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市場調査レポート
商品コード
1441555

小型商用車:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global Light Commercial Vehicles - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 437 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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小型商用車:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 437 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の小型商用車市場規模は、2024年に870億3,000万米ドルと推定され、2029年までに1,238億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.32%のCAGRで成長します。

世界の小型商用車- 市場

主なハイライト

  • 燃料タイプ別最大のセグメント: ディーゼルLCVは伝統的であり、広く使用されているため、すべての燃料タイプにわたって売上の大部分を占めています。ただし、Eモビリティへの移行は、将来、世界中でディーゼルエンジンに影響を与える可能性があります。
  • 車両タイプ別最大のセグメント:物流やラストマイル配送に利用される欧州や北米からの継続的なバン需要により、貨物バンが世界のLCV市場を独占しています。
  • 地域別最大のセグメント:大規模なエンドユーザー産業の生産拠点の存在と車両生産能力の継続的な拡大により、アジア太平洋の小型商用車の需要が高まっています。
  • 国別で最も急成長している国:急速な都市化により、効率的な物流を必要とする新たな小売およびeコマースプラットフォームが開発され、中国はさらに世界のLCV販売が最も速い国となっています。

小型商用車(LCV)市場動向

小型商用ピックアップトラックは、サブボディタイプ別で最大のセグメントです。

  • eコマースと物流部門が小型商用車市場を加速させています。より多くの人がインターネットやスマートフォンにアクセスできるようになったことで、オンライン小売売上高とeコマースが増加しています。小型商用車の購入は増加すると予測されており、顧客への商品の迅速な配送に貢献します。
  • COVID-19によるオンライン販売の結果、世界のeコマース市場の収入とユーザーベースは大幅に拡大しました。しかし、インターネットショッピングの人気の高まりが成長を促すと思われます。世界のeコマース市場は2020年に目覚ましい拡大を遂げ、2021年までに26兆7,000億米ドルの売上高を生み出しました。ここ数年、オンライン買い物客の数と割合は世界的に増加し続けています。 2020年にオンラインショッピング利用者の最大の増加は、個人がオンラインショッピングを強いられたCOVID-19感染症のパンデミックによって引き起こされました。
  • 欧州、米国、中国を含む主要経済国におけるeコマースおよび物流産業の急速な拡大により、より現代的な流通ネットワークへの需要が高まっています。したがって、小型商用車の需要は増加すると考えられます。ダイムラー、日産、フォード、ルノーなどの主要な小型商用車メーカーは、eコマースの売上が大幅に増加し、物流業界を活気づけました。ピックアップトラックとバンは従来、物流および消費者配送サービスのためのeコマース輸送の要件を満たしており、世界の小型商用車市場に大きなプラスの影響を与えると予想されています。

地域別では欧州が最大のセグメントです。

  • 小型商用車の市場は、主にeコマースおよび物流業界によって牽引されています。インターネットやスマートフォンを利用する人が増えるにつれ、オンラインでの小売販売やeコマースが増加しています。小型商用車の購入が増加すると予想されており、これにより顧客への商品の迅速な配送が容易になります。小型商用車の世界生産台数は2016年に1,721万7,999台で、2021年には1,859万3,850台に達すると予想されています。
  • COVID-19のオンライン販売により、世界のeコマースビジネスの収益とユーザーベースが大幅に拡大しました。しかし、インターネットショッピングの人気の高まりが成長を促すと予測されています。世界のeコマース市場は2020年に大幅に成長し、2021年までに26兆7,000億米ドルの売上を生み出しました。ここ数年、オンライン買い物客の数と割合は世界中で増加し続けています。 2020年にオンラインショッピング利用者の最大の増加は、個人がオンラインショッピングを強いられたCOVID-19感染症のパンデミックによって引き起こされました。
  • 欧州、米国、中国を含むすべての主要経済国におけるeコマースおよび物流部門の急速な成長により、より最新の流通ネットワークへの需要が高まっています。したがって、小型商用車の需要は確実に増加します。ダイムラー、日産、フォード、ルノーなどの大手小型商用車メーカーのeコマース売上高は劇的に増加し、物流部門を押し上げました。ピックアップトラックやバンは歴史的に、物流や消費者配送サービスのためのeコマース輸送の需要にも応えており、世界の小型商用車市場に多大な有益な影響を与えると予測されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要な調査結果

