デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1439791

ココナッツ製品:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Coconut Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.91円
ココナッツ製品:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ココナッツ製品の市場規模は2024年に49億6,000万米ドルと推定され、2029年には79億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは9.98%で成長します。

Coconut Products-Market

COVID-19パンデミックは市場に大きな影響を与えました。パンデミックは、健康な免疫システムを維持するための植物ベースの食事と代替タンパク質の重要性を促進しました。さらに市場は、家庭での料理やパン作りに対する消費者の関心の高まりを目の当たりにし、ココナッツミルクやクリームなどの植物性乳製品の需要拡大につながった。植物性乳製品の需要拡大に影響を与えているもう一つの要因は、在宅勤務者の増加です。ハラル認証やクリーンラベルの植物性食品や代替乳製品への関心も高まっています。COVID-19の流行は、企業がオンライン小売に投資することを後押ししています。ドバイを拠点とする非乳製品牛乳メーカー、コイタは、同社のオンライン売上が2020年のCOVID-19パンデミック時に比べて370%増加したと報告しています。さらに同社は、サウジアラビアではパンデミック期間中に同社の売上が300%急増し、オンライン注文は主にWhatsappで行われたとしています。

従来の乳製品をベースとした飲食品の消費に関連する消費者の懸念の高まりと、健康意識の高まりによる菜食主義の採用は、ココナッツ製品の成長を促進すると予想されます。オーガニック産業が成長し続けるにつれて、有機的に生産/調達された原材料で製造された飲食品の需要が増加しています。オーガニック・ココナッツ製品から作られた食品は、従来の農産物食品と比べ、改良された成分を含まないため、非常に高い栄養価を含んでいます。有機ココナッツはまた、オイル、ミルク、乾燥ココナッツ、クリーム、水の形態で成長を示しています。

業界参加者は新しいココナッツ製品を開発するために研究開発(R&D)とイノベーション活動に投資しており、ココナッツウォーターブランドは、炭酸飲料カテゴリーでより健康に良い代替品を求めるようになっているミレニアル世代の消費者の注目を集めるために利用されています。

ココナッツ製品市場の動向

ビーガンおよびフレキシタリアン・ダイエットの採用拡大

市場成長の背景には、植物性食品に関連する健康上の利点に対する消費者の意識の高まりがあります。植物ベースの食事へのこの漸進的なシフトは、主に生態学的懸念、健康意識、倫理的または宗教的信念、環境問題、動物の権利意識に影響されています。さらに、動物福祉の改善や政府の取り組みの増加は、消費者が菜食主義者の食生活を採用することに影響を与えています。例えば、2020年にインド政府は「#EatRightIndiacampaign」を立ち上げ、持続可能な生活と気候変動との戦いのために植物性食品を選ぶようインド人に要請しました。さらに、完全な菜食主義を選択できない消費者は、ココナッツ製品のような植物性食品の代替品を取り入れるフレキシタリアン的ライフスタイルを採用しています。例えば、ベルリンを拠点とする植物ベースのスーパーマーケットチェーンVeganzin 2021が実施した消費者調査によると、欧州人の約22%がフレキシタリアンであり、ドイツ、ポルトガル、オーストリアではフレキシタリアンの消費者が多いことが明らかになっています。分類基準、理由、製品タイプにかかわらず、世界中で菜食主義者の数は増加傾向にあり、ココナッツ製品を含む植物由来の食品への需要を牽引しています。世界的に見ても、複数の世界的機関が引用したデータによれば、菜食主義者へのライフスタイルの移行はここ数年で起こっています。特に過去10年間で、多くの国でビーガン消費者の増加を目の当たりにしています。そのため、健康上の利点、消化のしやすさ、植物ベースの食事の栄養価は、世界的にココナッツ製品の需要を促進する重要な要因となっています。

北米が市場を独占

北米地域が最大の市場であるのは、ココナッツ製品の需要が高まっているからです。消費者の間で乳糖不耐症が増加していることが、ココナッツミルクやクリームのような乳製品代替品のメーカーを後押ししています。国立糖尿病消化器腎臓病研究所のデータによると、米国では約36%の人が乳糖不耐症です。この要因がココナッツミルクとクリームの市場に拍車をかけています。人々は健康志向を強めており、すぐに飲めるココナッツミルクは糖分の高いソーダ製品に厳しい競合を与えています。国際糖尿病連合(International diabetes federation)のデータによると、2021年にはメキシコの成人1,400万人が糖尿病を患うことになり、過去2年間で10%増加します。この要因は、消費者を健康的な代替飲料に向かわせ、ココナッツ飲料は主要カテゴリーの一つです。また、加工業者はミルクやクリームを含むココナッツ製品のフェアトレード認証を求めています。ココナッツミルクの保存性が高く、経済的な代替品の1つとして粉末状の採用が増加していることが、ベーカリー、菓子類、その他の分野からの需要を促進しています。2022年2月、オーガニックココナッツベースの食品・飲食品メーカーであるHarmless Harvest社は、有名なオーガニックココナッツウォーターをCostco西カナダ地域に導入し、カナダでの事業を拡大しました。

ココナッツ製品産業の概要

世界のココナッツ製品市場は競争が激しく、いくつかの地域プレーヤーといくつかの世界プレーヤーが各地域の市場に進出しています。大きな市場シェアを持つプレーヤーは、Vita Coco Inc、ZICO Beverages、Ducoco、Coco do Valeなどです。各社は、消費者ベースと市場での地理的プレゼンスを高めるため、様々な企業戦略に注力しています。各社はココナッツ製品市場で活発な動きを見せています。例えば、2020年12月、Vita Coco社はココナッツミルクとビーガンでできたチョコレート飲料「Choc-o-lot」を発売しました。これは100キロカロリー未満です。Choc-o-lotにはカリウムと免疫力をサポートするビタミンCが豊富に含まれています。各社はココナッツ製品市場で競争優位に立つため、広範な流通チャネルの開拓にも注力しています。さらに、消費者のスケールメリットと高いブランド・ロイヤルティが、これらの企業に市場での優位性を与えています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ココナッツオイル
    • ココナッツウォーター
    • ココナッツミルク
    • 乾燥ココナッツ
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア/食料品店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • インドネシア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • ZICO BEVERAGES
    • Ducoco Alimentos SA
    • THE VITA COCO COMPANY, INC.
    • PT. Pulau Sambu
    • Coco do Vale
    • Dabur Company
    • Coco Colima SA
    • The Coconut Company
    • Celebes Coconut Corporation
    • Danone S.A.

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 68369

The Coconut Products Market size is estimated at USD 4.96 billion in 2024, and is expected to reach USD 7.98 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.98% during the forecast period (2024-2029).

Coconut Products - Market

The COVID-19 pandemic has drastically affected the market. The pandemic promoted the importance of a plant-based diet and alternative protein to maintain a healthy immune system. In addition, the market witnessed rising consumer interest in cooking and baking at home, which has led to the increased demand for plant-based dairy products such as coconut milk and cream. Another factor influencing the growing demand for plant-based milk is the increased number of people working from home. There has also been an increased interest in halal-certified and clean-label plant-based food and dairy alternatives. The covid-19 pandemic has encouraged companies to invest in online retailing. Koita, a Dubai-based manufacturer of non-dairy milk reported that online sales of the company rose by 370% over the Covid-19 pandemic in 2020. Further, the company states that in Saudi Arabia, the firm's sales have shot up 300% during the pandemic, with online orders primarily conducted by Whatsapp.

The growing consumer concerns associated with the consumption of conventional dairy-based food and beverage products and the adoption of vegan diets due to rising health awareness are expected to drive the growth in coconut products. As the organic industry continues to grow, the demand for food and beverages manufactured out of organically produced/procured ingredients has increased. Food products made from organic coconut products which contain very high nutritional content because they do not contain modified ingredients compared to conventional agricultural food products. Organic coconut also shows increasing growth in the form of oil, milk, desiccated coconut, cream, and water.

Industry participants are investing in Research and Development (R&D) and innovation activities to develop a new range of coconut products and coconut water brands are being used to attract the attention of millennial consumers who are increasingly seeking better-for-health alternatives in the carbonated beverage category.

Coconut Products Market Trends

Growing Adoption of Vegan and Flexitarian Diet

The market growth is attributed to the increasing consumer awareness about the health benefits associated with plant-based food. This incremental shift toward a plant-based diet is primarily influenced by ecological concerns, health consciousness, ethical or religious beliefs, environmental issues, and animal rights awareness. Furthermore, improved animal welfare and increasing government initiatives influence consumers to adopt vegan diets. For instance, in 2020, the Government of India launched the '#EatRightIndiacampaign' and requested Indians to opt for plant-based foods for sustainable living and to fight against climate change. In addition, consumers who cannot choose a completely vegetarian diet practice are adopting the flexitarian lifestyle to incorporate plant-based food alternatives like coconut products. For instance, a consumer study conducted by Berlin-based plant-based supermarket chain Veganzin 2021 reveals that around 22% of Europeans are flexitarians, whereas Germany, Portugal, and Austria exhibit large numbers of flexitarian consumers. Regardless of classification criteria, reasons, or types, the number of vegans worldwide is on the rise, driving the demand for plant-derived food products, including coconut products. Globally, the data cited by several global institutions indicates that the transition to a vegan lifestyle has happened over the past few years. Many countries have witnessed the rise in vegan consumers, especially over the past decade. Therefore, health benefits, easier digestion, and nutritional values of a plant-based diet are key factors driving the demand for coconut products worldwide.

North America Dominates the Market

The North American region is the largest market because of the rising demand for coconut products. Growing lactose intolerance among consumers boosts the manufacturers of dairy alternatives, like coconut milk and cream. As per the data from the National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases, in the United States, about 36% of people have lactose malabsorption. This factor is fueling the market for coconut milk and cream. Ready to drink coconut milk category is driving the studied market in Mexico, people are becoming more health conscious, and the ready-to-drink coconut milk is giving tough competition to the high sugar content soda products. As per the data from the International diabetes federation, In 2021, 14 million adults in Mexico will be living with diabetes, which is a 10% rise in the past two years. This factor pushes consumers towards healthy alternative drinks, and coconut drinks are one of the leading categories. In addition, the processors are seeking fair trade certifications for coconut products, including milk and cream. The increasing adoption of powdered forms as one of the economic alternatives, with a higher shelf-life for coconut milk, is driving the demand from the bakery, confectionery, and other segments. In February 2022, Harmless Harvest, a manufacturer of organic coconut-based food and beverage products, expanded its operation in Canada by introducing famed Organic Coconut Water in the Costco Western Canada Region.

Coconut Products Industry Overview

The Global coconut products market is highly competitive with the presence of several regional players as well as some global players in markets across different regions. The players with significant market shares include Vita Coco Inc, ZICO Beverages, Ducoco, and Coco do Vale. Companies are focusing on various corporate strategies to enhance their consumer base and geographical presence in the market. The companies have been active in the coconut products market. For instance, in December 2020, Vita Coco released Choc-o-lot, a chocolate drink made of coconut milk and vegan. This contains less than 100 calories. Choc-o-lot is rich in potassium and immune-supporting vitamin C. The companies also focus on developing an extensive distribution channel to gain a competitive advantage in the coconut products market. Furthermore, consumers' economies of scale and high brand loyalty give these companies an upper edge in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Coconut Oil
    • 5.1.2 Coconut Water
    • 5.1.3 Coconut Milk
    • 5.1.4 Desiccated Coconut
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarket/Hypermarket
    • 5.2.2 Convenience/Grocery Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Indonesia
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ZICO BEVERAGES
    • 6.4.2 Ducoco Alimentos SA
    • 6.4.3 THE VITA COCO COMPANY, INC.
    • 6.4.4 PT. Pulau Sambu
    • 6.4.5 Coco do Vale
    • 6.4.6 Dabur Company
    • 6.4.7 Coco Colima SA
    • 6.4.8 The Coconut Company
    • 6.4.9 Celebes Coconut Corporation
    • 6.4.10 Danone S.A.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID19 ON THE MARKET