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市場調査レポート
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音楽出版:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Music Publishing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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音楽出版:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

音楽出版市場規模は2024年に72億6,000万米ドルと推定・予測され、2029年には96億6,000万米ドルに達し、市場推計・予測期間(2024-2029年)のCAGRは5.87%で成長すると予測されます。

Music Publishing-Market

音楽出版分野では、ウェアラブル技術やワイヤレス技術が人気のソリューションとなっています。これらのモバイル機器は、コンサートやライブ・パフォーマンスで役立ちます。ほとんどの音楽ビジネスベンダーは、バリューチェーンイネーブラーと協力して、顧客層への簡単なアクセスやリーチを獲得し、これらの媒体を通じて音楽を聴くことを可能にし、かなりのユーザーベースを作り出しています。

世界の音楽出版市場は、アーティストやライブ・パフォーマンスの数と並行して拡大しています。さらに、メディアやエンターテインメント分野の開拓は、音楽出版市場の大きな促進要因となっています。

作詞家、作曲家、その他の権利者から楽曲の権利を購入し、ライセンシングするプロセスは、音楽出版として知られています。音楽出版収入の大半は、機械使用料、演奏使用料、同期使用料、デジタル使用料、その他使用料の5種類から得られます。音楽出版のその他の業務には、楽曲の入手、著作権の管理、著作権の保護などがあります。

音楽コンテンツの録音、販売、出版、普及はすべて音楽出版に含まれます。ソングライター、ボーカリスト、出版社は、市場向けに楽曲やアルバムを出版する契約を結びます。

音楽出版社は、ソングライターとレコーディング・ビジネスの間の重要な仲介者としての役割を果たします。音楽出版社は、楽曲の著作権と、一般的にロイヤリティと呼ばれる音楽コンテンツの出版料を要求します。

スポティファイやパンドラなどの音楽ストリーミングサービスの人気のため、物理的な音楽の売上は減少しています。しかし、世界のミュージシャンの増加や近年の音楽技術の進歩により、このビジネスは成長しています。音楽出版社は、多くのアーティストやミュージシャンが、楽曲や著作権などの資産管理を個別にサポートしてくれる存在として、高い需要があります。さらに、顧客のデジタル・チャンネルへの移行に伴い、メディア・ビジネスも好調です。

テクノロジーは成長を促進するが、それはもはや音楽業界と競合するものでも、隣接するものでもないです。レコードレーベルは、業界の一部としてテクノロジーを強化し、活用しています。しかし、海賊版やプロキシサイト経由の非倫理的なダウンロードは、業界の成長を妨げるいくつかの課題です。

COVID-19は音楽・芸術分野に大きな影響を与えました。フェスティバル、コンサートツアー、授賞式など、音楽に関連する数多くの行事が延期または中止されました。一部の作曲家や音楽家はこの機会を利用して新作を作ることができたが、それにもかかわらず、公演に協力した数多くの他の人々には予期せぬ影響があった。いくつかのレコードの発売が延期されました。

音楽出版市場の動向

デジタル収入が市場最大の成長率

作詞作曲コミュニティと出版コミュニティは、ストリーミングの不平等な支払い構造(録音音楽の権利者は出版が生み出す金額の3倍を支払う)と闘ってきただけでなく、数年前にストリーミングによる回復が始まって以来、音楽業界の不均衡な権力と支払い構造とも闘ってきました。

音楽出版会社は、法律に基づいて音楽作品の著作権を確保・登録し、これらの楽曲をレコーディング、ラジオ、テレビ、映画、ライブ、印刷物、またはその他のメディアで使用できるように販売・許諾することを主な業務としています。楽曲から収入を得るための作詞家やその他の楽曲所有者の利益は、この分野の企業によって代表され、多くの場合、ライセンシング契約を通じて代表されます。これらの団体は、著作権所有者である場合もあれば、著作権所有者に代わって管理者としての役割を果たす場合もあります。この業界には、音楽書籍や楽譜の出版社も含まれます。

RIAAによれば、ストリーミングには他にも多くの種類があり、例えば有料サブスクリプション、広告付きの音楽ストリーミングサービス、デジタルラジオやカスタマイズラジオ、Facebook用の音楽ライセンス、デジタルフィットネスプログラムなどがあります。このリリースには、米国でのTikTokの音楽収入が含まれており、レーベルは独自の作品を利用することで、新しいアプリ、サービス、フォーマットのライセンスを得ることができます。これらの売上は前年比24%増の124億米ドルとなり、売上全体の83%を占め、前年と同水準となりました。

音楽業界は、ストリーミングの進歩を受け入れてきた多くの業界のひとつです。意図的にストリーミングを推進してきたのです。ストリーミングの拡大は、最も重要で先進的なテクノロジー企業と提携を結び、技術的なブレークスルーがもたらす可能性の実現に専念している企業の一要素です。

検討中の市場では、さまざまな開拓が行われています。例えば、デジタル・コレクティブルズ・マーケットプレースのライムワイアは昨年、ユニバーサル・ミュージック・グループ(UMG)と初のメジャー音楽レーベルとの提携を結び、デジタル音楽コレクティブルズをより多くの人が利用できるように協力していくと発表しました。

北米が市場で大きなシェアを占める

  • 北米は、音楽出版業界の収益が最も急速に伸びている地域のひとつです。楽譜の利用は、北米の音楽出版社の成長と収益増に貢献しています。音楽出版の世界市場で最も大きな割合を占めるのは米国です。米国には伝統的な音楽出版社や独立系音楽出版社が数多くあり、ミュージシャンに才能を発揮する最も重要な機会を提供しているため、拡大に拍車をかけています。
  • この地域では、多くのコラボレーションが形成されました。メモリー・レーン・ミュージック・グループとアトラス・ミュージック・グループとの間で、世界の管理・マーケティング契約が結ばれました。ナッシュビルの音楽ビジネスのベテランであるジョディ・ウィリアムスは、ワーナー・チャペル・ミュージック・ナッシュビルとの共同出版プロジェクトとしてジョディ・ウィリアムス・ソングスを設立しました。さらに、米国における音楽フェスティバルの人気の高まりは、公開演奏ライセンス収入にさらに大きな影響を与えると予想されます。米国では現在、800を超える音楽イベントが開催されています。
  • 競争の激しい米国市場には、大小さまざまな音楽出版団体が参入しています。そのため、出版社は毎年、同レベルの品質を維持しながら、より多くのアルバムを提供しなければならないというプレッシャーにさらされています。また、米国では、物理的購入とオンライン購入に対する消費者の嗜好が低下しています。このことが市場成長を押し上げると予測されています。この要因が市場の成長を促すと予測されます。
  • 音楽の未来を牽引するミュージックテック企業であるサウンドエクスチェンジは、昨年、SXワークス・世界・パブリッシャー・サービス(SXワークス)として知られる、統合された世界・パブリッシャー・サービス管理およびライセンシング部門を創設するため、現在のパブリッシャー・サービスを統合すると発表しました。
  • 昨年、10万人以上のアーティストを抱えるデジタル・パブリッシング・プラットフォームを構築するため、韓国で人気のモバイル・コンテンツ・プラットフォーム・プロバイダーであるカカオエンターテインメントは、北米の子会社であるTapas MediaとRadish Mediaの合併を発表しました。カカオエンターテインメントの世界のIPバリューチェーンを拡大するだけでなく、2つのトップデジタルパブリッシャーの合併は、北米市場におけるストーリーテラーの相乗的なコミュニティを創出します。

音楽出版業界の概要

音楽出版市場は、多くのローカルおよび地域プレーヤーによって非常に断片化されています。市場の主要企業としては、Sony Music Publishing LLC、Universal Music Publishing Group、Warner/Chappell Music Inc.などが挙げられます。

  • 2023年5月- ティップス・ミュージック(ティップス業界)とソニー・ミュージックパブリッシング(SMP)は世界・パブリッシング契約を締結しました。同社のニュースリリースによると、この契約により、ソニー・ミュージックパブリッシングは世界的に楽曲を管理・販売し、ティップス・ミュージックの広範なポートフォリオのオーディエンスを広げることになります。今回のティップス・ミュージックとソニー・ミュージックパブリッシングのパートナーシップは、インド音楽の人気の高まりと、それがもたらす協力と拡大の可能性を証明するものです。ティップス・ミュージックとソニー・ミュージック・パブリッシングの提携により、ボリウッド・ミュージック・レーベルの出版と印税が増加し、アーティストが世界中のより多くの聴衆にアプローチできるようになると予測されます。
  • 2023年2月-著名なシンガーソングライターでマルチ・インストゥルメンタリストのデヴィッド・ゲイツと、彼の出版社であるキパフル・ミュージック社は、ソニー・ミュージックパブリッシングの世界・パブリッシング部門との協力関係を拡大しました。ゲイツとソニー・ミュージック・パブリッシングとの関係は1960年代まで遡り、今回の契約でも継続されます。
  • 2022年6月-世界で特許を取得したミュージッククリップ会社ソングクリップは、国際的な音楽エンターテインメント企業であるユニバーサル・ミュージック・グループ(UMG)および世界トップの世界音楽出版社であるユニバーサル・ミュージック・パブリッシング・グループ(UMPG)との複数年にわたる世界戦略的関係を発表。音楽は、アプリやソーシャルプラットフォームのユーザーエンゲージメントとロイヤリティを高める主要な要素です。SongclipのUMGおよびUMPGとの協業により、増加するアプリやソーシャルメディア業界のパートナー間で、最も包括的な世界的音楽レパートリーを特化した機能として統合することが可能になります。Songclipの技術スイートは、すべての楽曲が適切に計上され、ライセンスされていることを保証します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価
  • 業界バリューチェーン分析
  • 巨額の巨人
    • 楽曲の獲得
    • 著作権の管理

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 音楽ストリーミングサービスの人気の高まり
    • ライブコンサートやパフォーマンスの増加
    • デジタル音楽の普及
  • 市場抑制要因
    • フィジカル・ボリュームの売上減少

第6章 市場セグメンテーション

    • 同期化
    • デジタル収入
    • 物理的収益
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Sony Music Publishing
    • Universal Music Publishing Group
    • Warner Chappell Music, Inc.
    • Kobalt Music Group, Ltd
    • BMG Rights Management GmbH
    • Round Hill Music
    • Pulse Recordings
    • Big Yellow Dog Music LLC
    • Black River Entertainment
    • Reach Music Publishing, Inc.
    • Disney Music Group
    • Big Deal Music, LLC

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 51287

The Music Publishing Market size is estimated at USD 7.26 billion in 2024, and is expected to reach USD 9.66 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.87% during the forecast period (2024-2029).

Music Publishing - Market

In the music publishing sector, wearable and wireless technology are popular solutions. These mobile devices are helpful at concerts and live performances. Most music business vendors collaborate with value chain enablers to gain simple access to and reach the customer base, enabling music listening through these mediums and creating a considerable user base.

The worldwide music publishing market is expanding in parallel with the number of artists and live performances. Furthermore, developing the media and entertainment sectors is a significant driver of the music publishing market.

The process of buying and licensing musical compositions' rights from songwriters, composers, or other right holders is known as music publishing. Most music publishing income comes from five main types of royalties: mechanical, performance, synchronization, digital, and other. Other duties of music publishing include song acquisition, copyright management, and copyright protection.

Recording, selling, publishing, and disseminating musical content are all included in music publishing. Songwriters, vocalists, and publishing companies enter into a contract to publish songs or albums for the market.

Music publishers serve as critical intermediaries between songwriters and recording businesses. The music publisher requires the song's copyright and a fee to publish the music content, generally called royalty.

Because of the popularity of music streaming services such as Spotify and Pandora, physical music sales have decreased. However, the business is growing due to an increasing number of musicians worldwide and recent technological advances in music. Music publishers are in high demand since many artists and musicians rely on them for individualized assistance in managing their music, copyrights, and other assets. Furthermore, the media business has done well as customers have switched to digital channels.

While technology fosters growth, it no longer competes with or is adjacent to the music industry. Record labels are enhancing and harnessing it as part of the industry. However, piracy and unethical downloads via proxy sites are a few challenges impeding industry growth.

COVID-19 significantly impacted the music and arts sectors. Numerous music-related occasions, such as festivals, concert tours, and award ceremonies, have been postponed or canceled. Some composers and musicians could use the opportunity to create new works; nonetheless, there were unforeseen effects for the numerous others who assisted in performances. Several record releases were postponed.

Music Publishing Market Trends

Digital Revenue has the Largest Growth in the Market

The songwriting and publishing communities have been combating not only the unequal payment structure of streaming, which sees recorded-music rights holders paid three times what publishing is produced, but also the music industry's unbalanced power and payment structures since the start of the streaming-fueled recovery a few years ago.

Music publishing companies are primarily concerned with securing and registering copyrights for musical works under the law and marketing and allowing these compositions for use in recordings, radio, television, motion films, live performances, print, or other media. The interests of songwriters or other owners of musical compositions in producing income from those songs are represented by businesses in this sector, frequently through licensing agreements. These organizations may be the copyright owners or serve as administrators on their behalf. This industry includes music book and sheet music publishers.

The RIAA states that there are many other types of streaming, such as paid subscriptions, ad-supported music streaming services, digital and customized radio, music licensing for Facebook, and digital fitness programs. The release includes TikTok music revenue from the United States, allowing labels to license new apps, services, and formats by utilizing their unique work. These revenues climbed by 24% yearly to USD 12.4 billion, accounting for 83% of overall sales - a level identical to the previous year.

The music industry is one of many that has embraced the advancement of streaming. It has deliberately driven it. The expansion of streaming is one component of a corporation that has formed alliances with the most significant and forward-thinking technology companies and is dedicated to realizing the potential given by technological breakthroughs.

Various developments are taking place in the market under consideration. For example, LimeWire, a digital collectibles marketplace, said last year that it had formed its first major music label collaboration with Universal Music Group (UMG) and would collaborate to make digital music collectibles more accessible to a broader audience.

  • YouTube Music was the most downloaded music and audio app in the Google Play Store in the previous year, according to Airnow. More than 9.42 million Android users downloaded the streaming service. With around four million downloads from global consumers, Shazam was the second-most popular music and audio app.

North America Accounts for Significant Share in the Market

  • North America is one of the regions with the music publishing industry's fastest revenue growth. Using sheet music is helping North American music publishers grow and bring in more money. The most significant portion of the global market for music publishing came from the United States. Numerous traditional and independent music publishing companies in the nation are fueling the expansion since they provide musicians with the most significant opportunities to display their talent.
  • Many collaborations were formed in the region. A worldwide administration and marketing agreement between Memory Lane Music Group and The Atlas Music Group has been reached. Jody Williams, a music business veteran in Nashville, established Jody Williams Songs as a collaborative publishing project with Warner Chappell Music Nashville. Furthermore, the rising popularity of music festivals in the United States is anticipated to have an even more significant impact on public performance license revenue. The United States currently hosts over 800 music events.
  • Small and big music publishing organizations are in the highly competitive US market. This puts publishing companies under pressure to deliver more albums each year while maintaining the same level of quality. The nation is also seeing a decline in consumer preference for physical and online purchases. It is projected that this factor will boost market growth. It is projected that this factor will encourage market growth.
  • In the previous year, To create an integrated global publisher services administration and licensing division that will be known as SX Works Global Publisher Services (SX Works), SoundExchange, the music tech company driving the future of music, announced that it is consolidating its current publisher services offering.
  • In the last year, to create a digital publishing platform with more than 100,000 artists, Kakao Entertainment, a popular mobile content platform provider in Korea, announced the merger of its North American subsidiaries, Tapas Media and Radish Media. In addition to extending Kakao Entertainment's worldwide IP value chain, the merger of two top digital publishers creates a synergistic community of storytellers in the North American market.

Music Publishing Industry Overview

The music publishing market is highly fragmented due to many local and regional players. Some of the major players in the market include Sony Music Publishing LLC, Universal Music Publishing Group, and Warner/Chappell Music Inc., among others.

  • May 2023 - Tips Music (Tips industry) and Sony Music Publishing (SMP) has signed a global publishing agreement. According to the company's news release, the agreement will allow Sony Music Publishing to manage and market the music globally, broadening the audience for Tips Music's extensive portfolio. This partnership between Tips Music and Sony Music Publishing is proof of the rising popularity of Indian music and the possibilities for cooperation and expansion it presents. The collaboration between Tips Music and SMP is predicted to increase the Bollywood music label's publishing and royalties while allowing its artists to reach a larger worldwide audience.
  • February 2023 - David Gates, a renowned singer-songwriter and multi-instrumentalist, and Kipahulu Music Co., his publishing company, have expanded their cooperation with Sony Music Publishing's global publishing administration. Gates' association with the corporation, which dates back to the 1960s, continues through the deal.
  • June 2022 - Songclip, the world's patented music clip firm, announced a multi-year global strategic relationship with Universal Music Group (UMG), the international music entertainment, and Universal Music Publishing Group (UMPG), the world's top global music publisher. As a primary component, music boosts app and social platform user engagement and loyalty. Songclip's collaboration with UMG and UMPG enables the integration of the most comprehensive global music repertoire as a specialized feature across partners in the increasing App and social media industry. The technological suite at Songclip ensures that all music is properly accounted for and licensed.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Research Framework
  • 2.2 Secondary Research
  • 2.3 Primary Research
  • 2.4 Data Triangulation and Insight Generation

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Publishing Functions
    • 4.5.1 Acquiring Songs
    • 4.5.2 Administering Copyrights
    • 4.5.3 Other Functions

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Popularity of Music Streaming Services
    • 5.1.2 Increasing Live Concerts and Performances
    • 5.1.3 Growing Adoption of Digital Music
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Privacy Issues
    • 5.2.2 Decline in Physical Volume Sales

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Royalties
    • 6.1.1 Performance
    • 6.1.2 Synchronization
    • 6.1.3 Digital Revenue
    • 6.1.4 Physical Revenue
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
    • 6.2.4 Latin America
    • 6.2.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Sony Music Publishing
    • 7.1.2 Universal Music Publishing Group
    • 7.1.3 Warner Chappell Music, Inc.
    • 7.1.4 Kobalt Music Group, Ltd
    • 7.1.5 BMG Rights Management GmbH
    • 7.1.6 Round Hill Music
    • 7.1.7 Pulse Recordings
    • 7.1.8 Big Yellow Dog Music LLC
    • 7.1.9 Black River Entertainment
    • 7.1.10 Reach Music Publishing, Inc.
    • 7.1.11 Disney Music Group
    • 7.1.12 Big Deal Music, LLC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET