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市場調査レポート
商品コード
1438467

サウンドバー:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Soundbar - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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サウンドバー:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

サウンドバー市場規模は2024年に88億米ドルと推定され、2029年までに131億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.30%のCAGRで成長します。

サウンドバー- マーケット

高品質のオーディオソリューションとスマートオーディオ/ビデオデバイスに対する需要の高まりが、調査対象の市場を推進しています。

主なハイライト

  • サウンドバーは、複数の個別スピーカーを備えた単一の細長いスリムなスピーカーシステムです。多くの場合、細長い長方形のような、幅が広くて低い囲いが付いています。これらのデバイスは音響上の理由から、テレビなどの表示デバイスの上または下に簡単に取り付けられるように設計されています。
  • サウンドバー、特に一部のハイエンドサウンドバーでは、キャビネット内の複数のスピーカーとは別に、サラウンドサウンド効果を備えた高品質サウンドを生成するサブウーファーが内蔵されています。サウンドバーは、ユーザーのリビングルーム、ミーティング/会議室、またはホームシアターのオーディオ品質を大幅に向上させる、ステレオサウンドシステムに代わるコスト効率の高い代替品です。
  • スマートテレビやその他の家庭用デバイスなど、スマート消費者向け製品の需要は近年大幅に増加しています。急速な技術進歩、インターネット普及の拡大、放送業界のデジタル変革、製品価格の低下は、スマートホームデバイス業界の成長を促進する主な要因の1つです。サウンドバーは、オーディオ体験を向上させるためにこれらのデバイスとともに使用されることが増えており、調査対象市場の需要が高まっています。
  • オーディオシステム市場は、複数のベンダーがサウンドバーよりも比較的低価格の低価格スピーカーシステムを提供しているため、競争が激しくなっています。これらのスピーカーは、人口のかなりの割合が予算に制約があり、サウンドバーシステムを購入する余裕がない新興経済国で最高の評価を得ています。
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは、サウンドバー市場の成長にさまざまな影響を及ぼしました。パンデミックは家庭用アプリケーションで使用されるサウンドバーの需要を大幅に押し上げましたが、商業分野では、さまざまな国に課された広範なロックダウンの結果、サウンドバーが使用される音楽コンサートやその他の公共イベントがキャンセルされたため、需要が大幅に減少しました。

サウンドバー市場動向

オーディオコンテンツのワイヤレスストリーミングに対する需要の増加が市場を牽引

  • サウンドバーの採用が増加している主な理由は、オーディオコンテンツをワイヤレスでストリーミングし、全体的なサウンドエクスペリエンスを向上させる機能です。さらに、GoogleやAmazonなどの音声アシスタントの統合により、顧客エクスペリエンスが向上し、市場の成長が促進されています。接続された通信デバイスを備えたスマートホームの増加により、ホームシアターシステムなどの高品質オーディオデバイスの需要が増加し、その結果サウンドバー市場が成長しています。ストリーミングには、広告付きの音楽ストリーミングサービス、有料サブスクリプション、デジタルおよびカスタマイズされたラジオ、デジタルフィットネスやFacebookやInstagramなどのソーシャルメディアアプリでの音楽のライセンスなど、さまざまな形式が含まれます。
  • ワイヤレス接続テクノロジーにおける最近の技術革新と高速データサービスの利用可能性により、ワイヤレスストリーミングデバイスの需要が増加しました。たとえば、5Gの登場は、4G LTEネットワークよりも高速、低遅延、大容量を提供できるため、通信業界に革命をもたらしました。さらに、Bluetoothの最新バージョン(Bluetooth 5.2)は、主にオーディオデバイスの改良に焦点を当てており、デバイス間のよりスムーズな相互接続を促進するもう1つの大きな技術革新です。
  • 市場で活動しているベンダーは、音声アシスタント、AIなどのさまざまな機能の統合にますます注力しており、ユーザーエクスペリエンスを向上させ、ワイヤレスストリーミングデバイスをよりユーザーフレンドリーなものにしています。たとえば、2022年8月にソニー・インドは、ワイヤレスサブウーファーを備えた2.1chサウンドバーであるHT-S400を発売しました。サウンドバーにはS-Force PROフロントサラウンドテクノロジーが搭載されており、強力な合計 330 Wの出力と優れたサウンドの明瞭さを提供します。統合されたユーザーインターフェイスにより、HT-S400はSonyのBRAVIA TVとシームレスに統合されます。 HT-S400サウンドバーは、BRAVIA TVからオーディオをワイヤレスで受信できるように設計されており、ケーブルの乱雑さを最小限に抑え、簡単なワイヤレス接続を容易にします。
  • 2022年 5月、大手オーディオ企業であるSonosは音声アシスタントの開始を発表しました。同社によれば、この機能は同社の新しいソフトウェアアップデートの一部だといいます。音声アシスタントは当初は米国内の顧客のみが利用可能ですが、その後国際的に展開される予定です。同社は、この機能を音声アシスタント、Amazon Alexa、Googleアシスタントの代替として計画しています。 Amazon Music、Apple Music、Pandora、Deezer、Sonos Radioの音楽サービスと直接連携します。ベンダーによるこのような取り組みは、消費者の間での無線デバイスの普及の増加とともに、予測期間中に調査された市場の成長を促進すると予想されます。

アジア太平洋は最も急成長する市場になると予想される

  • アジア太平洋のサウンドバー市場は、この地域における先進家電の急速な導入と大手家電メーカーの存在により、大幅に成長すると予想されています。
  • 技術の進歩とスマートハウスの急速な建設の結果、住宅地ではサウンドバーの人気が高まっています。それとは別に、アジア太平洋地域では、接客業、小売業、企業、機関などのさまざまな商業部門からのサウンドバーに対する需要が高まっており、世界のサウンドバー市場の成長を促進する可能性があります。
  • アジア太平洋のサウンドバー市場は、日本、中国、インド、オーストラリア、およびその他アジア太平洋地域全体で調査されています。中国はアジア太平洋地域のサウンドバー市場を独占しています。中国経済は、鉱工業生産、輸出入、個人消費、設備投資の増加により、順調に拡大しています。さらに、新しく改良されたワイヤレスオーディオデバイスの開発に対するOEMの研究開発支出の増加が、この国のワイヤレスオーディオデバイス市場の成長を推進しています。
  • 資源が豊富で人件費が安いため、多くの多国籍企業が製造施設を設立しており、この国はオーディオ機器産業への数百万米ドル規模の投資にとって絶好の場所となっています。イノベーションとインターネット対応サービスによって推進されている中国のオンラインオーディオ市場には、将来の成長の幅広い機会が存在します。中国のオーディオ市場は現在、いくつかの機会に直面しており、主に高品質のオーディオシステムにより、今後数年間で急速に成長すると予測されています。
  • COVID-19感染症のパンデミックによる経済混乱と現在進行中の海外渡航制限からの中国の急速な回復により、ホームエンターテイメントシステムや高級家電製品などの贅沢品への本土の支出が増加し、この分野の大手企業にとっての国の重要性が高まると予想されます。上記の要因により、この国のサウンドバーの需要が高まると予想されます。

サウンドバー業界の概要

サウンドバー市場は競争が激しく、Polk Audio(DEI Holdings Inc.)、Samsung Electronics、Bose Corporation、LG Electronics Inc.、オンキヨー株式会社、ソニー株式会社などの主要な世界的プレーヤーが存在します。両社はまた、市場での地位を維持するために戦略的パートナーシップを締結し、新製品を導入しています。市場における技術の進歩も企業に持続的な競争上の優位性をもたらしています。

  • 2022年 6月- サムスン電子は、ワールドミュージックデーにインドで2022年のサウンドバーのラインナップを発売しました。新製品ラインアップには、SシリーズやQシリーズなど、Dolby Atmosを搭載した7つの新しいサウンドバーが含まれます。 Samsung QシリーズサウンドバーはNeo QLEDおよびOLED TV向けに作られていますが、SシリーズにはAlexaサポート、DTS Virtual:X-Audio、およびDolby Atmosが組み込まれています。
  • 2022年 4月-Sonosは、新しい小型サウンドバーをラインナップに追加し、ウルトラポータブルSonos Roamに3つの新色を追加しました。同社は、3つのエレガントな色合いのSonos Roam Bluetoothスマートスピーカーと、狭い場所用の小型サウンドバーであるSonos Rayを発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査方法論

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の市場への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • オーディオコンテンツのワイヤレスストリーミングに対する需要の増加
    • スマート TVとスマートホームデバイスの導入の増加
  • 市場抑制要因
    • 低価格のスタンドアロンスピーカーの入手可能性

第6章 サウンドバーに関する洞察

  • 設置方法
    • アクティブサウンドバー
    • パッシブサウンドバー
  • 設置タイプ
    • テーブルトップ
    • 壁掛け
  • サウンドバー用途
    • ホームオーディオ
    • 商業

第7章 市場セグメンテーション

  • 機器タイプ
    • 2チャンネル
    • 3チャンネル
    • 5チャンネル
    • その他の機器タイプ
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Polk Audio(DEI Holdings Inc.)
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Bose Corporation
    • LG Electronics Inc.
    • Onkyo Corporation
    • Sony Corporation
    • Voxx International Corporation
    • Koninklijke Philips NV
    • Panasonic Corporation
    • Sennheiser Electronic GmbH &Co. KG
    • Boston Acoustics Inc.(DEI Holdings Inc.)
    • Hisense Home Appliance Group Co. Ltd
    • Xiaomi Corporation
    • Sonos Inc.
    • Edifier International Ltd
    • VIZIO Inc.
    • Blaupunkt GmbH(Aurelius Group)

第9章 投資分析

第10章 市場の将来

目次
Product Code: 67108

The Soundbar Market size is estimated at USD 8.80 billion in 2024, and is expected to reach USD 13.12 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.30% during the forecast period (2024-2029).

Soundbar - Market

The increasing demand for high-quality audio solutions and smart audio/video devices is driving the market studied.

Key Highlights

  • A soundbar is a single, elongated, slimline speaker system with multiple discrete speakers. It often comes with a broad and low enclosure, like a long narrow rectangle. These devices are designed for acoustic reasons and to make them easily mountable above or below display devices like televisions.
  • Soundbars have an inbuilt subwoofer to generate a high-quality sound with a surround sound effect, especially some high-end soundbars, apart from multiple speakers inside the cabinet. Soundbars are a cost-effective alternative to stereo sound systems that drastically improve the audio quality in the user's living room, meeting/conference room, or home theater.
  • Smart consumer products have witnessed significant growth in demand in recent years, including smart televisions and other home devices. Rapid technological advancement, growing internet penetration, digital transformation of the broadcasting industry, and declining product prices are among the major factors driving the growth of the smart home devices industry. Soundbars are increasingly being used with these devices to enhance the audio experience, boosting the demand for the market studied.
  • The audio systems market is highly competitive due to multiple vendors offering budget speaker systems that are comparatively lower priced than soundbars. These speakers are top-rated in emerging economies where a significant share of the population has budget constraints and cannot afford a soundbar system.
  • The COVID-19 pandemic had a mixed impact on the growth of the soundbars market. While the pandemic significantly drove the demand for soundbars used in household applications, the commercial segment witnessed a significant reduction in demand as the widespread lockdown imposed across various countries resulted in the cancellation of music concerts and other public events where soundbars are used.

Soundbar Market Trends

Increasing Demand for Wireless Streaming of Audio Content Drives the Market

  • The primary reason behind the increasing adoption of soundbars is their ability to stream audio content wirelessly and enhance the overall sound experience. Moreover, the integration of voice assistants, such as Google and Amazon, is driving customer experience and boosting market growth. The increasing number of smart homes that are equipped with connected communication devices is increasing the demand for high-quality audio devices, such as home theatre systems, resulting in the growth of the soundbar market. Streaming encompasses various formats, including ad-supported music streaming services, paid subscriptions, digital and customized radio, and licenses for music on digital fitness or social media apps, such as Facebook and Instagram.
  • The recent technological innovations in wireless connectivity technology and the availability of high-speed data services increased the demand for wireless streaming devices. For instance, the arrival of 5G revolutionized the telecom industry as it can provide higher speed, lower latency, and greater capacity than 4G LTE networks. Furthermore, the latest version of Bluetooth (Bluetooth 5.2), which focuses mainly on improvements to audio devices, is another major technological innovation facilitating smoother interconnectivity between devices.
  • Vendors operating in the market are increasingly focusing on integrating various functionalities, such as voice assistance, AI, etc., enhancing user experience and making wireless streaming devices more user-friendly. For instance, in August 2022, Sony India launched the HT-S400, a 2.1ch soundbar with a wireless subwoofer. The soundbar comes with S-Force PRO Front Surround technology, offering a powerful 330W total power output with good sound clarity. Owing to an integrated user interface, the HT-S400 integrates with Sony's BRAVIA TVs seamlessly. The HT-S400 soundbar has been built to receive audio wirelessly from a BRAVIA TV to minimize cable clutter and facilitate an easy, wireless connection.
  • In May 2022, Sonos, a leading audio company, announced the launch of its voice assistant. According to the company, the feature is part of the company's new software update. The voice assistant would initially only be available to customers in the United States, but an international rollout is expected to follow. The company projects this feature as an alternative to voice assistants, Amazon Alexa and Google Assistant. It will directly work with Amazon Music, Apple Music, Pandora, Deezer, and Sonos Radio music services. Such initiatives by the vendors, along with the increasing penetration of wireless devices among consumers, are expected to drive the growth of the market studied during the forecast period.

Asia-Pacific is Expected to be the Fastest-growing Market

  • The Asia-Pacific soundbar market is expected to grow significantly due to the region's rapid adoption of advanced consumer electronics and the presence of major consumer electronics manufacturers.
  • As a result of technological advancements and the rapid construction of smart houses, soundbars have become increasingly popular in residential areas. Apart from that, the Asia-Pacific region's growing demand for soundbars from a variety of commercial sectors, including hospitality, retail, corporate, and institutional, may propel the growth of the global soundbar market.
  • The Asia-Pacific soundbar market is examined across Japan, China, India, Australia, and the rest of Asia-Pacific. China dominates the soundbar market in the Asia-Pacific region. The Chinese economy is expanding steadily, thanks to increases in industrial output, imports and exports, consumer spending, and capital investment. Furthermore, OEMs' increased R&D expenditures for developing new and improved wireless audio devices are driving the growth of the country's wireless audio device market.
  • Due to the abundance of resources and the low cost of labor, numerous multinational corporations have also established manufacturing facilities, making the nation a prime location for multi-million dollar investments in the audio device industry. Wide-ranging opportunities for future growth exist in China's online audio market, which is being propelled by innovation and internet-enabled services. China's audio market is currently experiencing several opportunities and is predicted to grow quickly in the years to come, primarily due to high-quality audio systems.
  • China's quick recovery from the COVID-19 pandemic's economic disruption and ongoing international travel restrictions are anticipated to increase the mainland's spending on luxury goods like home entertainment systems and high-end consumer electronics products and the importance of the nation to the major companies in the sector. The above-mentioned factor is expected to drive the country's demand for soundbars.

Soundbar Industry Overview

The soundbar market is highly competitive, with major global players like Polk Audio (DEI Holdings Inc.), Samsung Electronics Co. Ltd, Bose Corporation, LG Electronics Inc., Onkyo Corporation, and Sony Corporation. The companies are also making strategic partnerships and introducing new products to retain their position in the market. Technological advancements in the market are also bringing sustainable competitive advantage to companies.

  • June 2022 - Samsung Electronics launched its 2022 lineup of soundbars in India on World Music Day. The new product lineup has seven new soundbars, including the S-series and Q-series, both with Dolby Atmos. While the Samsung Q-series soundbars are made for Neo QLED and OLED TVs, the S-series comes with built-in Alexa support, DTS Virtual: X-Audio, and Dolby Atmos.
  • April 2022 - Sonos added a new small soundbar to its lineup and three new colors to its ultraportable Sonos Roam. The company introduced the Sonos Roam Bluetooth smart speaker in three elegant shades and the Sonos Ray, a tiny soundbar for small places.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHADOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Wireless Streaming of Audio Content
    • 5.1.2 Increased Adoption of Smart TVs and Smart Home Devices
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Availability of Low-priced Stand-alone Speakers

6 INSIGHTS ON SOUNDBARS

  • 6.1 Installation Method
    • 6.1.1 Active Soundbar
    • 6.1.2 Passive Soundbar
  • 6.2 Installation Type
    • 6.2.1 Tabletop
    • 6.2.2 Wall-mounted
  • 6.3 Soundbar Application
    • 6.3.1 Home Audio
    • 6.3.2 Commercial

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 Equipment Type
    • 7.1.1 2 Channel
    • 7.1.2 3 Channel
    • 7.1.3 5 Channel
    • 7.1.4 Other Equipment Types
  • 7.2 Geography
    • 7.2.1 North America
    • 7.2.2 Europe
    • 7.2.3 Asia-Pacific
    • 7.2.4 Latin America
    • 7.2.5 Middle East & Africa

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Polk Audio (DEI Holdings Inc.)
    • 8.1.2 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 8.1.3 Bose Corporation
    • 8.1.4 LG Electronics Inc.
    • 8.1.5 Onkyo Corporation
    • 8.1.6 Sony Corporation
    • 8.1.7 Voxx International Corporation
    • 8.1.8 Koninklijke Philips NV
    • 8.1.9 Panasonic Corporation
    • 8.1.10 Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG
    • 8.1.11 Boston Acoustics Inc. (DEI Holdings Inc.)
    • 8.1.12 Hisense Home Appliance Group Co. Ltd
    • 8.1.13 Xiaomi Corporation
    • 8.1.14 Sonos Inc.
    • 8.1.15 Edifier International Ltd
    • 8.1.16 VIZIO Inc.
    • 8.1.17 Blaupunkt GmbH (Aurelius Group)

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET