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市場調査レポート
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1437972

スーパーフード:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Superfoods - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 158 Pages | 納期: 2~3営業日

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スーパーフード:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 158 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スーパーフード市場規模は2024年に1,824億7,000万米ドルと推定され、2029年までに2,971億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に10.24%のCAGRで成長します。

スーパーフード-マーケット

「スーパーフード」、「スーパーフルーツ」、または「スーパー穀物」と呼ばれることが多い「スーパー」食材の人気は、消費者が天然で健康に良い食材を求める傾向が強まっており、製品の発売とともに近年大幅に増加しています。たとえば、キヌアは高い栄養価と抗酸化作用を示し、フリーラジカルを減らし、いくつかの病気の予防に役立ちます。これらの製品は、ポリフェノール、抗酸化物質、ビタミン、ミネラルが豊富に含まれているため、優れた栄養価を持っています。調査対象の市場は、機能性および健康ベースの天然由来製品に対する消費者の嗜好によって動かされています。「スーパー」製品の人気は世界中の食品および飲料メーカーによって使用されており、これらの栄養製品の需要を引き起こしています。

現代人は座りっぱなしのライフスタイルを送っています。したがって、人々は低カロリーで栄養価の高い食品を好むため、肥満、糖尿病、心臓関連疾患などの病気が非常に一般的となっており、そのため消費者は通常の食品よりもスーパーフードを好むのです。これらすべての問題を考慮して、市場関係者はすべての消費者に利益をもたらす製品を提供しています。たとえば、2021年3月、オーシャンスプレーは、免疫ブレンド、繊維ブレンド、プロバイオティクスブレンドなどの多くの利点を備えたドライフルーツブレンドであるフルーツメドレーを発売しました。これに加えて、精力的なマーケティング戦略、プロモーション、有名人の影響力も市場を牽引しています。しかし、原材料価格の高さが市場を抑制すると予想されています。

スーパーフード市場の動向

健康とウェルネスの増加傾向

消費者は個人の幸福に対する意識を高めるようになり、従来の医薬品ではなく健康的な生活を通じて積極的に幸福を改善しようと努めています。消費者の実験意欲に伴う健康意識の高まりにより、スーパーフードの注目が高まり、メーカーはスーパーフード原料を含むさまざまな製品を製造できるようになりました。たとえば、2021年8月にデルモンテは、消化の容易さ、抗酸化物質、水分補給エネルギーなどの利点を追加したフルーツカップを発売しました。フルーツカップには4つの新しいフレーバーが登場します。フルーツカップは砂糖や人工甘味料を加えず、本物のフルーツジュースで作られています。

植物の植物や抽出物は健康に良い影響を与えるため、需要が高まっています。したがって、これらの製品は、最小限のカロリー摂取で実質的に多量の栄養素を消費者に提供します。アマランサス、キヌア、オーツ麦などのさまざまなスーパー穀物がさまざまな健康上の利点をもたらします。より健康的な食生活に貢献しながら、寿命を延ばし、慢性疾患のリスクを最小限に抑えるのに役立つ役割を果たします。スーパーフードは代謝率を高め、心血管疾患や糖尿病を予防し、体重減少を促進します。グルテン食品の代替品としても使用できます。したがって、食品、美容、パーソナルケア、健康と衛生、飲料、ペットなどのさまざまな業界での新製品発売の増加は、スーパーフード業界で注目を集める重要な動向の1つです。

北米はスーパーフード市場で卓越したシェアを保持している

スーパーフードは、健康食品およびそれに関連する食品、健康、価値観に関する一般的な議論の中でますます重要なカテゴリーとして浮上しています。米国食品医薬品局(USFDA)は、食品メーカーがオメガ3摂取と冠状動脈性心疾患のリスク軽減を結びつけるオメガ3 EFAを含む食品について、適格な健康強調表示を行うことができるようになったと発表しました。市場関係者は栄養上の利点と利便性を備えた新製品を絶えず革新しており、それが市場が成長している理由です。さらに、広範な研究開発活動と新しいモニタリング技術の出現により、この先進地域のスーパーフード市場が牽引されると予想されます。たとえば、2021年9月、デルモンテはベジフルブランドで新しいライスベジを発売しました。野菜ライスはすぐに調理できるもので、5つの異なるバリエーションからお選びいただけます。ベジフルライスベジの各袋には、1袋あたり3食分以上の野菜が含まれており、炭水化物は5~10グラム含まれており、調理済みの白米よりもカロリーが50~80%少なくなっています。

スーパーフード業界の概要

スーパーフード市場は競争が激しく、地域や小規模のさまざまなプレーヤーが存在します。これらの企業は、主に世界中の農家と協同組合の形で協力やパートナーシップを結んでいるため、原材料の調達や調達のプロセスが容易になり、スーパーフード市場の成長を促進しています。特に先進新興経済諸国では伝統的な食料品店/コンビニエンスストア/専門小売店/健康店など、幅広いプライベートブランドブランドが存在します。スーパーフード市場の著名な企業には、Sunfood、Supernutrients、Nestle、Nature's Superfoods LLP、OMG Superfoods、Aduna Ltd、およびNavitas Naturalなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 果物
    • 野菜
    • 穀物と種子
    • ハーブと根
    • その他のタイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • オンラインチャネル
    • 従来型食料品店
    • コンビニエンスストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Sunfood
    • Nature's Superfoods LLP
    • OMG!Organic Meets Good
    • Suncore Foods Inc.
    • Superlife Co. Pte Ltd
    • Raw Nutrition
    • Barleans
    • Aduna Ltd
    • Del Monte
    • Impact Foods International Ltd
    • Naturya Bath
    • Anthony's Goods
    • Mannatech Incorporated

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 63938

The Superfoods Market size is estimated at USD 182.47 billion in 2024, and is expected to reach USD 297.10 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.24% during the forecast period (2024-2029).

Superfoods - Market

The popularity of 'Super' ingredients, often called 'superfoods', 'superfruits', or 'super grains has increased significantly over the recent past with product launches, as consumers are inclined more toward natural and wholesome ingredients. For instance, Quinoa exhibits high nutrient and antioxidant value that aids in reducing free radicals and preventing several diseases. These products have superior nutritional value, as they are rich sources of polyphenols, antioxidants, vitamins, and minerals. The market studied is driven by consumer preference toward functional and health-based naturally derived products. The popularity of 'super' products is used by food and drink manufacturers globally, triggering the demand for these nutritional products.

These days people have sedentary lifestyles. Therefore, diseases like obesity, diabetes, and heart-related conditions are very common because people prefer their food to be low-calorie and highly nutritious, which is why consumers prefer superfoods over regular food. Considering all these problems, market players provide products that benefit all consumers. For instance, in March 2021, Ocean Spray launched Fruit Medley, a dried fruit blend with many benefits like an immunity blend, fiber blend, and probiotic blend. Besides this, vigorous marketing strategies, promotions, and the influence of celebrities are also driving the market. But the high cost of raw materials is expected to restrain the market.

Superfood Market Trends

Increasing Health and Wellness Trend

Consumers have become more conscious of personal well-being and aim to improve it proactively through healthy living rather than conventional medicines. This increased health awareness associated with consumer willingness to experiment has led to the exposure of superfoods that allow manufacturers to produce various products, including superfood ingredients. For instance, in August 2021, Del Monte launched a fruit cup with added benefits like easy digestion, antioxidants, and hydration energy. The fruit cup is available in four new flavors. The fruit cup is made with real fruit juice with no added sugar or artificial sweeteners.

There is an increasing demand for plant botanicals or extracts, owing to their positive impact on the heath. Thus these product offers consumers a substantially high amount of nutrients with a minimum intake of calories. Different super grains like amaranth, quinoa, oats, and many more gives various health benefits. It plays an instrumental role in prolonging the lifespan and minimizing the risk of chronic diseases while contributing to a healthier diet. Superfoods increase the metabolic rate, prevent cardiovascular diseases and diabetes, and boost weight loss. They can be an alternative to gluten foods as well. Thus, the growing number of new product launches in different industries like food, beauty, personal care, health and hygiene, drink, and pet is one of the key trends that will gain traction in the superfood industry.

North America is Holding a Prominent Share in the Superfoods Market

Superfoods have emerged as an increasingly significant category of health food products and related popular discourse about food, health, and values. The United States Food and Drug Administration (USFDA) announced that food manufacturers could now carry a qualified health claim on foods that contained omega-3 EFAs that linked omega-3 consumption with reduced risk of coronary heart disease. The market players are constantly innovating new products with nutritional benefits and convenience, which is why the market is growing. Furthermore, extensive R&D activities and the advent of new monitoring technologies are expected to drive the market for superfoods in this developed region. For instance, in September 2021, Del Monte launched new Riced Veggies under its Veggieful brand. The Riced Veggies are ready-to-cook and are available in five different variations. Each bag of Veggieful Riced Veggies contains over three servings of vegetables per bag, 5 to 10 grams of carbs, and 50-80% fewer calories than prepared white rice.

Superfood Industry Overview

The superfoods market is highly competitive, with various regional and small players. These companies have collaboration and partnerships mostly in the form of co-operatives with farmers worldwide, which has made the process of sourcing and procuring ingredients easier, thus, boosting the growth of the superfoods market. There is a wide range of private-label brands, particularly the supermarket/hypermarkets chains in developed markets and traditional grocery stores/convenience stores/specialty retail stores/health stores in developing economies. Some of the prominent companies in the superfoods market include Sunfood, Supernutrients, Nestle, Nature's Superfoods LLP, OMG Superfoods, Aduna Ltd, and Navitas Natural.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Fruits
    • 5.1.2 Vegetables
    • 5.1.3 Grains and Seeds
    • 5.1.4 Herbs and Roots
    • 5.1.5 Other Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/ Hypermarkets
    • 5.2.2 Online Channels
    • 5.2.3 Traditional Grocery Stores
    • 5.2.4 Convenience Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Sunfood
    • 6.3.2 Nature's Superfoods LLP
    • 6.3.3 OMG! Organic Meets Good
    • 6.3.4 Suncore Foods Inc.
    • 6.3.5 Superlife Co. Pte Ltd
    • 6.3.6 Raw Nutrition
    • 6.3.7 Barleans
    • 6.3.8 Aduna Ltd
    • 6.3.9 Del Monte
    • 6.3.10 Impact Foods International Ltd
    • 6.3.11 Naturya Bath
    • 6.3.12 Anthony's Goods
    • 6.3.13 Mannatech Incorporated

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS