市場調査レポート
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1437931

コンドーム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Condom - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 156 Pages | 納期: 2~3営業日

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コンドーム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 156 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

コンドーム市場規模は2024年に102億米ドルと推定され、2029年までに151億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.20%のCAGRで成長します。

コンドーム- 市場

コンドーム市場全体は、第1四半期に2桁の成長を記録しました。在宅消費者が小売りの選択肢を模索する中、オンライン販売業者の関心が高まっています。在庫管理や出荷業務を行うセクシャルウェルネスブランドや小売業者も、今後数年間でeコマースの売上を倍増させようとしています。世界中の消費者の間で避妊薬の普及率が上昇していることも、コンドームの需要を押し上げています。

性感染症の蔓延を減らすための政府の取り組みと包括的な性教育プログラムによる意識の高まりが、世界中で市場の成長を推進しています。性教育と性感染症の予防とは別に、革新的なコンドームデザイン、革新的なパッケージスタイルのイントロダクション、マーケティングとプロモーション活動の増加が市場の成長を後押しする主な要因の一部です。フレーバー付きコンドームから、LifeStylesやSKYNコンドームなどの超高感度コンドームまで、幅広い種類とスタイルのコンドームが市場で入手可能です。

コンドーム市場動向

政府の好意的な取り組みにより避妊法の使用が増加

性感染症の蔓延を減らすための政府の取り組みと包括的な性教育プログラムによる意識の高まりが、世界中で市場の成長を推進しています。さまざまな地方自治体が、望まない妊娠やHIV/AIDSを防ぐためにコンドームの使用を推進しています。ここ数十年、米国政府は世界の家族計画とリプロダクティブ・ヘルスへの取り組みを支援してきました。また、同社は世界的に避妊薬のトップ購入者および販売者でもあります。過去20年間にわたり、米国のFP/RHへの資金提供は着実に増加してきました。ただし、この額は近年約6億米ドルで比較的横ばいとなっています。

インドでは、無料のコンドームが保健家族福祉省によって調達され、NACO/SACSによってHIV/AIDS予防のためにTI NGO/ICTC/ARTセンターを通じて高リスクグループ(HRG)に配布されています。このプログラムは、有病率が高く出生率が高い地域に焦点を当てており、HRGサイト、つまり脆弱な人口集中地域でのコンドームの入手可能性を強調しています。 Hindustan Latex Family Planning Promotion Trust、Population Health Services India、Pashupati Chemicals &Pharmaceutical Limited、HLL Lifecare Limited-a PSU、Parivar Seva Sanstha、Population Services International、Janani、DKT Indiaなどのさまざまな組織が、ソーシャルマーケティングのコンドームを販売しています。インドはNACO CSMPの下にあります。

アジア太平洋がコンドーム市場を独占

中国は世界最大のコンドーム市場の一つです。過去には、中国当局は無料または補助金付きの価格でコンドームを供給していました。近年、中間層の拡大により、個人が小売店から高品質のコンドームをより高い価格で購入することで、個人の自由を行使する機会が増えています。こうした要因は、オカモトなどの人気コンドームブランドにとってプラスとなり、中価格帯や高価格帯でのブランド認知度が高まっています。中国市場の成長のもう1つの主な要因は、200社を超えるメーカーが主に価格で競争している激しい競合です。

インドは、eコマースを促進し、eコマースに対する消費者の信頼を高めるための新しい政策草案を2021年6月に発表しました。消費者省が草案で提案した変更は広範囲にわたる。 FlipkartとAmazonでは、自社のプラットフォームに何百万もの商品が掲載されているため、商品リストに原産国(CoO)を確実に含めることが困難になっています。通常、電子小売業者は、特定の商品を返品不可として強調しない限り、消費者に無料の交換または返金を提供します。オンラインで何かを購入する前に消費者に明示的に同意を求めれば、オンラインショッピングのエクスペリエンスを向上させることができます。したがって、そのような要因がアジア太平洋地域全体のコンドーム市場を牽引すると予想されます。

コンドーム業界の概要

コンドーム市場は細分化されており、競争が激しく、複数の地域ブランドや多国籍ブランドが存在します。市場を握る主要企業は、Reckitt Benckiser Group PLC、Humanwell Group、Church &Dwight Co. Inc.、およびokamoto Industries Inc.です。レキットベンキーザーのデュレックスコンドームブランドは、最も薄く敏感なラテックスコンドームに至るまで、明らかに異なるコンドームスタイルの幅広い選択肢を提供しています。市場でのシェアを高めるために、スタッズやリブを施しました。 Church &Dwightが提供するTrojanコンドームは、世界中で最も人気のあるコンドームであり、アメリカで最も信頼できるブランドの1つとして知られています。すべてのトロイの木馬コンドームは、FDAの厳しいテスト要件を満たしているか、それを上回っています。同社はまた、消費者に独特のフレーバーとテクスチャーの形で新製品を提供する、市場において革新的で積極的なコンドームメーカーであると主張しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • ラテックス
    • 非ラテックス
  • エンドユーザー
    • 男性
    • 女性
  • 流通チャネル
    • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 薬局・ドラッグストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • ロシア
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • 残りの中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Reckitt Benckiser Group PLC
    • Humanwell Group
    • Church &Dwight
    • Karex Berhad
    • Fuji Latex Co. Ltd
    • Cupid Limited
    • Okamoto Industries Inc.
    • Veru Inc.
    • Mankind Pharma
    • Mayer Laboratories Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 62653

The Condom Market size is estimated at USD 10.20 billion in 2024, and is expected to reach USD 15.13 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.20% during the forecast period (2024-2029).

Condom - Market

The overall condom market witnessed double-digit growth in the first quarter. Online distributors are recording increased interest as home-bound consumers explore retail alternatives. A few sexual wellness brands and retailers with inventory and shipment operations are also trying to double their e-commerce sales in the coming years. The rising adoption rates of contraceptive products among consumers worldwide are also boosting the demand for condoms.

Growing awareness through government initiatives and comprehensive sex education programs to reduce the prevalence of sexually transmitted diseases are driving the market's growth worldwide. Apart from sex education and prevention against STDs, the introduction of innovative condom designs, innovative packaging style, increased marketing, and promotional activities are some of the major factors boosting the market's growth. Wide varieties and styles of condoms are available in the market, from flavored condoms to ultra-sensitive ones, like LifeStyles and SKYN Condoms.

Condom Market Trends

Increased Usage of Contraceptive Methods Owing to Favorable Government Initiatives

Growing awareness through government initiatives and comprehensive sex education programs to reduce the prevalence of sexually transmitted diseases are driving the market's growth across the world. Various regional governments are promoting the use of condoms to prevent unwanted pregnancies and HIV/AIDS. In recent decades, the US government has supported global family planning and reproductive health efforts. It is also one of the top purchasers and distributors of contraceptives globally. There has been a steady growth in US funding for FP/RH over the past two decades. However, this amount has remained relatively flat, at approximately USD 600 million in recent years.

In India, free condoms are procured by the Ministry of Health and Family Welfare and are distributed by NACO/SACS to high-risk groups (HRGs) through TI NGOs/ICTC/ART centers for HIV/AIDS prevention. The program focuses on the high prevalence and high fertility districts, emphasizing condom availability in HRG sites: the vulnerable population-intensive areas. Various organizations, such as the Hindustan Latex Family Planning Promotion Trust, Population Health Services India, Pashupati Chemicals & Pharmaceutical Limited, HLL Lifecare Limited- a PSU, Parivar Seva Sanstha, Population Services International, Janani, and DKT India, sell socially marketed condoms in India under NACO CSMP.

Asia-Pacific Dominates the Condom Market

China is one of the largest markets for condoms worldwide. In the past, Chinese authorities supplied condoms either free of charge or at subsidized prices. In recent years, the expansion of the middle class has created more opportunities for individuals to exercise personal freedom by purchasing high-quality condoms at higher prices from retail stores. Such factors have been positive for popular condom brands such as Okamoto, which has gained brand recognition within the medium- and high-price brackets. Another major factor behind the market growth in China is the fierce competition, with over 200 manufacturers competing primarily on price.

India announced a new draft policy in June 2021 to promote e-commerce and increase consumer confidence in e-commerce. The changes proposed by the Department of Consumer Affairs in the draft are wide-ranging. With millions of products listed on their platforms, Flipkart and Amazon make it difficult to ensure product listings include the country of origin (CoO). E-tailers usually offer consumers free exchanges or refunds unless they highlight certain products as non-returnable. The experience of shopping online can be improved if consumers are explicitly asked for their consent before buying anything online. Therefore, such factors are expected to drive the condom market across the Asia-Pacific region.

Condom Industry Overview

The condom market is fragmented and highly competitive, with the presence of multiple regional and multinational brands. The key players holding the market are Reckitt Benckiser Group PLC, Humanwell Group, Church & Dwight Co. Inc., and Okamoto Industries Inc. Reckitt Benckiser's Durex condom brand offers a wide selection of distinctly different condom styles, from the thinnest, sensitive latex condoms to studded, ribbed, to increase its share in the market. Trojan condoms offered by Church & Dwight are the most popular condoms across the world and are known as one of America's most trusted brands. All Trojan condoms meet or exceed strict FDA testing requirements. The company also claims to be an innovative and active condom manufacturer in the market, providing consumers with new product launches in the form of distinctive flavors and textures.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Latex
    • 5.1.2 Non-latex
  • 5.2 End User
    • 5.2.1 Men
    • 5.2.2 Women
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.3.2 Convenience Stores
    • 5.3.3 Pharmacies and Drug Stores
    • 5.3.4 Online Retail Stores
    • 5.3.5 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 France
      • 5.4.2.6 Italy
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Reckitt Benckiser Group PLC
    • 6.3.2 Humanwell Group
    • 6.3.3 Church & Dwight
    • 6.3.4 Karex Berhad
    • 6.3.5 Fuji Latex Co. Ltd
    • 6.3.6 Cupid Limited
    • 6.3.7 Okamoto Industries Inc.
    • 6.3.8 Veru Inc.
    • 6.3.9 Mankind Pharma
    • 6.3.10 Mayer Laboratories Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS