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市場調査レポート
商品コード
1433843

電子レンジ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Microwave Oven - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 2~3営業日

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電子レンジ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

電子レンジ市場規模は2024年に177億8,000万米ドルと推定され、2029年には222億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは4.60%以上で成長すると予想されます。

Microwave Oven-Market

顧客の生活水準の向上、核家族の増加、冷凍食品と調理済み食品の需要急増が市場成長の主な要因です。働く女性の増加や都市部の人々の多忙なスケジュールが、オーブン需要を煽る可能性が高いです。また、ホスピタリティセクターの堅調な成長や、大規模な催し物、セミナー、その他の社交の場でのケータリング契約の増加も、予測期間中に商業用機器の需要を押し上げると予想されます。

人口の増加、消費者の可処分所得の増加、電子レンジ、グリル、バーベキューなどさまざまな調理器具に対する意識の高まりといった経済的要因も、市場にプラスの影響を与えると予測されます。市場の対流式セグメントは、市場全体の半分を占める見通しです。

電子レンジの需要は、キッチン家電に対する消費支出の増加から強い支持を得る可能性があります。都市化率の上昇により、キッチン家電や家庭用電化製品の採用は堅調な伸びを示すと予測されます。消費電力が高いことが電子レンジ市場の成長抑制要因になると予想されます。しかし、複数の企業が消費電力を抑え、従来の製品よりも大きな優位性を提供する製品を開発すると予想されます。

家電製品間の接続動向の高まりや、インバーター式電子レンジのような技術革新は、市場に新たな機会を生み出すと予測されます。スマートキッチン家電の販売が着実に伸びていることも、市場関係者にとってはチャンスです。COVID以降、電子レンジ市場は、家庭での調理と利便性の向上により、売上が大幅に増加しています。

電子レンジ市場動向

住宅用途が市場を席巻

住宅アプリケーションセグメントでは、人々のライフスタイルや食品消費の嗜好が変化し、RTE食品や冷凍食品にシフトする消費者が増えていることが最も大きな要因となっています。前年、住宅アプリケーションセグメントは大きな収益シェアを占めており、予測期間中も健全なCAGRで拡大する可能性が高いです。新世帯の大部分は共働きの単身世帯であり、キッチンを設置するよりも外食を好みます。これは、同市場の住宅セグメントにとっては欠点かもしれないです。しかし、この動向はクイックサービスレストラン、カフェ、小規模食堂の文化を後押しし、ひいては市場に有利に働くと予想されます。

アジア太平洋地域が最も高い成長を遂げる見込み

アジア諸国の先進地域では、伝統的な調理器具が依然として多くの人々の間で有力な選択肢となっています。アジア太平洋地域では、初めて電子レンジを購入する顧客からの売上が大半を占めると予想されるため、電子レンジ産業は大きな成長の見込みがあります。エネルギー効率の高いキッチン家電へのニーズの高まりとスマート家電への需要は、市場拡大に好影響を与えると思われます。

電子レンジ業界の概要

電子レンジ市場は細分化されています。新製品のイノベーションと国内外の企業の存在により、市場の競争は激化すると推定されます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 小型キッチン家電の需要増加
  • 市場抑制要因
    • 高い設置費用とメンテナンス費用
  • 市場機会
    • スマートでエネルギー効率の高いキッチン家電の需要増加
  • バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界における技術革新
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • グリル
    • ソロ
    • コンベクション
  • 流通チャネル別
    • マルチブランド店
    • 専売店
    • オンラインストア
    • その他
  • エンドユーザー別
    • 住宅
    • 商業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 南米
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Illinois Tool Works Inc
    • Sharp Corporation
    • Guangdong Galanz Enterprises Co. Ltd
    • Whirlpool Corporation
    • Electrolux AB
    • LG Electronics
    • Alto-Shaam Inc
    • Brandt
    • GE Appliances
    • Moulinex(Groupe SEB)
    • Breville
    • Panasonic Corporation
    • Samsung Electronics
    • Midea Group
    • Miele*

第7章 市場の将来

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 66542

The Microwave Oven Market size is estimated at USD 17.78 billion in 2024, and is expected to reach USD 22.26 billion by 2029, growing at a CAGR of greater than 4.60% during the forecast period (2024-2029).

Microwave Oven - Market

The rising standard of living of customers, an increasing number of nuclear families, and surging demand for frozen and ready-to-eat food are key factors driving the market growth. The increasing number of working women and the preoccupied schedules of people in urban cities are likely to fuel the demand for ovens. The robust growth of the hospitality sector and rising catering contracts for large-scale functions, seminars, and other social gatherings are also expected to drive the demand for commercial appliances over the forecast period.

Economic factors, such as the rising population, increasing disposable income of consumers, and growing awareness about different cooking appliances, such as microwave ovens, grills, and barbeques, are projected to impact the market positively. The convection segment of the market is poised to account for half of the overall market.

The demand for a microwave oven may gain strong support from the rising consumer spending on kitchen appliances. The adoption of kitchen and home appliances is forecast to witness robust growth, owing to the increasing rate of urbanization. High power consumption is expected to be a dominant restraint for the growth of the microwave oven market. However, several companies are expected to develop products that consume less energy and offer a more significant advantage over their traditional counterparts.

The rising trend of connectivity between home appliances and innovations, such as inverter-based microwave ovens, is projected to create new opportunities in the market. The steady growth of sales of smart kitchen appliances is also an opportunity for the market players. Post-COVID, the microwave oven market has experienced a significant boost in sales due to increased home cooking and convenience.

Microwave Oven Market Trends

Residential Application is Dominating the Market

In the case of the residential application segment, the most significant driver is the changing lifestyles and food consumption preferences of people, with more consumers shifting toward ready-to-eat and frozen food products. In the previous year, the residential application segment accounted for a large revenue share, and it is likely to expand at a healthy CAGR over the forecast period. A large part of new households comprises working singles who prefer to dine out rather than set up their kitchens. This may be a drawback for the residential segment of the market. However, this trend is estimated to boost the culture of quick-service restaurants, cafes, and small eateries, which, in turn, is expected to work in favor of the market.

Asia-Pacific is Expected to Witness the Highest Growth

Traditional cooking equipment is still a prominent choice among many of the population in the developed regions of Asian countries. The microwave oven industry has substantial growth prospects in the Asia-Pacific region as most sales are expected to originate from customers purchasing microwaves for the first time. The growing need for energy-efficient kitchen appliances and demand for smart appliances would have a positive impact on the market expansion.

Microwave Oven Industry Overview

The microwave oven market is fragmented. The competition in the market is estimated to intensify, with innovations in new products and the presence of national and international companies. Some of the most important players in the microwave oven market are Illinois Tool Works Inc., Guangdong Galanz Enterprises Co. Ltd, Sharp Corporation, LG Electronics Inc., Electrolux AB, and Alto-Shaam Inc., among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Demand for Small Kitchen Appliances
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Installation and Maintenance Costs
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Increasing Demand for Smart and Energy-Efficient Kitchen Appliances
  • 4.5 Value Chain Analysis
  • 4.6 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Threat of New Entrants
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Technology Innovations in the Industry
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Grill
    • 5.1.2 Solo
    • 5.1.3 Convection
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Multi-brand Stores
    • 5.2.2 Exclusive Stores
    • 5.2.3 Online Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 By End-User
    • 5.3.1 Residential
    • 5.3.2 Commercial
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Illinois Tool Works Inc
    • 6.1.2 Sharp Corporation
    • 6.1.3 Guangdong Galanz Enterprises Co. Ltd
    • 6.1.4 Whirlpool Corporation
    • 6.1.5 Electrolux AB
    • 6.1.6 LG Electronics
    • 6.1.7 Alto-Shaam Inc
    • 6.1.8 Brandt
    • 6.1.9 GE Appliances
    • 6.1.10 Moulinex (Groupe SEB)
    • 6.1.11 Breville
    • 6.1.12 Panasonic Corporation
    • 6.1.13 Samsung Electronics
    • 6.1.14 Midea Group
    • 6.1.15 Miele*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER AND ABOUT US