第2章 レポートの提供

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要な業界動向

  • 人口
  • GDP
  • CVP
  • インフレ率
  • 自動車ローンの金利
  • バッテリー価格(Kwhあたり)
  • 物流パフォーマンス指数
  • 電動化の影響
  • 新型XEVモデル発表
  • 充電ステーションの展開
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネルの分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 車両タイプ別
    • 商用車
      • 小型商用ピックアップトラック
      • 小型商用バン
  • エンジンタイプ別
    • ハイブリッド車と電気自動車
      • 燃料タイプ別
      • BEV
      • FCEV
      • HEV
      • PHEV
    • ICE
      • 燃料タイプ別
      • CNG
      • ディーゼル
      • ガソリン
      • LPG
  • 地域
    • アフリカ
      • 南アフリカ
    • アジア太平洋
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • マレーシア
      • 韓国
      • タイ
      • アジア太平洋地域のその他の地域
    • 欧州
      • オーストリア
      • ベルギー
      • チェコ共和国
      • デンマーク
      • エストニア
      • フランス
      • ドイツ
      • アイルランド
      • イタリア
      • ラトビア
      • リトアニア
      • ノルウェー
      • ポーランド
      • ロシア
      • スペイン
      • スウェーデン
      • 英国
      • 欧州のその他の地域
    • 中東
      • アラブ首長国連邦
      • その他MEA
    • 中東
    • 北米
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • 北米のその他の地域
    • 南米
      • ラテンアメリカのその他の地域

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 会社の情勢
  • 企業プロファイル
    • Ashok Leyland
    • BAIC Group
    • BYD Motors Inc.
    • Daimler AG
    • Dongfeng Motor Corporation
    • Ford Motor Company
    • General Motors Company
    • Groupe Renault
    • Isuzu Motors Ltd
    • Mahindra &Mahindra
    • Nissan Motor Company Ltd
    • Rivian Automotive LLC
    • Tata Motors
    • Tesla Inc.
    • Volkswagen AG
    • Volvo AB

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ポーターのファイブ・フォース・フレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(DRO)
  • 出典と参考文献
  • 表と図のリスト
  • 主な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 93048

The Global Light Commercial Vehicles Market size is estimated at USD 87.03 billion in 2024, and is expected to reach USD 123.88 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.32% during the forecast period (2024-2029).

Global Light Commercial Vehicles - Market

Key Highlights

  • Largest Segment by Fuel Type - Gasoline : Diesel LCV has the vast majority of sales across all fuel types as it is traditional and is being used universally. However, shift toward E mobility is may affect diesel engines in future globally.
  • Largest Segment by Vehicle Type - Light Commercial Pick-up Trucks : The continuous demand of vans from Europe and North America, where they are utilized for logistics and last-mile delivery, cargo vans dominate the global LCV market.
  • Largest Segment by Region - Europe : The presence of sizable end-user industry production bases and the ongoing expansion of vehicle production capacity are driving light commercial vehicle demand in Asia-Pacific.
  • Fastest-growing by Country - Mexico : Rapid urbanization has resulted in the development of new retail and e-commerce platforms that necessitate efficient logistics, further making china the fastest country in LCV sales globally.

Light Commercial Vehicles (LCV) Market Trends

Light Commercial Pick-up Trucks is the largest segment by Sub Body Type.

  • The e-commerce and logistics sectors fuel the light commercial vehicle market. Online retail sales and e-commerce have been rising due to more people having access to the internet and smartphones. Light commercial vehicle purchases are projected to rise, which will assist in the prompt delivery of goods to clients.
  • As a result of COVID-19 online sales, the income and user base of the global e-commerce market greatly expanded. However, the increased internet shopping popularity will encourage growth. The global e-commerce market experienced a remarkable expansion in 2020, and by 2021, it generated USD 26.7 trillion in sales. The number and percentage of online shoppers have constantly increased globally over the last few years. The highest increase in the number of online shoppers in 2020 was caused by the COVID-19 pandemic, which forced individuals to shop online.
  • The rapid expansion of the e-commerce and logistics industries across major economies, including Europe, the United States, and China, is fueling the demand for a more contemporary distribution network. Thus, the demand for light commercial vehicles will increase. Significant light commercial vehicle manufacturers, like Daimler, Nissan, Ford, and Renault, experienced a dramatic increase in e-commerce sales, which bolstered the logistics industry. Pick-up trucks and vans have traditionally filled the requirement for e-commerce transportation for logistics and consumer delivery services, which is expected to have a substantial positive impact on the global light commercial vehicle market.

Europe is the largest segment by Region.

  • The market for light commercial vehicles is primarily driven by the e-commerce and logistics industries. As more people have access to the internet and smartphones, online retail sales and e-commerce have been increasing. Purchases of light commercial vehicles are anticipated to increase, thereby facilitating quick delivery of items to customers. The global output of light commercial vehicles was 17,217,999 units in 2016, and it is expected to reach 18593,850 units in 2021.
  • The COVID-19 online sales have greatly expanded the revenue and user base of the global e-commerce business. However, it is projected that increased internet shopping popularity will encourage growth. The global e-commerce market had significant growth in 2020, and by 2021, it generated USD 26.7 trillion in sales. The number and percentage of online shoppers have constantly increased over the world over the last few years. The highest increase in the number of online shoppers in 2020 was caused by the COVID-19 pandemic, which forced individuals to shop online.
  • The demand for a more modern distribution network is being fueled by the quickening growth of the e-commerce and logistics sectors across all of the major economies, including those of Europe, the United States, and China. Thus, light commercial vehicle demand will definitely increase. E-commerce sales for significant light commercial vehicle producers, like Daimler, Nissan, Ford, and Renault, have increased dramatically, which boosted the logistics sector. Pick-up trucks and vans have also historically met the demand for e-commerce transportation for logistics and consumer delivery services, which is predicted to have a significant beneficial impact on the market for light commercial vehicles globally.

Light Commercial Vehicles (LCV) Industry Overview

The Global Light Commercial Vehicles Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 51.00%. The major players in this market are BAIC Group, Daimler AG, Dongfeng Motor Corporation, Ford Motor Company and Volkswagen AG (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 GDP
  • 4.3 CVP
  • 4.4 Inflation Rate
  • 4.5 Interest Rate For Auto Loans
  • 4.6 Battery Price (per Kwh)
  • 4.7 Logistics Performance Index
  • 4.8 Electrification Impact
  • 4.9 New XEV Models Announced
  • 4.10 Charging Stations Deployment
  • 4.11 Regulatory Framework
  • 4.12 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Vehicle Type
    • 5.1.1 Commercial Vehicles
      • 5.1.1.1 Light Commercial Pick-up Trucks
      • 5.1.1.2 Light Commercial Vans
  • 5.2 Engine Type
    • 5.2.1 Hybrid And Electric Vehicles
      • 5.2.1.1 By Fuel Type
      • 5.2.1.1.1 BEV
      • 5.2.1.1.2 FCEV
      • 5.2.1.1.3 HEV
      • 5.2.1.1.4 PHEV
    • 5.2.2 ICE
      • 5.2.2.1 By Fuel Type
      • 5.2.2.1.1 CNG
      • 5.2.2.1.2 Diesel
      • 5.2.2.1.3 Gasoline
      • 5.2.2.1.4 LPG
  • 5.3 Region
    • 5.3.1 Africa
      • 5.3.1.1 South Africa
    • 5.3.2 Asia-Pacific
      • 5.3.2.1 Australia
      • 5.3.2.2 China
      • 5.3.2.3 India
      • 5.3.2.4 Indonesia
      • 5.3.2.5 Malaysia
      • 5.3.2.6 South Korea
      • 5.3.2.7 Thailand
      • 5.3.2.8 Rest-of-APAC
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Austria
      • 5.3.3.2 Belgium
      • 5.3.3.3 Czech Republic
      • 5.3.3.4 Denmark
      • 5.3.3.5 Estonia
      • 5.3.3.6 France
      • 5.3.3.7 Germany
      • 5.3.3.8 Ireland
      • 5.3.3.9 Italy
      • 5.3.3.10 Latvia
      • 5.3.3.11 Lithuania
      • 5.3.3.12 Norway
      • 5.3.3.13 Poland
      • 5.3.3.14 Russia
      • 5.3.3.15 Spain
      • 5.3.3.16 Sweden
      • 5.3.3.17 UK
      • 5.3.3.18 Rest-of-Europe
    • 5.3.4 Middle East
      • 5.3.4.1 UAE
      • 5.3.4.2 Rest-of-MEA
    • 5.3.5 Miidle East
    • 5.3.6 North America
      • 5.3.6.1 Canada
      • 5.3.6.2 Mexico
      • 5.3.6.3 US
      • 5.3.6.4 Rest-of-North America
    • 5.3.7 South America
      • 5.3.7.1 Rest-of-Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Ashok Leyland
    • 6.4.2 BAIC Group
    • 6.4.3 BYD Motors Inc.
    • 6.4.4 Daimler AG
    • 6.4.5 Dongfeng Motor Corporation
    • 6.4.6 Ford Motor Company
    • 6.4.7 General Motors Company
    • 6.4.8 Groupe Renault
    • 6.4.9 Isuzu Motors Ltd
    • 6.4.10 Mahindra & Mahindra
    • 6.4.11 Nissan Motor Company Ltd
    • 6.4.12 Rivian Automotive LLC
    • 6.4.13 Tata Motors
    • 6.4.14 Tesla Inc.
    • 6.4.15 Volkswagen AG
    • 6.4.16 Volvo AB

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR VEHICLES CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms