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市場調査レポート
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1439769

カニ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Crab - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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カニ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

カニの市場規模は2024年に118億5,000万米ドルと推定・予測され、2029年には156億6,000万米ドルに達し、予測期間(2024-2029年)のCAGRは5.72%で成長すると予測されます。

Crab-Market

カニの栄養的利点に対する意識の高まり、一人当たりの水産物消費量、所得の増加、水産物消費を支える都市化の進展に加え、価格に対する需要の非弾力性が、カニの需要全体を牽引すると予想されます。カニ肉はかなりのタンパク質、ビタミン、ミネラルを含んでいます。また、血圧を下げ、骨と精神の健康を増進する抗炎症作用もあります。このような要素とカニ肉の健康上の利点に関する意識の高まりが、今後数年間の消費を促進すると予想されます。

マッドクラブは、その高い肉質と飼育下での急速な成長速度で知られています。完全に成長したマッドクラブの重さは約1,200gです。生きたマッドクラブは世界市場で需要があります。価格はサイズによって異なる(500グラム、1000グラム、1000グラム以上)。

外食産業はカニの主要なエンドユーザーです。外食産業の台頭は世界のカニ市場に直接影響します。世界中の外食産業は、新しい技術やイノベーション、メニューのカスタマイズによって増加しています。さらに、健康的で栄養価の高い食品への志向やグルテンフリー食への需要の高まりが、市場の成長を支えるものと予想されます。

カニ市場の動向

カニの健康効果に関する意識の高まり

カニの健康効果に対する消費者の意識の高まりは、カニ市場の成長を促進する重要な要因です。カニには大量のタンパク質、ミネラル、栄養素が含まれています。飽和脂肪はほとんどなく、オメガ3系不飽和脂肪酸のドコサヘキサエン酸(DHA)とエイコサペンタエン酸(ECA)(EPA)の重要な供給源です。また、カニには鎮痛作用があり、関節痛のある人に有効です。さらに、血管ストレスを減少させる効果もあります。

カニには他にも数多くの健康効果があり、その中には骨や心臓の健康増進、情緒の健康促進などが含まれます。このような健康上の利点と需要のために、消費は世界的に増加しており、世界中で生産量も増加しています。例えば、連邦漁業庁によると、ロシアにおけるカニの生産量は2017年の8万6,300トンから2020年には9万3,300トンに増加します。

MPEDAによると、2021年、インドのアンドラ・プラデシュ州のマッドクラブ養殖面積は5000ヘクタールを超えました。MPEDAはまた、科学的にScylla Serrataとして知られるマッドクラブ養殖の可能性がある地域を4~5地区でいくつか特定したと主張しています。同州では2021年に2,000トン以上のマッドクラブが生産されました。さらに、ライフスタイルの変化と労働人口の増加により、調理に時間がかからず栄養価の高いカニのような食品への道が開かれました。これらすべての要因が相まって、世界中でカニの需要が促進されると予想されます。

急成長地域の北米

北米は世界のカニ市場で最も急成長している地域であり、世界のカニ市場の総シェアに大きく貢献している地域のひとつです。米国海洋大気庁(NOAA)の報告書によると、水産物水揚げ量の増加と、健康志向の消費者による輸入カニやその他の魚介類への需要の高まりにより、近年アメリカ人の食生活における魚介類の割合が高まっています。NOAAが発表した年次漁業報告書によると、2020年、米国ではカニが5億8,400万米ドルと最も価値の高い魚種であり、アラスカ州の水揚げが水産物水揚げの60%を占め、米国で最も高いことが明らかになった。歴史的に米国では、ヨナガニは北西大西洋でロブスターを狙う漁師が偶発的に捕獲していました。しかし、近年は漁獲対象として商業的関心が高まっています。

また、労働統計局によると、2021年の米国における消費者1人当たりの魚介類への平均支出額は729米ドルです。同様に、Progressive Grocerによると、米国で持続可能な水産物を求める水産物買い物客の割合は、2019年から2021年にかけて増加しています。2019年には、水産物の買い物客のうちサステナブルなものは29%に過ぎなかった。この数字は2021年には41%になっています。さらに、カナダ政府によると、2022年のSGSLズワイガニ漁で利用可能な漁獲可能量(TAC)は、国内供給を強化し価格を押し下げるために与えられた3万2,519トンです。このような水産物消費の増加は、予測期間中、カニ市場の成長を加速させると予想されます。

カニ産業の概要

カニ市場は非常に断片化されており、国際的なプレーヤーだけでなく地域企業の存在によって、より高い市場シェアと消費者への普及を目指した競争が激化しています。冷凍および缶詰のカニの供給と取引に従事している主要企業には、Bumble Bee Foods, LLC、Supreme Crab &Seafood, Inc.、Maine Lobster Now、Millennium Ocean Star Corporation、Phil-Union Frozen Foods Inc.などがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • ワタリガニ
    • ミトン
    • ガザミ
    • その他
  • 形態
    • 冷凍
    • 缶詰
    • その他の形態
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • フランス
      • ベルギー
      • ドイツ
      • オランダ
      • 英国
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インドネシア
      • フィリピン
      • ベトナム
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Bumble Bee Foods LLC
    • Supreme Crab & Seafood Inc.
    • Maine Lobster Now
    • Millennium Ocean Star Corporation
    • Phil-Union Frozen Foods Inc.
    • JM Clayton Seafood Company
    • RGE Agridev Corporation
    • Siam Canadian Group Limited
    • Handy Seafood

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68082

The Crab Market size is estimated at USD 11.85 billion in 2024, and is expected to reach USD 15.66 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.72% during the forecast period (2024-2029).

Crab - Market

The growing awareness of the nutritional benefits of crab, per capita seafood consumption, rising incomes, and increased urbanization underpinning seafood consumption, along with the inelastic nature of demand relative to prices, are expected to drive the overall demand for crabs. Crab meat contains significant protein, vitamin, and mineral content. It also has anti-inflammatory properties to reduce blood pressure and enhance both bone and mental health. Such factors and the growing awareness about the health benefits of crab meat are expected to encourage its consumption in the coming years.

Mud crabs are known for their high flesh content and rapid growth rate in captivity. A fully grown mud crab weighs about 1,200 grams. Live mud crabs are in demand in the global market. The prices vary depending on the size (500 grams, 1000 grams, and above 1000 grams).

The food service industry is the major end user of crabs. The rise of the food service industry directly affects the global crab market. The food service industry across the world is multiplying because of new technology and innovations, as well as customizations in menus. Additionally, the inclination toward healthy and nutritious foods and increasing demand for the gluten-free diet are expected to support the market growth.

Crab Market Trends

Increasing Awareness About the Health Benefits of Crabs

Growing consumer awareness about the health benefits of crabs is a key factor driving the growth of the crab market. Significant amounts of proteins, minerals, and nutrients can be found in crabs. It has little saturated fat and is an important source of the omega-3 unsaturated fats docosahexaenoic acid (DHA) and eicosapentaenoic acid (ECA) (EPA). Crab also contains soothing qualities that can be helpful for people with joint pain. Additionally, it decreases vascular stress.

Crab has numerous other health benefits, some of which include improving bone and heart health and promoting emotional well-being. Owing to such health benefits and demand, consumption is increasing globally, leading to an increase in production across the globe as well. For instance, according to Federal Agency for Fishery, the production volume of crab in Russia increased from 86.3 thousand metric tons in 2017 to 93.3 thousand metric tons in 2020.

According to MPEDA, in 2021, the area under mud crab cultivation in Andhra Pradesh, India, was over 5000 hectares. MPEDA also claimed that it had identified several areas in four to five districts with the potential to cultivate mud crabs, scientifically known as Scylla Serrata. The state produced over 2000 tons of mud crabs in 2021. Moreover, changing lifestyles and an increasing working population have paved the way for foods like crabs that require less preparation time and have high nutritious value. All these factors collectively are expected to drive the demand for crabs across the globe.

North America in the Fastest Growing Region

North America is the fastest-growing region in the market for crabs globally; it is one of the major contributors to the total share of the crab market globally. According to a report by the National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA), increases in seafood landings, as well as rising demand for imported crabs and other seafood from health-conscious consumers, have raised the share of seafood in the American diet in recent years. The annual fisheries report published by the NOAA revealed that in 2020, crabs were the highest-value species in the United States, with a value of USD 584 million, and Alaska accounted for 60% of seafood landings, the highest in the country. Historically, in the United States, Jonah crabs were harvested as an incidental catch by fishermen targeting lobsters in the northwest Atlantic Ocean. But commercial interest in the species as a targeted catch has grown in recent years.

Additionally, according to the Bureau of Labour Statistics, the average expenditure on fish and seafood per consumer unit in the United States in 2021 accounted for USD 729. Similarly, according to Progressive Grocer, the share of seafood shoppers looking for sustainable seafood products in the United States has increased from 2019 to 2021. In 2019, only 29% of seafood shoppers were sustainable. This figure was at 41% in 2021. Moreover, according to the government of Canada, the Total Allowable Catch (TAC) available for the 2022 SGSL Snow crab fishery is 32,519 tons given to strengthen the domestic supply and push down the prices. This increase in seafood consumption is expected to boost the growth of the crab market at a faster pace during the forecast period.

Crab Industry Overview

The crab market is highly fragmented, with the presence of international players as well as regional companies intensifying the competition for a higher market share and an extended consumer outreach. Some of the major companies indulged in the supply and trade of frozen as well as canned crabs include Bumble Bee Foods, LLC, Supreme Crab & Seafood, Inc., Maine Lobster Now, Millennium Ocean Star Corporation, and Phil-Union Frozen Foods Inc., among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Blue Crab
    • 5.1.2 Chinese Mitten
    • 5.1.3 Gazami Crab
    • 5.1.4 Other Crab Types
  • 5.2 Form
    • 5.2.1 Frozen
    • 5.2.2 Canned
    • 5.2.3 Other Forms
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 France
      • 5.3.2.2 Belgium
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 Netherlands
      • 5.3.2.5 United Kingdom
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Indonesia
      • 5.3.3.3 Philippines
      • 5.3.3.4 Vietnam
      • 5.3.3.5 India
      • 5.3.3.6 Japan
      • 5.3.3.7 Australia
      • 5.3.3.8 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Argentina
      • 5.3.4.2 Brazil
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Bumble Bee Foods LLC
    • 6.3.2 Supreme Crab & Seafood Inc.
    • 6.3.3 Maine Lobster Now
    • 6.3.4 Millennium Ocean Star Corporation
    • 6.3.5 Phil-Union Frozen Foods Inc.
    • 6.3.6 JM Clayton Seafood Company
    • 6.3.7 RGE Agridev Corporation
    • 6.3.8 Siam Canadian Group Limited
    • 6.3.9 Handy Seafood

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS