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市場調査レポート
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1439801

サッカー:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Football - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 147 Pages | 納期: 2~3営業日

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サッカー:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

サッカー市場規模は2024年に7億4,145万米ドルと推定され、2029年までに9億600万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.09%のCAGRで成長します。

サッカー- マーケット

COVID-19の発生は、世界中でいくつかの国内および国際トーナメントが閉鎖されたため、市場に大きな影響を与えています。これらの主要なイベントには、FIFAワールドカップ、UEFAチャンピオンズリーグ、UEFA欧州選手権、コパアメリカ、コパリベルタドーレス、UEFA欧州リーグ、アフリカネイションズカップなどが含まれます。しかし、新型コロナウイルス感染症収束後、市場は急速に回復しています。世界中のスポーツ製品の売上を拡大します。パンデミック中、このスポーツの大手企業であるナイキは売上の減少を予測していましたが、パンデミック終息後は売上が大幅に回復しました。同社によると、2022年のナイキの年間収益は467億1,000万米ドルで、2021年から4.88%増加しました。2021年のナイキの年間収益は445億3,800万米ドルで、前年比19.08%増加しました。 2020年のナイキの年間売上高は374億300万米ドルで、2019年の396億2,800万米ドルから4.38%減少しました。

個人がフィットネスやスポーツ活動にますます参加するようになっており、これが世界市場を牽引しています。サッカーの人気が高まり、サッカー関連のイベントに参加する若者の数が増えるにつれ、この傾向は今後も続くと思われます。さらに、製品はオンラインおよびオフラインの組織化された小売チャネルを通じて容易に入手できるため、市場の成長を推進しています。スポーツやレクリエーション活動に対する消費者の支出の増加に加え、継続的な製品革新、健康志向の人々の間でのフィットネスアプリの使用の増加、主要企業による広範な研究開発(R&D)活動などが、この市場に影響を与えるプラスの要因となっています。

サッカー市場の動向

サッカーリーグへの積極的な参加の増加

消費者の健康意識の高まりにより、より健康的なライフスタイルを実践する必要性が高まっています。消費者は健康を維持するためにさまざまなスポーツ活動に取り組んでいます。これらの屋外スポーツ活動は多大な身体的努力を必要とするため、プレーヤーのスタミナレベルを向上させるため、大半の人はサッカーなどの屋外ゲームを好みます。サッカーは体を強く、柔軟に、健康に保つのにも役立ちます。また、いくつかの健康疾患を回避し、個人の精神的安定性を高めるのにも役立ちます。したがって、このゲームは完全なトレーニングパッケージであるため、アスリートやクリケット選手などの間で人気が高まっています。さらに、2022年にカタールで開催されるFIFAワールドカップなど、サッカーイベントを促進する政府の取り組みにより、サッカーへの人々の関心が高まっています。そうした要因が世界中のサッカーの売り上げを押し上げています。

さらに、独立したアイデンティティであるFIFA財団は、財団コミュニティプログラム、復興プログラム、FIFAレジェンドプログラム、フットボール・フォー・スクールズ・プログラム、キャンパス・プログラム、難民プログラム、従業員ボランティア・プログラムなどのさまざまなプログラムを通じて、サッカーの社会的責任を果たすことを推進しています。 FIFA財団は、新型コロナウイルス感染症後の世界において、サッカーを活用して社会を再接続し、メンタルヘルスの意識を促進およびサポートし、健康な心と体のためにサッカーに参加するよう人々に力を与え、鼓舞するのを支援しています。これにより、世界中でサッカー参加率が高まり、世界のサッカー市場の成長が促進されています。

欧州は最大の市場です

欧州は最大のサッカー市場を持っています。サッカー参加者とクラブの数の増加により、あらゆる年齢層のサッカーに対する需要が大幅に加速しました。したがって、この要因は、外国のサッカー製造会社にとって、この地域での事業を拡大する絶好の機会となります。サッカークラブは、毎年登録者数が増加しているため、高い収益を上げています。欧州で最も有名なクラブには、レアルマドリード、バルセロナ、マンチェスターユナイテッド、リバプール、バイエルンミュンヘンなどが含まれます。さらに、サッカーを含むスポーツへの女性の参加の増加に伴い、欧州やその他の地域ではいくつかの女子サッカークラブが設立され、プロとしてプレーできる個人を育成しています。多くのスポンサーからの援助を受けて、女子クラブはプロのプラットフォームとなり、スポンサーと選手に利益をもたらしています。

サッカー業界の概要

調査対象の市場は、国内外の複数のプレーヤーが存在するため、競争が激しいです。アディダスやナイキなどの市場の大手企業は、抽象的なパターンで自社のサッカーを革新し、ボールの安定性を高めるためにパネルの数を実験しています。より良い製品を市場に投入することで、より多くの消費者が低規格のボールを低価格で選択するのではなく、価格に見合った製品を購入できるようになります。サッカー熱の高まりにより、個々のリーグや試合に合わせてサッカーをカスタマイズすることが、顧客を引き付けるための最新の方法となっています。メーカーは市場を獲得するために、より優れた、より魅力的なボールの開発に注力しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • サイズ
    • サイズ1
    • サイズ2
    • サイズ3
    • サイズ4
    • サイズ5
  • 流通チャネル
    • 専門店
    • スーパーマーケットとハイパーマーケット
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Adidas AG
    • Nike Inc.
    • Puma SE
    • Decathlon Sports Pvt Ltd.
    • Select Sport AS
    • Cambuci SA(Penalty)
    • Umbro
    • Baden Sports
    • Mitre International
    • Wilson Sporting Goods

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 68514

The Football Market size is estimated at USD 741.45 million in 2024, and is expected to reach USD 906 million by 2029, growing at a CAGR of 4.09% during the forecast period (2024-2029).

Football - Market

The COVID-19 outbreak has significantly affected the market due to several national and international tournament closures worldwide. Some of these major events are the FIFA World Cup, UEFA Champions League, UEFA European Championship, Copa America, Copa Libertadores, UEFA Europa League, Africa Cup of Nations, etc. However, post-covid, the market is recovering fast, which is boosting the sales of sports products worldwide. During the pandemic, Nike, a major player in the sport, estimated a sales decline, but the company saw a big recovery in sales after the pandemic ended. According to the company, NIKE's annual revenues for 2022 were USD 46.71 billion, a 4.88% increase from 2021. In 2021, Nike's annual revenue was USD 44.538 billion, a 19.08% increase over the previous year. In 2020, Nike reported annual revenues of USD 37.403 billion, a drop of 4.38% from 2019's USD 39.628 billion.

Individuals are becoming increasingly involved in fitness and sports activities, which is driving the global market. As football's popularity increases and the number of young adults participating in football-related events increases, this trend is likely to continue. In addition, the products are readily available through online and offline organized retail channels, which is driving the market growth. In addition to the increased consumer expenditure on sports and recreation activities, continued product innovation, the growing use of fitness apps among health-conscious individuals, and extensive research and development (R&D) activities conducted by key players are some positive factors impacting this market.

Football Market Trends

Rising Active Participation in Football Leagues

The growing health consciousness among consumers is leading to the need to follow a healthier lifestyle. Consumers are engaged in several sports activities to maintain their health. The majority prefer outdoor games, such as football, as these outdoor sports activities require significant physical effort, thus enhancing the stamina levels of the players. Football also helps keep the body strong, flexible, and fit. It can also help avoid several health diseases and increase the mental stability of individuals. Therefore, being a complete workout package, the game is becoming popular among athletes, cricketers, and others. Moreover, government initiatives to promote football events are boosting people's interest in playing the sport, such as FIFA World Cup in Qatar 2022 is set to boost people's interest in the country. Such factors are driving the sales of football worldwide.

Additionally, an independent identity, FIFA Foundation promotes football to accomplish its social responsibility through its various programs, such as Foundation Community Programme, Recovery Programme, FIFA Legends Programme, Football for Schools Programme, Campus Programme, Refugee Programme, and Employee Volunteer Programme. In the post-COVID-19 world, the FIFA Foundation is using football to help reconnect society, promote and support mental health awareness, and help empower and inspire people to participate in football for a healthy mind and body. This, in turn, is increasing the football participation rate across the globe and aiding the growth of the global football market.

Europe is the Largest Market

Europe has the largest football market. The increasing number of football participants and clubs strongly accelerated the demand for football among all age groups. Thus, this factor provides a great opportunity for foreign football manufacturing companies to expand their business in the region. Football clubs generate strong revenue due to an increasing number of individuals enrolling each year. Some of the most famous clubs in Europe include Real Madrid, Barcelona, Manchester United, Liverpool, Bayern Munich, and others. Furthermore, with growing women's participation in sports, including football, several women's football clubs are being introduced in Europe and other regions, training individuals to play professionally. With considerable sponsorships for the cause, women's clubs are becoming professional platforms, benefitting the sponsors and players.

Football Industry Overview

The market studied is highly competitive due to the presence of several domestic and international players. The major players in the market, like Adidas and Nike, are innovating their footballs with abstract patterns and experimenting with the number of panels to give better stability to the ball. Introducing better products in the market will allow more consumers to buy price-worthy products rather than choosing low-standard balls at a lesser price. Owing to the growing football craze, customization of footballs for individual leagues and games is the newest way to attract customers. The manufacturers focus on developing better and more attractive balls to capture the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Size
    • 5.1.1 Size 1
    • 5.1.2 Size 2
    • 5.1.3 Size 3
    • 5.1.4 Size 4
    • 5.1.5 Size 5
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Specialty Stores
    • 5.2.2 Supermarkets and Hypermarkets
    • 5.2.3 Online Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Adidas AG
    • 6.3.2 Nike Inc.
    • 6.3.3 Puma SE
    • 6.3.4 Decathlon Sports Pvt Ltd.
    • 6.3.5 Select Sport AS
    • 6.3.6 Cambuci SA (Penalty)
    • 6.3.7 Umbro
    • 6.3.8 Baden Sports
    • 6.3.9 Mitre International
    • 6.3.10 Wilson Sporting Goods

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS