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市場調査レポート
商品コード
1438409
FMCG物流:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)FMCG Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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FMCG物流:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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FMCG物流市場規模は2024年に1兆3,000億米ドルと推定され、2029年までに1兆6,700億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.09%を超えるCAGRで成長します。
Eコマースは世界の小売市場を再構築しています。これまでのところ、eコマースブームは旅行業界だけでなく、アパレルや家電量販店にも恩恵をもたらしてきました。eコマースは現在、世界のFMCG(FMCG)市場に占める割合は7%未満です。オンラインFMCGの普及が遅れている主な理由の1つは、新鮮で生鮮食品が最高の状態で消費者に届くようにするための物流上の課題です。さらに、先進市場、特にドイツのような人口密度の高い市場では、多くのFMCG製品が実店舗で消費者のすぐ近くで簡単に入手できます。
しかし、利便性を求める消費者の需要が高まり、テクノロジーやその他の実現条件が向上したことにより、オンラインFMCGの成長は世界中で加速しています。FMCGのオンライン成長は引き続きオフライン成長を上回り、ほとんどの小売業者や製造業者は将来の成功を確実にするためにオムニチャネル戦略を必要としています。 FMCGのオンライン販売は今後数年間で世界的に2倍になる予定で、新興国市場途上市場では先進国市場の2倍の速さで成長すると見込まれています。アジア地域は、今後5年間でオンラインFMCGに最大の成長機会を提供すると予想されています。
現在のオンラインマーケットプレースでは、在庫状況と配達予定時刻の可視化、無料追跡オプションや簡単な返品などのさまざまな配送オプションが提供されています。無料配送を提供するには、小売業者は物流プロバイダーから低コストのソリューションを入手する必要があります。同様に、消費者に即日配送オプションなどを迅速に提案するには、小売業者は優先度が高く完全に信頼できる物流サービスを必要としています。
人口の増加は、世界のFMCG産業の拡大を促進する主な理由の1つです。実際には、人口の急速な拡大は消費財の消費の増加と逆相関しています。同様の要因には、定期的な製品の発売、さまざまなFMCG製品に対する消費者の意識の高まり、中間層の可処分所得の増加、消費財へのアクセスの容易さ、先進国と発展途上国の消費者のライフスタイルの顕著な変化、強力なブランド広告、魅力的な価格帯が含まれます。そのような企業の強力な物流と流通チャネル、オンライン商取引の拡大、市場の既存企業と新規参入企業の両方による研究開発支出の増加などが挙げられます。
また、ソーシャルメディアやインターネットの利用の増加は、これまでに豊かな発展の可能性を生み出してきましたし、将来的にもそうなることは確実です。市場のかなりの部分を獲得する主な方法の1つとして、業界のトップ国際企業のいくつかは、消費者にパーソナライズされたソリューションを提供することに専念しています。これらの戦術のいくつかには、製品の導入と買収が含まれます。
今日の消費者は、利便性、より健康的な代替品、地元産のオーガニック製品をますます求めています。この手軽さへの需要が電子商取引を生み出し、繁栄しました。企業はデジタル分析に多大な投資を行っており、消費者産業の中でおそらく小売部門が最も変革の機が熟していると多くの人が考えています。
FMCG物流市場はかなり細分化されており、大手企業と中小規模の地元企業が存在し、かなりの数の企業が市場シェアを占めています。 DHL Group、CH Robinson、Kuehne+Nagel、Ceva Logistics、DB Schenker、DSV、およびXPO Logisticsは、世界の主要な競合企業の1つです。世界の物流企業のほとんどは、市場のニーズと需要を満たすために小売および消費財の物流部門を持っています。さらに、地元企業は在庫処理、サービス内容、取扱製品、テクノロジーの面で自社の能力をますます強化しています。
The FMCG Logistics Market size is estimated at USD 1.30 trillion in 2024, and is expected to reach USD 1.67 trillion by 2029, growing at a CAGR of greater than 5.09% during the forecast period (2024-2029).
E-commerce is reshaping the global retail market. Till date, the e-commerce boom has favored the travel sector, as well as apparel and electronics retailers. E-commerce currently contributes less than 7% of the global fast-moving consumer goods (FMCG) market. One of the key reasons for the slower uptake of online FMCG has been the logistical challenges associated with ensuring fresh and perishable products arrive at the consumer in top condition. Additionally, in advanced markets, especially those with dense populations such as Germany, many FMCG products are readily available in close proximity to consumers at brick-and-mortar stores.
However, with increasing consumer demand for convenience, and better technology and other enabling conditions, online FMCG growth is accelerating across the globe. FMCG online growth will continue to outpace offline growth, and most retailers and manufacturers need Omnichannel strategies to ensure future success. Online FMCG sales are set to double globally over the next few years and will grow twice as fast in developing markets than in developed markets. The Asia region is expected to provide some of the biggest growth opportunities for online FMCG over the next five years.
The current online marketplace offers visibility of inventory status and expected delivery time and a variety of shipping options including free tracking options and easy returns. To provide free shipping, retailers need to get low-cost solutions from their logistics providers. Equally, to propose fast, including same-day delivery options to their consumers, retailers need high-priority and entirely reliable logistics services.
The growing population is one of the key reasons driving the expansion of the global FMCG industry. In actuality, the quick expansion in population is inversely correlated with the rise in consumer goods consumption. Similar factors include regular product launches, increased consumer awareness of various FMCG products, rising middle-class disposable incomes, easier access to consumer goods, a noticeable shift in consumers' lifestyles in developed and developing nations, strong brand advertising, and attractive price points, strong logistics and distribution channels of such companies, expansion of online commerce, and increased R&D spending by both established players and newcomers in the market.
Also, the increasing use of social media and the internet has created a wealth of development prospects in the past and is certain to do so in the future. As one of their primary methods to capture a sizeable portion of the market, several top international businesses in the industry are dedicated to offering consumers personalized solutions. A few of these tactics involve product introductions and acquisitions.
Consumers nowadays are increasingly looking for convenience, healthier alternatives, and locally produced organic products. This demand for ease was what gave rise to eCommerce, which has flourished. Companies are making significant investments in digital analytics, and many think that among all consumer industries, the retail sector is perhaps the ripest for transformation.
The FMCG logistics market is fairly fragmented with the presence of large players and small and medium-sized local players with quite a few players who occupy the market share. DHL Group, C.H. Robinson, Kuehne + Nagel, Ceva Logistics, DB Schenker, DSV, and XPO Logistics are among Global's top competitors. Most of the global logistics players have a retail and consumer goods logistics division to meet the market needs and demand. Additionally, local players are increasingly enhancing their capabilities in terms of inventory handling, service offerings, products handled, and technology.