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市場調査レポート
商品コード
1435236

セラミック食器:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Ceramic Tableware - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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セラミック食器:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 目次
概要

セラミック食器市場規模は、2024年に582億9,000万米ドルと推定され、2029年までに788億米ドルに達すると予想されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.21%のCAGRで成長すると予想されます。

セラミック食器市場

セラミック食器市場は、予想される期間に力強い成長を遂げると予測されています。セラミック食器市場の成長を牽引する主な要因には、住宅改修プロジェクトの増加、世帯数の増加、ユニットキッチンの設置増加などが含まれます。食品・飲料および室内装飾産業も急速な成長を遂げており、予想される期間にセラミック食器製品の需要がさらに促進されることが予想されます。

世界的には、eコマースが着実に増加しており、セラミック食器業界の生産者やサプライヤーがオンラインプラットフォームを通じて製品を販売する有利な機会が生まれています。世界中の幅広い顧客に応えるために、セラミック食器の生産者やサプライヤーは、さまざまなeコマースポータルでの製品の販売に注力しています。

北米諸国では、賃貸住宅に住む傾向が増加しており、消費者は家を頻繁に変えるため、消費者は新しい家に新しい食器製品を置くことを好みます。これが最終的にセラミック食器製品の市場需要を押し上げることになります。

陶磁器食器市場動向

オンライン販売の急速な成長が市場を牽引

インターネットやスマートフォンの世界の普及により、オンラインチャネルでの陶磁器食器の売上が急速に伸びています。買い物のしやすさ、大幅な割引、支払いと返品のポリシーの改善などの要因により、消費者は陶器製の食器をオンラインで購入するようになりました。さらに、多忙なスケジュールを抱える若い労働者は、簡単にアクセスでき、すぐにサービスを受けられるため、購入媒体としてオフラインではなくオンラインチャネルを好みます。これにより、今後数年間の市場の成長が促進されると予想されます。

米国や英国などの国では、eコマースによる家庭用品や食器製品の売上がここ数年増加しており、今後も成長傾向が続くと予想されています。オンライン小売チャネルは、中国、インド、ドイツ、英国などの他の国々でも急速に拡大しています。eコマースチャネルは、世界中のセラミック食器製品にとって不可欠な媒体となり、予測期間中のセラミック食器市場の成長に大きく貢献します。

アジア太平洋と欧州がセラミック食器市場を独占している

アジア太平洋地域は、インドや中国などの新興諸国からの高い需要により、セラミック食器の最も急速に成長している地域市場の1つです。可処分所得とブランド意識の高まりにより、アジア太平洋地域ではブランド入りのセラミック食器に対する高い需要が生じています。人口増加と急速な開発による住宅数の増加も、顕著な促進要因です。さらに、ホテル、レストラン、その他の外食の選択肢の増加により、予測期間における地域市場の成長が促進されています。

欧州は、陶磁器食器業界の主要市場の1つでもあります。欧州では、ドイツ、英国、フランスがセラミック食器の主要生産国であり、予測期間には欧州のブランドが世界の高級食器市場を独占すると予想されます。

陶磁器食器業界の概要

世界のセラミック食器市場は、フィスカルスグループ、ローゼンタールGmbH、リビー、マイセン、ゼルトマンヴァイデン、RAKポーセリン、ビレロイ &ボッホ、WMF、レノックス、チャーチルチャイナなどの主要企業が存在し、競争が激しいです。市場には多数の地元企業が存在するため、これらの企業は今後数年間に厳しい競合に直面すると予想されます。主要ブランドは、世界のセラミック食器市場での拠点を強化するために、新製品の革新と研究開発活動に焦点を当てています。両社は、合併・買収や地元ブランドとの合弁事業に取り組むことで、製品ポートフォリオの拡大に向けて動いています。新興諸国の製造業者は、生産コストを削減し、収益性を高めることに重点を置いています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターの5フォース分析
  • 全素材タイプの食器市場に関する洞察
  • 業界の主要動向に関する洞察

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 磁器とボーンチャイナ
    • ストーンウェア(セラミック)
    • その他
  • エンドユーザー別
    • 家庭用
    • 商業用
      • 宿泊施設・ホスピタリティ
      • フードサービス
      • その他
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット・ハイパーマーケット
    • 専門店
    • 卸売業者
    • オンライン
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場競合の概要
  • 企業プロファイル
    • Fiskars Group
    • Rosenthal GmbH
    • Libbey
    • Meissen
    • Seltmann Weiden
    • RAK Porcelain
    • Villeroy & Boch
    • WMF
    • Lenox
    • Churchill China
    • KAHLA Porzellan
    • SCHONWALD
    • Lenox
    • Portmeirion Group PLC
    • The Oneida Group
    • TATA ceramics
    • Sitong Group
    • Narumi

第7章 アナリストの見解と市場の将来

第8章 付録

第9章 出版社について

目次
Product Code: 68843

The Ceramic Tableware Market size is estimated at USD 58.29 billion in 2024, and is expected to reach USD 78.80 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.21% during the forecast period (2024-2029).

Ceramic Tableware - Market

The ceramic tableware market is projected to witness strong growth in the anticipated period. Some of the major factors driving the growth of the ceramic tableware market include an increasing number of home renovation projects, a rising number of household units, and an increase in the installation of modular kitchens. The food and beverage and home decor industries are also witnessing rapid growth which is expected to further propel the demand for ceramic tableware products in the anticipated period.

Globally, there is a steady rise in e-commerce that has created lucrative opportunities for producers and suppliers in the ceramic tableware industry to sell their products through online platforms. In order to cater to a wide range of customers across the globe, producers and suppliers of ceramic tableware are focusing on selling their products on various e-commerce portals.

In North American countries, there is also an increasing trend of living in rental houses which makes consumers change their houses often and, thus consumers prefer to have new tableware products in their new houses. This is eventually propelling the market demand for ceramic tableware products.

Ceramic Tableware Market Trends

Rapid Growth of Online Sales is Driving the Market

The sales of ceramic tableware through the online channel are growing swiftly due to the increasing penetration of the internet and smartphones globally. The factors such as ease of shopping, hefty discounts, and better payment and return policies are encouraging consumers to purchase ceramic tableware online. Moreover, the young working population with hectic schedules prefer online channels as their purchase medium rather than offline due to easy access and doorstep service. This, in turn, is expected to fuel the growth of the market in the forthcoming years.

In countries such as the United States and United Kindom, e-commerce based houseware and tableware product sales are increasing since the last few years and the growth trend is expected to continue. The online retail channel is also expanding rapidly in several other countries such as China, India, Germany, and the UK. The e-commerce channel will be an integral medium for ceramic tableware products worldwide and will contribute significantly to the ceramic tableware market growth in the forecast period.

Asia-Pacific and Europe are Dominating the Ceramic Tableware Market

The Asia Pacific is one of the fastest-growing regional markets for Ceramics tableware due to high demand from developing countries such as India and China. The rise in disposable income and brand consciousness has led to high demand for branded ceramic tableware in the Asia Pacific region. The increasing number of houses due to the growing population and rapid development is also a prominent driving factor. Moreover, the rising number of hotels, restaurants, and other options of dining out is fueling the regional market growth in the forecast period.

Europe is also one of the dominant markets in the ceramic tableware industry. In Europe Germany, the UK, and France are major producers of ceramics tableware and the European brands are anticipated to dominate the global high-end market for tableware products in the forecast period.

Ceramic Tableware Industry Overview

The global ceramic tableware market is highly competitive with the presence of some key players such as Fiskars Group, Rosenthal GmbH, Libbey, Meissen, Seltmann Weiden, RAK Porcelain, Villeroy & Boch, WMF, Lenox, and Churchill China. These players are projected to face tough competition in the forthcoming years due to the presence of a large number of local players in the market. The major brands are focussing on the innovation of new products and research and development activities to strengthen their footprint in the global ceramic tableware market. The companies are moving towards the expansion of their product portfolios by engaging in mergers and acquisitions and joint ventures with local brands. The manufacturers in developing countries are focusing on reducing their cost of production and increasing their profitability.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Market Opportunities
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Porter's 5 Force Analysis
  • 4.7 Insights on tableware market for all material types
  • 4.8 Insights on key trends in the industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Porcelain and Bone China
    • 5.1.2 Stoneware (Ceramic)
    • 5.1.3 Others
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Household
    • 5.2.2 Commercial
      • 5.2.2.1 Accommodation and Hospitality Segment
      • 5.2.2.2 Food Service Segment
      • 5.2.2.3 Others
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets & Hypermarkets
    • 5.3.2 Specialty Stores
    • 5.3.3 Wholesalers
    • 5.3.4 Online
    • 5.3.5 Others
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Asia-Pacific
    • 5.4.3 Europe
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Competion Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Fiskars Group
    • 6.2.2 Rosenthal GmbH
    • 6.2.3 Libbey
    • 6.2.4 Meissen
    • 6.2.5 Seltmann Weiden
    • 6.2.6 RAK Porcelain
    • 6.2.7 Villeroy & Boch
    • 6.2.8 WMF
    • 6.2.9 Lenox
    • 6.2.10 Churchill China
    • 6.2.11 KAHLA Porzellan
    • 6.2.12 SCHONWALD
    • 6.2.13 Lenox
    • 6.2.14 Portmeirion Group PLC
    • 6.2.15 The Oneida Group
    • 6.2.16 TATA ceramics
    • 6.2.17 Sitong Group
    • 6.2.18 Narumi

7 ANALYST VIEW AND FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

9 ABOUT US