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市場調査レポート
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1436133

スマート冷蔵庫:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global Smart Refrigerator - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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スマート冷蔵庫:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のスマート冷蔵庫市場規模は、2024年に36億1,000万米ドルと推定され、2029年までに42億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.14%のCAGRで成長します。

世界スマート冷蔵庫- 市場

モノのインターネット(IoT)の使用の増加と急速な都市化により、世界のスマートコネクテッド冷蔵庫業界の成長が推進されています。さらに、人々の可処分所得の増加と、消費電力の削減など、スマートコネクテッド冷蔵庫の効率の向上が市場の成長を促進すると予想されていました。スマート冷蔵庫は、検索エンジン、スマートスピーカー、その他のスマートテクノロジーとの接続を提供し、ユーザーの利便性と効率性を向上させ、市場動向をサポートします。消費者のライフスタイルの変化と、可処分所得の増加に支えられた先進的なスマートホーム製品の購入への移行により、市場の需要が高まると考えられます。インテリジェント家電が簡単に入手できるようになり、新興諸国の消費者の知識が増えることで、製品の需要が高まるでしょう。さらに、新しい住宅における建築の発展と、美観をサポートするインテリジェント製品の必要性により、市場の見通しも変わりつつあります。

スマート冷蔵庫の成長は主に、企業が新型COVID-19の影響から回復しながら営業を再開し、新しい常態に適応していることによるもので、以前は社会的距離の確保、リモートワーク、商業施設の閉鎖などの制限的な封じ込め措置が取られていました。運用上の課題を引き起こした活動。

世界経済、主に先進国で都市化が進む中、IoTやスマートデバイスの需要が高まっています。インドのような国では、労働人口が従属人口を上回っています。これにより依存率が50%未満に減少し、可処分所得が増加し、最終的にスマート冷蔵庫市場を押し上げることになります。

スマート冷蔵庫市場動向

エネルギー効率の高い冷蔵庫に対する需要の高まりが市場を牽引

スマート冷蔵庫メーカーは、二酸化炭素排出量を削減し、消費者の光熱費を節約できるよう、エネルギー使用量の少ないモデルの開発に急いでいます。エネルギー効率の高い家電の台頭は、家電製品に関する政府の規則と、家電製品の進歩の両方に遡ることができます。エネルギー効率の高い家電製品は、可能な限り最小限のエネルギーで機能するように作られています。すでに80か国以上で、エネルギー効率の高い家電製品の規制とラベルが制定されています。

食品小売業者は光熱費の削減を目指しており、少しずつでも節約できることが重要です。価格競合の激化は、営業コストが競争力と収益性に直接影響を与えることを意味します。そして、ほとんどのスーパーマーケットが人件費に次いで、エネルギーが最も大きな負担となります。食品小売業では、そのエネルギーのほとんどが冷凍に費やされるため、AKVP電動膨張弁やハイエンドのケースコントローラーなどの効率的な新しいコンポーネントは、通常、優れた投資となります。

IoTを活用したスマート家電のイントロダクション、スマート家電業界は再構築されています。ここ数年、スマート冷蔵庫には多くの改良が加えられ、持続可能性が向上しました。

小売額に関しては、2022年にアジアが冷蔵庫家電の小売額で最大となり、北米、欧州がそれに続きました。

アジア太平洋地域が市場を牽引

アジア太平洋地域の市場は、互換性と使いやすさの機能によりスマートコネクテッド冷蔵庫の人気が高まっているため、予測期間中に最も速い速度で拡大すると予想されています。さらに、市場の拡大は都市化の進行と中間層人口の拡大によって促進されています。この地域に重要な市場参入企業が存在することは、顧客ベースを拡大するための革新的な製品の開発をサポートするのにも役立ちます。この地域の製品需要は、中国やインドなどの新興経済諸国におけるインターネット普及の高まりと技術進歩によって促進されると予想されます。インドのIoT普及率の平均は1桁ですが、世界の平均普及率は2桁です。これは、アジア太平洋地域の成長する経済において、スマート冷凍機業界が繁栄する大きなチャンスを生み出します。

アジア太平洋地域には最も価格に敏感な顧客がおり、企業はスマート冷蔵庫の売上を伸ばすために、ブラックフライデー特別セール、ホリデーセール、追加のオンラインセールなどのプロモーション手法を使用する必要があります。

スマート冷蔵庫業界の概要

この市場には、マイナーシェアをめぐって多くの企業が細分化されています。企業は、特に途上経済諸国において、需要の高まりに応えるため、製品イノベーションによる製品ラインの拡大に注力しています。スマート冷蔵庫市場の主要企業には、Samsung、LG Electronics、Whirlpool Corporation、Haier Group、Robert Bosch GmbH、Siemens AG、GE Appliances、AB Electrolux、Panasonic Corporationなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 市場における技術革新の洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • フレンチドア
    • サイドバイサイドドア
    • トリプルドア
    • ダブルドア
    • シングルドア
  • エンドユーザー別
    • 住宅
    • 商業
  • 地域別
    • 北米
    • 南米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Whirlpool
    • Samsung
    • Haier
    • Electrolux
    • LG
    • Panasonic
    • Robert Bosch GmbH
    • Siemens AG
    • General Electric Co.
    • Midea

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 72422

The Global Smart Refrigerator Market size is estimated at USD 3.61 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.22 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.14% during the forecast period (2024-2029).

Global Smart Refrigerator - Market

An increase in the use of the Internet of Things (IoT) and rapid urbanization drive the growth of the global smart connected refrigerator industry. Moreover, the rise in disposable income of people and the increase in efficiency of smart connected refrigerators, such as the use of less electricity, were expected to boost market growth. The smart refrigerator offers connectivity with search engines, smart speakers, and other smart technologies, providing enhanced convenience and efficiency to the users and supporting market trends. The changing consumer lifestyles and shift toward purchasing advanced smart home products, supported by increased disposable income, will boost market demand. The easy availability of intelligent appliances and the growing knowledge of consumers in developing countries will support product demand. Moreover, the architectural developments in new residences and the need for intelligent products to support aesthetics are transforming the market outlook.

The growth in Smart Refrigerator Machines is mainly due to the companies resuming their operations and adapting to the new normal while recovering from the COVID-19 impact, which had earlier led to restrictive containment measures involving social distancing, remote working, and the closure of commercial activities that resulted in operational challenges.

With growing urbanization in the world economy, mostly in developed countries, there is an increasing demand for IoT (the Internet of Things) and smart devices. Countries like India, where the working population has grown larger than the dependent population. This reduces the dependency rate to less than 50% and increases disposable income, which ultimately boosts the smart refrigerator market.

Smart Refrigerator Market Trends

Rising Demand For Energy Efficient Refrigerators Driving the Market

Smart refrigerator makers are working quickly to make models that use less energy so they can reduce their carbon footprint and save consumers money on their energy bills.The rise of energy-efficient appliances can be traced to both government rules about electric home appliances and advances in technology.Energy-efficient appliances are made to do their job with the least amount of energy possible.Over 80 countries already have energy-efficient appliance regulations and labeling.

As food retailers look to reduce energy bills, every incremental savings counts. Increasing price competition means operating costs have an immediate impact on competitiveness and profitability-and, after staff, energy is the biggest bill most supermarkets have. In food retail, most of that energy is spent on refrigeration, so efficient new components, like the AKVP electric expansion valve and high-end case controllers, are usually a good investment.

The introduction of smart appliances that utilize IoT is reshaping the smart appliance industry.In the past few years, there have been a number of improvements to smart refrigerators, which have made them better at being sustainable.

In terms of retail value, Asia had the largest retail value of refrigerator appliances in 2022, followed by North America and Europe.

Asia Pacific Region Driving The Market

The Asia-Pacific market is expected to expand at the fastest rate over the forecast period, as smart connected refrigerator machines have gained popularity owing to their compatibility and user-friendliness features. Furthermore, the market expansion is fueled by rising urbanization and an expanding middle-class population. The presence of important market participants in the region also helps to support the development of innovative products to expand the customer base. Product demand in this region is expected to be fueled by rising internet penetration and technological improvements in developing economies such as China and India. In India, the average rate of IoT penetration is in the single digits, whereas the global average rate is in the double digits. This creates a huge opportunity for the smart refrigerator machine industry to flourish in Asia Pacific's growing economies.

The Asia-Pacific region has the most price-sensitive customers, forcing companies to use promotional techniques like Black Friday specials, holiday sales, and additional online deals to boost sales of smart refrigerators.

Smart Refrigerator Industry Overview

This market has many companies fragmented over minor shares. Companies are focusing on expanding their product lines through product innovation, particularly in developing economies, to meet the rising demand. Some of the major players in the smart refrigerator market are Samsung, LG Electronics, Whirlpool Corporation, Haier Group, Robert Bosch GmbH, Siemens AG, GE Appliances, AB Electrolux, Panasonic Corporation, and others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights of Technology Innovations in the Market
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 French Doors
    • 5.1.2 Side-by-Side Doors
    • 5.1.3 Triple Doors
    • 5.1.4 Double Doors
    • 5.1.5 Single Door
  • 5.2 By End-Users
    • 5.2.1 Residential
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 South America
    • 5.3.3 Europe
    • 5.3.4 Asia Pasific
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Whirlpool
    • 6.2.2 Samsung
    • 6.2.3 Haier
    • 6.2.4 Electrolux
    • 6.2.5 LG
    • 6.2.6 Panasonic
    • 6.2.7 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.8 Siemens AG
    • 6.2.9 General Electric Co.
    • 6.2.10 Midea*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US