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市場調査レポート
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1444124

バター:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Butter - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 160 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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バター:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

バター市場規模は2024年に312億米ドルと推定され、2029年までに375億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.79%のCAGRで成長します。

バター- マーケット

バターは、世界中の家庭で調理される多くの食品に使用される主食の1つとみなされており、その需要が増加しています。また、数種類のフレーバーバターが入手可能になったことで、調査対象の市場での需要がさらに増加すると予想されます。マーガリンなどのバターの健康的な代替品の入手可能性と、バターの生産および流通における政府の規制が、市場の成長を抑制する要因の1つとなっています。さらに、家庭消費用としてバターを含む常温保存可能な乳製品に対する消費者の嗜好の高まりが、この地域の主要な市場促進要因であると認識されています。

さらに、この市場は、高品質の製品をさまざまな価格帯で提供することで、B2C市場に対応する多数のブランドが特徴です。さらに、酪農の近代化による乳製品の生産量の増加により、アジア、北米、その他の地域でバターの大量生産が可能になりました。また、バターを使って料理をしたり、朝のトーストにバターを塗ったりする家庭も増えています。消費者は、食料品店、大型スーパーマーケット、オンライン小売店で、幅広いブランドのバターを簡単に入手できます。このような要因が世界中のバター市場を動かしてきました。

バター市場動向

無乳糖バターの人気の高まり

食品に対する身体的な反応はよくあることですが、世界中、特に米国とカナダで乳糖不耐症に悩む住民が増えており、そのため乳糖を含まない乳製品の需要がさらに高まっています。乳糖を含まず、乳糖を含まない牛乳(牛乳にある程度のラクターゼ酵素を添加したもの)から作られるか、植物ベースまたは微生物源(培養されたもの)から作られる、さまざまなバターの需要と人気が高まっています。乳糖は牛乳やバターなどの乳製品に含まれる糖で、最も頻繁に起こる食品不耐症の1つです。乳糖不耐症の人は、バターやアイスクリームなどの新鮮な乳製品を消化するのが難しいことがよくありますが、乳糖を含まない乳製品は問題なく摂取できます。

バターは牛乳よりも乳糖の量が少ないにもかかわらず、乳糖を含まない乳製品の需要の高まりの波及効果として、乳糖を含まないバターや植物性バターの需要が大幅に増加しています。さらに、製造業者は世界中で増加する乳糖不耐症患者に対応できる革新的なバター製品を考案しています。たとえば、2021年8月、インドの乳製品不使用食品ブランドWhiteCubは、WhiteCubビーガンバターの発売を発表しました。これは乳製品を含まず、ビタミンB12とDを含む完全に植物ベースの製品です。

アジア太平洋はバターの最も急成長している市場です

アジア太平洋地域におけるバターの供給は、常に国内市場の増加量に大きな影響を受けてきました。アジア太平洋地域のバター加工工場は消費者の需要に応えるために大幅に拡大しており、市場の成長を促進しています。また、バターは主に西洋料理と関連付けられていますが、フォンテラなどの大手メーカーによって中華料理での使用の可能性が大きく宣伝されており、その結果、アジア料理、ひいてはアジア市場での用途が増加しています。ナッツバターの市場はピーナッツバター製品に傾いています。ただし、スプレッド市場のほとんどは、ヌテラなどのチョコレートスプレッドを扱うブランドによって対応されています。ナッツバターの需要は、スプレッドそのものではなく、食事の調理材料として注目を集めています。ブランドがオーガニック原料をベース材料とするユニークなレシピの作成に注力している国では、職人技によるナッツバターの成長が進んでいます。

バター業界の概要

世界のバター市場は本質的に細分化されており、多数の国内および多国籍企業が市場シェアをめぐって競争しており、製品の革新は主要企業が採用する主要な戦略的アプローチとなっています。さらに、合併、拡大、買収、他社との提携は、企業の存在感を高め、市場を活性化するための一般的な戦略です。調査対象の市場で事業を展開している主要企業には、Fonterra Co-operative Group、Arla Foods Amba、Dairy Farmers of America、Land O' Lakes Inc.などがあります。企業は価格、品質、革新性、プロモーションに基づいて競争しています。したがって、彼らは卓越した市場シェアを達成するための戦略的取り組みに焦点を当てています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 培養バター
    • 無培養バター
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Fonterra Co-operative Group
    • Arla Foods Amba
    • Ornua Co-operative Ltd
    • Land O'Lakes, Inc.
    • CROPP Cooperative(Organic Valley)
    • Dairy Farmers of America Inc.
    • Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation Ltd(GCMMF)
    • EATNUF
    • Anchor Fonterra
    • CavinKare
    • Lactalis International
    • Danone SA

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 52474

The Butter Market size is estimated at USD 31.20 billion in 2024, and is expected to reach USD 37.57 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.79% during the forecast period (2024-2029).

Butter - Market

Butter is regarded as one of the staple foods used in many food products cooked in the household globally, leading to its increased demand. Also, the availability of several kinds of flavored butter is further expected to increase its demand in the market studied. The availability of healthy alternatives to butter, such as margarine, along with government regulations in the production and distribution of butter, is one factor that is restraining the market growth. Additionally, the rising consumer preference for shelf-stable dairy products, including butter, for at-home consumption is identified as the key market driver in the region.

Further, the market is characterized by a large number of brands catering to the B2C market by offering quality products at different price points. Furthermore, the increase in the production of dairy products due to the modernization of dairy farming allows significant production of butter across Asia, North America, and other regions. Also, households are increasingly cooking with butter or spreading it on their morning toast. Consumers have easy access to wide-ranging brands of butter at any grocery store, hypermarket, and online retailers. Such factors have been driving the butter market around the globe.

Butter Market Trends

Rise in Popularity of Lactose Free Butter

While physical reactions to foods are common, an increasing number of residents around the globe, especially in the United States and Canada, are suffering from lactose intolerance, thereby further increasing the demand for lactose-free dairy products. There has been an increase in the demand and popularity of various butter variants, which are free from lactose and are either made from lactose-free milk (milk added with some amount of lactase enzyme) or made from plant-based or microbial sources (cultured butter). Lactose is a sugar that is present in milk and dairy products like butter and is one of the most frequent food intolerances. Individuals with lactose intolerance often have trouble digesting fresh milk products like butter and ice cream but can consume lactose-free dairy products without any difficulties.

Even though butter has lesser amounts of lactose than milk, there has been a substantial increase in demand for lactose-free butter as well as plant-based butter as a ripple effect of higher demand for lactose-free dairy products. Moreover, manufacturers are coming up with innovative butter products that can cater to the increasing population of lactose intolerants around the globe. For instance, in August 2021, India's dairy-free food brand, WhiteCub, announced the launch of their WhiteCub Vegan Butter. This is a dairy free product and is completely plant-based with vitamins B12 and D.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Market for Butter

Butter supply in the Asia-Pacific region has always been highly influenced in increasing quantities by the domestic market. Butter processing plants in the Asia-Pacific region have been significantly expanding to meet consumer demand, thus fueling market growth. Also, while butter is primarily associated with Western cuisines, its potential use in Chinese cuisine has been heavily promoted by major producers such as Fonterra, thus increasing its application in Asian cuisine and, subsequently, in the Asian market. The market for nut butter is inclined toward peanut butter products. However, most of the market for spreads is catered to by brands dealing with chocolate spreads, such as Nutella. The nut butter demand, instead of being in spreads itself, has garnered interest as a cooking ingredient for meals. The growth of artisanal nut butter is growing in countries where brands are focusing on creating unique recipes that have organic raw ingredients as a base material.

Butter Industry Overview

The global butter market is fragmented in nature, with a large number of domestic and multinational players competing for market shares and innovation in products being a major strategic approach adopted by the leading players. Additionally, mergers, expansions, acquisitions, and partnerships with other companies are common strategies to enhance the company's presence and boost the market. Some of the major companies operating in the market studied are Fonterra Co-operative Group, Arla Foods Amba, Dairy Farmers of America, and Land O' Lakes Inc., among others. Companies are competing based on price, quality, innovation, and promotions. Therefore, they are focused on strategic initiatives to achieve prominent market shares.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Cultured Butter
    • 5.1.2 Uncultured Butter
    • 5.1.3 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Fonterra Co-operative Group
    • 6.3.2 Arla Foods Amba
    • 6.3.3 Ornua Co-operative Ltd
    • 6.3.4 Land O' Lakes, Inc.
    • 6.3.5 CROPP Cooperative (Organic Valley)
    • 6.3.6 Dairy Farmers of America Inc.
    • 6.3.7 Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation Ltd (GCMMF)
    • 6.3.8 EATNUF
    • 6.3.9 Anchor Fonterra
    • 6.3.10 CavinKare
    • 6.3.11 Lactalis International
    • 6.3.12 Danone SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER