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市場調査レポート
商品コード
1444066

キサンタンガム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)

Xanthan Gum - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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キサンタンガム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

キサンタンガム市場規模は、2024年に7億5,480万米ドルと推定され、2029年までに9億9,630万米ドルに達すると予想され、予測期間(2024年から2029年)中に5.71%のCAGRで成長します。

主なハイライト

  • キサンタンガムは植物由来の糖と細菌から得られます。増粘と安定化の特性により、主に食品業界で使用されています。さらに、食品の食感、粘稠度、風味、保存期間、外観も改善します。さらに、キサンタンガムはその強力な機能特性により、ベーカリー製品、フルーツジュース、スープ、アイスクリーム、ソース、グレービーソース、グルテンフリー製品などの配合に使用されています。
  • さらに、明確な規制ガイドラインが市場の成長を促進しています。たとえば、米国食品医薬品局(FDA)は、連邦規則集(CFR)21に基づいて、ヒトが直接消費するキサンタンガムの使用は安全であると認めました。ただし、規制当局は、キサンタンガムを食品に使用するための所定の条件をいくつか定めています。
  • キサンタンは、ハラールおよびコーシャの主張に容易に準拠する、ヴィーガンおよびベジタリアンに優しいハイドロコロイドです。したがって、ヴィーガンの消費者層に対応したいメーカーにとって、他の動物由来のハイドロコロイドの有望な代替品として残ります。
  • 市場の著名なプレーヤーは、ブランドの存在感を高め、市場シェアを拡大するために、新製品の開発、合併、拡大、買収、および他の企業との提携に重点を置いています。例えば、CPケルコは2022年7月に、米国と中国の工場施設でキサンタンガムを含むバイオガムの生産能力を拡大しました。

キサンタンガム市場動向

食品・飲料業界はキサンタンガムの最大の消費者

キサンタンガムは、ベーカリー製品の食感を改善し、もろくなったり乾燥したりするのを防ぐと主張しています。また、水分を保持し、全体的な保存期間と受容性を高めるのにも役立つため、ベーカリー製品の消費量の増加により、キサンタンガムの使用が促進されています。さらに、シュガーフリーおよびグルテンフリーのチョコレートの需要が高まっているため、製造業者は、従来のグルテン含有成分が欠けているレシピにおいて、その弾力性と構造により、グルテンの代替品としてキサンタンガムを使用しています。中期的には、健康志向や機能性菓子類へのニーズの高まりにより、市場の拡大が見込まれています。さまざまな肉製品の生産の増加と加工肉の需要の高まりにより、生肉製品の輸出入も世界的に増加しています。したがって、肉製品の増粘剤、懸濁剤、安定剤、乳化剤としてキサンタンガムの需要が高まっています。ハム、ランチョンミート、赤ソーセージ、その他のひき肉製品に使用すると、保水力と柔らかさを向上させることができます。

アジア太平洋が市場を独占

アジア太平洋地域は最大の市場シェアを保持しており、食品・飲料セクターの急速な拡大により、引き続き優位性を維持すると予想されます。また、都市化、生活水準の向上、小売店の拡大、および下支えとなる経済要因が市場の成長を促進すると予測されています。例えば、中国経済は著しく成長しており、急速な都市化と所得の増加が中国人の食生活の多様化に寄与し、グルテンフリーなどの高価値製品の需要を生み出し、それによってキサンタンガムの需要が増加しています。さらに、この地域のいくつかの国の政府によって開始された投資と探査プロジェクトの増加が市場を刺激しています。例えば、2022年7月、アラブ首長国連邦はインド全土にフードパークを設立するために20億米ドルを投資する計画を発表しました。さらに、より健康的なライフスタイルに対する消費者の志向の高まりと、高品質の食品成分に対する意識の高まりにより、この地域におけるキサンタンガムなどの食品添加物の需要が高まっています。

キサンタンガム業界の概要

キサンタンガム市場は統合されており、多くの国内および多国籍企業が市場シェアを争っています。市場の著名なプレーヤーには、Cargill Inc.、Archer Daniels Midland Company、Fufeng Group、MeiHua Holdings Group、JM Huber Corporationなどがあります。製品イノベーションは、大手企業が採用する魅力的な戦略的アプローチです。他の企業との合併、拡大、買収、パートナーシップは、ブランドの存在感を高め、市場シェアを高めるためにこれらの企業が採用する一般的な戦略です。さらに、規模の経済と消費者の間での高いブランドロイヤルティにより、これらの企業は優位性を得ることができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 幅広い用途と機能
    • グルテンフリー製品の需要
  • 市場抑制要因
    • 経済的に実現可能な代替品を簡単に入手可能
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 形態
    • 液体
    • 乾燥
  • 用途
    • 食品・飲料
      • ベーカリー製品
      • 菓子類
      • 肉製品
      • 冷凍食品
      • 乳製品
      • 飲料
      • その他
    • 医薬品
    • パーソナルケア・化粧品
    • 石油精製所
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 有力企業が採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Cargill Incorporated
    • Foodchem International Corporation
    • The Archer-Daniels-Midland Company
    • Deosen Biochemical Ltd.
    • CE Roeper GmbH
    • Ingredion Incorporated
    • Solvay SA
    • International Flavours and Fragrances Inc
    • Mitsubishi Corporation
    • JM Huber Corporation

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 51404

The Xanthan Gum Market size is estimated at USD 754.80 million in 2024, and is expected to reach USD 996.30 million by 2029, growing at a CAGR of 5.71% during the forecast period (2024-2029).

Xanthan Gum - Market

Key Highlights

  • Xanthan gum is derived from plant-based sugars and bacteria. It is mainly used in the food industry due to its thickening and stabilizing properties. Besides, it also improves the texture, consistency, flavor, shelf life, and appearance of food products. Additionally, due to its robust functional properties, xanthan gum is employed in formulations of bakery products, fruit juices, soups, ice cream, sauces, gravies, gluten-free products, and others.
  • In addition, clear regulatory guidelines are fueling the market growth. For instance, the United States Food and Drug Administration (FDA) recognized using xanthan gum for direct human consumption as safe under the Code of Federal Regulations (CFR) 21. However, the regulatory body has set apart some prescribed conditions for using xanthan gum in food products.
  • Xanthan is a vegan- and vegetarian-friendly hydrocolloid that readily complies with halal and kosher claims. Thus, it remains a promising substitute for other animal-sourced hydrocolloids for manufacturers willing to cater to a vegan consumer base.
  • Prominent players in the market focus on developing new products, mergers, expansion, acquisitions, and partnerships with other companies to enhance brand presence and expand their market share. For instance, in July 2022, CP Kelco expanded its bio-gum production capacity, including xanthan gum, at its United States and China plant facilities.

Xanthan Gum Market Trends

Food and Beverage Industry is the Biggest Consumer of Xanthan Gum

Xanthan gum claims to improve the texture of bakery products and prevent them from becoming crumbly and dry. As it also helps retain moisture and enhance overall shelf life and acceptability, the increasing consumption of bakery products drives the use of xanthan gum. Furthermore, due to the growing demand for sugar-free and gluten-free chocolates, manufacturers use xanthan gum as a replacement for gluten because of its elasticity and structure in recipes lacking traditional gluten-containing ingredients. Over the medium term, the market is anticipated to expand with the rising need for healthy and functional confectionery products. The import-export of raw meat products is also increasing worldwide due to the increasing production of various meat products and rising demand for processed meat. Therefore, the demand for xanthan gum is growing as it is used as a thickening, suspending, stabilizing, and emulsifying agent in meat products. It can be used in ham, luncheon meat, red sausage, and other minced meat products to improve the water-holding capacity and tenderness.

Asia-Pacific Dominates the Market

Asia Pacific holds the largest market share and will continue to dominate due to the rapid expansion of the food and beverage sector. Also, urbanization, rising standard of living, expansion of retail stores, and supportive economic factors are projected to boost market growth. For instance, the Chinese economy is growing significantly, and the rapid urbanization and income growth contribute to diversifying the Chinese diet and creating a demand for high-value products like gluten-free, thereby increasing the demand for xanthan gum. In addition, increased investments and exploration projects initiated by governments of several countries across the region fuel the market. For instance, in July 2022, the United Arab Emirates announced its plans to invest USD 2 billion to set up food parks across India. Further, rising consumer inclination toward healthier lifestyles and increasing awareness about quality food ingredients are spurring demand for food additives such as xanthan gums in the region.

Xanthan Gum Industry Overview

The xanthan gum market is consolidated, with many domestic and multinational players competing for market share. Some prominent players in the market include Cargill Inc., Archer Daniels Midland Company, Fufeng Group, MeiHua Holdings Group Co. Ltd., and J. M. Huber Corporation. Product innovation is a compelling strategic approach adopted by leading players. Mergers, expansion, acquisitions, and partnerships with other companies are other common strategies adopted by these players to enhance brand presence and boost their market share. Further, economies of scale and high brand loyalty among consumers give these companies an upper edge.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Wide Applications and Functionality
    • 4.1.2 Demand For Gluten-Free Products
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Easy Availability of Economically Feasible Alternatives
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Form
    • 5.1.1 Liquid
    • 5.1.2 Dry
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Food and Beverages
      • 5.2.1.1 Bakery Products
      • 5.2.1.2 Confectionery
      • 5.2.1.3 Meat Products
      • 5.2.1.4 Frozen Food
      • 5.2.1.5 Dairy Products
      • 5.2.1.6 Beverages
      • 5.2.1.7 Others
    • 5.2.2 Pharmaceuticals
    • 5.2.3 Personal care and Cosmetics
    • 5.2.4 Oil Refinery
    • 5.2.5 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emrates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Cargill Incorporated
    • 6.3.2 Foodchem International Corporation
    • 6.3.3 The Archer-Daniels-Midland Company
    • 6.3.4 Deosen Biochemical Ltd.
    • 6.3.5 C.E. Roeper GmbH
    • 6.3.6 Ingredion Incorporated
    • 6.3.7 Solvay S.A
    • 6.3.8 International Flavours and Fragrances Inc
    • 6.3.9 Mitsubishi Corporation
    • 6.3.10 JM Huber Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS