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市場調査レポート
商品コード
1541494
FMCGロジスティクス市場レポート:製品タイプ、サービスタイプ、輸送手段、地域別、2024~2032年FMCG Logistics Market Report by Product Type, Service Type, Mode of Transportation, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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FMCGロジスティクス市場レポート:製品タイプ、サービスタイプ、輸送手段、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 137 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のFMCGロジスティクス市場規模は、2023年に1兆1,750億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2032年には1兆6,217億米ドルに達し、2024~2032年の間に3.54%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
動きの速い消費財(FMCG)ロジスティクスとは、さまざまな製品の輸送を監視・管理する専門的な車両管理ソリューションのことで、場所から目的の保管場所や目的地まで輸送します。FMCGロジスティクスは、在庫材料、液体、食品、日用品の保管・貯蔵を含む多様な付加価値機能を実行するために、多様な技術と第三者または第4者ロジスティクス(3PL/4PL)に依存しています。FMCGロジスティクスは、商品の流れを確保し、使用可能な製品の輸送に関する日々の活動を管理し、拡大性と予防保守を提供することによって、消費者の期待に応えるのを支援します。これとは別に、リアルタイムの製品可視性とリスク管理ソリューションを提供し、ビジネスの収益性を高め、コスト削減で出荷中の製品品質を保証します。その結果、FMCGロジスティクスはサプライチェーン・オペレーションを効果的に管理するために産業界で活用されています。現在、FMCGロジスティクスは鉄道、海上、道路、航空を標準的な輸送媒体としています。
eコマースセグメントの大幅な拡大は、特にCOVID-19パンデミックの間に、様々なオンライン流通チャネルからの製品購入の増加に起因しており、主に市場成長を牽引しています。このようなソリューションと手順は、迅速なサプライチェーンのニーズを達成し、季節的な動向によって引き起こされる変動する倉庫要件を競争し管理するために、厳しい価格監視技術を発揮するのに役立ちます。これに伴い、仲介者の必要性を軽減するためのFMCG企業による消費者への直接販売(D2C)の取り組みが、製品需要をさらに補完しています。さらに、モノのインターネット(IoT)ロボットや、リードタイムを短縮するための機械学習(ML)とビッグデータの統合など、ロジスティクスにおける先進技術の登場が市場の成長を支えています。さらに、主要企業が生鮮品を移動させるためのラストマイル配送機能を備えた物流自動化ソリューションの開発を進めていることも、市場の成長を後押ししています。これとは別に、急速な都市化、消費者の嗜好の進化、スマートフォンやインターネットユーザーの増加などが、市場の成長を積極的に後押ししています。
The global FMCG logistics market size reached US$ 1,175.0 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 1,621.7 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.54% during 2024-2032.
Fast-moving consumer goods (FMCG) logistics refers to professional fleet management solutions that monitor and control the transportation of various products from location to desired storage or destination. It relies on diverse technologies and third-party or fourth-party logistics (3PL/4PL) to perform diverse value-added functions involving storing and warehousing inventory materials, liquids, foods, and household items. FMCG logistics assist in meeting consumer expectations by ensuring the flow of goods, managing daily activities concerning the transportation of usable products, and offering scalability and preventive maintenance. Apart from this, it provides real-time product visibility and risk management solutions, increases business profitability, and ensures product quality during shipping at a reduced cost. As a result, FMCG logistics are utilized by industries to manage supply chain operations effectively. Currently, it covers railways, seaways, roadways, and airways as standard transportation mediums.
The considerable expansion in the e-commerce sector, owing to the increasing product purchase from various online distribution channels, especially during the COVID-19 pandemic, is primarily driving the market growth. Such solutions and procedures help achieve the needs of rapid supply chains and exert tight price monitoring technologies to compete and manage fluctuating warehouse requirements triggered by seasonal trends. In line with this, the implementation of direct-to-consumer (D2C) initiatives by FMCG companies to mitigate the need for mediators is further supplementing the product demand. Moreover, the advent of advanced technologies in logistics, such as the Internet of Things (IoT) robots and the integration of machine learning (ML) and big data to reduce lead time, is supporting the market growth. Additionally, the ongoing development of logistics automation solutions with a last-mile delivery feature by key players to move perishables is propelling the market growth. Apart from this, rapid urbanization, evolving consumer preferences, and the growing proliferation of smartphone and internet users are positively augmenting the market growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global FMCG logistics market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type, service type and mode of transportation.
Food and Beverage
Personal Care
Household Care
Others
Transportation
Warehousing
Value Added Services
Railways
Airways
Roadways
Waterways
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being C.H. Robinson Worldwide Inc., CCI Logistics Ltd., CEVA Logistics (CMA CGM S.A.), DB Schenker (Deutsche Bahn AG), Fedex Corporation, Hellmann Worldwide Logistics SE & Co. KG, Kenco Group, Kuehne + Nagel International AG, Penske Logistics Inc. (Penske Truck Leasing Co. L.P.), Rhenus Group, Simarco Worldwide Logistics Ltd and XPO Logistics Inc.