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市場調査レポート
商品コード
1440189

クワドリシクルおよびトライクル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Quadricycle and Tricycle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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クワドリシクルおよびトライクル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

クワドリシクルおよびトライクルの市場規模は、2024年に82億米ドルと推定され、2029年までに137億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に10.84%のCAGRで成長します。

クワドリシクルとトライクル- マーケット

COVID-19感染症のパンデミックにより経済が停滞し、製造施設の閉鎖を余儀なくされたため、クワドリシクルおよびトライクル市場の拡大が制限されました。新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは市場に大きな影響を与え、いくつかのOEMは売上不振を理由に新製品のイントロダクションを延期しました。また、多くの企業が研究開発費を削減しており、これによりトライクルやクワドリシクルの技術進歩が妨げられ、市場の成長が鈍化すると予想されています。

長期的には、急速な都市化、電動化、環境意識の高まりにより、クワドリシクルおよびトライクルの需要が高まると予想されます。クワドリシクルは安価で、占有する道路スペースが少なく、汚染物質の排出も少ないため、インド、フィリピン、コロンビア、インドネシア、中国、日本など、交通渋滞が大きな懸念となっている国にとって理想的です。

さらに、先進国と新興国の両方で物流や移動式食品販売店でのトライクルの使用が増加しており、トライクル業界の成長を促進しています。この部門の成長により、企業レベルでのトライクルの需要が高まり、トライクル部門の製品と技術の向上が促進されています。たとえば、ゴードン・マレー・デザインとそのコンソーシアム・パートナーであるデルタ・モータースポーツおよびitMovesは、ユニークで極めて汎用性の高い自律型クワドリシクル「MOTIV」を発表しました。

アジア太平洋地域にはすでにトライクル/トライクの主要市場があるため、予測期間中に市場で大きなシェアを占めると予想されます。ここ数年、大手自動車メーカーもこの地域全域で電動トライクルを導入しています。さらに、いくつかのプレーヤーが市場シェアを獲得するために最新製品の開発に多額の投資を行っているため、欧州と北米でも急速な成長が見込まれると考えられます。

クワドリシクルおよびトライクルの市場動向

クワドリシクルの採用拡大により市場の需要が拡大すると予想される

近年、クワドリシクルやトライクルの人気が高まっています。これは、一般の人々や政府からの受け入れが増えていること、また、普通車の代わりに有利に利用できる用途が増加していることによります。クワドリシクルはサイズが小さいため、都市交通の中で容易に管理でき、占有スペースが少なくて済むため、世界の駐車問題の解決に役立つ可能性があります。

近年、いくつかの国がクワドリシクルを新しい車両カテゴリーとして承認しています。例えば、

クワドリシクルはインド政府により道路走行を許可された新型車両として認定されました。乗用クワドリシクルの最大重量は475 kgで、発売前に必要な衝突テストを受け、これにより乗員の安全基準が定義されます。政府は、従来のガソリンで作動するクワドリシクルに加えて、電気クワドリシクルとハイブリッドクワドリシクルを承認しました。

新しいスタートアップ企業は、都市内移動用の新しいテクノロジーベースの小型車両を導入することで、パーソナルモビリティ空間に革命を起こしています。たとえば、Micro Mobility Systemsは、Microlino 2.0電動マイクロカーとMicroletta電動トライクを発売しました。 Microlino 2.0の最高速度は90 km/h、航続距離は200 kmと報告されています。 2021年に出荷を開始する予定だった。

2021年1月、ルノーはTwizyスタイルのEZ-1でMobilizeブランドを立ち上げました。このクワドリシクルは長さ2.3メートルで、50%リサイクル素材で作られており、視認性を高める全面ガラスドアが付いており、バッテリーを交換することで寿命を延ばすオプションも付いています。同社はまた、EZ-1の部品の95%は車両の耐用年数の終わりにリサイクルできると主張しています。

欧州は予測期間中に最も急速な成長を遂げると予想される

新興市場である欧州では、重量のある軽自動車と乗用車の間のスペースを占める「サブA」モデルと呼ばれるクワドリシクルが広く採用されています。「サブA」という用語は、乗用車の最小セグメントであるAカテゴリーの車を指します。これらの開発は、一般の人々や政府からの受け入れが増え、従来の車両の代わりにクワドリシクルを有益に使用できるさまざまな用途の増加と一致しています。

クワドリシクルはそのコンパクトなサイズにより、都市交通での操作が容易であり、占有スペースが小さいため、世界中の駐車問題に対処できます。いくつかの大手企業は、この地域でより高い市場シェアを獲得するために最新製品の開発に多額の投資を行っています。例えば、

2021年1月、フォルクスワーゲンの子会社であるセアトは、事前に発表されていた電動クワドリシクルミニモの生産が2022年から本格的に稼働する予定であると発表しました。

2020年2月、シトロエンは技術的に「軽量クワドリシクル」に分類されるAmiを発表しました。また、操作には運転免許も必要ありません。シトロエンはこの車を販売する予定だが、電動スクーターやその他の超小型モビリティソリューションと同様にレンタルもしたいと考えています。車は月単位と分単位でレンタル可能です。クワドリシクルはオンラインで購入でき、顧客の家に直接配送されます。

2020年12月、ドイツのIAVは、乗客が荷物を追いかける「ラストマイル」配達用の自律型電動トライクルを開発しました。プロジェクトの第2段階では、ホイールの総重量を大幅に軽減し、ハンドリングを向上させるために、購入したシステムを置き換えるステアリングシステムとブレーキシステムを社内で開発しています。

パンデミック後、人々が公共交通機関やより高価なガソリン燃料車に頼らずに自立を維持しようとする中、電動トライクルやクワドリシクルの使用が増加しました。予測期間中、この地域では環境に優しい性質と必要な投資が安価であるため、これらの車両に対する高い需要が見込まれると考えられます。

クワドリシクルおよびトライクル業界の概要

クワドリシクルおよびトライクル市場は、世界のプレーヤーが大きなシェアを占めていることと、地域のプレーヤーが積極的に存在していることにより、適度に統合されています。 Aixam-Mega、Casalini SRL、Renaultは、市場における世界のプレーヤーの一部です。さまざまな政府が電動化をサポートするためにこれらの小型電気自動車の必要性を認めており、市場は前向きな発展を見せています。メーカーは競合他社に遅れをとらないよう、新しいモデルを発売しています。

2021年12月、マヒンドラ・エレクトリックは、新しいクワドリシクルカテゴリーの1台を含む、今後3年間で少なくとも4台の新型車両を導入する計画を発表しました。同社は、航続距離と積載量を向上させた旅客および貨物用の電動トライクルおよび電動クワドリシクルの開発に注力しています。

2021年10月、シトロエンは電動クワドリシクル「Ami Cargo」を欧州で発売しました。シトロエンアミは、重量425 kg未満の電動LCVミニアミの商用バージョンです。 5.5 kWhのリチウムイオンパックを搭載し、8 BHPの電気モーターにエネルギーを供給します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 動力源タイプ別
    • 電気
    • ガソリン
    • ソーラー
  • 用途タイプ別
    • 個人
    • 商業
  • 車種別
    • クワドリシクル
    • トライクル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 他の国々

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Automobiles CHATENET
    • Ligier Group
    • Aixam-Mega
    • Bajaj Auto Ltd
    • Estrima SRL
    • Bellier Automobiles
    • Worksman Cycles
    • Daimus
    • Light Foot Cycle
    • Electronio Wheels
    • Mahindra and Mahindra
    • Groupe Renault

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 70831

The Quadricycle and Tricycle Market size is estimated at USD 8.20 billion in 2024, and is expected to reach USD 13.72 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.84% during the forecast period (2024-2029).

Quadricycle and Tricycle - Market

The COVID-19 pandemic brought economies to a standstill and forced the closure of manufacturing facilities, thus, limiting the expansion of the quadricycle and tricycle markets. The COVID-19 pandemic significantly impacted the market, with several OEMs postponing the introduction of new products due to low sales. Many firms also reduced their R&D spending, which is projected to hamper the technical progress of tricycles and quadricycles, thus slowing market growth.

Over the long term, demand for quadricycles and tricycles is expected to be fueled by rapid urbanization, electrification, and increasing environmental consciousness. Quadricycles are less expensive, take up less road space, and emit fewer pollutants, making them ideal for nations where traffic congestion is a big concern, such as India, the Philippines, Colombia, Indonesia, China, and Japan.

Further, the growing use of tricycles in logistics and mobile food outlets in both established and emerging countries has boosted the tricycle industry's growth. This segment's growth is boosting demand for tricycles at the corporate level and driving product and technological improvements in the tricycle sector. For example, Gordon Murray Design and its consortium partners Delta Motorsport and itMoves unveiled 'MOTIV,' a unique and extremely versatile autonomous quadricycle vehicle.

The Asia-Pacific region is expected to hold a significant share in the market over the forecast period as the region already has major markets for tricycle/trikes. Over the last few years, major automakers have also been introducing electric tricycles across the region. Furthermore, Europe and North America are also likely to witness fast growth as several players are investing heavily in developing the latest products to gain market share.

Quadricycle and Tricycle Market Trends

Growing Adoption of Quadricycles Expected to Enhance Demand in the Market

The popularity of quadricycles and tricycles has risen in recent years due to increased acceptance from the public and governments, as well as an increase in the applications where they may be profitably utilized instead of regular vehicles. Quadricycles can be readily managed in urban traffic due to their small size, and they may help solve parking problems globally by taking up lesser space.

Several countries have approved quadricycles as a new vehicle category in recent years. For instance,

Quadricycles were certified as a new type of vehicle permitted to run on roads by the Indian government. A passenger quadricycle will have a maximum weight of 475 kg and be subjected to a required crash test before being released, which will define passenger safety criteria. The government has approved electric and hybrid quadricycles in addition to ones that operate on conventional gasoline.

New startups are revolutionizing the personal mobility space by introducing new technology-based small vehicles for intracity movement. For instance, Micro Mobility Systems launched the Microlino 2.0 electric microcar and Microletta electric trike. The Microlino 2.0 has a top speed of 90 km/h, and a 200 km reported range. It was to begin shipping in 2021.

In January 2021, Renault launched its Mobilize brand with Twizy-style EZ-1. The quadricycle is 2.3 meters long and made of 50% recycled materials, with full glass doors to boost visibility and the option to extend its life by swapping batteries. The company also claims that 95% of the EZ-1's parts can be recycled at the end of the vehicle's life.

Europe Expected to Witness Fastest Growth During the Forecast Period

As an emerging market, Europe has been widely adopting quadricycles known as 'sub-A' models, which occupy the space between heavy mini-cars and passenger cars. The term 'sub-A' refers to the A-category cars, which are the smallest passenger car segment. These developments are in line with the increasing acceptance from the public and governments and an increase in the various applications where quadricycles can be used profitably instead of traditional vehicles.

Due to their compact size, quadricycles can be easily maneuvered in urban traffic and address the problem of parking globally as they take up lesser space. Several major players are investing heavily in developing the latest products to gain a higher market share in the region. For instance,

In January 2021, SEAT, a subsidiary of Volkswagen, announced that the production of its preannounced electric quadricycle Minimo was expected to be in full operation from 2022.

In February 2020, Citroen introduced Ami, technically classed as a 'light quadricycle.' It also doesn't require a driving license to operate. Citroen will sell the car, but it also hopes to rent them out like electric scooters and other micro-mobility solutions. The cars will be available to rent on both a monthly and minute-by-minute basis. The quadricycle can be brought online and will be delivered directly to the customers' homes.

In December 2020, IAV in Germany developed an autonomous electric tricycle for 'last mile' deliveries, wherein the rider is followed by their cargo. The project's second phase is developing the steering and braking systems in-house to replace bought-in systems to significantly reduce the wheel's total weight and improve its handling.

The use of electric tricycles and quadricycles has risen post-pandemic as people seek to remain independent without relying on public transport or more expensive petrol-fuelled vehicles. During the forecast period, the region is likely to see high demand for these vehicles owing to their eco-friendly nature and the cheaper investments required.

Quadricycle and Tricycle Industry Overview

The quadricycle and tricycle market is moderately consolidated owing to the significant share occupied by global players and the active presence of regional players. Aixam-Mega, Casalini SRL, and Renault are some of the global players in the market. The market is witnessing positive developments as various governments accept the need for these small electric vehicles to support electrification. Manufacturers are launching new models to stay abreast of their competition.

In December 2021, Mahindra Electric announced plans to introduce at least four new vehicles over the next three years, including one in a new quadricycle category. The company is focusing on developing electric three-wheelers for passengers and freight with increased range and payload capacity, as well as an electric quadricycle.

In October 2021, Citroen launched its Ami Cargo electric quadricycle in Europe. The Citroen Ami is the commercial version of the mini Ami electric LCV weighing less than 425 kg. It is powered by a 5.5-kWh lithium-ion pack, which supplies energy to an electric motor of 8 BHP.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Power Source Type
    • 5.1.1 Electric
    • 5.1.2 Gasoline
    • 5.1.3 Solar
  • 5.2 By Application Type
    • 5.2.1 Personal
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 By Vehicle Type
    • 5.3.1 Quadricycle
    • 5.3.2 Tricycle
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 United Arab Emirates
      • 5.4.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Automobiles CHATENET
    • 6.2.2 Ligier Group
    • 6.2.3 Aixam-Mega
    • 6.2.4 Bajaj Auto Ltd
    • 6.2.5 Estrima SRL
    • 6.2.6 Bellier Automobiles
    • 6.2.7 Worksman Cycles
    • 6.2.8 Daimus
    • 6.2.9 Light Foot Cycle
    • 6.2.10 Electronio Wheels
    • 6.2.11 Mahindra and Mahindra
    • 6.2.12 Groupe Renault

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS