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市場調査レポート
商品コード
1438566
オーガニック食肉:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)Organic Meat - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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オーガニック食肉:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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オーガニック食肉市場規模は2024年に202億7,000万米ドルと推定され、2029年には297億1,000万米ドルに達し、予測期間(2024-2029年)のCAGRは7.94%で成長すると予測されています。
未曾有のCOVID-19パンデミックは、2020年のオーガニック分野に甚大な影響を与えました。コロナウイルスの大流行により、有機食品や持続可能な食品に対する需要が急増しました。買い物客が家庭で家族に食べさせる健康的で清潔な食品を探す中で、食肉を含む有機食品が家庭で選ばれる食品であることが証明されました。
健康志向の高まり、食肉の品質に対する懸念の高まり、食肉汚染の事例は、世界のオーガニック食肉市場を牽引する主な要因のひとつです。有機肉、鶏肉、魚は、2019年の売上高が14億米ドルで最小の有機食品カテゴリーであり続けたが、このセグメントもほぼ10%の成長を示し、ペット有機取引協会として有機食品カテゴリーの中で最も高い成長を示しました。有機鶏肉は引き続き有機タンパク質として選ばれ、8億6,500万米ドルの鶏肉市場は有機肉・鶏肉・魚介類カテゴリーの売上の半分以上を占めました。
北米は2020年のオーガニック食肉市場で世界最大のシェアを占めました。国内需要の主因は、同地域全域で健康志向の消費者が化学薬品を使用しない高品質の食肉を好むようになったことです。アジア太平洋は、一人当たり所得の伸びと食肉産業に対する消費者の懸念が拡大し、最も急成長している地域です。
アジア太平洋地域の消費者は、健康に対する意識の高まり、栄養面での利点の認識、社会環境に対する責任から、従来の食肉よりもオーガニック食肉を選ぶ傾向が強まっています。カナダ農業・農業食品省が明らかにした統計によると、日本の有機肉の小売総売上高は2017年に数倍に増加しました。日本の農林水産省の報告によると、食肉の1人当たり消費量は着実に増加しており、2017年には1人当たり1日89.7グラムの消費量に達し、オーガニック部門が総需要の大部分を占めています。さらに、食品の安全性に対する懸念が高まっているため、規制機関は有害な可能性のある抗生物質の使用禁止を課しています。例えば、インド政府は2019年に、インドの食肉・鶏肉産業で広く使用されている抗生物質「コリスチン」の使用禁止を提案しました。この規制措置は、抗微生物剤耐性の問題に取り組むため、ヒトと動物における抗微生物剤の慎重な使用を確保するためにとられました。このように、食品の安全性に対する関心の高まりと、それに伴う高品質の食肉への需要が、予測期間中に同地域のオーガニック食肉市場を押し上げると予想されます。
北米は2021年の世界のオーガニック食肉市場で最大のシェアを占めました。全地域の中で、米国が同地域の総収益の最大部分を占めています。オーガニック・トレード協会(OTA)によると、オーガニック食肉、鶏肉、魚の小売売上高は2019年に17.2%増で10億の大台を超えました。成長促進ホルモンや抗生物質を使用していない高品質の肉に対する関心の高まりが、国内のオーガニック食肉市場を煽っています。オーガニック牛肉のプレミアム価格は従来のものと比べて約67%だが、一人当たりの所得が上昇していることが、消費者のオーガニック生産肉への傾斜を後押ししています。カナダ・オーガニック・トレード協会によると、オーガニックの肉と鶏肉は2019年、カナダの消費者が2番目に多く購入したカテゴリーであり続けた。カナダ・オーガニック・ロゴを含む同国のオーガニック規制は、オーガニック食肉への消費パターンの移行に重要な役割を果たしています。
オーガニック食肉市場は断片化されており、国際的なプレーヤーも新興プレーヤーもオーガニック食肉業界でより高い市場シェアを獲得しようと努力しています。企業は、新たな生産部門に投資するか、オーガニック食肉分野で実績のある企業を買収することで、新興国市場と先進国市場の両方をターゲットに事業拡大を図っています。
The Organic Meat Market size is estimated at USD 20.27 billion in 2024, and is expected to reach USD 29.71 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.94% during the forecast period (2024-2029).
The unprecedented COVID-19 pandemic had an enormous impact on the organic sector in 2020. The coronavirus pandemic has led to surging demand for organic and sustainable foods. As shoppers search for healthy, clean food to feed their at-home families, organic food, including meat, has proven to be the food of choice for the home.
Rising health consciousness, increasing concerns about meat quality, and instances of meat contamination are some of the major factors driving the global organic meat market. Organic meat, poultry, and fish remained the smallest organic food category in 2019 with USD 1.4 billion in sales, but the segment also saw almost 10% growth, the highest growth of any organic food category as pet Organic Trade Association. Organic poultry remained the organic protein of choice, and the USD 865 million poultry market made up more than half of the sales for the organic meat, poultry, and seafood category.
North America accounted for the largest share of the market for organic meat in 2020 globally. The domestic demand is primarily driven by the increasing preference for chemical-free high-quality meat from health-conscious consumers across the region. Asia-Pacific was the fastest-growing region with the expanding per capita income growth and consumer concerns over the defamed meat industry, thus, allowing numerous players to penetrate the market with diversified product portfolios.
Consumers in the Asia-Pacific region are increasingly opting for organic meat over conventional meat due to the mounting awareness about health, perceived nutritional benefits, and socio-environmental responsibility. According to statistics revealed by Agriculture and Agri-Food Canada, the total retail sales of organic meat in Japan increased severalfold in 2017. Japan's Ministry of Agriculture, Forestry, and Fisheries reported that the per capita consumption of meat has been rising steadily to reach the per capita consumption of 89.7 grams per person per day in 2017, with the organic segment constituting a major portion of the total demand. Moreover, due to increasing food safety concerns, regulatory bodies are imposing bans on potentially harmful antibiotics. For instance, the Government of India proposed a ban on the antibiotic 'colistin' in 2019, which is widely used in the meat and poultry industry in India. The regulatory measure was taken to ensure the cautious use of anti-microbial agents in humans and animals to tackle the issue of anti-microbial resistance. Thus, the growing concerns about food safety and subsequent demand for high-quality meat are expected to boost the organic meat market in the region during the forecast period.
North America accounted for the largest share of the global organic meat market in 2021. Among all the regions, the United States contributed the largest portion of the total revenue generated in the region. According to the Organic Trade Association (OTA), the retail sales of organic meat, poultry, and fish crossed the 1-billion mark with an increase of 17.2% in 2019. The rising concerns over high-quality meat without the use of growth-enhancing hormones and antibiotics are fuelling the market for organic meat in the country. Though the premium price for organic beef is roughly 67% over its conventional counterpart, the rising per capita income has, in turn, boosted the inclination of the consumers toward organically-produced meat. According to the Canada Organic Trade Association, organic meat and poultry remained the second-most purchased category by Canadian consumers in 2019. The organic regulations in the country, including the Canada Organic Logo, have played a significant role in the transition of the consumption pattern towards organic meat.
The organic meat market is fragmented, with both international players and emerging players striving for higher market shares in the organic meat industry. Some of the major players are Tyson Foods, Inc., Perdue Farms, Inc., Pilgrim's, Foster Farms, Meyer Natural Foods, and JBS SA, among others. These companies are targeting markets in both the developing and developed countries for business expansion, either by investing in a new production unit or acquiring established companies in the organic meat segment.