市場調査レポート
商品コード
1439884
電動スクーターおよび電動バイク:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Electric Scooter and Motorcycle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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電動スクーターおよび電動バイク:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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電動スクーターおよび電動バイクの市場規模は、2024年に10億3,000万米ドルと推定され、2029年までに14億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.43%のCAGRで成長します。
新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは電動スクーターや電動バイクの市場に悪影響を及ぼしました。世界のロックダウン規制により、電動スクーターやオートバイを含む新車の生産と販売が停止されました。
また、サプライチェーンの混乱により、スクーターやオートバイのさまざまな部品の製造に必要な原材料が入手できなくなり、生産に遅れが生じました。しかし、世界中でよりクリーンなモビリティへの志向が高まっていることから、市場はCOVID-19感染症パンデミック後の経済回復に期待を寄せています。さらに、自動車生産の減少と労働力不足が市場に大きな影響を与えました。COVID-19感染者数が限られている国では自動車販売が着実に増加しているため、自動車メーカーが操業を再開しているため、予測市場中に市場は回復する可能性が高いです。さらに、メーカーは、自動車産業の重要な分野の顧客との継続性を維持するために、将来のビジネスの不確実性を軽減する緊急時対応計画を実施しています。
長期的に見ると、市場の成長は主に持続可能な輸送に対するニーズの高まりによるものです。環境への懸念の高まりと政府の有利な取り組みは、市場の成長を促進する主な要因の一部です。エネルギーコストの上昇と、新たなエネルギー効率の高い技術間の競合も市場の成長を促進すると予想されます。
アジア太平洋地域は、電気自動車の環境上の利点に対する意識の高まりと、地域全体のガソリンおよびディーゼル価格の上昇により、市場を独占すると予想されています。さらに、e-モビリティに関連する政府の取り組みにより、予測期間中に地域の需要がさらに増加すると予想されます。
この市場は、主要企業による生産能力の拡大やスタートアップの資金調達によっても牽引されると予想されます。例えば
電動スクーターは、初期費用が低く、市場でより多くのモデルが入手可能であるため、購入者に豊富な選択肢が提供され、電動バイクよりも売上高が増加しています。おもちゃとしても、通勤用の乗り物としても使える電動スクーターの魅力が、電動スクーターの採用を後押ししています。このようにして、いくつかの新興企業が数百台の「分単位でレンタル」するスクーターを大都市圏に送り込み始めています。
都市での車両排出量を削減するために、電動スクーターを段階的に導入するためのいくつかのパイロットプログラムが開始されています。電動スクーターの人気は、従来の二輪車メーカーの市場参入も促しています。インドは電動スクーターにとって有利な市場として台頭しつつあります。そのため、インドの二輪車メーカー数社は、このセグメントに自社モデルを投入する準備を進めています。例えば、
電動スクーターの市場は、二酸化炭素排出量を削減するためにラストワンマイルの配達に電気自動車を好む多くのマイクロモビリティ企業やeコマース大手が発表した投資によっても推進されています。例えば
EU加盟国、インド、中国の政府がそれぞれ2035年と2040年までにICエンジン二輪車の販売を禁止すると発表したことは、これらの地域での電動スクーターの販売増加に貢献しています。
したがって、上記の要因が重なり合うことで、今後5年間の電動スクーターおよび電動バイク市場における電動スクーターの優位性が確保されると予測されます。
アジア太平洋は、予測期間にわたって市場をリードすると予想されます。中国、インド、韓国、日本はこの地域市場の主要経済国であり、市場全体に影響を与えると予想されます。これらの国では、ますます多くの新興企業や老舗メーカーや従来型メーカーの市場参入が見られます。
台湾は2021年に、新しい電動バイク/スクーターの購入に対して最大900~1,000米ドルの補助金を開始しました。こうした計画の実施により、2021年には国内で販売されたスクーター総計80万9,000台のうち9万4,000台が電動スクーターとなった。電動スクーターは、2021年に台湾のスクーター市場全体の11.9%を占めました。2021年、Gogoro Inc.は台湾で約79,000台の電動スクーターを販売しました。台湾政府は、2035年までに台湾での新車販売の70%を電動スクーターにすることを目標としています。
2022年10月、インドネシアも2025年までに200万台の電動二輪車を走行させると発表しました。
最大の二輪車市場の一つであるインドでは、多くの新興企業が参入しており、新モデルの発売や現行モデルと既存のインフラの拡張によって存在感を示しています。例えば、
電動バイクや電動スクーターのいくつかの企業は、より多くの顧客を引きつけて市場シェアを獲得するために、最新の製品を発売し、世界の企業と戦略的パートナーシップを結んでいます。例えば、
前述の動向と発展により、市場は予測期間中に健全な速度で成長すると予想されます。
電動スクーターおよび電動バイク市場は非常に細分化されており、いくつかの地元企業が存在し、多くの新興企業が市場に参入しています。市場の主要企業には、浙江路源電気自動車、ヒーロー電気株式会社、浙江雅徳モーターサイクル、NIU Tecnologies Inc.などがあります。以前は新興企業が独占していたこの新しい市場では、従来の企業が存在感を拡大しています。従来の企業は新製品を投入して市場に参入しています。例えば、
The Electric Scooter and Motorcycle Market size is estimated at USD 1.03 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.40 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.43% during the forecast period (2024-2029).
The COVID-19 pandemic had a negative impact on the electric scooter and motorcycle market. The global lockdown restrictions halted the production and sales of new vehicles, including electric scooters and motorcycles.
Also, due to disruptions in the supply chain, the raw materials required to produce different parts of the scooters and motorcycles were unavailable, causing production delays. However, with the growing inclination toward cleaner mobility worldwide, the market is looking forward to an economic revival post the COVID-19 pandemic. Furthermore, the fall in automotive production and lack of labor significantly impacted the market. As automotive manufacturers have resumed operations due to steadily rising automobile sales in countries with a limited number of COVID-19 cases, the market is likely to recover during the forecast market. In addition, the manufacturers are implementing contingency plans to mitigate future business uncertainties to retain continuity with clients in the critical sectors of the automobile industry.
Over the long term, the market growth is primarily due to the growing need for sustainable transportation. Increasing environmental concerns and favorable government initiatives are some of the major factors driving the market's growth. Rising energy costs and competition among emerging energy-efficient technologies are also expected to fuel the market's growth.
The Asia-Pacific region is expected to dominate the market owing to growing awareness about the environmental benefits of electric vehicles and increasing petrol and diesel prices across the region. Moreover, government initiatives related to e-mobility are expected to further increase regional demand during the forecast period.
The market is also anticipated to be driven by capacity expansions by key players and startup fundraising. For instance
E-scooters witness higher sales than e-motorcycles due to lower upfront costs and the availability of more models in the market, which provide ample options for buyers. The allure of the e-scooter, both as a toy and as a potential vehicle for commuting, is driving its adoption. Thus, several startups are beginning to flood major metropolitan areas with hundreds of 'rent by minute' scooters.
Several pilot programs have been initiated to introduce e-scooters in a phased manner to reduce vehicle emissions in cities. The popularity of e-scooters is also encouraging conventional two-wheeler manufacturers to enter the market. India is emerging as a lucrative market for e-scooters. Hence, several Indian two-wheeler manufacturers are gearing up to launch their models in the segment. For instance,
The market for electric scooters is also being driven by the investments announced by many micromobility companies and E-commerce giants who prefer electric vehicles for their last-mile deliveries to reduce their carbon footprint. For instance
The announcements by the governments of EU member states, India, and China to ban the sales of IC engine two-wheelers by 2035 and 2040, respectively, contribute to the growing sales of electric scooters in these geographies.
Thus the confluence of the above-mentioned factors is projected to ensure the dominance of electric scooters in the electric scooter and motorcycle market over the next five years.
Asia-Pacific is anticipated to lead the market over the forecast period. China, India, South Korea, and Japan are the major economies in the regional market, which are expected to influence the overall market. These countries are witnessing the entry of an increasing number of startups and well-established and conventional manufacturers in the market.
In 2021, Taiwan began subsidizing up to USD 900-1000 for purchasing new electric motorcycles/scooters. Owing to the implementation of such plans, in 2021, 94000 units of scooters out of the total 809000 scooters sold in the country were electric. Electric scooters commanded 11.9% of the total scooter market in Taiwan in 2021. In 2021 Gogoro Inc. sold about 79000 electric scooters in Taiwan. The Government of Taiwan aims to have 70% of new scooter sales in Taiwan to be electric by 2035.
In October 2022, Indonesia also announced it will put 2 million electric two-wheelers on the road by 2025.
India, one of the largest two-wheeler markets, is witnessing the entry of many new startups, which are marking their presence by launching new models and expanding current models and existing infrastructure. For instance,
Several electric motorcycle and scooter companies are launching the latest products and entering strategic partnerships with global players to attract more customers and gain market share. For instance,
With the aforementioned trends and developments, the market is expected to grow at a healthy rate during the forecast period.
The electric scooter and motorcycle market is highly fragmented and has several local players, with many new startups entering the market. Some of the major players in the market are Zhejiang Luyuan Electric Vehicle Co. Ltd, Hero Electric Ltd, Zhejiang Yadea Motorcycle Co. Ltd, and NIU Tecnologies Inc. Conventional companies are expanding their presence in this new market, which startups earlier dominated. Conventional companies are entering the market by introducing new products. For instance,