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市場調査レポート
商品コード
1444108

マネージドサービス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Managed Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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マネージドサービス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

マネージドサービス市場規模は2024年に2,809億6,000万米ドルと推定され、2029年までに4,109億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.90%のCAGRで成長します。

マネージドサービス-市場

ますます多くの中小企業(SMB)が非中核業務のアウトソーシングを検討しているため、中小企業(SMB)は市場の成長にプラスの影響を与える原動力となると予想されます。 Datto氏によると、平均してMSPの顧客ベースは122社であり、MSPの顧客の約60%には1~150人の従業員がいます。さらに、従業員が500名を超えるクライアントを報告したMSPはわずか5%でした。

主なハイライト

  • マネージドサービスは、中核となる専門知識に集中できるため、そのようなサービスを導入する組織の発展にプラスの影響を与えることが証明されているさまざまな利点を提供します。マネージドサービスの導入に成功すると、ITコストが25~45%削減され、運用効率が45~65%向上すると推定されています。さらに、Intelligent Technical Solutionsによると、25%の組織がダウンタイムのコストは1時間あたり平均301,000米ドルから400,000米ドルの間であると回答しています。
  • さらに、2022年は、開発スピードに合わせたアプリケーションの導入がすべてになると予想されていました。アプリケーションの保守およびサポートサービスは、ITにおけるマネージドサービスにとって極めて重要になります。アプリケーションパフォーマンスモニタリング(APM)には、開発者向けの迅速なフィードバックメカニズムが組み込まれます。フロントエンド監視(ユーザー行動の調査用)、ADTD(アプリケーションの検出、追跡、診断用)、およびAIOps分析(アプリケーションのライフサイクルパターンと異常の検出用)はすべてAPMの一部になります。これらのソリューションは、DevOpsチームがビジネス上の問題をより適切に分析するのに役立ちます。平均修復時間(MTTR)が短縮されます。
  • 業界の要件、標準、消費者のニーズが日々変化する中、企業は結果ベースの成果を求めています。事前に定義された基準または予想される基準を明確に文書化してリアルタイムで保持する必要があります。 MSPは高度な分析とレポートを使用して、実装されたテクノロジーの影響を述べ、事実データを提示することができるようになります。
  • さらに、ブロックチェーンとIoTテクノロジーは、マネージドサービスプロバイダーにとって、これらのテクノロジーを実装するための専門知識を必要とするため、より良い機会を生み出すことになります。これらの機会を掴み、関連性を維持し、競合に遅れないようにするために、マネージドサービスプロバイダーは、AR、VR、AIなどの革新的なテクノロジーの中でも、これらに不可欠なスキルセットをますます習得しています。
  • COVID-19の発生以来、企業が採用しているリモート勤務モデルにより、クラウドベースのソリューションに対する需要が大幅に増加しました。最新のクラウド環境を活用しようとするIT意思決定者が増えるにつれ、プロジェクトの実行期間が長期化し、より大きな予算が必要になることが増えています。 Wancloudsによると、米国と英国のIT意思決定者のほぼ半数(48%)が、単一のマルチクラウドアプリケーションの移行を正常に完了するまでにかかる平均時間は1~2か月であると述べています。

マネージドサービス市場の動向

製造業はかなりの市場シェアを保持すると予想される

  • 現在のテクノロジー主導のビジネス環境において、ビッグデータはメーカーの生産性と効率性を高める主要な推進力の1つです。センサーと接続デバイスの高い導入率とM2M通信の可能化により、製造業界で生成されるデータポイントが大幅に増加しました。
  • 業界は、データの生成と視覚化をリアルタイムで実現できるスマート産業への移行に向けて、懸命かつ迅速に売り込みを行っています。記述的な分析から予測的な分析への進化により、業界はこの大量のデータから得られるメリットを認識するようになりました。製造業のモットーは、データに基づいた統計の使用に基づいて意思決定を改善できる、指標ベースのセクターに移行することです。
  • インダストリー4.0の概念が製造業の生産現場に影響を与えることにより、温度、圧力、湿度、応力、ひずみなどの各プロセスポイントからデータを作成できるようになり、製造業から生成されるデータの量は雪だるま式に増加しました。、品質など数多くあります。
  • 半導体、家庭用電化製品、自動車業界にはいくつかの用途があり、メーカーは最終製品の品質を確保するために多数の変数を監視する必要があります。ビッグデータ分析は、従来の手法に対する効果的なソリューションとして登場しました。
  • ほとんどの中小規模の製造業はハードウェア機器に集中しており、ソフトウェアソリューションの専門知識が不足しているため、これらのビッグデータ分析ソリューションをアウトソーシングしています。ソフトウェアサービスのアウトソーシングにより、支出はさらに削減されます。フィールドサービス管理やERPなどの他のソフトウェアサービスのアウトソーシングにより、予測期間中にマネージドサービスが向上すると予想されます。

アジア太平洋は最も急成長する市場になると予想される

  • デジタルトランスフォーメーションはこの国で最優先事項となっており、より多くの企業がその取り組みを支援する正式な戦略を導入するにつれて急速に進んでいます。 2021年1月、中国国務院は第14次五カ年計画期間(2021~2025年)を通じてデジタル経済の繁栄を支援するための提案を発表しました。この計画によると、中国の産業のデジタル変革は2025年までに新たなレベルに達し、デジタル公共サービスはより包括的となり、デジタル経済のガバナンス構造は目に見えて改善されると思われます。
  • 中国のマネージドサービスプロバイダーは、最新のテクノロジーに対応することでセキュリティリスクを軽減し、エンドユーザーの運用を最適化することに重点を置いています。この国の通信会社は主にマネージドサービス市場を提供しています。これらの企業は、市場シェアを拡大するために、マネージドサービスを提供する企業を戦略的に買収しています。
  • さらに、インドの銀行セクターは、その業界におけるテクノロジーの急速な進化により、大きな変化を経験しており、問題に対処するために組織がクラウドコンピューティングサービスを導入するようになりました。さらに、国内のマネージドストレージプロバイダーは、BFSIセクター専用の統合クラウドストレージプラットフォームの開発に投資しています。
  • さらに、インド政府がスマートシティなどの物理インフラストラクチャーに向けて継続的に大規模な投資を行っていることにより、国内でデータストレージ、セキュリティ、ネットワーク管理などのマネージドサービスを展開する機会がさらに増えることが予想されます。現在、インドのスマートシティプログラムは100都市の変革に焦点を当てています。
  • 2022年 1月、KPMG IndiaとQualysは、KPMGのマネージドセキュリティサービスにQualysソリューションを追加するパートナーシップを発表しました。インドにおける業界をリードし、世界的に認知されているKPMGのサイバーセキュリティサービスは、Qualysの世界クラスのサイバーセキュリティイノベーションと組み合わされ、企業がネットワーク、アプリケーション、エンドポイント、クラウドワークロードをセキュリティの脆弱性から保護し、可視性を提供し、コンプライアンスを確保できるようになります。
  • 一方、サービス産業がGDPの最大の部分を占めており、日本はサービス産業の経営に多くの役割を担っています。日本は常に市場志向の経済であり、世界で2番目に発展した経済を代表しています。現在、この国はハイブリッド車、ロボット工学、光学機器の生産などの製造業に重点を置いています。

マネージドサービス業界の概要

世界のマネージドサービス市場は、複数の大手企業が存在するため、非常に競争が激しいです。市場の主要なプレーヤーには、Cisco Systems Inc.、IBM Corporation、Microsoft Corporation、Fujitsu Ltd、Wipro Ltdなどがあります。市場プレーヤーは、市場での激しい競合を維持するために戦略的なコラボレーションとパートナーシップを形成しています。

2022年5月、EYとIBM Expand Allianceは、デジタルイノベーションとレジリエンスの向上を通じて世界中の企業を支援する決定を発表しました。EYとIBMは、データ駆動型AIおよびハイブリッドクラウドソリューションを作成する新しいタレントセンターオブエクセレンス(COE)を設立しました。幅広い人材、人事、モビリティ、給与改革サービスを提供し、クライアントが人事機能を変革しながら従業員を惹きつけ、維持し、スキルを向上させるという緊急のニーズを克服できるよう支援します。

2022年 5月に、IBMはアマゾンウェブサービス Inc.(AWS)との戦略的コラボレーション契約(SCA)を発表し、幅広いソフトウェアカタログをAWS上のSoftware-as-a-Service(SaaS)として提供する計画を立てています。お客様は、IBM Software on AWSを使用して、最新の安全でよりインテリジェントなワークフローを構築およびデプロイします。組織は、幅広いIBMソフトウェアカタログをAWS上のクラウドネイティブサービスとして実行できるため、迅速に稼働を開始してビジネス価値を提供できます。

2022年 1月、Rackspace TechnologyとBTは、BTの多国籍顧客のクラウドサービスを変革するためのパートナーシップ契約を発表しました。契約条件に基づき、BTのハイブリッドクラウドサービスはRackspace Technologyのソリューションをベースとし、同社はRackspace Fabric管理層とともにBTデータセンターに導入することになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界のバリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ハイブリッドITへの移行推進
    • コストと運用効率の向上
  • 市場の課題
    • 統合と規制の問題、および信頼性の懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • タイプ別
    • マネージドデータセンター
    • マネージドセキュリティ
    • 管理された通信
    • 管理されたネットワーク
    • 管理されたインフラストラクチャ
    • マネージドモビリティ
  • 企業規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー別
    • BFSI
    • IT・通信
    • ヘルスケア
    • エンターテイメントとメディア
    • 小売り
    • 製造業
    • 政府
    • その他のエンドユーザー別
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Fujitsu Ltd
    • Cisco Systems Inc.
    • IBM Corporation
    • AT&T Inc.
    • HP Development Company LP
    • Microsoft Corporation
    • Verizon Communications Inc.
    • Dell Technologies Inc.
    • Nokia Solutions and Networks
    • Deutsche Telekom AG
    • Rackspace Inc.
    • Tata Consultancy Services Limited
    • Citrix Systems Inc.
    • Wipro Ltd
    • NSC Global Ltd
    • Telefonaktiebolaget LM Ericsson

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 52144

The Managed Services Market size is estimated at USD 280.96 billion in 2024, and is expected to reach USD 410.92 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.90% during the forecast period (2024-2029).

Managed Services - Market

Small and midsize Businesses (SMB) are expected to be the driving factors that positively impact the market's growth, as more and more SMBs are looking to outsource non-core activities. According to Datto, on average, MSPs report a client base of 122 clients, and about 60% of the MSP's clients have between 1-150 employees. Additionally, only 5% of the MSPs reported clients with over 500 employees.

Key Highlights

  • Managed services offer various benefits that are proven to positively impact the development of the organization that adopts such services as they can focus on their core expertise. It is estimated that successfully deploying managed services will help reduce IT cost by 25-45% and increase operational efficiency by 45-65%. In addition, according to Intelligent Technical Solutions, 25% of organizations said downtime costs averaged between USD 301,000 and USD 400,000 per hour.
  • Moreover, 2022 was expected to be all about application deployments matched to the development speed. The application maintenance and support services will be pivotal to the managed services in IT. Application performance monitoring (APM) will imbibe a quick feedback mechanism for developers. Front-end monitoring (for studying user behavior), ADTD (for application discovery, tracing, and diagnostics), and AIOps analytics (for detecting application lifecycle patterns and anomalies) will all be parts of APM. These solutions will help the DevOps team to analyze business problems better. It will cut down on their mean time to repair (MTTR).
  • With industry requirements, standards, and consumer needs changing daily, businesses are seeking result-based outcomes. They require possession of pre-defined or expected criteria documented clearly, and in real time. The MSP will now be seen using advanced analytics and reporting to state the implemented technologies' impact and present factual data.
  • Further, the Blockchain and IoT technologies are set to create better opportunities for managed services providers, as these organizations require expertise to implement these technologies. To get a hold of these opportunities, stay relevant, and keep up with the competition, managed services providers increasingly acquire essential skill sets for these, among other innovative technologies, like AR, VR, and AI.
  • Since the outbreak of COVID-19, the demand for cloud-based solutions saw significant growth due to remote working models being adopted by enterprises. As more IT decision-makers look to take advantage of modern cloud environments, they are increasingly running into longer project runways and the need for bigger budgets. According to Wanclouds, nearly half (48%) of the US and the UK IT decision-makers say the average time it takes them to complete a single multi-cloud application migration successfully is 1-2 months.

Managed Services Market Trends

Manufacturing is Expected to Hold a Significant Market Share

  • In the current technology-driven business environment, Big Data is one of the manufacturers' primary drivers of productivity and efficiency. With the high rate of adoption of sensors and connected devices and the enabling of M2M communication, there has been a massive increase in the data points that are generated in the manufacturing industry.
  • Industries are pitching hard and fast to switch to a smart industry, where data generation and visualization can become real-time. From descriptive to predictive, the evolution of analytics has made the industry aware of the benefits it can reap from this volume of data. The motto of the manufacturing industry is moving toward a metrics-based sector, which can improve decision-making based on the data-driven use of statistics.
  • With the concept of Industry 4.0 influencing production establishments in the manufacturing industry, the amount of data produced from the manufacturing industry has snowballed, as they have been able to create data from each process point, varying from temperature, pressure, humidity, stress, strain, and quality, among numerous others.
  • There are several applications in the semiconductors, consumer electronics, and the automotive industry, where manufacturers have to monitor numerous variables to ensure the quality of end products. Big Data analytics has emerged as an effective solution to traditional methods.
  • As most small and medium manufacturing industries are more concentrated on hardware equipment and lack expertise in software solutions, they are outsourcing these Big Data analytic solutions. Outsourcing software services are further reducing their expenditure. Outsourcing other software services, such as field service management and ERP, is expected to boost managed services during the forecast period.

Asia-Pacific is Expected to be the Fastest Growing Market

  • Digital transformation has become a top priority in the country and is moving rapidly as more companies are implementing formal strategies to support their efforts. In January 2021, China's State Council released a proposal to help the digital economy flourish throughout the 14th Five-Year Plan period (2021-2025). According to the plan, China's digital transformation of industries will reach a new level by 2025, while digital public services will become more inclusive, and the digital economy governance structure will visibly improve.
  • The managed service providers in China focus on reducing security risks and optimizing operations for the end users by keeping up with the latest technologies. The telecommunication companies in the country majorly offer the managed services market. These companies are also strategically acquiring companies offering managed services to gain more market share.
  • Furthermore, the banking sector in India is experiencing a colossal change due to the rapid evolution of technology in its verticals, which led to the adoption of cloud computing services by organizations to address their issues. Additionally, the managed storage providers in the country are investing in developing an integrated cloud storage platform dedicated to the BFSI sector.
  • Moreover, the ongoing extensive investments by the Indian government toward physical infrastructures, like smart cities, are expected to create more opportunities for deploying managed services, like data storage, security, and network management, in the country. Currently, the Indian smart cities program is focused on transforming 100 cities.
  • In January 2022, KPMG India and Qualys announced a partnership to add Qualys solutions to KPMG's Managed Security service. KPMG's industry-leading and globally recognized cybersecurity services in India will be combined with Qualys' world-class cybersecurity innovations to enable enterprises to protect their network, applications, endpoints, and cloud workloads from security vulnerabilities, provide visibility, and ensure compliance.
  • Whereas, with the service industry taking up the largest portion of its GDP, Japan has much to share in managing the service industry. Japan has always been a market-oriented economy and represents the second-most developed economy in the world. Currently, the country is focusing on the manufacturing sectors, including the production of hybrid vehicles, robotics, and optical instruments.

Managed Services Industry Overview

The global managed services market is very competitive because of the presence of several major players. Some major players in the market are Cisco Systems Inc., IBM Corporation, Microsoft Corporation, Fujitsu Ltd, and Wipro Ltd. The market players are forming strategic collaborations and partnerships to sustain the intense competition in the market.

In May 2022, EY and IBM Expand Alliance announced their decision to help businesses around the world through digital innovation and greater resilience.EY and IBM have established a new Talent Center of Excellence (COE) that will create data-driven AI and hybrid cloud solutions to provide broad talent, HR, mobility, and payroll transformation services helping clients in overcoming the urgent need to attract, retain and upskill their workforce while transforming their HR function.

In May 2022, IBM announced a Strategic Collaboration Agreement (SCA) with Amazon Web Services Inc. (AWS), with plans to offer a broad array of its software catalog as Software-as-a-Service (SaaS) on AWS that will help customers build and deploy modern, secure, and more intelligent workflows with IBM Software on AWS. Organizations will be able to run a broad array of the IBM Software catalog as cloud-native services on AWS so they can get up and running quickly to deliver business value.

In January 2022, Rackspace Technology and BT announced a partnership agreement to transform BT's multinational customers' cloud services. Under the terms of the agreement, BT's hybrid cloud services will be based on Rackspace Technology's solutions, which the company will deploy in BT data centers along with its Rackspace Fabric management layer.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Shift to Hybrid IT
    • 5.1.2 Improved Cost and Operational Efficiency
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Integration and Regulatory Issues and Reliability Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Deployment
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 Type
    • 6.2.1 Managed Data Center
    • 6.2.2 Managed Security
    • 6.2.3 Managed Communications
    • 6.2.4 Managed Network
    • 6.2.5 Managed Infrastructure
    • 6.2.6 Managed Mobility
  • 6.3 Enterprise Size
    • 6.3.1 Small and Medium Enterprises
    • 6.3.2 Large Enterprises
  • 6.4 End-user Vertical
    • 6.4.1 BFSI
    • 6.4.2 IT and Telecommunication
    • 6.4.3 Healthcare
    • 6.4.4 Entertainment and Media
    • 6.4.5 Retail
    • 6.4.6 Manufacturing
    • 6.4.7 Government
    • 6.4.8 Other End-User Verticals
  • 6.5 Geography
    • 6.5.1 North America
      • 6.5.1.1 United States
      • 6.5.1.2 Canada
    • 6.5.2 Europe
      • 6.5.2.1 United Kingdom
      • 6.5.2.2 Germany
      • 6.5.2.3 France
      • 6.5.2.4 Rest of Europe
    • 6.5.3 Asia-Pacific
      • 6.5.3.1 China
      • 6.5.3.2 India
      • 6.5.3.3 Japan
      • 6.5.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.5.4 Latin America
      • 6.5.4.1 Brazil
      • 6.5.4.2 Argentina
      • 6.5.4.3 Mexico
      • 6.5.4.4 Rest of Latin America
    • 6.5.5 Middle East and Africa
      • 6.5.5.1 United Arab Emirates
      • 6.5.5.2 Saudi Arabia
      • 6.5.5.3 South Africa
      • 6.5.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Fujitsu Ltd
    • 7.1.2 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.3 IBM Corporation
    • 7.1.4 AT&T Inc.
    • 7.1.5 HP Development Company LP
    • 7.1.6 Microsoft Corporation
    • 7.1.7 Verizon Communications Inc.
    • 7.1.8 Dell Technologies Inc.
    • 7.1.9 Nokia Solutions and Networks
    • 7.1.10 Deutsche Telekom AG
    • 7.1.11 Rackspace Inc.
    • 7.1.12 Tata Consultancy Services Limited
    • 7.1.13 Citrix Systems Inc.
    • 7.1.14 Wipro Ltd
    • 7.1.15 NSC Global Ltd
    • 7.1.16 Telefonaktiebolaget LM Ericsson

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS