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市場調査レポート
商品コード
1433920

バンクキオスク:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2029年)

Bank Kiosk - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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バンクキオスク:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

バンクキオスク市場規模は2024年に11億米ドルと推定され、2029年までに21億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に14.27%のCAGRで成長します。

バンクキオスク-マーケット

バンクキオスク市場の成長は、金融分野におけるいくつかのセキュリティ関連アプリケーションにおけるセルフサービス需要の高まり、対話型キオスクによって提供される顧客サービスの強化、全体的な運用コストの削減、銀行における導入の増加など、いくつかの要因に起因すると考えられます。インド、中国、日本などのさまざまな新興諸国。

主なハイライト

  • 各国がスマートシティやデジタル化プロジェクトによって行われている新たなイノベーションや拡張に注目しているため、バンクキオスク市場の需要は予測期間中に増加すると予想されます。バンクキオスクの需要を促進する主な要因の1つは、セルフサービスセキュリティアプリケーションの需要の増大です。さらに、バンクキオスク市場は、バンクキオスク導入に対する政府の取り組みの強化などの要因によって推進されています。
  • さらに、バンクキオスクは、顧客にさらなる利便性を提供し、銀行のサービスコストを節約するリモートバンキングチャネルの1つです。銀行のキオスクを使用すると、顧客が窓口の列に並んだり、現金の送金や入金に費やす時間を節約できます。
  • バンクキオスクソフトウェアアプリケーションの市場は拡大しています。 OEMと独立企業の両方がATMソフトウェアを提供しています。銀行は通常、トランザクションアプリケーションと、それを端末上で機能させるためのミドルウェアプラットフォームを含む完全なソリューションをさまざまなベンダーから購入します。一部の金融機関や外部ソフトウェアプロバイダーは、アプリケーションの基盤としてプラットフォームのみを使用しています。 NCRは、中国に大きな存在感を持つ米国に本拠を置く企業で、アプリケーションソフトウェア全体およびマルチベンダーソリューションの最大のサプライヤーです。
  • バンクキオスクの請求書支払いソフトウェアを使用すると、顧客はどこからでも簡単に送金できます。世界中で、いくつかの銀行機関が多機能サービスを銀行のキオスクや請求書支払いサービスに統合し始めています。このサービスに対する消費者の需要が高まっており、銀行収入の増加につながっています。現金取扱手数料よりもコストが低いため、あらゆる規模の企業や金融機関が請求書支払いシステムを通じて支払いを行うことを望んでいます。
  • 銀行のキオスクは多数のユーザーのアクセスを制限することで、多くの場所での感染伝播のリスクを低減するのに役立ちました。銀行を含む多くの企業は、日常的なやり取りのほとんどを人間とマシンのインターフェイスに置き換えることで、対面でのやり取りを減らすセルフサービスを利用しています。
  • 銀行のキオスクは対面でのやりとりの必要性を排除し、顧客の信頼をサポートし、ウイルスの感染とCOVID-19症の発症を阻止するための専門のキオスクを備えています。いくつかの銀行の出入り口には、体温に基づいて人々を選別し、正常な体温を持つ人々をチェックインさせるのに役立つ温度検出技術を備えたセルフサービス装置が設置されています。こうした用途の拡大により、バンクキオスク市場が牽引されることになります。

バンクキオスク市場の動向

多機能セグメントは大幅な成長が見込まれる

  • この銀行の多機能キオスクは、CTSインターフェイスを使用した小切手の入金、デビットカードによるオンラインでの請求書の支払い、ブラウザベースのインターネットバンキング、残高照会やミニ明細書などの非現金/照会サービスなどのサービスを提供します。
  • 多機能キオスクは、多くの機能を単一のプラットフォームに統合しているため、さまざまな企業が個々のユニットを購入する費用を削減できます。銀行は、アプリケーション開発、機器の購入、設置、メンテナンスにおける資本支出が少ないため、単機能キオスクよりも多機能キオスクを選択することが増えています。
  • さらに、顧客は銀行取引の実行にかかる労力と時間を削減できるセルフサービスソリューションを好みます。 Source Technologiesの調査によると、セルフサービスのリテールバンキングキオスクは、物理的な支店の場所を大幅に改善できる可能性があります。さらに、多機能キオスクの開発への投資も増加しています。例えば、マヘ島のボー・ヴァロン・レガッタ会場では、セイシェル投資局(SIB)が国内外の投資家に対し、立体駐車場とキオスクの建設に関する関心表明(EOI)を発表しました。
  • たとえば、通常、顧客が銀行窓口から正式な小切手を受け取るまでに9分かかります。しかし、セルフサービスのキオスクを使用すると、顧客は40秒で正式なチェックインが可能になります。したがって、顧客はセルフサービスキオスクを使用することで、13.5倍の速さで小切手を受け取ることができます。
  • また、銀行内のキオスクにより、従業員は複雑な業務や顧客サービスに集中できるようになり、日常的な取引の時間と労力が軽減され、新興国全体のバンクキオスク市場の需要が高まることが予想されます。

アジア太平洋がバンクキオスク市場で最も急速な成長率を誇る

  • アジア太平洋は、予測期間中に最も急成長する市場になると予想されます。アジア太平洋地域の政府は、フィンテック産業の発展を強化し、革新的な銀行ソリューションを提供しようとしています。フィンテックソリューションの採用増加の背後にある主な目的は、市場に国際的なイノベーターを引きつけ、銀行業務を次のレベルに引き上げることです。
  • 観光客が多い地域では小売業者やその他のサービスプロバイダーによるキオスクの利用が増加しているため、市場は拡大しています。キオスクシステムは、訪問者にとってコミュニケーションと情報の障壁を取り除き、リアルタイムの更新を提供しながらサービスに簡単にアクセスできるようにします。
  • さらに、特に従来の銀行取引よりも対話型キオスクによる銀行取引を好む人々のために、セルフサービスキオスクの導入も増加しています。アジア太平洋地域のセルフサービスキオスク市場は成長しています。さらに、インドのような新興国では、SBI、PNB、バローダ銀行などの大手銀行が顧客の利便性を考慮してキオスクバンキングを提供しています。
  • たとえば、2022年 10月、マニパルテクノロジーズ社の一部門であり、銀行カードおよびスマートカードの製造会社であるインドのMCTカード &テクノロジープライベート社は、政府の最近の取り組みの一環として、インドの銀行にセルフサービスバンキングキオスクを提供しました。 75の地区に75のデジタルバンキングユニットを設立します。
  • さらに、2022年の資産規模でみると、アジア太平洋地域の大手銀行の大半は中国に本社を置いています。ランキングのトップには中国工商銀行(ICBC)と中国建設銀行があり、その資産額は5兆米ドルを超えました。さらに、日本の三菱UFJフィナンシャル・グループは、この地域で資産規模が最も多い銀行の上位5行に入った。
  • 中国は、高い脅威をもたらす富裕国の多数の外国ハッカーグループの焦点となっており、最近では世界中のキオスクシステムに対する攻撃がユーザーに他の代替手段を求めるよう促しているため、サイバーセキュリティへの懸念の高まりがビジネスを困難にしています。この点が市場の拡大を妨げることが予想されます。

バンクキオスク業界の概要

バンクキオスク市場は、ハードウェアベンダー、ソフトウェアおよびソリューションベンダーなど、バンクキオスク市場のバリューチェーン全体に参加するプレーヤーが存在するため、細分化されています。市場では、市場参加者のビジネスと顧客ベースを拡大するための道を切り開く買収、パートナーシップ、コラボレーションなどの活動も見られました。市場の主要企業には、NCR Corporation、Diebold Inc.、Glory Limited、KIOSK Information Systems、Nautilus Hyosung Corporation、GRG Banking、Korala Associates Limited(Kal Atm Software)、日立オムロンターミナルソリューションズ株式会社などが含まれます。

  • 2023年 12月:評判の高い外国為替ブランドであるトラベレックスは、世界の旅行の回復が続いていることに対応して、さまざまな国の75以上の新しい事務局、キオスク、ATMに多額の投資を行っています。欧州では、TravelexはATMネットワークを大幅に強化し、ベルリン、フランクフルト、チューリッヒなどの主要空港に新しいATMを導入し、オランダの国鉄網全体に十数台のATMを設置しました。さらに、トラベレックスは、ハンブルク空港の事務局とオランダでの税金還付事業の両方の契約延長を発表しました。
  • 2023年 10月:フィリピンユニオン銀行(UnionBank)は、3つの新しいバンクオンホイール(BOW)モバイルキオスクを導入しました。 AFIとの契約を通じて、UnionBankは1台の電気自動車をモバイルバンキングキオスクとして利用する許可を与えられました。これらの新しいBOWは利便性を確保するように設計されており、UnionBankの国内における完全デジタルかつペーパーレスの先駆的な銀行支店であるThe ARKに似た快適な環境でモバイルATMサービスを提供します。 BOWは、顧客の特定のニーズに応えるさまざまな機能を備え、銀行サービスを顧客に近づけることで顧客体験を向上させることを目指しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場の定義と範囲
  • 調査の前提

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の利害関係者分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 世界のセルフサービス型多機能キオスク端末の需要増加が市場を牽引
    • インタラクティブ・キオスクが提供する顧客サービスの拡大
    • 全体的な運用コストの最小化
  • 市場抑制要因
    • 高い設置初期費用
    • モバイル機器の利用増加によるセルフサービス・バンキング・キオスクの利用減少
  • COVID-19がバンクキオスク市場に与える影響

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 単機能キオスク
    • 多機能キオスク
    • バーチャル/ビデオテラー機
  • 製品別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 流通別
    • 地方
    • 準都市部
    • 都市部
    • 大都市
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • NCR Corporation
    • Diebold Inc.
    • Glory Limited
    • KIOSK Information Systems
    • Nautilus Hyosung Corporation
    • GRG Banking
    • Korala Associates Limited(Kal Atm Software)
    • Hitachi-Omron Terminal Solutions Corp.
    • OKI Electric Industry Co. Ltd.
    • Cisco Systems Inc.
    • Shenzhen Yi of Computer Co. Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67180

The Bank Kiosk Market size is estimated at USD 1.10 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.14 billion by 2029, growing at a CAGR of 14.27% during the forecast period (2024-2029).

Bank Kiosk - Market

The bank kiosk market growth can be attributed to several factors, such as the rising demand for self-service in several security-related applications in financial sectors, enhanced customer services offered by interactive kiosks, reduction in the overall operational costs, and increased adoption in various developing countries such as India, China, and Japan, among others.

Key Highlights

  • With countries focusing on new innovations and expansions that are being carried out by smart cities and digitization projects, the demand for the bank kiosk market will increase in the forecasted period. One of the primary factors driving the demand for bank kiosks is the growing demand for self-service security applications. Moreover, the bank kiosk market is driven by factors including increasing government initiatives to deploy bank kiosks.
  • Moreover, the bank kiosk is one of the remote banking channels providing additional convenience to customers and saving service costs to the bank. Using bank kiosks saves the time spent by customers in the queues for the teller machines or during transferring cash and depositing funds.
  • The market for bank kiosk software applications is expanding. Both OEMs and independent businesses offer ATM software. Banks typically purchase complete solutions that include the transaction application and a middleware platform that enables it to function on terminals from various vendors. Some financial institutions and outside software providers solely use the platform as the foundation for their applications. NCR, a U.S.-based company with a significant presence in China, is the biggest supplier of application software overall and for multivendor solutions.
  • The bank kiosk's bill payment software makes it simple for customers to transfer money from anywhere. Around the world, several banking institutions began integrating multi-function services into their bank kiosks and bill payment services. The consumer demand for this service is rising, leading to an increase in bank income. Due to its lower cost than cash handling fees, businesses and financial institutions of all sizes want to be paid through bill payment systems.
  • By limiting accessibility to a large number of users, bank kiosks assisted in lowering the risk of the transmission of infections in numerous locations. Many businesses, including banks, are using self-serving to reduce face-to-face interactions by substituting a human-to-machine interface for most daily interactions.
  • Bank kiosks remove the need for face-to-face interaction, support customer confidence, and contain specialist kiosks to stop virus transmission and the development of COVID-19. The doorways of several banks include self-service equipment with temperature detection technologies that help screen people based on their body temperatures and let those with normal temperatures check-in. These expanding uses will drive the market for bank kiosks.

Bank Kiosk Market Trends

Multi Function Segment is Expected to Grow at a Significant Rate

  • The bank's multi-function kiosk provides services, including the ability to deposit checks using the CTS interface, pay bills online with a debit card, browser-based Internet Banking, and non-cash/inquiry services like balance inquiries and mini statements, among others.
  • Multi-Function Kiosks integrate many functionalities onto a single platform, allowing various businesses to spend less money purchasing individual units. Banks increasingly choose multi-function kiosks over single-function kiosks due to low capital expenditures in application development, equipment purchases, installation, and maintenance.
  • Further, the customer prefers self-service solutions because it reduces their effort and time in performing banking transactions. According to a study by Source Technologies, self-service retail banking kiosks can offer significant improvements to physical branch locations. Moreover, investment in the development of multi-function kiosks is rising. For instance, The Beau Vallon Regatta site on Mahe is where the Seychelles Investment Bureau (SIB) has released an expression of interest (EOI) to local and foreign investors to construct a multi-story parking lot and kiosks.
  • For instance, usually, it takes customers 9 minutes to get an official check from a bank teller. But with self-service kiosks, the customer can get an official check-in in 40 seconds. Hence, customers can get their checks 13.5 times faster with a self-service kiosk.
  • Kiosk in the bank also offers employees to focus more on complex tasks and customer services, reducing their time and effort on daily routine transactions, which are expected to drive the demand of the bank kiosk market across emerging economies.

Asia-Pacific to Have Fastest Growth Rate in Bank Kiosk Market

  • Asia-Pacific is expected to be the fastest-growing market during the forecasted period. The governments in the Asia-Pacific region are trying to enhance the development of the Fintech industry and provide innovative banking solutions. The main aim behind the increased adoption of Fintech solutions is to attract international innovators in the market and take banking to the next level.
  • The market is expanding due to rising kiosk usage by retailers and other service providers in tourist-heavy areas. Kiosk systems remove barriers to communication and information for visitors and make it simple for them to access services while providing real-time updates.
  • Further, the deployment of self-service kiosks is also increasing, especially for the population that prefers banking through interactive kiosks to traditional banking. The market for self-service kiosks in the Asia-Pacific region is growing. Moreover, in emerging countries like India, major banks such as SBI, PNB, and Bank of Baroda, among others, are offering kiosk banking for the convenience of the customers.
  • For instance in, October 2022, MCT Cards & Technology Private Ltd., India, a division of Manipal Technologies Ltd. and a producer of banking and smart cards, provided self-serve banking kiosks to banks in India as part of the government's recent initiative to establish 75 Digital Banking Units across 75 Districts.
  • Furthermore, The majority of the largest banks in the Asia-Pacific region, in terms of assets in 2022, were headquartered in China. At the top of the ranking were the Industrial and Commercial Bank of China (ICBC) and China Construction Bank Corporation, with over USD 5.0 trillion in assets. Additionally, Japan's Mitsubishi UFJ Financial Group was among the top five banks in the region with the highest volume of assets.
  • Since China has been the focus of numerous foreign hacker groups from wealthy countries who offer a high threat, and recent attacks on kiosk systems worldwide are prompting users to seek other substitutes, rising cybersecurity concerns are challenging the business. It is anticipated that this aspect will impede market expansion.

Bank Kiosk Industry Overview

The bank kiosk market is fragmented due to the players included across the value chain of the bank kiosk market, including hardware vendors and software and solution vendors. The market also witnessed activities such as acquisitions, partnerships & collaborations that paved the way for expanding market players' business and customer base. Some of the key players in the market include NCR Corporation, Diebold Inc., Glory Limited, KIOSK Information Systems, Nautilus Hyosung Corporation, GRG Banking, Korala Associates Limited (Kal Atm Software), Hitachi-Omron Terminal Solutions Corp., among others.

  • December 2023: Travelex, the esteemed foreign exchange brand, is investing substantially in over 75 new bureaux, kiosks, and ATMs across different countries in response to the ongoing recovery of global travel. In Europe, Travelex has significantly enhanced its ATM network, introducing new ATMs at key airports such as Berlin, Frankfurt, and Zurich and installing more than a dozen ATMs throughout the national railway network in the Netherlands. Additionally, Travelex is pleased to announce contract extensions for both its bureaux at Hamburg Airport and its tax refund business in the Netherlands.
  • October 2023: Union Bank of the Philippines (UnionBank) has introduced three new Bank-on-Wheels (BOW) mobile kiosks. Through a contract with AFI, UnionBank has been granted permission to utilize one electric vehicle as a mobile banking kiosk. These new BOWs have been designed to ensure convenience, offering mobile ATM services in a comfortable environment akin to The ARK, UnionBank's pioneering fully digital and paperless bank branch in the nation. The BOWs aim to enhance customer experience by bringing banking services closer to clients, with a variety of features tailored to cater to their specific needs.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Market Definition and Scope
  • 1.2 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Demand for Self-Service Multi Function Kiosk through out the Globe to drive the Market
    • 5.1.2 Magnified Customer Services Offered by Interactive Kiosks
    • 5.1.3 Minimizing Overall Operation Cost
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Initial Cost of Installation
    • 5.2.2 Increasing Use of Mobile Devices Decreasing the Usage of Self-Service Banking Kiosks
  • 5.3 Impact of COVID-19 on Bank Kiosk Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Single-Function Kiosk
    • 6.1.2 Multi-Function Kiosk
    • 6.1.3 Virtual/Video Teller Machine
  • 6.2 By Offering
    • 6.2.1 Hardware
    • 6.2.2 Software
    • 6.2.3 Services
  • 6.3 By Distribution
    • 6.3.1 Rural
    • 6.3.2 Semi-Urban
    • 6.3.3 Urban
    • 6.3.4 Metropolitan
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 Germany
      • 6.4.2.2 United Kingdom
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Spain
      • 6.4.2.5 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
      • 6.4.3.4 Australia
      • 6.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
      • 6.4.4.1 Brazil
      • 6.4.4.2 Mexico
      • 6.4.4.3 Argentina
      • 6.4.4.4 Rest of Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa
      • 6.4.5.1 UAE
      • 6.4.5.2 Saudi Arabia
      • 6.4.5.3 South Africa
      • 6.4.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 NCR Corporation
    • 7.1.2 Diebold Inc.
    • 7.1.3 Glory Limited
    • 7.1.4 KIOSK Information Systems
    • 7.1.5 Nautilus Hyosung Corporation
    • 7.1.6 GRG Banking
    • 7.1.7 Korala Associates Limited (Kal Atm Software)
    • 7.1.8 Hitachi-Omron Terminal Solutions Corp.
    • 7.1.9 OKI Electric Industry Co. Ltd.
    • 7.1.10 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.11 Shenzhen Yi of Computer Co. Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS