デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1432920

キャンディ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Candy - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 152 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.95円
キャンディ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

キャンディ市場規模は2024年に692億米ドルと推計され、2029年には834億6,000万米ドルに達すると予測され、市場推計・予測期間中(2024-2029年)のCAGRは3.82%です。

Candy-Market

昨年、コロナウイルスは、短期的ではあるが菓子類・キャンディ業界を含むあらゆる業界に影響を与えました。全世界のキャンディ市場の初期の販売データでは、COVID-19の影響でガムとミントのカテゴリーが急減した一方、チョコレート・キャンディとチョコレート以外のキャンディは力強い成長を続けた。COVID-19はキャンディ業界の小売サイドにも大きな変化をもたらしました。より多くの消費者が、クリック・アンド・コレクトから宅配まで、食料品のオンライン注文を始めたのです。ハーシー・カンパニーは、eコマースの売上が大幅に増加し、2020年1月と2月の60%に対し、2020年3月は120%以上の伸びを示したと述べています。

キャンディ製品は、COVID-19のロックダウンの実施とロックダウンの拡張により、世界中の家庭で目立つ位置を獲得しています。自宅で仕事をする消費者が増えたため、甘い嗜好品への嗜好が高まり、消費者はちょっとした間食としてキャンディーを選ぶようになった。さらに、伝統的な食品消費パターンの変化は、各国が世界的大流行の影響から回復しつつあることから、世界中のキャンディ市場全体にイノベーションの道を開く可能性もあります。

このようなキャンディ市場価値の増加は、主要企業による製品イノベーションの増加、増え続ける幼児・児童人口、個人の可処分所得の増加など、多くの原因と関連している可能性があります。菓子類市場の拡大を促進する主な要素は、西洋化の進展、近代化、個人の可処分所得の増加です。その他の間接的な菓子市場の成長変数には、増え続ける若年人口、菓子類の成長と拡大、ダークチョコレートの人気の高まりなどがあります。消費者の衝動的な行動により、生産者は市場で様々なキャンディーを大規模に供給するようになった。

キャンディ市場の動向

砂糖不使用キャンディーの需要増加

健康志向の高まりとノンシュガー/低シュガーのチョコレート/菓子類への欲求により、砂糖不使用のキャンディが近年商業的に勢いを増しています。国際糖尿病連合(International Diabetes Federation)のデータによると、現在、糖尿病患者は5億3,700万人(20~79歳)です。2030年には全世界で6億4300万人、2045年には7億8300万人の糖尿病患者が発生すると予測されています。これらの憂慮すべき数字は、世界的に無糖キャンディの売上を押し上げると予想されます。

砂糖不使用のキャンディーは、キャンディーのフレーバー、外観、口当たりの最近の開拓のおかげで、世界市場で高い成長を観察しています。大半のメーカーは、世界中のオーガニック食文化に沿った製品開発に注力しています。さらに、クリーンラベルの製品が常に重視され、食品中の砂糖含有量に関する政府の規制が厳しくなっているため、オーガニック、ヴィーガン、遺伝子組み換え食品不使用、コーシャ食品の着色料、甘味料、その他の原材料が砂糖不使用のキャンディーの製造に使用されるようになっており、このカテゴリーの成長に貢献する可能性が高いです。

アジア太平洋地域が最大のシェアを占める

アジア太平洋地域はキャンディ市場を独占しており、予測期間中もその傾向が続くと予想され、中国とインドがキャンディの主要市場として台頭しています。これは、チョコレートをベースとした菓子類の人気が高まっていること、大手企業が存在していること、主要企業が製品のイントロダクションを増やしていることによる。

この地域の人口増加は、消費者の衝動的な購買行動に後押しされ、キャンディーの高い需要につながっています。インド、中国、日本のような多くの国では、革新的な菓子類に関するキャンペーンやメディア広告が行われており、それが砂糖ベースの菓子類の販売率に直接影響を与えています。企業は、これらの新興市場の消費者を惹きつけるために、生マンゴー、タマリンド、ストロベリーなどの革新的な風味の製品を発売することが増えています。インドのキャンディ市場は、この地域で最も速いペースで成長しており、メーカーが新技術を統合し、生産設備を拡大していることが、総需要の成長に好影響を及ぼしています。

キャンディ業界の概要

市場の性質上、世界のキャンディ市場は非常に競合が激しく、多数の国内企業が市場で大きなシェアを占めていることが特徴です。著名な企業には、Perfetti Van Melle Group BV、Mondelez International Inc.、Mars Incorporated、The Hershey Companyなどがあります。市場が急速に新興国市場へと発展しているため、新製品の発売は競争優位を獲得するための最も重要な戦略のひとつとなっています。市場のプレーヤーはまた、主要な戦略として拡大を採用しており、それに続いてM&Aも行っています。こうした戦略的な動きは、同市場でのプレゼンス強化を目指す世界企業にとって成功を収めていることが証明されています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • チョコレート・キャンディ
    • チョコレート以外のキャンディ
      • ハードボイルドキャンディー
      • パスティル、ガム、ゼリー、チュー
      • トフィー、キャラメル、ヌガー
      • ミント
      • その他チョコレート以外のキャンディー
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門小売店
    • オンライン小売
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • オーストラリア
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 市場シェア分析
  • Strategies Adapted by Leading Companies
  • 企業プロファイル
    • Perfetti Van Melle Group BV
    • Mondelez International Inc.
    • Mars Incorporated
    • Haribo GmbH & Co. KG
    • Nestle SA
    • The Hershey Company
    • Ferrero Group
    • Cloetta Ab
    • Grupo Arcor
    • The Topps Company Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 56602

The Candy Market size is estimated at USD 69.20 billion in 2024, and is expected to reach USD 83.46 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.82% during the forecast period (2024-2029).

Candy - Market

Over the last year, the coronavirus has impacted every industry, including the confectionery and candy industry, although only for the short term. Early sales data of the candy market across the globe registered a steep decline in the gums and mint category as a result of COVID-19 while chocolate candy, as well as non-chocolate candy, continued to attain strong growth. COVID-19 also brought massive changes to the retail side of the candy industry. More consumers started online ordering for groceries, ranging from click-and-collect to home delivery. The Hershey Company stated that its e-commerce sales were up significantly, with a growth of over 120% in March 2020, versus 60% in January 2020 and February 2020.

Candy products have acquired a prominent place in households across the globe due to COVID-19 lockdown implementations and lockdown extensions. The preference for sweet indulgence has increased due to more consumers working from home, with consumers opting for candies as a small snack. Furthermore, the change in traditional patterns of food consumption may also open a pathway for innovation across the candy market across the globe as countries are recovering from the impact of the global pandemic.

This increase in candy market value may be linked to a number of causes, including increased product innovation by key companies, an ever-increasing population of young and children, and rising personal disposable income. The key elements driving the expansion of the confectionery market are rising westernisation, modernisation, and personal disposable income. Other indirect candy market growth variables include an ever-increasing youthful population, the growth and expansion of the confectionery sector, and the growing popularity of dark chocolate. Consumers' impulsive behaviour has pushed producers to increase the availability of various candies on a huge scale in the market.

Candy Market Trends

Rising Demand for Sugar-free Candies

Due to increased health consciousness and desire for non/low-sugar chocolates/confectionery items, sugar-free candies have gained commercial momentum in recent years. The main explanation for the rise in demand for sugar-free confectionery among the general public is an increase in the number of diabetic people, According to data from the International Diabetes Federation, currently, 537 million individuals (20-79 years old) have diabetes. By 2030, there will be 643 million diabetics worldwide, and by 2045, there will be 783 million. These alarming numbers are expected to push the sales of Sugar-free candies globally.

Sugar-free candies are observing high growth in the global market, owing to the recent developments in the candy flavors, their appearance, and their mouthfeel. The majority of the manufacturers are focusing on product development in line with the organic food culture across the world. Further, due to constant emphasis on clean-labeled products and stricter government regulations on the amount of sugar content in food products, organic, vegan, GMO-free, and kosher food colors, sweeteners, and other ingredients are being used to manufacture sugar-free candies, which are likely to contribute to the growth of the category.

Asia Pacific Holds the Largest Share

The Asia Pacific region dominates the candy market and is expected to continue to do so over the projected period, with China and India emerging as the major markets for candy. This is due to the increased popularity of chocolate-based confectionery goods, the existence of significant players, and the main companies' increasing product introductions.

The growing population in the region has led to a high demand for candies, fueled by the impulsive purchase behavior of consumers. Many countries like India, China and Japan are witnessing campaigns and media advertisements related to innovative candy products, which are directly impacting the sales rate of sugar-based confectionery. Companies are increasingly launching products with innovative flavors such as raw mango, tamarind, and strawberry, among others, to attract consumers in these emerging markets. The candy Market in India is growing at the fastest rate in the region, where manufacturers are integrating new technologies and expanding production facilities have had a favorable influence on total demand growth.

Candy Industry Overview

Based on the nature of the market, the global candy market is very competitive and is marked by the presence of a large number of domestic companies capturing a prominent share in the market. Some of the prominent players include Perfetti Van Melle Group BV, Mondelez International Inc., Mars Incorporated, and The Hershey Company, among others. Owing to the rapidly developing nature of the market, launching a new product has become one of the most important strategies to gain a competitive edge. The players in the market have also been adopting expansion as a key strategy, followed by mergers and acquisitions. These strategic moves have proven to be successful for global players seeking to strengthen their presence in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Chocolate Candy
    • 5.1.2 Non-chocolate Candy
      • 5.1.2.1 Hard Boiled Candies
      • 5.1.2.2 Pastilles, Gums, Jellies, and Chews
      • 5.1.2.3 Toffees, Caramels, and Nougat
      • 5.1.2.4 Mints
      • 5.1.2.5 Other Non-chocolate Candies
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Specalist Retailers
    • 5.2.4 Online Retail
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Australia
      • 5.3.3.4 Japan
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Strategies Adapted by Leading Companies
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Perfetti Van Melle Group BV
    • 6.4.2 Mondelez International Inc.
    • 6.4.3 Mars Incorporated
    • 6.4.4 Haribo GmbH & Co. KG
    • 6.4.5 Nestle SA
    • 6.4.6 The Hershey Company
    • 6.4.7 Ferrero Group
    • 6.4.8 Cloetta Ab
    • 6.4.9 Grupo Arcor
    • 6.4.10 The Topps Company Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET