市場調査レポート
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1438294

キャンプ用品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Camping Equipment - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 2~3営業日

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キャンプ用品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

キャンプ用品市場規模は2024年に196億4,000万米ドルと推定され、2029年までに264億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.15%のCAGRで成長します。

キャンプ用品-マーケット

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)はキャンプ用品市場に大きな影響を及ぼし、ウイルスの蔓延を抑制するために世界中のいくつかの国で政府が課した特定の規則や規制により、キャンプ用品の需要が減少しました。これらの規則により、旅行者数が減少しました。観光地の閉鎖はキャンプ市場にも大きな影響を与えました。ただし、2021年の第3四半期には、各国の経済成長率を加速するために、これらの場所の多くが再開されました。したがって、この段階では複数の目的地への人々の旅行が増加し、キャンプ用品市場が押し上げられました。

ベンダーは、素材のサイズ、重量、品質の点で、より高い安全性と快適性を保証するキャンプ用品を導入しています。彼らはまた、極端な気候条件から消費者を守ることを目的とした一種の断熱材の開発にも着手しました。

アメリカハイキング協会、ノースイーストキャンプ場協会、BYMキャンプなどのいくつかのキャンプ組織やサービスプロバイダーは、新しいキャンパーを引き付けるために、さまざまな年齢層を対象としたキャンププログラムを導入しています。また、環境保全への意識の高まりにより、環境に配慮したキャンプ用品の需要も高まっています。したがって、ベンダーは自社の製品ラインを差別化して拡大するために、環境に優しい機器を導入しています。キャンプ用品のこのような革新により、予測期間中の売上が増加する可能性があります。

キャンプ用品市場動向

屋外レクリエーション活動への参加者の増加

屋外レクリエーション活動への参加者の増加は、市場の成長見通しを推進する重要な要因です。ライフスタイルや考え方の変化、人口動態、レクリエーション支出の増加、アウトドア活動による身体的・精神的メリットなどの要因が、消費者にアウトドア活動への意欲を与えています。都市化と労働人口の増加により、人々は家族や友人に時間を割くことが困難になっています。したがって、週末にキャンプをすることで、家族や友人とのつながりが生まれます。屋外活動は、適切なワークライフバランスを維持するのにも役立ちます。キャンプは、気分、食欲、睡眠の調節に役立つ自然に生成される神経伝達物質であるセロトニンの放出を促進するため、車やテント、RV車両、裏庭でのキャンプなど、人気のレクリエーション活動になりつつあります。セロトニンは記憶や学習などの認知機能も向上させます。北米キャンプクラブが2022年 4月に発行した報告書によると、北米ではレジャー旅行の40%がキャンプであり、36%の人が少なくとも年に1回はキャンプに行っています。同報告書はまた、2021年には66%の人がテントでのキャンプを好み、82%の人がRV、つまりキャンプ用のRV車を購入したとも述べています。

北米が市場で大きなシェアを握る

キャンプ用品市場では北米が最大のシェアを占め、米国が主要市場となり、カナダ、メキシコがそれに続く。キャンプに興味を示す消費者の増加により、キャンプ用品への支出がさらに増加しています。たとえば、2022年1月に発行されたKAOの月次レポートによると、2021年にキャンプに行った人の70%が、2022年にも再びキャンプをする予定でした。ファストライフスタイルと多忙なスケジュールのため、キャンプを通じて家族と過ごす時間は最も好ましいもの1つでした。北米人が選ぶオプション。たとえば、北米キャンピングクラブの報告書によると、2021年にはカナダがキャンプ事故の64%を占めました。キャンプ用品業界の多くのブランドもこの市場に参入しており、売上収益が増加しています。たとえば、最も急速に成長しているブランドの1つであるDecathlonは、メキシコを含む世界中のキャンプ用品市場を征服しました。このブランドは、テント、寝袋、マットレス、椅子、調理着、その他のキャンプ用品など、幅広いキャンプ用品をメキシコで提供しています。この要因により、全国で市場の成長が大幅に促進されました。

キャンプ用品業界の概要

キャンプ用品市場は競争が激しく、大手企業は世界中で存在感を高め、消費者のさまざまな好みに応えるために、新製品の開発と拡大を通じて製品の革新に注力しています。市場で最も活発な企業としては、Zempire Camping Equipment、Newell Brands、AMG Group Ltd、Exxel Outdoors LLC、Montbellなどが挙げられます。採用された戦略という点では、製品イノベーションが大きなシェアを獲得し、主要な市場プレーヤーが採用する最も好ましい戦略であり続けました。企業は製品ラインとポートフォリオを地理的に拡大しており、これにより他の企業に対して競争上の優位性を得ることができます。技術の進歩も製品革新の重要な要素でした。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • キャンプ用家具
    • キャンプ用バックパック
    • テント
    • 調理システムと調理器具
    • キャンプ用品とアクセサリー
  • 流通経路
    • オンライン小売チャネル
    • オフライン小売チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市況分析
  • 企業プロファイル
    • Johnson Outdoor Inc.
    • Nemo Equipment Inc.
    • Newell Brands
    • Oase Outdoors ApS
    • AMG Group Ltd
    • Big Agnes Inc.
    • Exxel Outdoors LLC
    • Montbell Co. Ltd
    • Nordisk Company AS
    • Zempire Camping Equipment

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 65210

The Camping Equipment Market size is estimated at USD 19.64 billion in 2024, and is expected to reach USD 26.46 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.15% during the forecast period (2024-2029).

Camping Equipment - Market

COVID-19 affected the camping equipment market drastically, and the demand for camping equipment declined due to specific rules and regulations imposed by governments across several nations worldwide to curb the spread of the virus. These rules have resulted in a reduction of travelers by volume. The closing of tourist places also significantly impacted the camping market. However, during the third quarter of 2021, many of these places were reopened to accelerate the economic growth rate of different countries. Thus, this phase resulted in more travel by people to several destinations, which boosted the camping equipment market.

Vendors are introducing camping equipment that ensures higher safety and comfort level in terms of the material's size, weight, and quality. They have also started developing a type of insulation intended to protect consumers from extreme climatic conditions.

Several camping organizations and service providers like the American Hiking Society, the NorthEast Campground Association, BYM Camps, and more are introducing camping programs targeted at different age groups to attract new campers. In addition, with the rising awareness about environmental preservation, demand for eco-friendly camping equipment is on the rise. Thus, vendors are introducing eco-friendly equipment to differentiate and expand their product lines. Such innovations in camping equipment may increase the sales during the forecast period.

Camping Equipment Market Trends

Rising Participation in Outdoor Recreational Activities

The increasing participation in outdoor recreational activities is a significant factor that drives the growth prospects of the market. Factors such as changes in lifestyle and attitudes, demographics, increasing recreational expenditure, and the physical and mental benefits of outdoor activities inspire consumers to engage in outdoor activities. Due to the increased urbanization and working population, people find it difficult to give time to their families and friends. Thus, camping on weekends helps them connect with their families and friends. Outdoor activities also help maintain a proper work-life balance. Camping is becoming a popular recreational activity, including camping in cars or tents, recreational vehicles, or the backyard, as it helps the body release higher levels of serotonin, a naturally produced neurotransmitter that helps regulate mood, appetite, and sleep. Serotonin also improves cognitive functions such as memory and learning. According to the report published by the North American Camping Club in April 2022, camping accounts for 40% of leisure travel trips, and 36% of people go camping at least once a year in North America. The report also states that, in 2021, 66% of people preferred to camp in tents, while 82% of people bought RVs, i.e., recreational vehicles for camping.

North America Holds a Major Share in the Market

North America accounted for the largest share of the camping equipment market, with the United States being the major market, followed by Canada and Mexico. The increased number of consumers demonstrating their interest in camping has further propelled spending on camping equipment. For example, according to KAO's monthly report published in January 2022, 70% of people who went camping in 2021 planned to camp again in 2022. Due to the fast lifestyles and busy schedules, spending time with families via camping was one of the most favorable options chosen by North Americans. For example, in 2021, Canada contributed 64% of camping incidents, according to the North American Camping Club report. Numerous brands in the camping equipment industry are also penetrating this market, thus increasing their sales revenue. For example, Decathlon, one of the fastest-growing brands, conquered the camping equipment markets worldwide, including Mexico. The brand offers a range of camping products in Mexico, including tents, sleeping bags, mattresses, chairs, cooking wear, and other camping accessories. This factor has propelled the market's growth significantly across the country.

Camping Equipment Industry Overview

The camping equipment market is competitive, and the major players are focusing on innovating their offerings through new product development and expansion to widen their presence worldwide and cater to various preferences of consumers. The most active companies in the market include Zempire Camping Equipment, Newell Brands, AMG Group Ltd, Exxel Outdoors LLC, and Montbell Co. Ltd. In terms of strategies adopted, product innovation captured a major share and remained the most preferred strategy adopted by the leading market players. Companies are expanding their product lines and portfolios geographically, which helps them gain a competitive advantage over other players. Technical advancement was another key factor in product innovation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Camping Furniture
    • 5.1.2 Camping Backpacks
    • 5.1.3 Tents
    • 5.1.4 Cooking Systems and Cookware
    • 5.1.5 Camping Gear and Accessories
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Online Retail Channel
    • 5.2.2 Offline Retail Channel
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Position Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Johnson Outdoor Inc.
    • 6.3.2 Nemo Equipment Inc.
    • 6.3.3 Newell Brands
    • 6.3.4 Oase Outdoors ApS
    • 6.3.5 AMG Group Ltd
    • 6.3.6 Big Agnes Inc.
    • 6.3.7 Exxel Outdoors LLC
    • 6.3.8 Montbell Co. Ltd
    • 6.3.9 Nordisk Company AS
    • 6.3.10 Zempire Camping Equipment

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS