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市場調査レポート
商品コード
1440337

妊活サプリメント:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Fertility Supplement - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 113 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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妊活サプリメント:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 113 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

妊活サプリメント市場規模は、2024年に25億3,000万米ドルと推定され、2029年までに35億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.83%のCAGRで成長します。

妊活サプリメント-市場

COVID-19感染症のパンデミックは、ウイルスが人の生殖能力のレベルに影響を与えることが判明したため、妊活サプリメントの需要にプラスの影響を与えました。 2021年1月に発表された「COVID-19感染症の進行における亜鉛の潜在的な役割と生殖への考えられる影響」というタイトルの記事によると、亜鉛サプリメントは、新型コロナウイルス感染症に対する体の免疫反応によって引き起こされる卵子や精子細胞へのダメージを制限または最小限に抑えることができます。免疫力を高めることでコロナウイルスを抑制します。 2021年2月、ウェイン州立大学医学部の研究者らは、パンデミック中に妊娠を試みている人々にはウイルスに対する免疫力を高めるチャンスがある可能性があると報告しました。また、若い卵子や精子細胞のミトコンドリアの損傷を防ぐこともできるかもしれません。このような研究により、パンデミック中に妊活サプリメントの需要が増加し、市場にプラスの影響を与えました。

2021年1月に発表された記事によると、亜鉛サプリメントは免疫力を高めることで、ウイルスに対する体の免疫反応が卵子や精子細胞に引き起こす可能性のある損傷を予防または軽減するのに役立ちます。これらの調査開発により、妊活サプリメントの需要が増加し、市場の成長にプラスの影響を与えています。

CDCが2021年4月に発表したデータによると、不妊症に悩むカップルの35%で女性要因と男性要因が特定されたことが判明しました。不妊症に悩むカップルの8%では、男性側の要因のみが特定されました。したがって、男性と女性の不妊症の発生率の増加により、妊活サプリメントの需要が増加しており、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。

妊活サプリメントの発売も市場を牽引すると予想されます。たとえば、Wellbeing Nutritionは2022年 4月に、13種類のサプリメントで構成される男性と女性向けの時間を意識した栄養補助食品のSLOWを発売しました。各製剤は、妊孕性のサポートなど、さまざまな独自の健康とウェルネスのニーズに合わせて特別に設計されています。

ただし、出生率を管理する政府の規制と利用可能な製品に関する認識の欠如により、予測期間中の市場の成長が妨げられると予想されます。

妊活サプリメント市場動向

電子薬局は予測期間中に妊活サプリメント市場を独占すると予想される

近年、医薬品を含む製品やサービスをオンラインで購入する人気が高まり、eコマースが勢いを増しています。オンライン薬局には、確立された流通チャネルもあります。これらは先進国市場で広く検討されており、新興市場でも着実に採用されています。オンライン医薬品流通には多くの利点があります。障害のある患者や在宅患者はオンラインで薬を購入し、宅配を選択できます。買い物客は、オンラインチャネルを通じて、ある程度の自由な選択とプライバシーを享受します。製品の範囲は膨大であり、医薬品を簡単に調査および比較できます。

新型COVID-19の流行により、消費者は混雑した場所を避けるためにオンラインで医薬品を購入することを選択しています。しかし、違法なオンライン薬局や偽造医薬品の増加は、この部門の成長に悪影響を及ぼしています。したがって、政府と民間部門はオンラインチャネルの重要性を認識し、可視性を向上させるための措置を講じています。

多くの企業が市場での地位を維持するために、製品の発売、買収、パートナーシップなどのさまざまなビジネス戦略を採用しており、これも市場の成長に貢献しています。たとえば、2022年3月、オンライン薬局のRoは、精子採取・検査の新興企業であるDadiを約1億米ドルで買収しました。この買収により、Roは妊活サプリメント市場、特に勃起不全向けのサプリメント市場での存在感を強化する予定です。オンラインチャネルが直面する需要の増加を受けて、アマゾンは2020年8月にインドのバンガロールでオンライン薬局を立ち上げました。

したがって、このような要因により、市場の電子薬局セグメントは予測期間中に大幅に成長すると予想されます。

予測期間中、北米が妊活サプリメント市場を独占すると予想される

北米では、人々の不妊率の増加と全体的な健康に対する国民の意識の高まりにより、予測期間中に大幅な成長が見込まれると予想されます。

2021年12月にCDCが発表したデータによると、米国では15歳から49歳までの既婚女性の14.1%に生殖能力の低下があり、女性の13.1%に生殖能力の低下があり、既婚女性の6%に生殖能力の低下が見つかったといいます。PRBが2021年8月に発表したデータでは、高所得国と低所得国のすべての年齢層の女性の出生率が着実に低下していることが観察されました。

世界保健機関によると、アルコール摂取量や喫煙の増加、肥満者数の増加、ホルモンバランスの乱れを引き起こすストレスレベルの増加など、さまざまな要因により、不妊症が一般的な問題となっています。 2022年1月に米国HHSが発表したデータによると、20歳以上の男性の40.5%が肥満、18歳以上の男性の15.3%が頻繁に喫煙し、18歳以上の男性の30.9%がタバコを吸っていることが示されています。米国では1日にそれ以上の飲み物を飲んでおり、20歳以上の男性の51.9%が高血圧になっています。これらの要因は男性および女性の不妊症と相関しているため、この地域の人口のほとんどは、微量栄養素の優れた供給源であり生殖能力を高めるため、生殖補助食品を利用する傾向にあります。

したがって、女性の出生率の低下と不妊男性の増加により、妊活サプリメントの需要が増加しており、予測期間中に妊活サプリメント市場の成長をさらに促進する可能性があります。

妊活サプリメント業界の概要

妊活サプリメント市場はかなり統合されています。限られた数の市場参加者が存在するため、競争企業間の敵対関係は激しいです。現在の市場参加者は主に新製品の発売を通じて互いに競争しており、その結果、消費者の交渉力は適度に高くなります。市場の主要企業には、Fairhaven Health、Coast Science、LENUS Pharma GesmbH、Active Bio Life Science GmbH、Exeltis USA Inc.、Bionova、Fertility Nutraceuticals LLC(Ovaterra)、Vitabiotics Ltd、Zenith Nutrition、Orthomol Pharmazeutische Vertriebs GmbHなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 不妊率の増加
    • ストレスレベルの増加とアルコールの摂取および頻繁な喫煙
    • 天然成分の需要の増加
  • 市場抑制要因
    • 出生率を管理するための政府の規制
    • 入手可能な製品に関する認識の欠如
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 成分別
    • 天然
    • 合成
    • 天然と合成のブレンド
  • 製品別
    • カプセル
    • タブレット
    • ソフトジェル
    • その他の製品
  • 流通チャネル別
    • 小売薬局
    • 電子薬局
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東とアフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 企業プロファイルと競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Fairhaven Health
    • Coast Science
    • LENUS Pharma GesmbH
    • Active Bio Life Science GmbH
    • Exeltis USA Inc.
    • Bionova
    • Fertility Nutraceuticals LLC(Ovaterra)
    • Vitabiotics Ltd
    • Zenith Nutrition
    • Orthomol Pharmazeutische Vertriebs GmbH

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 90433

The Fertility Supplement Market size is estimated at USD 2.53 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.53 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.83% during the forecast period (2024-2029).

Fertility Supplement - Market

The COVID-19 pandemic had a positive impact on the demand for fertility supplements as it was found that the virus had an impact on a person's level of fertility. According to the article titled "Potential Role of Zinc in the COVID-19 Disease Process and its Probable Impact on Reproduction", published in January 2021, zinc supplements can restrict or minimize damage to egg and sperm cells caused by the body's immune response to the coronavirus by enhancing immunity. In February 2021, researchers at the Wayne State University School of Medicine reported that people who were attempting to conceive during the pandemic might have a chance to enhance immunity against the virus. They might also be able to prevent mitochondrial damage in young eggs and sperm cells. Such studies have increased the demand for fertility supplements during the pandemic, thus having a positive impact on the market.

According to an article published in January 2021, zinc supplements help prevent or reduce the damage that the body's immune response to the virus might cause to the egg and sperm cells by boosting immunity. These research and developments have increased the demand for fertility supplements, thus positively impacting the market's growth.

The data published by the CDC, in April 2021, found that female and male factors were identified in 35% of the couples suffering from infertility. Only male factor was identified in 8% of couples suffering from infertility. Thus, the increasing incidences of infertility among men and women are increasing the demand for fertility supplements, which is anticipated to boost the market's growth over the forecast period.

The launch of fertility supplements is also expected to drive the market. For instance, in April 2022, Wellbeing Nutrition launched SLOW, a time-conscious range of nutraceuticals for men and women, which comprises 13 supplements. Each formulation has been specifically designed for a host of unique health and wellness needs, such as fertility support.

However, the government regulations to control birth rate and lack of awareness about the available products are expected to hamper the market's growth over the forecast period.

Fertility Supplements Market Trends

E-pharmacy is Expected to Dominate the Fertility Supplement Market Over the Forecast Period

Over recent years, e-commerce has gained momentum with the rising popularity of shopping for products and services online, including medicines. Online pharmacies also have well-established distribution channels. They have been explored widely in developed markets and are steadily being adopted in emerging markets. Online drug distribution has many benefits. Disabled or homebound patients can purchase their medicines online and opt for home delivery. Shoppers relish a certain level of freedom of choice and privacy through online channels. The range of products is massive, and medicines can be easily researched and compared.

Due to the COVID-19 outbreak, consumers are opting to purchase medicines online to avoid crowded places. However, the rising number of illegal online pharmacies and counterfeit drugs negatively impacts the segment's growth. Therefore, governments and the private sector realized the importance of online channels and are implementing measures to improve visibility.

Many companies are adopting various business strategies such as product launches, acquisitions, and partnerships to maintain their market positions, which is also contributing to the market's growth. For instance, in March 2022, the online pharmacy Ro acquired Dadi, a sperm collection and testing start-up, for approximately USD 100 million. With this acquisition, Ro plans to strengthen its presence in the fertility supplements markets, especially for erectile dysfunction. In August 2020, Amazon launched an online pharmacy in Bangalore, India, with the increasing demand faced by online channels.

Hence, due to such factors, the e-pharmacy segment of the market is expected to grow significantly over the forecast period.

North America is Expected to Dominate the Fertility Supplements Market Over the Forecast Period

North America is expected to witness significant growth over the forecast period due to the increasing infertility rate among people and rising awareness among the population about overall health.

According to the data published by the CDC in December 2021, in the United States, 14.1% of married women between the ages of 15 and 49 years had impaired fertility, 13.1% of women had impaired fertility, and 6% of married women were found to be infertile. In the data published by the PRB in August 2021, it was observed that the fertility rate for women of all age groups in high and low-income countries are steadily declining.

According to the World Health Organization, infertility has become a common problem due to various factors, such as increased alcohol consumption and smoking, an increased number of obese people, and increased stress levels causing hormonal imbalances. The data published by the US HHS in January 2022 showed that 40.5% of males over the age of 20 years are obese, 15.3% of men over the age of 18 years smoke frequently, 30.9% of men over the age of 18 years consumed five or more drinks in a single day, and 51.9% of men over the age of 20 years have hypertension in the United States. As these factors are correlated with male and female infertility, most of the population in the region is inclined toward fertility supplements as they are a good source of micronutrients and help in fertility.

Thus, the declining fertility rate among women and an increasing number of infertile males are increasing the demand for fertility supplements, which may further boost the growth of the fertility supplement market during the forecast period.

Fertility Supplements Industry Overview

The fertility supplement market is fairly consolidated. The competitive rivalry is high due to the presence of a limited number of market players. The present market players compete with one another majorly through new product launches, resulting in a moderately high bargaining power of the consumers. Some of the major players in the market are Fairhaven Health, Coast Science, LENUS Pharma GesmbH, Active Bio Life Science GmbH, Exeltis USA Inc., Bionova, Fertility Nutraceuticals LLC (Ovaterra), Vitabiotics Ltd, Zenith Nutrition, and Orthomol Pharmazeutische Vertriebs GmbH.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Infertility Rate
    • 4.2.2 Increase in Stress Level and Consumption of Alcohol and Frequent Smoking
    • 4.2.3 Increasing Demand for Natural Ingredients
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Government Regulations to Control Birth Rate
    • 4.3.2 Lack of Awareness About Available Products
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Ingredient
    • 5.1.1 Natural
    • 5.1.2 Synthetic
    • 5.1.3 Blend of Natural and Synthetic
  • 5.2 By Product
    • 5.2.1 Capsules
    • 5.2.2 Tablets
    • 5.2.3 Soft Gels
    • 5.2.4 Other Products
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Retail Pharmacy
    • 5.3.2 E-pharmacy
    • 5.3.3 Other Distribution Channel
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 France
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle-East and Africa
      • 5.4.4.1 GCC
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Argentina
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPANY PROFILES AND COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Fairhaven Health
    • 6.1.2 Coast Science
    • 6.1.3 LENUS Pharma GesmbH
    • 6.1.4 Active Bio Life Science GmbH
    • 6.1.5 Exeltis USA Inc.
    • 6.1.6 Bionova
    • 6.1.7 Fertility Nutraceuticals LLC (Ovaterra)
    • 6.1.8 Vitabiotics Ltd
    • 6.1.9 Zenith Nutrition
    • 6.1.10 Orthomol Pharmazeutische Vertriebs GmbH

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS