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市場調査レポート
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1439852

大理石:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Marble - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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大理石:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

大理石の市場規模は、2024年に208億1,000万米ドルと推定され、2029年までに260億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.61%のCAGRで成長します。

大理石- マーケット

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは、2020年の大理石市場に悪影響を及ぼしました。しかし、市場は現在、パンデミック前のレベルに達していると推定されており、今後数年間で着実に成長すると予想されています。

主なハイライト

  • 短期的には、建設業界の急速な成長により、世界中の大理石の需要が高まると予想されます。
  • しかし、皮膚の摩耗や刺激を引き起こす大理石の粉塵に関連した健康被害は、市場の成長を妨げる可能性があります。
  • それにもかかわらず、大理石のスラブと粉末の使用の増加により、近い将来、世界市場に有利な成長機会が生まれる可能性があります。
  • アジア太平洋が世界中の市場を独占しており、中国やインドなどの国からの消費が最も多くなりました。

大理石市場の動向

建築および装飾部門が市場を独占

  • 大理石は、屋外の彫刻から壁、化粧板、床材、装飾品、階段、歩道に至るまで、装飾および構造目的で建築および建設業界で広く使用されています。
  • 大理石は、屋内および外壁の外装材、屋内および屋外の舗装、暖炉の表面や暖炉、ノベルティアイテムなどに応用されています。
  • さまざまな種類の大理石が、内外の垂直壁の被覆材と床材として使用されています。構造要素(石積み)、彫像、碑文、墓などとしての使用は量的に少なく、葬儀美術が最も大きな割合を占めています。大理石は、屋外の彫刻から壁、化粧板、床材、装飾品、階段、歩道に至るまで、装飾および構造目的にも広く使用されています。
  • 大理石は、大規模な建設プロジェクトでの使用から小規模な日曜大工の住宅改修まで、さまざまな用途でますます人気が高まっています。
  • すでに大理石の使用に慣れている伝統的な市場に加え、中東や東南アジアの新しい市場でも大理石の利点に対する認識が高まっています。
  • 建築業界の台頭により、今後数年間、建築および装飾用途における大理石の消費が促進されると予想されます。世界の建設産業は、主にインド、中国、米国などの国々によって牽引され、2030年までに8兆米ドルに達すると予想されています。
  • 米国国勢調査局によると、公共住宅建設支出額は、2020年の95億3,000万米ドルに対し、2021年には92億7,000万米ドルに達しました。民間商業建設支出額は、2020年の855億7,000万米ドルに対し、2021年には910億3,000万米ドルに達しました。
  • 連邦統計局の調査によると、ドイツの住宅および非住宅用建築物の建築許可件数は2021年に15万8,000件に達し、2020年の15万3,000件と比べて増加を記録しました。
  • 中国は建設大ブームの真っただ中にあります。この国は世界で最も重要な建築市場を有しており、世界の建設投資全体の20%を占めています。
  • 中国は2030年までに建物に13兆米ドル近くを支出すると予想されているが、中国が恒大債務危機に揺れているため、この数字は打撃を受ける可能性があります。
  • したがって、建築および装飾セグメントが市場を独占すると予想されます。

アジア太平洋地域が市場を独占

  • アジア太平洋は、同地域の建築・建設業界への政府投資の増加により、予測期間を通じて最も急速に成長する支配的な市場になると予想されます。
  • 中国は建築セクターにおいて成長を遂げる最大の単一市場です。中国は世界最大の新築市場を抱えており、年間平均18億~20億平方メートル(190億~210億平方フィート)が増加しています。中国の建物の総床面積は、2020年には約690億m2(7,420億ft2)に達すると予想され、2030年までに800億m2(8,610億ft2)になると予測されています。
  • 中国国家統計局によると、2020年の7兆2,445億元(約1兆503億3,000万米ドル)に対し、2021年の中国建設産業の付加価値は8兆138億元(約1兆2,418億7,000万米ドル)となりました。
  • インドでは、主に住宅部門と商業施設に焦点を当てた不動産ビジネスの成長が、この部門の成長の鍵となっています。成長する個々の郡区がこの分野を推進しています。
  • パルバ工業団地、ザヒーラバード総合工業団地の開発、および総額 293億8,000万米ドルの官民投資を伴うその他の多くのプロジェクトがこの分野を後押ししています。
  • インドでは都市化の進行と世帯収入の増加により住宅需要が急増しています。また、インド政府は定住開発やタウンシッププロジェクトへの海外直接投資(FDI)を最大100%認めています。これにより、国内の住宅建設が増加すると予測されています。
  • したがって、このような市場動向はすべて、予測期間中にこの地域の大理石市場の需要を促進すると予想されます。

大理石業界の概要

大理石市場は非常に細分化されています。主要なプレーヤーには、Fox Marble、Best Cheer Stone、Levantina y Asociados de Minerales, SA、Kangli stone group、China Kingstone Mining Holdings Limitedなどが含まれます(順不同)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 建設業界の急成長
    • その他の 促進要因
  • 抑制要因
    • 大理石の粉塵に関連した健康被害
  • 業界のバリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度
  • 貿易分析

第5章 市場セグメンテーション(金額ベースの市場規模)

  • カラー
    • 黄色
    • その他のカラー
  • 用途
    • 建物と装飾
    • 彫像と記念碑
    • 家具
    • その他の用途
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • トルコ
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 合併、買収、合弁事業、コラボレーション、および契約
  • 市場ランキング分析
  • 有力企業が採用した戦略
  • 企業プロファイル
    • Antolini Luigi &C SpA
    • BC Marble Products Ltd
    • Best Cheer Stone
    • China Kingstone Mining Holdings Limited
    • Daltile
    • Dimpomar
    • FHL I Kiriakidis Marbles and Granites SA
    • Fox Marble
    • HELLENIC GRANITE Co.
    • Hilltop Granite
    • Indiana Limestone Company(A Polycor Inc. Company)
    • Kangli stone group
    • Levantina y Asociados de Minerales SA
    • Mumal Marble
    • Simsekler Mermer
    • Santucci Group Srl
    • Tekmar
    • Temmer Marble
    • Topalidis SA
    • The Marble Factory
    • Universal Marble &Granite Group Ltd
    • Xishi Group Ltd

第7章 市場機会と将来の動向

  • 大理石のスラブと粉末の使用が増加
目次
Product Code: 69224

The Marble Market size is estimated at USD 20.81 billion in 2024, and is expected to reach USD 26.07 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.61% during the forecast period (2024-2029).

Marble - Market

The COVID-19 pandemic negatively impacted the marble market in 2020. However, the market has now been estimated to have reached pre-pandemic levels and is expected to grow steadily in the coming years.

Key Highlights

  • Over the short term, the rapid growth in the construction industry is expected to drive the demand for marble worldwide.
  • However, the health hazard related to marble dust that causes abrasion and irritation to the skin is likely to hinder the market's growth.
  • Nevertheless, the growing use of marble slabs and powder will likely create lucrative growth opportunities for the global market soon.
  • Asia-Pacific dominated the market worldwide, with the most significant consumption from countries such as China and India.

Marble Market Trends

Building and Decoration Segment to Dominate the Market

  • Marble is widely used in the building and construction industry for decorative and structural purposes, ranging from outdoor sculptures to walls, veneers, flooring, ornamental features, stairways, and walkways.
  • Marble finds its application in interior and exterior wall cladding, interior and exterior paving, fireplace facing and hearth, and novelty items.
  • Different marble varieties are used as interior and exterior vertical wall cladding and flooring. Their use as structural elements (masonry), statues, epitaphs, graves, etc., is quantitatively less, with funeral art accounting for the most significant percentage. Marble is also widely used for decorative and structural purposes, from outdoor sculptures to walls, veneers, flooring, ornamental features, stairways, and walkways.
  • Marble has become ever more popular for different applications, from use in large-scale construction projects to small do-it-yourself home renovations.
  • In addition to traditional markets already accustomed to using marble, new markets in the Middle East and Southeast Asia are now increasingly aware of the benefits of marble.
  • The rising building industry is expected to drive marble consumption in building and decoration applications in the years to come. The global construction industry is expected to reach USD 8 trillion by 2030, primarily driven by countries such as India, China, and the United States.
  • According to the US Census Bureau, the value of public residential construction spending reached USD 9.27 billion in 2021, compared to USD 9.53 billion in 2020. The value of private commercial construction reached USD 91.03 billion in 2021, compared to USD 85.57 billion in 2020.
  • As per the Statistisches Bundesamt survey, the number of building permits for residential and non-residential buildings in Germany reached 158 thousand in 2021 and registered growth compared to 153 thousand licenses in 2020.
  • China is amid a construction mega-boom. The country has the most significant building market in the world, making up 20% of all construction investments globally.
  • China is expected to spend nearly USD 13 trillion on buildings by 2030. Although this number may take a hit as China is reeling through the Evergrande debt crisis.
  • Hence, the building and decoration segment is expected to dominate the market.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • Asia-Pacific is expected to be the dominating and fastest-growing market over the forecast period, owing to increasing government investment in the building and construction industry in the region.
  • China is the largest single market for growth in the building sector. China has the largest new construction market globally, adding an average of 1.8-2.0 billion m2 (19 - 21 billion ft2) annually. The total floor area of Chinese buildings was expected to reach around 69 billion m2 (742 billion ft2) in 2020, and it is projected to be 80 billion m2 (861 billion ft2) by 2030.
  • According to the National Bureau of Statistics of China, the value added to the Chinese construction industry accounted for CNY 8,013.8 billion (~USD 1,241.87 billion) in 2021, compared to CNY 7,244.5 billion (~USD 1,050.33 billion) in 2020.
  • In India, the growing real estate business, which is mainly focused on the residential sector and commercial places, is key to the sector's growth. The growing individual townships are driving the sector.
  • The development of Palva industrial township, Zaheerabad integrated industrial township, and many other projects involving public and private investments with a total of USD 29.38 billion are boosting the sector.
  • Demand for residential housing in India has rushed due to increased urbanization and rising household income. Also, the Indian government has allowed foreign direct investment (FDI) of up to 100% for settlement development and townships projects. This, in turn, is projected to increase the residential housing construction in the country.
  • Hence, all such market trends are expected to drive the demand for the marble market in the region during the forecast period.

Marble Industry Overview

The marble market is highly fragmented. The major players include Fox Marble, Best Cheer Stone, Levantina y Asociados de Minerales, S.A., Kangli stone group, and China Kingstone Mining Holdings Limited, among others (not in particular order).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Rapid Growth in the Construction Industry
    • 4.1.2 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Health Hazard Related to Marble Dust
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitutes
    • 4.4.5 Degree of Competition
  • 4.5 Trade Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 Color
    • 5.1.1 White
    • 5.1.2 Black
    • 5.1.3 Yellow
    • 5.1.4 Red
    • 5.1.5 Other Colors
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Building and Decoration
    • 5.2.2 Statues and Monuments
    • 5.2.3 Furniture
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 France
      • 5.3.3.4 Italy
      • 5.3.3.5 Turkey
      • 5.3.3.6 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Antolini Luigi & C SpA
    • 6.4.2 BC Marble Products Ltd
    • 6.4.3 Best Cheer Stone
    • 6.4.4 China Kingstone Mining Holdings Limited
    • 6.4.5 Daltile
    • 6.4.6 Dimpomar
    • 6.4.7 FHL I Kiriakidis Marbles and Granites SA
    • 6.4.8 Fox Marble
    • 6.4.9 HELLENIC GRANITE Co.
    • 6.4.10 Hilltop Granite
    • 6.4.11 Indiana Limestone Company (A Polycor Inc. Company)
    • 6.4.12 Kangli stone group
    • 6.4.13 Levantina y Asociados de Minerales S.A.
    • 6.4.14 Mumal Marble
    • 6.4.15 Simsekler Mermer
    • 6.4.16 Santucci Group Srl
    • 6.4.17 Tekmar
    • 6.4.18 Temmer Marble
    • 6.4.19 Topalidis SA
    • 6.4.20 The Marble Factory
    • 6.4.21 Universal Marble & Granite Group Ltd
    • 6.4.22 Xishi Group Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Growing Use of Marble Slabs and Powder