000 pouches are offered in stand-up and three-side seal configurations. It is also EU and FDA compliant for food contact in retort applications.

US Pet Food Packaging Industry Overview

The United States Pet Food Packaging Market is moderately competitive and moving towards the fragmented stage as new players enter the market. The fundamental strategy adopted by the major players includes offering customized products, introducing new packaging formats, and the innovation of new materials, among others. Some of the major players operating in the market include Amcor Plc., American Packaging Corporation, Crown Holdings Inc., and ProAmpac LLC., among others. Some of the recent developments are:

  • September 2020 - Amcor, in collaboration with Nestle, launched the recyclable flexible retort pouch for Pet food. The partners collaborated during the product development process, testing for heat resistance, machine performance, shelf-life, and recyclability in the real world. Flexible retort packaging is a modern alternative to metal cans, and it can improve the carbon footprint of hundreds of consumer products owing to its lightweight, resource efficiency, and ease of transportation.
  • March 2020 - TC Transcontinental announced the creation of a Recycling Group within TC Transcontinental Packaging. In 2020, the group intended to purchase equipment to convert flexible plastics recovered from sorting facilities and another commercial, industrial, and agricultural sources into recycled plastic granules. It will also be on the lookout for potential acquisitions of companies in this sector. The establishment of the Recycling Group is expected to contribute to the achievement of TC Transcontinental's objectives as a signatory of the Ellen MacArthur Foundation's New Plastics Economy Global Commitment.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Entry of Several Premium Category Brands with Higher Emphasis on the Use of Packaging as a Means of Gaining Competitive Advantage
    • 4.2.2 Growing Demand for Functional Foods, coupled with Rise in Pet Ownership across the Country
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Ongoing Challenges Related to Finding a Trade-off between Sustainability, Durability, and Evolving Regulations
    • 4.3.2 Assessment of the COVID-19 Impact on the Pet Food Packaging Market (Key themes covered in this section include growth in demand for e-commerce pet products that require higher volume packaging, evolving ownership patterns, etc.)
    • 4.3.3 Recent Innovations in the Pet Food Packaging Market

5 PET FOOD MARKET LANDSCAPE IN THE UNITED STATES

  • 5.1 Pet Food Market Overview
  • 5.2 Types of Pet Food

6 THE US PET FOOD PACKAGING MARKET SEGMENTATION - BY MATERIAL TYPE

  • 6.1 Paper and Paperboard
  • 6.2 Metal
  • 6.3 Plastic

7 THE US PET FOOD PACKAGING MARKET SEGMENTATION - BY PRODUCT TYPE

  • 7.1 Pouches
  • 7.2 Folding Cartons
  • 7.3 Metal Cans
  • 7.4 Bags
  • 7.5 Other Types

8 THE US PET FOOD PACKAGING MARKET SEGMENTATION - BY PET FOOD TYPE

  • 8.1 Dry Food
  • 8.2 Wet Food
  • 8.3 Chilled and Frozen

9 THE US PET FOOD PACKAGING MARKET SEGMENTATION - BY ANIMAL

  • 9.1 Dog Food
  • 9.2 Cat Food
  • 9.3 Other Animals (Fish, Bird, etc.)

10 COMPETITIVE INTELLIGENCE - COMPANY PROFILES

  • 10.1 Amcor PLC.
  • 10.2 American Packaging Corporation
  • 10.3 Crown Holdings Inc.
  • 10.4 ProAMpac LLC
  • 10.5 Constantia Flexibles
  • 10.6 TC Transcontinental
  • 10.7 Polymerall LLC
  • 10.8 Mondi Group
  • 10.9 Sonoco Products Company
  • 10.10 Berry Global Inc.

11 FUTURE OF THE MARKET