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市場調査レポート
商品コード
1440266
キャラバンおよびモーターホーム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Caravan and Motorhome - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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キャラバンおよびモーターホーム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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キャラバンおよびモーターホームの市場規模は、2024年に610億米ドルと推定され、2029年までに882億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.66%のCAGRで成長します。
COVID-19の流行により、RV車の需要が増加しました。さらに、世界中でロックダウン措置が解除されたため、人々はレクリエーションのためにキャンプに行くことに積極的です。いくつかのRV販売会社やレンタル会社がこの傾向に気づき、新製品の開発に注力しています。例えば、
顧客は、旅行活動の増加と他の交通手段に比べてコスト削減のため、RV車を購入しています。 RVを簡単にカスタマイズできることも、RVの技術動向を猛烈なスピードで推進しています。 RVのスマートホームシステムは、顧客の選択における重要な要素です。旅行やキャンペーン活動の増加に対応して、企業も新製品を開発しています。例えば、
キャンピングカーは世界中、特に欧州で人気が高まっています。富裕層(HNWI)の数の増加と、十分なRV用駐車場の利用可能性が、北米と欧州での導入を推進しています。
キャンプや旅行は、ミレニアル世代の間でレクリエーション活動としてますます人気が高まっています。タイプ Cキャンピングカーは、燃料効率の点でタイプ AおよびBキャンピングカーよりも優れています。多くのRV車メーカーは、フォードやメルセデスベンツのシャーシをベースにしたタイプ C車両を導入しています。例えば、
特にドイツ市場で小型バン(タイプB)キャンピングカーの需要が高まっているため、多くの新興企業や新興企業が在庫OEM車や既存のバンをキャンピングカーに改造するサービスを提供しています。週末の休暇の場合、多くのお客様がこの変換を好みます。サプライチェーンの問題や取引条件が厳しいにもかかわらず、
電動キャンピングカーが市場に参入しつつあります。たとえば、2022年 1月、世界最大のRVメーカーであるTHOR Industries(THO)は、RV業界の電動化を中心としたeモビリティ戦略を発表し、「未来へようこそ」と宣言しました。ショーでは、THORは2台の電動RVコンセプト、キャンピングカー、トラベルトレーラーを展示しました。
タイプ A、B、およびCキャンピングカー全体にわたるこのような開発は、今後数年間で市場全体の成長に貢献すると予想されます。
米国とカナダでレクリエーション活動が増加しているため、北米が市場で大きなシェアを握ると予想されています。主要なRVメーカーの存在は、今後数年間の市場の成長を促進する可能性があります。米国で販売されるRV車の約85%は米国で製造されています。数字の増加は需要の増加を反映しています。
しかし、業界は、配管器具から電子部品、ビニールシートカバーに至るまで、多数の中国製RV部品に対する米国の鉄鋼とアルミニウム関税やその他の関税の影響を受けました。関税に関連した価格上昇により、メーカーは増加したコストの一部をRV価格の上昇という形で消費者に転嫁することを余儀なくされ、その結果、販売が鈍化しました。
米国とカナダにおけるキャンピングカーの魅力は、主に生産コスト、生活コスト、移動性の安さにあります。需要の増加を受けて、主要な市場プレーヤーは、拡大する市場を獲得するために最先端のテクノロジーを備えた製品を発売しています。例えば、
需要の増加に伴い、この地域の大手企業数社は最新製品を追加し、製品ポートフォリオを拡大するために戦略的な合併・買収を行っています。例えば、
このような動向と発展により、市場は今後数年間で高い成長を記録する可能性があります。
キャラバンおよびモーターホーム市場は激しく統合されており、いくつかのメーカーが高度な機能を備えた製品を提供しています。企業は、合併や買収、パートナーシップ、コラボレーションなどの戦略を通じて市場シェアを拡大しています。例えば、
The Caravan and Motorhome Market size is estimated at USD 61 billion in 2024, and is expected to reach USD 88.23 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.66% during the forecast period (2024-2029).
The COVID-19 outbreak increased the demand for recreational vehicles. Furthermore, with the lockdown measures lifted across the world, people are willing to go camping for recreation. Several RV sellers and rental companies noticed this trend and are focusing on developing new products. For instance,
Customers are buying recreational vehicles due to the increase in travel activities and cost savings over other modes of transportation. The ability of an RV to be easily customized is also propelling RV technological trends at a breakneck speed. The smart home system in RVs is an important factor in the customers' choice. Companies are also developing new products in response to the increased travel and campaign activities. For instance,
Motorhomes are becoming increasingly popular around the globe, particularly in Europe. The rising number of high-net-worth individuals (HNWI), combined with the availability of ample RV parking, is driving its adoption in North America and Europe.
Camping and travel are becoming increasingly popular recreational activities among millennials. Type C motorhomes outperform type A and B motorhomes in terms of fuel efficiency. Many recreational vehicle manufacturers are introducing type C vehicles based on Ford and Mercedes-Benz chassis. For instance,
With the growing demand for small van (type B) motorhomes, especially in the German market, many new companies and start-ups are offering services to convert stock OEM vehicles and existing vans into campervans. For weekend getaways, many customers prefer this conversion. Despite challenging supply chain issues and trading conditions,
Electric motorhomes are making their entry into the market. For instance, in January 2022, THOR Industries (THO), the world's largest RV manufacturer, proclaimed "Welcome to the Future" as it unveiled its eMobility strategy around the electrification of the RV industry. At the show, THOR displayed two electric RV concepts, a motorhome, and a travel trailer.
Such developments across type A, B, and C motorhomes are expected to contribute to the overall growth of the market over the coming years.
Due to the growing recreational activities in the United States and Canada, North America is expected to hold a significant share of the market. The presence of key RV manufacturers may aid the market's growth over the coming years. Approximately 85% of recreational vehicles sold in the United States are manufactured in the United States. The increasing numbers reflect the increasing demand.
However, the industry was impacted by the US steel and aluminum tariffs and other duties on a slew of Chinese-made RV parts ranging from plumbing fixtures to electronic components to vinyl seat covers. Tariff-related price increases forced manufacturers to pass on some of the increased costs to consumers in the form of higher RV prices, resulting in slower sales.
The appeal of motorhomes in the United States and Canada stems primarily from their lower production, living costs, and their mobility. Given the increase in demand, major market players are launching products with cutting-edge technology in order to capture the expanding market. For instance,
Due to the increasing demand, several big companies in the region are adding the latest products and entering strategic mergers and acquisitions to expand their product portfolios. For instance,
Due to such trends and developments, the market may register high growth over the coming years.
The caravan and motorhomes market is intensely consolidated, with several manufacturers offering products with advanced features. Companies are increasing their market share through strategies such as mergers and acquisitions, partnerships, and collaborations. For instance,