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市場調査レポート
商品コード
1440119

アスパラガス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Asparagus - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 95 Pages | 納期: 2~3営業日

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アスパラガス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
  • 目次
概要

アスパラガス市場規模は、2024年に337億米ドルと推定され、2029年までに407億9,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.89%のCAGRで成長します。

アスパラガス-市場

主なハイライト

  • アスパラガスはアスパラガス科に属する野菜です。この植物科には200種以上があります。いくつかの種は観賞植物として栽培され、花屋は他の種をコサージュやアレンジメントに使用します。アスパラガスは低カロリーで、葉酸、ビタミンA、C、K、繊維などの栄養素が豊富に含まれています。
  • さらに、アスパラガスは、消化の改善、体重減少、血圧の低下、健康な妊娠結果など、多くの潜在的な健康上の利点をもたらします。毎年生えてくる数少ない多年草野菜のひとつです。兼業農業や小規模農業経営に貢献する早生作物です。アスパラガスは、温帯または亜熱帯気候の酸性度がそれほど高くない土壌で育ちます。タイ、メキシコ、中国、ペルー、ドイツは、世界のアスパラガスのほとんどを栽培している国です。
  • さらに、アスパラガスはその栄養価と美味しさから、スープの主役として大手企業からも積極的に採用されています。アスパラガスは野菜として、インスタント食品の調理に非常に人気があり、アスパラガスをすりおろして、ミックスベジタブルなどの他の食品と混ぜます。塩水やアスパラガスのピクルスなどの生鮮食品におけるアスパラガスの需要の増加により、調査対象市場の収益成長が促進される可能性があります。
  • さらに、政府の取り組みと市場の主要生産者間のパートナーシップの増加により、予測期間中に市場の成長が促進されると予測されています。たとえば、2020年にApplewood Fresh Growers LLCはNew EraのAmerican Asparagusと提携して、新鮮なミシガン州のアスパラガスとそのリンゴを提供しました。ミシガン州は現在、米国最大のアスパラガス栽培地域です。

アスパラガス市場動向

さまざまな健康上の利点によりアスパラガスの需要が増加

アスパラガスには、いくつかの微量栄養素が含まれているため、多くの健康上の利点があります。アスパラガスにはグルタチオンとルチンが含まれており、それぞれ抗がん作用と血管の強化に役立ちます。

アスパラガスには、インスリンがグルコースを細胞に運ぶのを助けるクロムが含まれており、他の野菜と比較して最も多くの葉酸が含まれています。これを食べると、赤ちゃんの脳(無脳症)や脊椎(二分脊椎症)の重大な先天障害を防ぐことができます。食物繊維も豊富で、体重の減少や体重減少につながります。さらに、アスパラガスは、炒め物、サラダ、オムレツ、アスパラガスのフリッタータ、アスパラガスなど、さまざまな料理に使用できます。茹でる、焼く、蒸す、ロースト、ソテーなど、アスパラガスの調理方法が可能です。

さらに、アスパラガスの需要の増加がアスパラガス市場を牽引すると予想されます。さまざまなアスパラガスの市場は北米と欧州が独占しており、近年これらの地域ではアスパラガスおよびパスタアスパラガスの生産量としての輸入が大幅に増加しています。有機栽培のアスパラガス市場は上昇しているが、世界第2位のアスパラガス生産国であるペルーではアスパラガスは初期段階にあります。ペルーアスパラガス輸入協会によると、ペルーは輸出主導型の有機栽培を着実に増やしています。

さらに、アスパラガスはその莫大な健康効果により需要が大きいため、いくつかの関係者や政府がアスパラガスの生産を増やす取り組みを行っています。たとえば、FAOによると、2019年の世界のアスパラガスの総生産量8,415,420.9メートルトンから増加し、2021年には8,501,442.93メートルトンに達しました。

アジア太平洋地域が市場を独占すると予想される

アスパラガス(シャタバリ)は、この地域で最も需要のある野菜の1つです。シャタバリはアジア太平洋情勢のほとんどの地域で栽培でき、この地域では野菜や薬として使用されています。薬として、アーユルヴェーダではうつ病、下痢、低血糖、咳などの治療に使用されています。アジア太平洋地域は広大な農地が利用可能であるため、調査期間を通じてアスパラガス市場を独占しています。この地域には、世界最大のアスパラガス生産国のいくつかがあります。

世界中のアスパラガス市場は中国が独占しており、世界最大のアスパラガス生産国となっています。中国のアスパラガスの年間平均生産量は700万トン以上で、これは2019年の世界生産量の約87%に相当します。2020年の中国のアスパラガス生産量は約730万トンでした。ITC貿易地図によると、 2020年の中国のアスパラガス輸出額は59万3,000米ドルで、約4.9%増加し、2021年には62万2,000米ドルに達しました。

さらに、消費者の間で冷凍アスパラガスや缶詰アスパラガスに対する需要が高まっていることも、近いうちにアジア太平洋諸国における対象市場の成長を支援すると予想される要因となっています。さらに、この地域の国々でピューレやスープにアスパラガスが使用されていることも、対象市場の成長を支えるもう一つの要因となっています。

アスパラガス業界の概要

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
      • カナダ
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
      • メキシコ
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
    • 欧州
      • ドイツ
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
      • フランス
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
      • 英国
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
      • スペイン
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
      • オランダ
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
      • イタリア
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
      • 日本
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
      • オーストラリア
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
    • 南米
      • アルゼンチン
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
      • ペルー
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
      • サウジアラビア
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
      • 南アフリカ
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析

第6章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 70082

The Asparagus Market size is estimated at USD 33.70 billion in 2024, and is expected to reach USD 40.79 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.89% during the forecast period (2024-2029).

Asparagus - Market

Key Highlights

  • Asparagus is a vegetable that belongs to the Asparagaceae family. There are more than 200 species within this plant family. Some species are grown as ornamental plants, and florists use others in corsages and arrangements. Asparagus is low in calories and a great source of nutrients, including folate, vitamins A, C, and K, and fiber.
  • Additionally, asparagus provides many potential health benefits, including improved digestion, weight loss, lower blood pressure, and healthy pregnancy outcomes. It is one of the very few perennial vegetables that grow back year after year. It is an early-season crop that contributes to part-time and small-scale farming operations. Asparagus grows in temperate or subtropical climates in soils that are not too acidic. Thailand, Mexico, China, Peru, and Germany are the countries growing most of the world's asparagus.
  • Furthermore, asparagus is actively sought by major companies as a key ingredient in soups on account of its nutritional properties and palatable taste. As a vegetable, asparagus is quite popular in preparing ready-to-eat foods, and asparagus is grated and mixed with other food products, such as mixed vegetables. Increasing demand for asparagus in fresh food products such as brine and pickled asparagus is likely to boost the revenue growth of the market studied.
  • Moreover, government initiatives and increasing partnerships between significant producers in the market are projected to propel the market growth over the forecast period. For instance, in 2020, Applewood Fresh Growers LLC partnered with New Era's American Asparagus to offer fresh Michigan asparagus and its apples. Michigan is now the giant asparagus-growing region in the United States.

Asparagus Market Trends

Growing Demand for Asparagus Owing to its Various Health Benefits

Asparagus offers many health benefits, mainly because it contains several micronutrients. Asparagus contains glutathione and Rutin, which help as a cancer fighter and to strengthen blood vessels, respectively.

Asparagus contains chromium, which helps insulin carry glucose into cells, and has the most folacin compared to any vegetable. Eating it can help prevent significant congenital disabilities of the baby's brain (anencephaly) and spine (spina bifida). It is also rich in fiber, which is linked to lower body weight and weight loss. Moreover, Asparagus can be used in several dishes like stir-fries, salads, omeletsAsparagus frittatas, and Asparagus. It can be cooked in Asparagus ways, including boiling, grilling, steaming, roasting, and sauteing.

Furthermore, increasing demand for asparagus is expected to drive the Asparagus market. The markets for various asparagus are dominated by North America and Europe, with the regions substantially increasing the import asAsparagusandroductionpastaic asparagus in recent years. Although organically organic asparagus markets are up, asparagus is at its nascent stage in Peru, the second-largest producer of asparagus in the world; the country is steadily raising its export-driven organic cultivation, as per the Peruvian Asparagus Importer's Association.

Moreover, several players and governments are taking initiatives to boost the production of Asparagus as there is a massive demand for Asparagus owing to its immense health benefits. For instance, according to FAO, the total production of Asparagus around the globe in 2019 was 8,415,420.9 metric ton, which increased and reached 8,501,442.93 metric ton in 2021.

Asia Pacific is Expected to Dominate the Market

Asparagus (Shatavari), is one of the most demanded vegetables in the region. It can be grown in most of the Asia pacific landscape, the Shatavari is used as a vegetable and medicine in the region. As a medicine, it's used to treat depression, Diarrhoea, Low Blood sugar, coughs, and a lot more in Ayurveda. Asia Pacific dominates the Asparagus market over the studied period owing to its vast mass of agricultural land availability. The region has some of the world's largest producing countries of asparagus.

The asparagus market around the globe is dominated by China, being the largest asparagus producing country in the world. China has an average annual asparagus production volume of more than 7.0 million metric tons, which equals approximately 87% of the global production volume in 2019. China produced around 7.3 million metric tons of asparagus in the year 2020. As per the ITC trade map, china's export value of asparagus was USD 593 thousand in 2020, which increased by approximately 4.9% and reached USD 622 thousand in 2021.

Moreover, the rising demand for frozen asparagus and canned asparagus among consumers is also a factor anticipated to support the growth of the target market in countries in the Asia Pacific shortly. Additionally, the use of asparagus in purees and soups in countries in this region is another factor supporting the growth of the target market.

Asparagus Industry Overview

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 United States
      • 5.1.1.1.1 Production Analysis
      • 5.1.1.1.2 Consumption Analysis & Market Size
      • 5.1.1.1.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.1.1.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.1.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.1.2 Canada
      • 5.1.1.2.1 Production Analysis
      • 5.1.1.2.2 Consumption Analysis & Market Size
      • 5.1.1.2.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.1.2.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.1.2.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.1.3 Mexico
      • 5.1.1.3.1 Production Analysis
      • 5.1.1.3.2 Consumption Analysis & Market Size
      • 5.1.1.3.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.1.3.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.1.3.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 Germany
      • 5.1.2.1.1 Production Analysis
      • 5.1.2.1.2 Consumption Analysis & Market Size
      • 5.1.2.1.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.2.1.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.2.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.2.2 France
      • 5.1.2.2.1 Production Analysis
      • 5.1.2.2.2 Consumption Analysis & Market Size
      • 5.1.2.2.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.2.2.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.2.2.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.2.3 United Kingdom
      • 5.1.2.3.1 Production Analysis
      • 5.1.2.3.2 Consumption Analysis & Market Size
      • 5.1.2.3.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.2.3.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.2.3.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.2.4 Spain
      • 5.1.2.4.1 Production Analysis
      • 5.1.2.4.2 Consumption Analysis & Market Size
      • 5.1.2.4.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.2.4.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.2.4.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.2.5 Netherlands
      • 5.1.2.5.1 Production Analysis
      • 5.1.2.5.2 Consumption Analysis & Market Size
      • 5.1.2.5.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.2.5.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.2.5.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.2.6 Italy
      • 5.1.2.6.1 Production Analysis
      • 5.1.2.6.2 Consumption Analysis & Market Size
      • 5.1.2.6.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.2.6.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.2.6.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 China
      • 5.1.3.1.1 Production Analysis
      • 5.1.3.1.2 Consumption Analysis & Market Size
      • 5.1.3.1.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.3.1.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.3.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.3.2 Japan
      • 5.1.3.2.1 Production Analysis
      • 5.1.3.2.2 Consumption Analysis & Market Size
      • 5.1.3.2.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.3.2.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.3.2.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.3.3 Australia
      • 5.1.3.3.1 Production Analysis
      • 5.1.3.3.2 Consumption Analysis & Market Size
      • 5.1.3.3.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.3.3.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.3.3.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.4 South America
      • 5.1.4.1 Argentina
      • 5.1.4.1.1 Production Analysis
      • 5.1.4.1.2 Consumption Analysis & Market Size
      • 5.1.4.1.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.4.1.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.4.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.4.2 Peru
      • 5.1.4.2.1 Production Analysis
      • 5.1.4.2.2 Consumption Analysis & Market Size
      • 5.1.4.2.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.4.2.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.4.2.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.5 Middle East & Africa
      • 5.1.5.1 United Arab Emirates
      • 5.1.5.1.1 Production Analysis
      • 5.1.5.1.2 Consumption Analysis & Market Size
      • 5.1.5.1.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.5.1.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.5.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.5.2 Saudi Arabia
      • 5.1.5.2.1 Production Analysis
      • 5.1.5.2.2 Consumption Analysis & Market Size
      • 5.1.5.2.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.5.2.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.5.2.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.5.3 South Africa
      • 5.1.5.3.1 Production Analysis
      • 5.1.5.3.2 Consumption Analysis & Market Size
      • 5.1.5.3.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.5.3.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
      • 5.1.5.3.5 Price Trend Analysis

6 MARKET OPPORTUNITIES & FUTURE TRENDS