市場調査レポート
商品コード
1444066
キサンタンガム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)Xanthan Gum - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
キサンタンガム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
|
キサンタンガム市場規模は、2024年に7億5,480万米ドルと推定され、2029年までに9億9,630万米ドルに達すると予想され、予測期間(2024年から2029年)中に5.71%のCAGRで成長します。
キサンタンガムは、ベーカリー製品の食感を改善し、もろくなったり乾燥したりするのを防ぐと主張しています。また、水分を保持し、全体的な保存期間と受容性を高めるのにも役立つため、ベーカリー製品の消費量の増加により、キサンタンガムの使用が促進されています。さらに、シュガーフリーおよびグルテンフリーのチョコレートの需要が高まっているため、製造業者は、従来のグルテン含有成分が欠けているレシピにおいて、その弾力性と構造により、グルテンの代替品としてキサンタンガムを使用しています。中期的には、健康志向や機能性菓子類へのニーズの高まりにより、市場の拡大が見込まれています。さまざまな肉製品の生産の増加と加工肉の需要の高まりにより、生肉製品の輸出入も世界的に増加しています。したがって、肉製品の増粘剤、懸濁剤、安定剤、乳化剤としてキサンタンガムの需要が高まっています。ハム、ランチョンミート、赤ソーセージ、その他のひき肉製品に使用すると、保水力と柔らかさを向上させることができます。
アジア太平洋地域は最大の市場シェアを保持しており、食品・飲料セクターの急速な拡大により、引き続き優位性を維持すると予想されます。また、都市化、生活水準の向上、小売店の拡大、および下支えとなる経済要因が市場の成長を促進すると予測されています。例えば、中国経済は著しく成長しており、急速な都市化と所得の増加が中国人の食生活の多様化に寄与し、グルテンフリーなどの高価値製品の需要を生み出し、それによってキサンタンガムの需要が増加しています。さらに、この地域のいくつかの国の政府によって開始された投資と探査プロジェクトの増加が市場を刺激しています。例えば、2022年7月、アラブ首長国連邦はインド全土にフードパークを設立するために20億米ドルを投資する計画を発表しました。さらに、より健康的なライフスタイルに対する消費者の志向の高まりと、高品質の食品成分に対する意識の高まりにより、この地域におけるキサンタンガムなどの食品添加物の需要が高まっています。
キサンタンガム市場は統合されており、多くの国内および多国籍企業が市場シェアを争っています。市場の著名なプレーヤーには、Cargill Inc.、Archer Daniels Midland Company、Fufeng Group、MeiHua Holdings Group、JM Huber Corporationなどがあります。製品イノベーションは、大手企業が採用する魅力的な戦略的アプローチです。他の企業との合併、拡大、買収、パートナーシップは、ブランドの存在感を高め、市場シェアを高めるためにこれらの企業が採用する一般的な戦略です。さらに、規模の経済と消費者の間での高いブランドロイヤルティにより、これらの企業は優位性を得ることができます。
The Xanthan Gum Market size is estimated at USD 754.80 million in 2024, and is expected to reach USD 996.30 million by 2029, growing at a CAGR of 5.71% during the forecast period (2024-2029).
Xanthan gum claims to improve the texture of bakery products and prevent them from becoming crumbly and dry. As it also helps retain moisture and enhance overall shelf life and acceptability, the increasing consumption of bakery products drives the use of xanthan gum. Furthermore, due to the growing demand for sugar-free and gluten-free chocolates, manufacturers use xanthan gum as a replacement for gluten because of its elasticity and structure in recipes lacking traditional gluten-containing ingredients. Over the medium term, the market is anticipated to expand with the rising need for healthy and functional confectionery products. The import-export of raw meat products is also increasing worldwide due to the increasing production of various meat products and rising demand for processed meat. Therefore, the demand for xanthan gum is growing as it is used as a thickening, suspending, stabilizing, and emulsifying agent in meat products. It can be used in ham, luncheon meat, red sausage, and other minced meat products to improve the water-holding capacity and tenderness.
Asia Pacific holds the largest market share and will continue to dominate due to the rapid expansion of the food and beverage sector. Also, urbanization, rising standard of living, expansion of retail stores, and supportive economic factors are projected to boost market growth. For instance, the Chinese economy is growing significantly, and the rapid urbanization and income growth contribute to diversifying the Chinese diet and creating a demand for high-value products like gluten-free, thereby increasing the demand for xanthan gum. In addition, increased investments and exploration projects initiated by governments of several countries across the region fuel the market. For instance, in July 2022, the United Arab Emirates announced its plans to invest USD 2 billion to set up food parks across India. Further, rising consumer inclination toward healthier lifestyles and increasing awareness about quality food ingredients are spurring demand for food additives such as xanthan gums in the region.
The xanthan gum market is consolidated, with many domestic and multinational players competing for market share. Some prominent players in the market include Cargill Inc., Archer Daniels Midland Company, Fufeng Group, MeiHua Holdings Group Co. Ltd., and J. M. Huber Corporation. Product innovation is a compelling strategic approach adopted by leading players. Mergers, expansion, acquisitions, and partnerships with other companies are other common strategies adopted by these players to enhance brand presence and boost their market share. Further, economies of scale and high brand loyalty among consumers give these companies an upper edge.