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市場調査レポート
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1440266

キャラバンおよびモーターホーム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Caravan and Motorhome - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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キャラバンおよびモーターホーム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

キャラバンおよびモーターホームの市場規模は、2024年に610億米ドルと推定され、2029年までに882億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.66%のCAGRで成長します。

キャラバンおよびモーターホーム- マーケット

COVID-19の流行により、RV車の需要が増加しました。さらに、世界中でロックダウン措置が解除されたため、人々はレクリエーションのためにキャンプに行くことに積極的です。いくつかのRV販売会社やレンタル会社がこの傾向に気づき、新製品の開発に注力しています。例えば、

主なハイライト

  • 2022年 5月、REE Automotive Ltdは、英国コベントリーの欧州統合センターにクラウドベースのロボット組立ラインを導入し、まず欧州統合センターを導入する計画を発表しました。最初の組立ラインは2022年後半に稼働を開始しました。欧州の顧客需要に応えるため、当初はウォークイン配送用バン、バス、RV車などの商用車向けのP7電動プラットフォームに注力する予定です。

顧客は、旅行活動の増加と他の交通手段に比べてコスト削減のため、RV車を購入しています。 RVを簡単にカスタマイズできることも、RVの技術動向を猛烈なスピードで推進しています。 RVのスマートホームシステムは、顧客の選択における重要な要素です。旅行やキャンペーン活動の増加に対応して、企業も新製品を開発しています。例えば、

主なハイライト

  • 2022年9月、デュッセルドルフのキャラバンサロンで、MANトラック&バスとキャラバン・キャンピングカーメーカーのアフィニティが「アフィニティM」をデビューさせました。 MAN TGEをベースに、最高のキャンプ体験を提供するために改良されました。 Affinityは、スウェーデンのキャラバンおよびモーターホームメーカーであるKABE ABのポーランド部門です。

キャンピングカーは世界中、特に欧州で人気が高まっています。富裕層(HNWI)の数の増加と、十分なRV用駐車場の利用可能性が、北米と欧州での導入を推進しています。

キャラバンおよびモーターホーム市場の動向

キャンピングカーは今後数年間で注目を集めると予想される

キャンプや旅行は、ミレニアル世代の間でレクリエーション活動としてますます人気が高まっています。タイプ Cキャンピングカーは、燃料効率の点でタイプ AおよびBキャンピングカーよりも優れています。多くのRV車メーカーは、フォードやメルセデスベンツのシャーシをベースにしたタイプ C車両を導入しています。例えば、

  • メルセデスベンツは2021年8月、デュッセルドルフキャラバンサロンで新型小型バン「新型シタン」を初公開しました。このスタンドには、Le Voyageur、Kabe、Eura Mobil、Alphavan、Mercedes-Benz Marco PoloキャンピングカーバンモデルのMercedes-Benz Sprinterをベースにしたキャンピングカーも展示されています。

特にドイツ市場で小型バン(タイプB)キャンピングカーの需要が高まっているため、多くの新興企業や新興企業が在庫OEM車や既存のバンをキャンピングカーに改造するサービスを提供しています。週末の休暇の場合、多くのお客様がこの変換を好みます。サプライチェーンの問題や取引条件が厳しいにもかかわらず、

  • ドイツのキャンピングカー産業は、2022年の第1四半期はプラスでした。同四半期のレジャー用車両の新規登録台数は約4.8%減の23,061台となりましたが、これは2021年の記録的な水準と比較されています。この数字は2020年と2019年よりも高いです。この数字は17,485台のキャンピングカーが新規登録されました。

電動キャンピングカーが市場に参入しつつあります。たとえば、2022年 1月、世界最大のRVメーカーであるTHOR Industries(THO)は、RV業界の電動化を中心としたeモビリティ戦略を発表し、「未来へようこそ」と宣言しました。ショーでは、THORは2台の電動RVコンセプト、キャンピングカー、トラベルトレーラーを展示しました。

タイプ A、B、およびCキャンピングカー全体にわたるこのような開発は、今後数年間で市場全体の成長に貢献すると予想されます。

北米地域が市場で重要な役割を果たす可能性が高い

米国とカナダでレクリエーション活動が増加しているため、北米が市場で大きなシェアを握ると予想されています。主要なRVメーカーの存在は、今後数年間の市場の成長を促進する可能性があります。米国で販売されるRV車の約85%は米国で製造されています。数字の増加は需要の増加を反映しています。

しかし、業界は、配管器具から電子部品、ビニールシートカバーに至るまで、多数の中国製RV部品に対する米国の鉄鋼とアルミニウム関税やその他の関税の影響を受けました。関税に関連した価格上昇により、メーカーは増加したコストの一部をRV価格の上昇という形で消費者に転嫁することを余儀なくされ、その結果、販売が鈍化しました。

米国とカナダにおけるキャンピングカーの魅力は、主に生産コスト、生活コスト、移動性の安さにあります。需要の増加を受けて、主要な市場プレーヤーは、拡大する市場を獲得するために最先端のテクノロジーを備えた製品を発売しています。例えば、

  • 2022年11月、フォードはバンライフ文化を全体的に取り入れた新しいトランジットバンを発表しました。トランジットトレイルは、キャンプ場の駐車場よりも荒れた地形でも冒険ができるように、最初から冒険のために作られており、地上高が3.5インチ余分に確保されています。 16インチのホイールに巻き付けられた30.5インチのグッドイヤーラングラーワークホース全地形対応タイヤ、ホイールアーチクラッディング、および2.8インチ幅のトレッドが変更の一部です。運転席側と助手席側にもスライダーステップが装備されています。

需要の増加に伴い、この地域の大手企業数社は最新製品を追加し、製品ポートフォリオを拡大するために戦略的な合併・買収を行っています。例えば、

  • 2021年 3月、レブレクリエーショングループ(RRG)は、RV車両に豪華な要素を追加するために、新しいディーゼル駆動の高級大型バス、2021アメリカンドリーム39RKを発表しました。

このような動向と発展により、市場は今後数年間で高い成長を記録する可能性があります。

キャラバンおよびモーターホーム業界の概要

キャラバンおよびモーターホーム市場は激しく統合されており、いくつかのメーカーが高度な機能を備えた製品を提供しています。企業は、合併や買収、パートナーシップ、コラボレーションなどの戦略を通じて市場シェアを拡大しています。例えば、

  • 2022年 1月、Ford-Werke GmbHとErwin Hymer Group(EHG)は、顧客向けのレクリエーション用車両およびキャンピングカーの基盤として、Ford TransitおよびFord Transit Customを納入するための枠組み協定を締結しました。この契約により、両社は成長するレジャー用車両市場を活用できるようになります。この供給契約には、フォード・トランジットのパネル・バンおよびスケルトン・シャーシ・キャブ・モデルに加え、EHGブランドによるキャンピングカー・バン、半一体型キャンピングカー、およびアルコーブ・キャンピングカーへの変換のためのフォード・トランジット・カスタム・コンビ・バンが含まれています。
  • 2021年 5月、フォレストリバー社の新部門であるイーストトゥウェストは、第11回年次フォレストリバープロダクトエキスポで、トラベルトレーラーの新製品ラインであるデラテラをデビューさせる予定でした。この新しいブランドは、限られた数のフロアプラン、1つの配色、幅広い規格の選択肢を備えた、高品質で付加価値の高い製品に焦点を当てています。
  • 2021年 4月、Jayco Inc.は、Jayco、Entegra Coach、Highland Ridge、Starcraftを含むすべての部門にわたる新しいカスタマーエクスペリエンスソフトウェアツールの立ち上げを発表しました。このツールはクアルトリックソフトウェアを利用して、いつでもどこでもアクセスできるリアルタイムのカスタマーエクスペリエンスデータを提供します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション(市場規模)

  • 製品タイプ
    • キャラバン
      • トラベルトレーラー
      • 五輪トレーラー
      • 折りたたみキャンプトレーラー
      • トラックキャンピングカー
    • モーターホーム
      • タイプA
      • タイプB
      • タイプC
    • エンドユーザー別
      • 直接購入者
      • フリート所有者
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Thor Industries Inc.
    • Swift Group
    • Forest River Inc.
    • Winnebago Industries Inc.
    • Burstner GmbH &Co. KG
    • Triple E Recreational Vehicles
    • Hymer GmbH &Co. KG
    • Jayco Inc.
    • Dethleffs GmbH &Co. KG
    • Knaus Tabbert AG
    • Trigano SA

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 72064

The Caravan and Motorhome Market size is estimated at USD 61 billion in 2024, and is expected to reach USD 88.23 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.66% during the forecast period (2024-2029).

Caravan and Motorhome - Market

The COVID-19 outbreak increased the demand for recreational vehicles. Furthermore, with the lockdown measures lifted across the world, people are willing to go camping for recreation. Several RV sellers and rental companies noticed this trend and are focusing on developing new products. For instance,

Key Highlights

  • In May 2022, REE Automotive Ltd announced its plans to install cloud-based robotic assembly lines in its European Integration Center in Coventry, United Kingdom, beginning with its European Integration Center. The first assembly line began its operations in the second half of 2022. To meet customer demand in Europe, it will initially focus on the P7 electric platform for commercial vehicles such as walk-in delivery vans, buses, and recreational vehicles.

Customers are buying recreational vehicles due to the increase in travel activities and cost savings over other modes of transportation. The ability of an RV to be easily customized is also propelling RV technological trends at a breakneck speed. The smart home system in RVs is an important factor in the customers' choice. Companies are also developing new products in response to the increased travel and campaign activities. For instance,

Key Highlights

  • In September 2022, at the Caravan Salon in Dusseldorf, MAN Truck & Bus and caravan and motorhome manufacturer Affinity debuted the "Affinity M." It is based on the MAN TGE, whose is modified to provide the best camping experience possible. Affinity is the Polish division of KABE AB, a Swedish caravan and motorhome manufacturer.

Motorhomes are becoming increasingly popular around the globe, particularly in Europe. The rising number of high-net-worth individuals (HNWI), combined with the availability of ample RV parking, is driving its adoption in North America and Europe.

Caravan & Motorhome Market Trends

Motorhomes Anticipated to Gain Prominence Over the Coming Years

Camping and travel are becoming increasingly popular recreational activities among millennials. Type C motorhomes outperform type A and B motorhomes in terms of fuel efficiency. Many recreational vehicle manufacturers are introducing type C vehicles based on Ford and Mercedes-Benz chassis. For instance,

  • In August 2021, Mercedes-Benz debuted its new small van, "the new Citan," at the Dusseldorf Caravan Salon. The stand also features motorhomes based on the Mercedes-Benz Sprinter from Le Voyageur, Kabe, Eura Mobil, Alphavan, and Mercedes-Benz Marco Polo camper van models.

With the growing demand for small van (type B) motorhomes, especially in the German market, many new companies and start-ups are offering services to convert stock OEM vehicles and existing vans into campervans. For weekend getaways, many customers prefer this conversion. Despite challenging supply chain issues and trading conditions,

  • Germany's motorhome industry had a positive first quarter of 2022. New leisure vehicle registrations fell slightly by about 4.8% to 23,061 for the quarter, but this is compared to record levels from 2021. This figure is higher than in 2020 and 2019. This figure represents 17,485 new motorhomes registered.

Electric motorhomes are making their entry into the market. For instance, in January 2022, THOR Industries (THO), the world's largest RV manufacturer, proclaimed "Welcome to the Future" as it unveiled its eMobility strategy around the electrification of the RV industry. At the show, THOR displayed two electric RV concepts, a motorhome, and a travel trailer.

Such developments across type A, B, and C motorhomes are expected to contribute to the overall growth of the market over the coming years.

North America Region Likely to Play a Key Role in the Market

Due to the growing recreational activities in the United States and Canada, North America is expected to hold a significant share of the market. The presence of key RV manufacturers may aid the market's growth over the coming years. Approximately 85% of recreational vehicles sold in the United States are manufactured in the United States. The increasing numbers reflect the increasing demand.

However, the industry was impacted by the US steel and aluminum tariffs and other duties on a slew of Chinese-made RV parts ranging from plumbing fixtures to electronic components to vinyl seat covers. Tariff-related price increases forced manufacturers to pass on some of the increased costs to consumers in the form of higher RV prices, resulting in slower sales.

The appeal of motorhomes in the United States and Canada stems primarily from their lower production, living costs, and their mobility. Given the increase in demand, major market players are launching products with cutting-edge technology in order to capture the expanding market. For instance,

  • In November 2022, Ford unveiled a new Transit van that embraces the van life culture as a whole. The Transit Trail was built for adventure from the start, with an extra 3.5 inches of ground clearance to ensure those adventures can take place in rougher terrain than just the campsite parking spot. 30.5-inch Goodyear Wrangler Workhorse all-terrain tires wrapped around 16-inch wheels, wheel arch cladding, and a 2.8-inch wider track are among the modifications. There are also driver and passenger-side slider steps.

Due to the increasing demand, several big companies in the region are adding the latest products and entering strategic mergers and acquisitions to expand their product portfolios. For instance,

  • In March 2021, Rev Recreation Group (RRG) introduced the new diesel-powered luxury motor coach, the 2021 American Dream 39RK, to add the luxury factor to recreational vehicles.

Due to such trends and developments, the market may register high growth over the coming years.

Caravan & Motorhome Industry Overview

The caravan and motorhomes market is intensely consolidated, with several manufacturers offering products with advanced features. Companies are increasing their market share through strategies such as mergers and acquisitions, partnerships, and collaborations. For instance,

  • In January 2022, Ford-Werke GmbH and Erwin Hymer Group (EHG) signed a framework agreement for the delivery of Ford Transit and Ford Transit Custom as the foundation for customer-ready recreational vehicles and motorhomes. The agreement will allow both companies to capitalize on the growing leisure vehicle market. The supply agreement includes Ford Transit panel van and skeletal chassis cab models, as well as Ford Transit Custom kombi vans, for conversion into camper vans, semi-integrated motorhomes, and alcove motorhomes by EHG brands.
  • In May 2021, East To West, a new division of Forest River Inc., was set to debut its brand new line of travel trailers, Della Terra, at the 11th Annual Forest River Product Expo. The new brand focuses on high-quality, value-added products with a limited number of floorplans, one color scheme, and a broad selection of standards.
  • In April 2021, Jayco Inc. announced the launch of a new Customer Experience Software tool across all divisions, including Jayco, Entegra Coach, Highland Ridge, and Starcraft. The tool utilizes Qualtric Software to provide real-time customer experience data accessible anytime, anywhere.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market size in value USD Billion)

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Caravan
      • 5.1.1.1 Travel Trailers
      • 5.1.1.2 Fifth-wheel Trailers
      • 5.1.1.3 Folding Camp Trailers
      • 5.1.1.4 Truck Campers
    • 5.1.2 Motorhome
      • 5.1.2.1 Type A
      • 5.1.2.2 Type B
      • 5.1.2.3 Type C
    • 5.1.3 By End User
      • 5.1.3.1 Direct Buyers
      • 5.1.3.2 Fleet Owners
  • 5.2 By Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Italy
      • 5.2.2.5 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 India
      • 5.2.3.2 China
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 South Korea
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 Rest of the World
      • 5.2.4.1 South America
      • 5.2.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Thor Industries Inc.
    • 6.2.2 Swift Group
    • 6.2.3 Forest River Inc.
    • 6.2.4 Winnebago Industries Inc.
    • 6.2.5 Burstner GmbH & Co. KG
    • 6.2.6 Triple E Recreational Vehicles
    • 6.2.7 Hymer GmbH & Co. KG
    • 6.2.8 Jayco Inc.
    • 6.2.9 Dethleffs GmbH & Co. KG
    • 6.2.10 Knaus Tabbert AG
    • 6.2.11 Trigano SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS