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市場調査レポート
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1440446

タブレットにおけるスピーカー:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Speaker In Tablets - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 86 Pages | 納期: 2~3営業日

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タブレットにおけるスピーカー:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 86 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

タブレットにおけるスピーカー市場は、2024年の5億7,282万米ドルから2029年までに5億367万米ドルに減少すると予想されています。

タブレットのスピーカー- 市場

ほとんどのタブレットにはスピーカーが内蔵されています。外部スピーカーを使用してオーディオ体験を強化することもできます。

主なハイライト

  • 市場規模には、さまざまな地域でのタブレット用スピーカーの販売から得られる収益が含まれています。この調査では、主要な市場パラメータ、潜在的な成長影響力、業界で活動する主要ベンダーも追跡しており、予測期間中の市場の推定と成長率を裏付けています。
  • Consumer Technology Association(CTA)によると、タブレットやラップトップなどのコンピューティング製品は、新型COVID-19感染症のパンデミックを通じて最も人気の高いデバイスでした。さらに、同団体によると、タブレットは、子供と大人の両方にとって娯楽ツールとして役立つだけでなく、ラップトップが入手困難な時代のコンピューティングのニーズを満たすのにも役立つ可能性があるといいます。
  • 多くの地域でCOVID-19感染症の感染者数が増加し続けているため、多くのセクターがハイブリッドまたはリモートワークを継続しています。この傾向により、仕事、eラーニング、コンテンツ消費のためのタブレットの導入が引き続き促進されています。これにより、タブレットスピーカーの需要が増加しています。
  • 主要なタブレットメーカーの出荷台数は、インフレ上昇の影響で2022年の第3四半期すべてで減少しました。これは、これらのデバイスに組み込まれるスピーカーの需要に直接的な悪影響を及ぼしました。たとえば、Appleの2022会計年度第3四半期のiPadの売上高は約72億2,000万米ドルで、2021年同四半期の73億7,000万米ドルから減少しました。
  • COVID-19の世界中での流行により、家電業界は強い逆風に直面しました。新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の中心地である中国は、ウイルスの蔓延によって大きな打撃を受けました。パンデミックの発生当初、米国、韓国、日本、イタリアを含むいくつかの主要経済国は、家電産業も含めて、COVID-19感染症の発生による脅威にさらされていました。大手ブランドの小売店やショールーム、スーパーマーケット、ハイパーマーケットが一定期間閉鎖され、タブレットを含むさまざまな家電製品の販売に影響が及びました。たとえば、サムスンは2020年5月にウイルスの蔓延を防ぐために米国とカナダの全店舗を閉鎖しました。

タブレットにおけるスピーカー市場動向

仕事、Eラーニング、コンテンツ消費でラップトップよりもタブレットの採用が増加

  • GoogleのAndroidタブレット担当CTOであるRich Miner氏によると、タブレットはモバイルコンピューティングの未来であり、間もなくラップトップの人気を超えると予想されています。 Miner氏によると、タブレットの年間売上高は、今後数年間でラップトップの売上高を上回ると予想されています。タブレットはラップトップよりも安価ですが、さまざまなタスクを実行できます。同氏は番組の中で、メディア消費以外にもタブレットが他の分野でも利用されてきていると説明しました。デバイスが創造性と生産性のユースケースにおいてより強力になるにつれて、人々はラップトップよりもタブレットを好むようになりました。
  • さらに、タブレットによるコンテンツ消費も増加しています。さらに、ディスプレイサイズが大きいため、オーディオやビデオのストリーミングではタブレットがスマートフォンよりも好まれる場合があり、これもタブレット用スピーカーの需要の増加に寄与する要因です。
  • 最も軽いラップトップであっても、通常はほとんどのタブレットよりも重いです。さらに、コンポーネント、冷却、キーボード、トラックパッドはすべてスペースを取るため、ラップトップは全体的に大きくなる傾向があります。対照的に、タブレットはサイズと重量が小さいため、旅行時にラップトップよりもはるかに簡単に持ち運ぶことができます。したがって、これらは通常、コンテンツ消費には好ましい選択肢となります。
  • ソーシャルストリーミングネットワーキングプラットフォームのFLYXが2021年 3月に実施した調査では、オーディオストリーミングの需要が史上最高であることが判明しました。インド在住の550人以上が回答したこの調査では、オーディオストリーミングが最近どのように人気を集めているかが明らかになりました。調査によると、参加者の75.9%がオーディオおよびビデオコンテンツをストリーミングしていましたが、ユーザーの52.4%はオーディオコンテンツを定期的にストリーミングしていました。また、回答者の66.2%が、アクセスのしやすさから音声コンテンツを好んでいることもわかりました。
  • さらに、アメリカレコード協会(RIAA)によると、米国における音楽ストリーミングからの収益は、2020年の101億米ドルと比較して、2021年には24%増加し、総額 124億米ドルに達しました。オーディオストリーミングにより、オーディオ品質の向上に役立つ高品質スピーカーの需要が高まります。

アジア太平洋が最大の市場シェアを保持すると予想される

  • 最近、タブレットデバイスに対する需要のパラダイムシフトが注目されています。娯楽目的だけでなく、商用、企業、教育、個人用途など、さまざまな用途におけるタブレットのアプリケーションの変化と技術の進歩により、市場でのタブレットの需要が増加しました。
  • 有利な機能を備えた改良された新しいモデルの登場により、予測期間中の世界のタブレット市場の成長が促進されると予想されます。このようなタブレット需要の増加は、タブレットのスピーカー市場の需要拡大に寄与すると予想されます。
  • さらに、2021年11月には、ノキア初のタブレットであるNokia T20をインドで発売しました。新しいタブレットには、2K(2,0001,200ピクセル)ディスプレイ、15時間のWebブラウジング、mAhバッテリー、デュアルマイク、ステレオスピーカーが搭載されます。 Nokia T20は、Nokiaがインド市場に投入する最初のタブレットとなります。この発表に合わせて、同社は市場での存在感を拡大し、市場での地位を強化することを目指す可能性があります。
  • 同様に、Realmeは2022年 5月に最新のタブレットであるRealmePad X 5Gを中国で発売しました。これは同社初のミッドレンジの5Gタブレットとなります。 RealmePad Xには、11インチFHD+60 Hz LCDスクリーン、Snapdragon 695、13 MPバックカメラ、8 MPセルフィーシューター、8340 mahバッテリー、クアッドスピーカーが搭載されます。
  • 市場企業によるこのような発売により、アジア太平洋市場におけるタブレットの需要が増加すると予想されます。調査期間中のアジア太平洋市場におけるタブレット市場の成長と並行して、タブレット市場におけるスピーカーの需要も増加すると予想されます。
  • さらに、新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックの発生により、市場におけるタブレットの需要が部分的に促進されました。COVID-19感染症のパンデミックにより、さまざまな教育機関がオンライン教育への移行を余儀なくされました。より大きくてより便利な画面サイズへのニーズの変化により、市場でのタブレットの需要が促進されることが予想されます。

タブレットにおけるスピーカー業界の概要

タブレットにおけるスピーカー市場における確立されたメーカーの存在感の増大により、予測期間中に競争企業間の敵対関係が激化すると予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査方法論

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • COVID-19の市場への影響
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 仕事、Eラーニング、コンテンツ消費でラップトップよりもタブレットの採用が増加
  • 市場抑制要因
    • インフレの上昇、サプライチェーンの課題、スマートフォンの高い普及によりタブレットの販売が制限

第6章 市場セグメンテーション

  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • AAC Technologies Holdings Inc.
    • Audio Pixels Limited
    • Pui Audio Inc.
    • Goertek inc.
    • Fortune Grand Technology Inc.
    • Merry Electronics Co. Ltd
    • Shandong Gettop Acoustic Co. Ltd

第8章 タブレット市場分析

  • 市場概要
  • ベンダーの市場シェア

第9章 投資分析

第10章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 92354

The Speaker Market In Tablets Industry is expected to decline from USD 572.82 million in 2024 to USD 503.67 million by 2029.

Speaker  In Tablets - Market

Most tablets have inbuilt speakers. External speakers can also be used to enhance the audio experience.

Key Highlights

  • The market sizing encompasses the revenue generated through the sales of speakers for tablets in different regions. The study also tracks the key market parameters, underlying growth influencers, and major vendors operating in the industry, which supports the market estimations and growth rates over the forecast period.
  • As per the Consumer Technology Association (CTA), computing products, such as tablets and laptops, were the most highly sought-after devices throughout the COVID-19 pandemic. Additionally, according to the organization, tablets could help fill computing needs when laptops were hard to find, besides serving as an entertainment tool for children and adults alike.
  • With the continuous rise in the number of COVID-19 cases in many regions, many sectors persist with hybrid or remote work. This trend continues to fuel the adoption of tablets for work, e-learning, and content consumption. This is, in turn, increasing the demand for tablet speakers.
  • Most major tablet manufacturers' shipments declined in all three quarters of 2022 due to rising inflation. This had a direct negative impact on the demand for speakers incorporated into these devices. For instance, in the third quarter of Apple's financial year 2022, iPad sales generated around USD 7.22 billion in revenue, down from USD 7.37 billion registered in the same quarter of 2021.
  • The consumer electronics industry faced a heavy headwind due to the outbreak of COVID-19 across the world. China, the epicenter of COVID-19, was hit hard by the spread of the virus. At the onset of the pandemic, several major economies, including the United States, South Korea, Japan, and Italy, including their consumer electronics industries, were under threat from the COVID-19 outbreak. Retail shops and showrooms of major brands, supermarkets, and hypermarkets were shut down for a definite period, affecting sales of various consumer electronics products, including tablets. For instance, Samsung shut down all stores in the United States and Canada in May 2020 to check the spread of the virus.

Tablet Devices Speaker Market Trends

Rising Adoption of Tablets Over Laptops, for Work, E-Learning and Content Consumption

  • According to Rich Miner, Google's CTO of Android tablets, tablets are the future of mobile computing and are soon expected to surpass the popularity of laptops. As per Miner, the annual sales of tablets are expected to exceed that of laptops in the coming years. Though a tablet is less expensive than a laptop, it can accomplish many different tasks. He explained during a show that, other than media consumption, tablets have been gaining use in other areas. As the devices have become more potent for creativity and productivity use cases, people have started preferring tablets over laptops.
  • Furthermore, content consumption through tablets is also on the rise. Additionally, owing to their massive display size, tablets are sometimes preferred over smartphones for audio and video streaming, another factor contributing to the growth of the demand for speakers for tablet use.
  • Even the lightest of laptops are usually heavier than most tablets. Additionally, since the components, cooling, keyboard, and trackpad all take up space, laptops tend to be larger overall. In contrast, their smaller sizes and weights make tablets much easier to transport than laptops when traveling. Thus, they are usually the preferred choice for content consumption.
  • A survey conducted by a social streaming networking platform, FLYX, in March 2021 determined that the demand for audio streaming is at an all-time high. With over 550 respondents in India, the survey revealed how audio streaming had recently gained popularity. As per the survey, while 75.9% of participants streamed audio and video content, 52.4% of users, streamed audio content regularly. It was also found that 66.2% of respondents preferred audio content for its ease of access.
  • Additionally, according to the Recording Industry Association of America (RIAA), the revenues from music streaming in the United States increased by 24% in 2021 to reach a total of USD 12.4 billion, compared to USD 10.1 billion in 2020. The increasing demand for audio streaming drives the demand for high-quality speakers that help enhance audio quality.

Asia-Pacific is Expected to Hold the Largest Market Share

  • A paradigm shift has been noticed in demand for tablet devices recently. The changing applications and technological advancements of tablets for different applications such as commercial, corporate, education, and personal applications, apart from just entertainment purposes, led to an increase in the demand for tablets in the market.
  • The advent of new, improved models with lucrative features is expected to boost the global tablet market growth during the forecast period. Such an increase in the demand for tablets is expected to contribute to the demand growth of the speaker market in tablets.
  • Furthermore, in November 2021, Nokia launched its first tablet, Nokia T20, in India. The new tablet would have a 2K (2,0001,200 pixels) display, 15 hours of web browsing, a mAh battery, dual microphones, and stereo speakers. Nokia T20 would be Nokia's first tablet launch in the Indian market. In line with this launch, the company could aim to expand its presence in the market and strengthen its market position.
  • Similarly, in May 2022, Realme launched its latest tablet, RealmePad X 5G, in China. This would be the company's first 5G tablet in the mid-range. The RealmePad X would have an 11-inch FHD+ 60 Hz LCD screen, Snapdragon 695, 13 MP back camera, 8 MP selfie shooter, 8340 mah battery, and quad speakers.
  • Such launches by the companies in the market are expected to increase the demand for tablets in the Asia-Pacific market. Demand for speakers in the tablet market is expected to grow in parallel with the market growth of tablets in the Asian-Pacific market during the study period.
  • Moreover, the onset of the COVID-19 pandemic partially promoted the demand for tablets in the market. Due to the COVID-19 pandemic, various educational institutions were forced to shift toward online education. This shift in the need for bigger and more convenient screen sizes is expected to promote the demand for tablets in the market.

Tablet Devices Speaker Industry Overview

The growing presence of established manufacturers in the speaker market in tablets is expected to intensify competitive rivalry during the forecast period.

  • March 2022 - Since patents play a crucial role in Goertek's Inc.'s leadership strategy, the company has applied for 3,468 patents, including 2,539 invention patents as of March 2022. A total of 2,675 patents have been granted, including 1,036 invention patents. Till December 31, 2021, the company applied for 25,818 patents (including 3,322 foreign patent applications), including 13,102 invention patents; a total of 15,525 patents have been granted, including 4,165 invention patents.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHADOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Impact of COVID-19 on The Market
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Degree of Competition

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Adoption of Tablets Over Laptops for Work, E-learning, and Content Consumption
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Rising Inflation, Supply Chain Challenges, and High Penetration of Smartphones Restrict Tablet Sales

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Geography
    • 6.1.1 North America
    • 6.1.2 Europe
    • 6.1.3 Asia Pacific
    • 6.1.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 AAC Technologies Holdings Inc.
    • 7.1.2 Audio Pixels Limited
    • 7.1.3 Pui Audio Inc.
    • 7.1.4 Goertek inc.
    • 7.1.5 Fortune Grand Technology Inc.
    • 7.1.6 Merry Electronics Co. Ltd
    • 7.1.7 Shandong Gettop Acoustic Co. Ltd

8 TABLET MARKET ANALYSIS

  • 8.1 Market Overview
  • 8.2 Vendor Market Share

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS