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市場調査レポート
商品コード
1686521

マネージドサービス-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Managed Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
マネージドサービス-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

マネージドサービス市場規模は2025年に3,031億6,000万米ドルと推計され、2030年には4,433億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは7.9%です。

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非中核業務のアウトソーシングを検討する中小企業が増えており、中堅・中小企業(SMB)が市場成長にプラスの影響を与える原動力になると予想されます。Dattoによると、MSPの平均顧客数は122社で、MSPの顧客の約60%は従業員数1~150人です。また、従業員500人以上の顧客を持つMSPは全体の5%に過ぎませんでした。

主なハイライト

  • マネージドサービスにはさまざまな利点があり、サービスを導入した組織は中核となる専門知識に集中できるため、開発にプラスの影響を与えることが実証されています。マネージドサービスの導入に成功すれば、ITコストを25~45%削減し、業務効率を45~65%向上させることができると推定されています。また、インテリジェント・テクニカル・ソリューションズ社によると、ダウンタイムコストは1時間当たり平均30万1000~40万米ドルと回答した企業は25%に上りました。
  • さらに、2022年は開発スピードに見合ったアプリケーションの展開が重要になると予想されました。アプリケーションのメンテナンスとサポート・サービスは、ITのマネージドサービスにとって極めて重要になります。アプリケーション・パフォーマンス・モニタリング(APM)は、開発者に迅速なフィードバック・メカニズムを浸透させると思われます。フロントエンド・モニタリング(ユーザー行動の調査)、ADTD(アプリケーションの発見、トレース、診断)、AIOpsアナリティクス(アプリケーション・ライフサイクルのパターンと異常の検出)は、すべてAPMの一部となります。これらのソリューションは、DevOpsチームがビジネス上の問題をよりよく分析するのに役立ちます。これにより、平均修復時間(MTTR)が短縮されます。
  • 業界の要件、標準、消費者のニーズが日々変化する中、企業は結果に基づく成果を求めています。このような企業は、事前に定義された、または期待される基準を明確に文書化し、リアルタイムで提供することを求めています。MSPは今後、高度なアナリティクスとレポーティングを駆使して、導入されたテクノロジーの影響を述べ、事実に基づいたデータを提示するようになると思われます。
  • さらに、ブロックチェーンとIoTテクノロジーは、マネージドサービス・プロバイダーにとってより良い機会を創出します。マネージドサービス・プロバイダーは、このような機会をつかみ、関連性を維持し、競争に遅れを取らないために、AR、VR、AIなどの革新的な技術の中でも、これらの技術に不可欠なスキルセットを身につけることがますます増えています。
  • COVID-19の発生以来、企業で採用されているリモート・ワーキング・モデルにより、クラウドベースのソリューションに対する需要は大きく伸びた。より多くのIT意思決定者が最新のクラウド環境を活用しようとする中、プロジェクトの実行期間が長くなり、より大きな予算が必要になるケースが増えています。Wancloudsによると、米国と英国のIT意思決定者の約半数(48%)が、1つのマルチクラウド・アプリケーションの移行を成功させるのにかかる平均時間は1~2カ月だと回答しています。

マネージドサービス市場の動向

製造業が大きな市場シェアを占める見込み

  • テクノロジー主導の現在のビジネス環境において、ビッグデータは製造業の生産性と効率性を高める主要な原動力の1つとなっています。センサーやコネクテッドデバイスの採用率が高く、M2M通信が可能になったことで、製造業で生成されるデータポイントが大幅に増加しています。
  • 各産業は、データ生成と可視化がリアルタイムで行えるスマート産業への転換を急ピッチで進めています。記述的なものから予測的なものまで、アナリティクスの進化は、この大量のデータから得られるメリットを業界に認識させています。製造業のモットーは、データ駆動型の統計利用に基づいて意思決定を改善できる、測定基準ベースの部門へと移行しつつあります。
  • インダストリー4.0のコンセプトが製造業の生産施設に影響を及ぼす中、温度、圧力、湿度、応力、ひずみ、品質など様々な各プロセスポイントからデータを作成できるようになったため、製造業から生み出されるデータ量は雪だるま式に増加しています。
  • 半導体、家電、自動車業界では、最終製品の品質を保証するために、製造業者が多数の変数を監視する必要があり、いくつかの応用例があります。ビッグデータ分析は、従来の手法に対する効果的なソリューションとして登場しました。
  • 中小製造業の多くはハードウェア機器に集中し、ソフトウェア・ソリューションの専門知識が不足しているため、こうしたビッグデータ分析ソリューションをアウトソーシングしています。ソフトウェア・サービスのアウトソーシングは、支出をさらに削減しています。フィールドサービス管理やERPなど、他のソフトウェアサービスのアウトソーシングは、予測期間中にマネージドサービスを後押しすると予想されます。

アジア太平洋が急成長市場になる見込み

  • 中国ではデジタルトランスフォーメーションが最重要課題となっており、その取り組みを支援する正式な戦略を導入する企業が増えていることから、急速に動きが加速しています。2021年1月、中国国務院は第14次5カ年計画期間(2021年~2025年)を通じてデジタル経済の繁栄を支援するための提言を発表しました。同計画によると、中国の産業のデジタル変革は2025年までに新たなレベルに達し、デジタル公共サービスはより包括的になり、デジタル経済のガバナンス構造は目に見えて改善されます。
  • 中国のマネージドサービス・プロバイダーは、最新技術に対応することで、セキュリティ・リスクを低減し、エンドユーザーの業務を最適化することに注力しています。同国の通信会社は主にマネージドサービス市場を提供しています。これらの企業はまた、より多くの市場シェアを獲得するため、マネージドサービスを提供する企業を戦略的に買収しています。
  • さらに、インドの銀行セクターは、その業種におけるテクノロジーの急速な進化により、巨大な変化を経験しており、その結果、組織が課題に対処するためにクラウド・コンピューティング・サービスを採用するようになりました。さらに、インドのマネージド・ストレージ・プロバイダーは、BFSI部門専用の統合クラウドストレージ・プラットフォームの開発に投資しています。
  • さらに、インド政府はスマートシティのような物理インフラに向けて大規模な投資を続けており、データストレージ、セキュリティ、ネットワーク管理などのマネージドサービスを展開する機会が増えると予想されます。現在、インドのスマートシティプログラムは100都市の変革に焦点を当てています。
  • 2022年1月、KPMGインドとクオリスは、KPMGのマネージド・セキュリティ・サービスにクオリスのソリューションを追加する提携を発表しました。インドにおけるKPMGの業界をリードし、世界的に認知されているサイバーセキュリティ・サービスと、クオリスの世界クラスのサイバーセキュリティ・イノベーションを組み合わせることで、企業はネットワーク、アプリケーション、エンドポイント、クラウドのワークロードをセキュリティの脆弱性から保護し、可視性を提供し、コンプライアンスを確保できるようになります。
  • 一方、サービス産業がGDPの最大部分を占める日本は、サービス産業の管理で共有すべきことが多いです。日本は常に市場志向の経済であり、世界で2番目に経済が発展している国です。現在、日本はハイブリッド車、ロボット、光学機器などの製造業に力を入れています。

マネージドサービス業界の概要

世界のマネージドサービス市場は、複数の大手企業が存在するため非常に競争が激しいです。同市場の主要企業には、シスコシステムズ社、IBM社、マイクロソフト社、富士通社、ウィプロ社などがあります。市場競争は激化の一途をたどっており、各社は戦略的提携やパートナーシップを結んでいます。

2022年5月、EYとIBM Expand Allianceは、デジタルイノベーションとより大きな回復力を通じて世界中の企業を支援することを決定したと発表しました。EYとIBMは、データ駆動型のAIとハイブリッドクラウドソリューションを構築し、人材、人事、モビリティ、給与計算の変革サービスを幅広く提供する新たなタレント・センター・オブ・エクセレンス(COE)を設立し、人事機能を変革しながら、労働力の獲得、維持、スキルアップという喫緊のニーズを克服するクライアントを支援します。

2022年5月、IBMはアマゾン・ウェブ・サービス社(AWS)との戦略的協業契約(SCA)を発表し、AWS上のSaaS(Software-as-a-Service)として同社のソフトウェア・カタログを幅広く提供する計画を明らかにしました。組織は、AWS上のクラウド・ネイティブ・サービスとしてIBMソフトウェア・カタログの幅広いラインアップを実行できるようになるため、ビジネス価値を提供するための迅速な立ち上げと実行が可能になります。

2022年1月、ラックスペース・テクノロジーとBTは、BTの多国籍顧客のクラウドサービスを変革するためのパートナーシップ契約を発表しました。この契約に基づき、BTのハイブリッド・クラウド・サービスは、ラックスペース・テクノロジーのソリューションに基づくものとなり、同社はRackspace Fabric管理レイヤーとともにBTのデータセンターに導入します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ハイブリッドITへのシフトの増加
    • コストと業務効率の改善
  • 市場の課題
    • 統合と規制の問題、信頼性への懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開
    • オンプレミス
    • クラウド
  • タイプ
    • マネージド・データセンター
    • マネージド・セキュリティ
    • マネージド・コミュニケーション
    • マネージド・ネットワーク
    • マネージド・インフラストラクチャー
    • マネージド・モビリティ
  • 企業規模
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • IT・通信
    • ヘルスケア
    • エンターテイメントとメディア
    • 小売
    • 製造業
    • 政府機関
    • その他エンドユーザー業界別
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
      • その他のラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Fujitsu Ltd
    • Cisco Systems Inc.
    • IBM Corporation
    • AT&T Inc.
    • HP Development Company LP
    • Microsoft Corporation
    • Verizon Communications Inc.
    • Dell Technologies Inc.
    • Nokia Solutions and Networks
    • Deutsche Telekom AG
    • Rackspace Inc.
    • Tata Consultancy Services Limited
    • Citrix Systems Inc.
    • Wipro Ltd
    • NSC Global Ltd
    • Telefonaktiebolaget LM Ericsson

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52144

The Managed Services Market size is estimated at USD 303.16 billion in 2025, and is expected to reach USD 443.38 billion by 2030, at a CAGR of 7.9% during the forecast period (2025-2030).

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Small and midsize Businesses (SMB) are expected to be the driving factors that positively impact the market's growth, as more and more SMBs are looking to outsource non-core activities. According to Datto, on average, MSPs report a client base of 122 clients, and about 60% of the MSP's clients have between 1-150 employees. Additionally, only 5% of the MSPs reported clients with over 500 employees.

Key Highlights

  • Managed services offer various benefits that are proven to positively impact the development of the organization that adopts such services as they can focus on their core expertise. It is estimated that successfully deploying managed services will help reduce IT cost by 25-45% and increase operational efficiency by 45-65%. In addition, according to Intelligent Technical Solutions, 25% of organizations said downtime costs averaged between USD 301,000 and USD 400,000 per hour.
  • Moreover, 2022 was expected to be all about application deployments matched to the development speed. The application maintenance and support services will be pivotal to the managed services in IT. Application performance monitoring (APM) will imbibe a quick feedback mechanism for developers. Front-end monitoring (for studying user behavior), ADTD (for application discovery, tracing, and diagnostics), and AIOps analytics (for detecting application lifecycle patterns and anomalies) will all be parts of APM. These solutions will help the DevOps team to analyze business problems better. It will cut down on their mean time to repair (MTTR).
  • With industry requirements, standards, and consumer needs changing daily, businesses are seeking result-based outcomes. They require possession of pre-defined or expected criteria documented clearly, and in real time. The MSP will now be seen using advanced analytics and reporting to state the implemented technologies' impact and present factual data.
  • Further, the Blockchain and IoT technologies are set to create better opportunities for managed services providers, as these organizations require expertise to implement these technologies. To get a hold of these opportunities, stay relevant, and keep up with the competition, managed services providers increasingly acquire essential skill sets for these, among other innovative technologies, like AR, VR, and AI.
  • Since the outbreak of COVID-19, the demand for cloud-based solutions saw significant growth due to remote working models being adopted by enterprises. As more IT decision-makers look to take advantage of modern cloud environments, they are increasingly running into longer project runways and the need for bigger budgets. According to Wanclouds, nearly half (48%) of the US and the UK IT decision-makers say the average time it takes them to complete a single multi-cloud application migration successfully is 1-2 months.

Managed Services Market Trends

Manufacturing is Expected to Hold a Significant Market Share

  • In the current technology-driven business environment, Big Data is one of the manufacturers' primary drivers of productivity and efficiency. With the high rate of adoption of sensors and connected devices and the enabling of M2M communication, there has been a massive increase in the data points that are generated in the manufacturing industry.
  • Industries are pitching hard and fast to switch to a smart industry, where data generation and visualization can become real-time. From descriptive to predictive, the evolution of analytics has made the industry aware of the benefits it can reap from this volume of data. The motto of the manufacturing industry is moving toward a metrics-based sector, which can improve decision-making based on the data-driven use of statistics.
  • With the concept of Industry 4.0 influencing production establishments in the manufacturing industry, the amount of data produced from the manufacturing industry has snowballed, as they have been able to create data from each process point, varying from temperature, pressure, humidity, stress, strain, and quality, among numerous others.
  • There are several applications in the semiconductors, consumer electronics, and the automotive industry, where manufacturers have to monitor numerous variables to ensure the quality of end products. Big Data analytics has emerged as an effective solution to traditional methods.
  • As most small and medium manufacturing industries are more concentrated on hardware equipment and lack expertise in software solutions, they are outsourcing these Big Data analytic solutions. Outsourcing software services are further reducing their expenditure. Outsourcing other software services, such as field service management and ERP, is expected to boost managed services during the forecast period.

Asia-Pacific is Expected to be the Fastest Growing Market

  • Digital transformation has become a top priority in the country and is moving rapidly as more companies are implementing formal strategies to support their efforts. In January 2021, China's State Council released a proposal to help the digital economy flourish throughout the 14th Five-Year Plan period (2021-2025). According to the plan, China's digital transformation of industries will reach a new level by 2025, while digital public services will become more inclusive, and the digital economy governance structure will visibly improve.
  • The managed service providers in China focus on reducing security risks and optimizing operations for the end users by keeping up with the latest technologies. The telecommunication companies in the country majorly offer the managed services market. These companies are also strategically acquiring companies offering managed services to gain more market share.
  • Furthermore, the banking sector in India is experiencing a colossal change due to the rapid evolution of technology in its verticals, which led to the adoption of cloud computing services by organizations to address their issues. Additionally, the managed storage providers in the country are investing in developing an integrated cloud storage platform dedicated to the BFSI sector.
  • Moreover, the ongoing extensive investments by the Indian government toward physical infrastructures, like smart cities, are expected to create more opportunities for deploying managed services, like data storage, security, and network management, in the country. Currently, the Indian smart cities program is focused on transforming 100 cities.
  • In January 2022, KPMG India and Qualys announced a partnership to add Qualys solutions to KPMG's Managed Security service. KPMG's industry-leading and globally recognized cybersecurity services in India will be combined with Qualys' world-class cybersecurity innovations to enable enterprises to protect their network, applications, endpoints, and cloud workloads from security vulnerabilities, provide visibility, and ensure compliance.
  • Whereas, with the service industry taking up the largest portion of its GDP, Japan has much to share in managing the service industry. Japan has always been a market-oriented economy and represents the second-most developed economy in the world. Currently, the country is focusing on the manufacturing sectors, including the production of hybrid vehicles, robotics, and optical instruments.

Managed Services Industry Overview

The global managed services market is very competitive because of the presence of several major players. Some major players in the market are Cisco Systems Inc., IBM Corporation, Microsoft Corporation, Fujitsu Ltd, and Wipro Ltd. The market players are forming strategic collaborations and partnerships to sustain the intense competition in the market.

In May 2022, EY and IBM Expand Alliance announced their decision to help businesses around the world through digital innovation and greater resilience.EY and IBM have established a new Talent Center of Excellence (COE) that will create data-driven AI and hybrid cloud solutions to provide broad talent, HR, mobility, and payroll transformation services helping clients in overcoming the urgent need to attract, retain and upskill their workforce while transforming their HR function.

In May 2022, IBM announced a Strategic Collaboration Agreement (SCA) with Amazon Web Services Inc. (AWS), with plans to offer a broad array of its software catalog as Software-as-a-Service (SaaS) on AWS that will help customers build and deploy modern, secure, and more intelligent workflows with IBM Software on AWS. Organizations will be able to run a broad array of the IBM Software catalog as cloud-native services on AWS so they can get up and running quickly to deliver business value.

In January 2022, Rackspace Technology and BT announced a partnership agreement to transform BT's multinational customers' cloud services. Under the terms of the agreement, BT's hybrid cloud services will be based on Rackspace Technology's solutions, which the company will deploy in BT data centers along with its Rackspace Fabric management layer.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Shift to Hybrid IT
    • 5.1.2 Improved Cost and Operational Efficiency
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Integration and Regulatory Issues and Reliability Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Deployment
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 Type
    • 6.2.1 Managed Data Center
    • 6.2.2 Managed Security
    • 6.2.3 Managed Communications
    • 6.2.4 Managed Network
    • 6.2.5 Managed Infrastructure
    • 6.2.6 Managed Mobility
  • 6.3 Enterprise Size
    • 6.3.1 Small and Medium Enterprises
    • 6.3.2 Large Enterprises
  • 6.4 End-user Vertical
    • 6.4.1 BFSI
    • 6.4.2 IT and Telecommunication
    • 6.4.3 Healthcare
    • 6.4.4 Entertainment and Media
    • 6.4.5 Retail
    • 6.4.6 Manufacturing
    • 6.4.7 Government
    • 6.4.8 Other End-User Verticals
  • 6.5 Geography
    • 6.5.1 North America
      • 6.5.1.1 United States
      • 6.5.1.2 Canada
    • 6.5.2 Europe
      • 6.5.2.1 United Kingdom
      • 6.5.2.2 Germany
      • 6.5.2.3 France
      • 6.5.2.4 Rest of Europe
    • 6.5.3 Asia-Pacific
      • 6.5.3.1 China
      • 6.5.3.2 India
      • 6.5.3.3 Japan
      • 6.5.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.5.4 Latin America
      • 6.5.4.1 Brazil
      • 6.5.4.2 Argentina
      • 6.5.4.3 Mexico
      • 6.5.4.4 Rest of Latin America
    • 6.5.5 Middle East and Africa
      • 6.5.5.1 United Arab Emirates
      • 6.5.5.2 Saudi Arabia
      • 6.5.5.3 South Africa
      • 6.5.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Fujitsu Ltd
    • 7.1.2 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.3 IBM Corporation
    • 7.1.4 AT&T Inc.
    • 7.1.5 HP Development Company LP
    • 7.1.6 Microsoft Corporation
    • 7.1.7 Verizon Communications Inc.
    • 7.1.8 Dell Technologies Inc.
    • 7.1.9 Nokia Solutions and Networks
    • 7.1.10 Deutsche Telekom AG
    • 7.1.11 Rackspace Inc.
    • 7.1.12 Tata Consultancy Services Limited
    • 7.1.13 Citrix Systems Inc.
    • 7.1.14 Wipro Ltd
    • 7.1.15 NSC Global Ltd
    • 7.1.16 Telefonaktiebolaget LM Ericsson

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS