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市場調査レポート
商品コード
1683470

業務用電子レンジ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Commercial Microwave Ovens - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 160 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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業務用電子レンジ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

業務用電子レンジ市場は予測期間中に6.2%以上のCAGRで推移すると予想されます。

Commercial Microwave Ovens-Market-IMG1

COVID-19以降、すべての規制が撤廃され、市場は再び急成長を始めました。ロックダウンは製造活動やサプライチェーンの制限につながりました。しかし、COVID-19以降、人々の外出や旅行が増え、業務用電子レンジ市場にプラスの影響を与えました。

業務用電子レンジは、迅速な調理プロセス、費用対効果、効率の改善、少ない時間消費のような複数の利点のために、フードサービス産業全体で重要な用途を持っています。現代の業務用電子レンジは高度にプログラム可能で、最大100のレシピ設定を保存する内部メモリーシステムを備えています。デジタル化されたディスプレイは、ユーザーが様々なオプションを探したり、タイマーを設定したりするのに便利で、従業員やスタッフにとってより利用しやすくなっています。業務用電子レンジは汎用性が高く、レストラン、カフェ、テイクアウトなどの業務用フードサービス施設に、より迅速で効率的な調理オプションを提供します。これらの機器は、食品の再加熱、迅速な解凍、様々な調理オプションなど、その有益な用途から、大規模な食品オペレーションに最適です。

エネルギー効率の高い調理方法に対する世界の需要が急速に高まっていることが、業務用電子レンジ市場の重要な促進要因です。この市場成長は、従来の電子レンジに対する業務用電子レンジの数多くの利点、例えば、強化された機能性、より少ないエネルギーと時間消費、拡大する外食産業(レストラン、ホテル、カフェを含む)、企業や他の商業施設全体での電子レンジの急増する需要、フードトラックやテイクアウトのような外食産業の人気の上昇、新興クラウドキッチンとオンラインフードデリバリーセクター、活況を呈するホスピタリティーセクター、電子レンジの技術的進歩など、多くの要因に起因しています。

新興国市場は、効率的な調理プロセスのための自動タイマー付き業務用電子レンジの開発にますます力を注いでおり、これは市場成長を大いに助長する要因となっています。冷凍食品や調理済み食品への需要の高まり、生活水準の向上、可処分所得の増加、急速な都市化、労働人口の増加とその過密な勤務スケジュール、セミナーや懇親会などのケータリングサービスの需要急増なども、市場成長の極めて重要な要因です。しかし、業務用電子レンジには、急速加熱のため加熱しすぎになることが多い、容器の換気が不適切、加熱ムラがありコールドスポットが発生するなどの欠点があります。このような要因は、業務用電子レンジの需要をある程度制限すると予想されます。さらに、消費電力が高く、コストが上昇することも、世界市場成長の抑制要因となっています。

業務用電子レンジの市場動向

エネルギー効率の高い調理製品の需要が市場を牽引している

フルサービスやクイックサービスのレストラン、ホテル、病院などに見られるような業務用厨房は、他のほとんどのタイプの商業用建物に比べ、1平方フィート当たり3倍ものエネルギーを消費する、非常にエネルギー消費の激しい場所です。このような施設のエネルギーコストは、通常、総経費の約25%~30%を占めているため、機器をよりエネルギー効率の高いものにアップグレードすることで、収益の底上げが図れるだけでなく、運転性能の向上、調理の均一化、厨房スタッフの快適性の向上など、エネルギー以外の面でも大きなメリットが得られます。オーブンなどの業務用厨房機器は、機能するためにエネルギーを必要とします。新設時や既存設備の故障時にエネルギー効率の高い機器を購入することで、厨房で使用するエネルギーを大幅に削減し、経費を節減し、二酸化炭素排出量を削減することができます。

アジア太平洋地域が最も高い成長率を予測

アジア太平洋地域は最も急成長している市場であり、急速な商業化と工業化に牽引され、予測期間中に著しい成長率を記録すると予想されています。市場成長の背景には、同地域の盛んな食品産業とホスピタリティ産業、急速に拡大する外食産業、外食店舗の増加、その他いくつかの好材料があります。中国やインドのような新興諸国では、一流の台所電化製品に高い支出をする傾向が強まっているため、電子レンジの需要や人気が高まる可能性があります。将来的には、日本が市場でかなりのシェアを占めると予想されます。アジア太平洋は、急速な工業化、産業数の増加、電気・電子産業の開発により、業界をリードしています。技術の進歩と製品革新の増加は、この地域の市場需要を支える主な要因の一つです。

業務用電子レンジ産業概要

本レポートは、業務用電子レンジ市場に参入している主要な国際企業をカバーしています。市場シェアでは、現在数社の大手企業が市場を独占しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅から中小企業は新規契約を獲得し、新規市場を開拓することで市場での存在感を高めています。主なプレーヤーとしては、サムスン、LG、Galanz、パナソニック、Mideaなどが挙げられます。本レポートでは、上記のすべてのセグメントについて、金額(米ドル)ベースの市場規模と予測を提供しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • ホテルやレストランでの迅速な調理
    • エネルギー効率の高い省スペース家電
  • 市場抑制要因
    • 複雑な料理の調理における制限
  • 市場機会
    • より迅速で効率的な調理のための技術進歩
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品デューティタイプ
    • 業務用ヘビーデューティ電子レンジ
    • 業務用ミディアムデューティ電子レンジ
    • 業務用ライトニング電子レンジ
  • 製品容量タイプ
    • 1立方フィート以下タイプ
    • 1~1.9立方フィートタイプ
    • 2立方フィート以上タイプ
  • 用途
    • 外食産業
    • 食品産業
    • その他の用途
  • コントロール機能
    • ボタンコントロール
    • ダイヤルコントロール
  • 流通チャネル
    • マルチブランド店
    • 専門店
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 南米
    • 中東・アフリカ
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Samsung
    • LG
    • Galanz
    • Panasonic
    • Midea
    • Toshiba
    • Electrolux
    • Siemens
    • Breville
    • GE(Haier)
    • Whirlpool
    • Sharp
    • Bosch*

第7章 市場動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 72009

The Commercial Microwave Ovens Market is expected to register a CAGR of greater than 6.2% during the forecast period.

Commercial Microwave Ovens - Market - IMG1

Post-COVID-19, the market again started to grow rapidly as all the restrictions were removed. The lockdown led to restrictions on manufacturing activities and supply chains. However, after COVID-19, the increasing outings and traveling of people positively impacted the commercial microwave oven market.

Commercial microwave ovens have significant usage across the food service industry due to their multiple benefits, such as expedited cooking process, cost-effectiveness, improved efficiency, and lesser time consumption. Modern-day commercial microwave ovens are highly programable and feature internal memory systems that store up to 100 recipe settings. The digitized displays of these ovens help users conveniently explore various options and set timers, making them more accessible for employees and staff. Commercial microwave ovens are versatile and offer faster and more efficient cooking options for commercial food service establishments like restaurants, cafes, takeaways, etc. These devices are best suited for large-scale food operations for their beneficial uses in reheating food, quick defrosting, and a variety of cooking options.

The rapidly burgeoning global demand for energy-efficient cooking methods is a crucial driver for the commercial microwave oven market. The market growth can be attributed to a plethora of factors, such as the numerous advantages of commercial microwave ovens over traditional microwaves, like enhanced functionality and lesser energy and time consumption, the expanding foodservice industry (including restaurants, hotels, and cafes), the surging demand for microwave ovens across corporate firms and other commercial establishments, the rising popularity of foodservice outlets like food trucks and takeaways, the emerging cloud kitchen and online food delivery sector, the booming hospitality sector, and technological advancements in microwave ovens.

Manufacturers are increasingly focusing on developing commercial microwaves with automatic timers for efficient cooking processes, which is a highly conducive factor for market growth. The amplifying demand for frozen and ready-to-eat food items, improving living standards, rising disposable incomes, rapid urbanization, growing working population and their packed work schedules, and the soaring demand for catering services for seminars and social gatherings are other pivotal factors contributing to the market growth. However, commercial microwave ovens have certain disadvantages, such as rapid heating that often leads to overcooked food, improper container ventilation, and unevenly cooked food, causing cold spots. Such factors are expected to limit the demand for commercial microwave ovens to some extent. Moreover, high power consumption and increasing costs of these appliances act as key restraints for global market growth.

Commercial Microwave Ovens Market Trends

The Demand for Energy-efficient Cooking Products is Driving the Market

Commercial kitchens, such as those found in full-service and quick-service restaurants, hotels, and hospitals, are intense energy users, consuming as much as three times more energy per square foot than most other types of commercial buildings. Since energy costs for these facilities typically account for around 25%-30% of the total operating expenses, upgrading equipment to be more energy-efficient can increase the bottom-line revenues while also providing significant non-energy benefits, including improved operating performance, more uniform cooking, and increased comfort of the kitchen staff. Commercial kitchen equipment, such as ovens, require energy to function. By purchasing energy-efficient equipment in new constructions or when existing equipment fails, one can significantly reduce the energy used in the kitchen, save money, and reduce the carbon footprint.

Asia-Pacific is Anticipated to Grow at the Highest Rate

Asia-Pacific is the fastest-growing market, and it is expected to record a significant growth rate over the forecast period, led by rapid commercialization and industrialization. The market growth is accredited to the region's flourishing food and hospitality industries, the rapidly expanding food service industry, increasing food service outlets, and several other favorable factors. The overall demand for and popularity of microwave ovens may increase in developing countries, such as China and India, owing to the growing inclination of customers toward high expenditures on first-rate kitchen electrical appliances. In the future, Japan is expected to achieve a considerable share of the market. Asia-Pacific is leading the industry due to rapid industrialization, an increasing number of industries, and developments in the electric and electronic industries. Advancements in technology and increased product innovations are among the key factors supporting this region's market demand.

Commercial Microwave Ovens Industry Overview

The report covers the major international players operating in the commercial microwave ovens market. In terms of market share, a few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancements and product innovations, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping into new markets. Some major players are Samsung, LG, Galanz, Panasonic, and Midea. The report offers the market sizes and forecasts by value (in USD) for all the above segments.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Quick Food Preparation in Hotels & Restaurants
    • 4.2.2 Energy efficient and Space saving Appliances
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Limitations in Cooking Complex Dishes
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Technological Advancements for Faster and More Efficient Cooking
  • 4.5 Value Chain/Supply Chain Analysis
  • 4.6 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.3 Threat of New Entrants
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Duty Type
    • 5.1.1 Commercial Heavy-duty Microwave Ovens
    • 5.1.2 Commercial Medium-duty Microwave Ovens
    • 5.1.3 Commercial Light-duty Microwave Ovens
  • 5.2 Product Capacity Type
    • 5.2.1 Under 1 cu ft Type
    • 5.2.2 1 to 1.9 cu ft Type
    • 5.2.3 Over 2 cu ft Type
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Foodservice Industry
    • 5.3.2 Food Industry
    • 5.3.3 Other Applications
  • 5.4 Control Feature
    • 5.4.1 Button Controls
    • 5.4.2 Dial Controls
  • 5.5 Distribution Channel
    • 5.5.1 Multi-branded Stores
    • 5.5.2 Specialty Stores
    • 5.5.3 Online Stores
    • 5.5.4 Other Distribution Channels
  • 5.6 Geography
    • 5.6.1 North America
    • 5.6.2 Europe
    • 5.6.3 Asia-Pacific
    • 5.6.4 South America
    • 5.6.5 Middle-East and Africa
    • 5.6.6 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Samsung
    • 6.1.2 LG
    • 6.1.3 Galanz
    • 6.1.4 Panasonic
    • 6.1.5 Midea
    • 6.1.6 Toshiba
    • 6.1.7 Electrolux
    • 6.1.8 Siemens
    • 6.1.9 Breville
    • 6.1.10 GE (Haier)
    • 6.1.11 Whirlpool
    • 6.1.12 Sharp
    • 6.1.13 Bosch*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER