デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1686319

ボトルウォーター:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Bottled Water - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=150.84円
ボトルウォーター:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ボトルウォーターの市場規模は2025年に2,926億米ドルと推定・予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは6.79%で、2030年には4,063億8,000万米ドルに達すると予測されています。

Bottled Water-Market-IMG1

現代人は、汚染された水道水の潜在的リスクに対する意識が高まっています。WHOによると、2022年には少なくとも17億人が排泄物で汚染された飲料水を利用しています。そのため、消費者は携帯しやすく、便利で、安全性が保証されたボトルウォーターに惹かれています。さらに、世界レベルでの観光客の増加により、ホテルやレストランなどのフード・サービス・チャネルは、観光客に質の高いサービスを提供しています。こうしたチャネルは、ボトルウォーターのカテゴリーで、主にスティル・ボトルウォーターの分野で高い売上シェアに貢献しています。例えば、インド観光省とインド入国管理局によると、インドへの外国人観光客の入国者数は2020年の274万人から2022年には619万人に増加します。それゆえ、Indian Railway Catering and Tourism Corporation Limitedが生産する飲料水ボトルの数は、2020年度の2億7,500万本から2023年度には3億5,770万本に増加しました。さらに、企業は製品を販売するために、スポンサーや広告など様々な戦略を採用しています。例えば、2022年1月、Danane SAは英国で同社のブランドEvianを通じて新しいボトル入りスパークリングウォーターを発売しました。同社は市場に浸透させるため、ソーシャルメディア・プラットフォームやテレビを通じた様々な広告キャンペーンを通じて製品を宣伝しました。

ボトルウォーター市場の動向

純粋で健康的な水分補給に対する消費者の嗜好

汚染された水は、胃腸疾患、生殖障害、神経障害を引き起こすなど、健康に害を及ぼす可能性があります。乳幼児、幼児、妊婦、高齢者、免疫力の低下した人々は、汚染物質によって病気になる可能性が高いです。WHOによると、安全でない飲料水、衛生設備、手指衛生の結果、毎年約100万人が下痢で死亡していると推定されています。その結果、人々は、味、利便性、他の飲料の代用、あるいは健康上の利点の認識など、さまざまな理由から市販のボトルウォーターを好むようになっています。このほか、健康志向の消費者の需要に応えるため、各社はビタミンを強化した機能性ボトルウォーターを発売しています。例えば、2024年3月、Essentia Water社は、ヒドロレート、ビタミンB群のブレンド、400mgの電解質を含む、風味のある機能性飲料水Essentia Hydroboostを発売しました。

北米が市場を独占

北米におけるボトルウォーターの最大市場は米国であるが、これは同国で健康志向の消費者が増加しているためです。また、汚染された飲料水による潜在的な健康リスクに対する消費者の意識が高まっていることも大きな要因です。2023年7月の米国地質調査所の調査によると、米国の水道水の半数近くが、人体に危険とされる過フッ素化アルキル物質(PFAS)やポリフッ素化アルキル物質(PFAS)のような「永遠の化学物質」に汚染されています。調査によると、飲料水中のPFAS濃度が最も高いのは、大平原、五大湖、東海岸、中央/南カリフォルニアでした。そのため、人々はその健康上の利点のためにボトルウォーターを購入します。国際ボトルウォーター協会(IBWA)の2022年の調査によると、アメリカの成人のボトルウォーターの消費量は増加しています。飲用者は、味(96%)、品質(96%)、安全性(90%)など、ボトルウォーターを飲む際に多くの要素を重要視しています。リサイクルまたは持続可能なパッケージングも、彼らの消費を導く重要な要素であり、約72%のアメリカ人が、パッケージにリサイクル素材を使用しているブランドからボトルウォーターを購入する可能性が高いと答えています。さらに、プラスチック廃棄物に対する懸念の高まりに対応し、環境意識の高い消費者を惹きつける機会を得るため、各社はリサイクル素材や生分解性容器など、環境に優しいパッケージの導入に力を入れています。

ボトルウォーター業界の概要

ボトルウォーター市場は競争が激しく、さまざまな地域や世界のプレーヤーが市場を独占しています。同市場の著名なプレーヤーには、コカ・コーラ社、ペプシコ社、ダノンSA、ネスレSA、中国資源控股有限公司などが含まれます。市場の世界プレーヤーは、大きな市場シェアを獲得し、世界中で顧客基盤を拡大するために、M&A、提携、製品発売など、いくつかの戦略を採用しています。一方、地域企業はスポンサーシップや広告への多額の投資といった戦略で製品を販売しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 純粋で健康的な水分補給に対する消費者の嗜好
    • 需要を支える広告と販促キャンペーン
  • 市場抑制要因
    • ボトルウォーターにおける粗悪品とナノプラスチックの存在
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • スティルウォーター
    • スパークリングウォーター
    • 機能性/フレーバーウォーター
  • 流通チャネル別
    • オントレード
    • オフトレード
      • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
      • コンビニエンスストア/食料品店
      • ホーム&オフィスデリバリー
      • オンライン小売店
      • その他のオフトレードチャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Danone SA
    • The Coca-Cola Company
    • PepsiCo Inc.
    • Nestle SA
    • Suntory Holdings Ltd
    • Parle Agro Pvt. Ltd
    • Alma Group
    • BlueTriton Brands Inc.
    • Shenzhen Ganten Industry Co. Ltd(Ganten)
    • Yangshengtang Co. Ltd(Nongfu Spring)

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52121

The Bottled Water Market size is estimated at USD 292.60 billion in 2025, and is expected to reach USD 406.38 billion by 2030, at a CAGR of 6.79% during the forecast period (2025-2030).

Bottled Water - Market - IMG1

People nowadays have become more conscious of the potential risks of contaminated tap water. According to WHO, in 2022, at least 1.7 billion people globally used drinking water sources contaminated with feces. Therefore, consumers are drawn to bottled water due to the easy portability, convenience, and safety assurance of packaged drinking water. Furthermore, due to the increasing tourism at the global level, food service channels, such as hotels and restaurants, offer quality service to their tourists. These channels contribute to the high share of sales in the bottled water category, primarily from the still-bottled water segment. For instance, according to the Ministry of Tourism and the Bureau of Immigration of India, the number of foreign tourist arrivals in India increased from 2.74 million in 2020 to 6.19 million in 2022. Hence, the number of drinking water bottles produced by Indian Railway Catering and Tourism Corporation Limited increased to 357.7 million in FY2023 from 275 million in FY2020. Moreover, companies are adopting various strategies to market their products, such as sponsorships and advertising. For instance, in January 2022, Danane SA launched its new bottled sparkling water through its brand Evian in the United Kingdom. The company promoted the product through various advertisement campaigns across social media platforms and televisions to penetrate the market.

Bottled Water Market Trends

Consumer Preference Of Pure And Healthy Hydration

Contaminated water can harm health, including causing gastrointestinal illness, reproductive problems, and neurological disorders. Infants, young children, pregnant women, the elderly, and people with weakened immune systems are more likely to get sick from some contaminants. According to WHO, some 1 million people are estimated to die each year from diarrhea as a result of unsafe drinking water, sanitation, and hand hygiene. As a result, people prefer commercially bottled water for various reasons, including taste, convenience, as a substitute for other beverages, or perceived health benefits. Besides this, players are launching functional bottled water enriched with vitamins to cater to the demands of health-conscious consumers. For instance, in March 2024, Essentia Water launched the flavored functional water Essentia Hydroboost, which contains hydrolates, a blend of B-complex vitamins, and 400mg of electrolytes.

North America Dominates the Market

The United States represents the biggest market for bottled water in North America due to the rising number of health-conscious consumers in the country. Another significant factor is the increasing awareness among consumers of potential health risks of contaminated drinking water. According to a study by the US Geological Survey in July 2023, nearly half of the tap water in the United States is contaminated with 'forever chemicals' like per- and polyfluorinated alkyl substances (PFAS), considered dangerous to human health. The study found that the highest concentrations of PFAS in drinking water were in the Great Plains, the Great Lakes, the Eastern Seaboard, and Central/Southern California. Therefore, people spend more on bottled water for its perceived health benefits. According to a 2022 study by the International Bottled Water Association (IBWA), the consumption of bottled water among American adults is rising. Drinkers find many factors important while consuming bottled water, like taste (96%), quality (96%), and safety (90%). Recycled or sustainable packaging is another essential factor that guides their consumption, with nearly 72% of Americans saying they are more likely to buy bottled water from brands that use recycled content in their packaging. Moreover, players focus on introducing eco-friendly packaging, such as recycled materials and biodegradable containers, to address growing concerns about plastic waste and gain an opportunity to attract environmentally conscious consumers.

Bottled Water Industry Overview

The bottled water market is highly competitive, with different regional and global players dominating the market. Prominent players in the market include The Coca-Cola Company, PepsiCo Inc., Danone SA, Nestle SA, and China Resources Holding Ltd. Global players in the market are adopting several strategies, including mergers & acquisitions, collaborations, product launches, to capture a significant market share and expand their customer base across the globe. On the other hand, regional companies are marketing their products with strategies such as sponsorship and substantial investment in advertisements.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Consumer Preference Of Pure And Healthy Hydration
    • 4.1.2 Advertisements And Promotional Campaigns Supporting Demand
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Presence Of Inferior Quality Products And Nanoplastics In Bottled Water
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Still Water
    • 5.1.2 Sparkling Water
    • 5.1.3 Functional/Flavored Water
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 On-trade
    • 5.2.2 Off-trade
      • 5.2.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
      • 5.2.2.2 Convenience/Grocery Stores
      • 5.2.2.3 Home and Office Delivery
      • 5.2.2.4 Online Retail Stores
      • 5.2.2.5 Other Off-trade Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Danone SA
    • 6.3.2 The Coca-Cola Company
    • 6.3.3 PepsiCo Inc.
    • 6.3.4 Nestle SA
    • 6.3.5 Suntory Holdings Ltd
    • 6.3.6 Parle Agro Pvt. Ltd
    • 6.3.7 Alma Group
    • 6.3.8 BlueTriton Brands Inc.
    • 6.3.9 Shenzhen Ganten Industry Co. Ltd (Ganten)
    • 6.3.10 Yangshengtang Co. Ltd (Nongfu Spring)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS