市場調査レポート
商品コード
1432577
音楽出版:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)Music Publishing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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音楽出版:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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音楽出版市場規模は2024年に72億6,000万米ドルと推定・予測され、2029年には96億6,000万米ドルに達し、市場推計・予測期間(2024-2029年)のCAGRは5.87%で成長すると予測されます。
音楽出版分野では、ウェアラブル技術やワイヤレス技術が人気のソリューションとなっています。これらのモバイル機器は、コンサートやライブ・パフォーマンスで役立ちます。ほとんどの音楽ビジネスベンダーは、バリューチェーンイネーブラーと協力して、顧客層への簡単なアクセスやリーチを獲得し、これらの媒体を通じて音楽を聴くことを可能にし、かなりのユーザーベースを作り出しています。
世界の音楽出版市場は、アーティストやライブ・パフォーマンスの数と並行して拡大しています。さらに、メディアやエンターテインメント分野の開拓は、音楽出版市場の大きな促進要因となっています。
作詞家、作曲家、その他の権利者から楽曲の権利を購入し、ライセンシングするプロセスは、音楽出版として知られています。音楽出版収入の大半は、機械使用料、演奏使用料、同期使用料、デジタル使用料、その他使用料の5種類から得られます。音楽出版のその他の業務には、楽曲の入手、著作権の管理、著作権の保護などがあります。
音楽コンテンツの録音、販売、出版、普及はすべて音楽出版に含まれます。ソングライター、ボーカリスト、出版社は、市場向けに楽曲やアルバムを出版する契約を結びます。
音楽出版社は、ソングライターとレコーディング・ビジネスの間の重要な仲介者としての役割を果たします。音楽出版社は、楽曲の著作権と、一般的にロイヤリティと呼ばれる音楽コンテンツの出版料を要求します。
スポティファイやパンドラなどの音楽ストリーミングサービスの人気のため、物理的な音楽の売上は減少しています。しかし、世界のミュージシャンの増加や近年の音楽技術の進歩により、このビジネスは成長しています。音楽出版社は、多くのアーティストやミュージシャンが、楽曲や著作権などの資産管理を個別にサポートしてくれる存在として、高い需要があります。さらに、顧客のデジタル・チャンネルへの移行に伴い、メディア・ビジネスも好調です。
テクノロジーは成長を促進するが、それはもはや音楽業界と競合するものでも、隣接するものでもないです。レコードレーベルは、業界の一部としてテクノロジーを強化し、活用しています。しかし、海賊版やプロキシサイト経由の非倫理的なダウンロードは、業界の成長を妨げるいくつかの課題です。
COVID-19は音楽・芸術分野に大きな影響を与えました。フェスティバル、コンサートツアー、授賞式など、音楽に関連する数多くの行事が延期または中止されました。一部の作曲家や音楽家はこの機会を利用して新作を作ることができたが、それにもかかわらず、公演に協力した数多くの他の人々には予期せぬ影響があった。いくつかのレコードの発売が延期されました。
作詞作曲コミュニティと出版コミュニティは、ストリーミングの不平等な支払い構造(録音音楽の権利者は出版が生み出す金額の3倍を支払う)と闘ってきただけでなく、数年前にストリーミングによる回復が始まって以来、音楽業界の不均衡な権力と支払い構造とも闘ってきました。
音楽出版会社は、法律に基づいて音楽作品の著作権を確保・登録し、これらの楽曲をレコーディング、ラジオ、テレビ、映画、ライブ、印刷物、またはその他のメディアで使用できるように販売・許諾することを主な業務としています。楽曲から収入を得るための作詞家やその他の楽曲所有者の利益は、この分野の企業によって代表され、多くの場合、ライセンシング契約を通じて代表されます。これらの団体は、著作権所有者である場合もあれば、著作権所有者に代わって管理者としての役割を果たす場合もあります。この業界には、音楽書籍や楽譜の出版社も含まれます。
RIAAによれば、ストリーミングには他にも多くの種類があり、例えば有料サブスクリプション、広告付きの音楽ストリーミングサービス、デジタルラジオやカスタマイズラジオ、Facebook用の音楽ライセンス、デジタルフィットネスプログラムなどがあります。このリリースには、米国でのTikTokの音楽収入が含まれており、レーベルは独自の作品を利用することで、新しいアプリ、サービス、フォーマットのライセンスを得ることができます。これらの売上は前年比24%増の124億米ドルとなり、売上全体の83%を占め、前年と同水準となりました。
音楽業界は、ストリーミングの進歩を受け入れてきた多くの業界のひとつです。意図的にストリーミングを推進してきたのです。ストリーミングの拡大は、最も重要で先進的なテクノロジー企業と提携を結び、技術的なブレークスルーがもたらす可能性の実現に専念している企業の一要素です。
検討中の市場では、さまざまな開拓が行われています。例えば、デジタル・コレクティブルズ・マーケットプレースのライムワイアは昨年、ユニバーサル・ミュージック・グループ(UMG)と初のメジャー音楽レーベルとの提携を結び、デジタル音楽コレクティブルズをより多くの人が利用できるように協力していくと発表しました。
音楽出版市場は、多くのローカルおよび地域プレーヤーによって非常に断片化されています。市場の主要企業としては、Sony Music Publishing LLC、Universal Music Publishing Group、Warner/Chappell Music Inc.などが挙げられます。
The Music Publishing Market size is estimated at USD 7.26 billion in 2024, and is expected to reach USD 9.66 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.87% during the forecast period (2024-2029).
In the music publishing sector, wearable and wireless technology are popular solutions. These mobile devices are helpful at concerts and live performances. Most music business vendors collaborate with value chain enablers to gain simple access to and reach the customer base, enabling music listening through these mediums and creating a considerable user base.
The worldwide music publishing market is expanding in parallel with the number of artists and live performances. Furthermore, developing the media and entertainment sectors is a significant driver of the music publishing market.
The process of buying and licensing musical compositions' rights from songwriters, composers, or other right holders is known as music publishing. Most music publishing income comes from five main types of royalties: mechanical, performance, synchronization, digital, and other. Other duties of music publishing include song acquisition, copyright management, and copyright protection.
Recording, selling, publishing, and disseminating musical content are all included in music publishing. Songwriters, vocalists, and publishing companies enter into a contract to publish songs or albums for the market.
Music publishers serve as critical intermediaries between songwriters and recording businesses. The music publisher requires the song's copyright and a fee to publish the music content, generally called royalty.
Because of the popularity of music streaming services such as Spotify and Pandora, physical music sales have decreased. However, the business is growing due to an increasing number of musicians worldwide and recent technological advances in music. Music publishers are in high demand since many artists and musicians rely on them for individualized assistance in managing their music, copyrights, and other assets. Furthermore, the media business has done well as customers have switched to digital channels.
While technology fosters growth, it no longer competes with or is adjacent to the music industry. Record labels are enhancing and harnessing it as part of the industry. However, piracy and unethical downloads via proxy sites are a few challenges impeding industry growth.
COVID-19 significantly impacted the music and arts sectors. Numerous music-related occasions, such as festivals, concert tours, and award ceremonies, have been postponed or canceled. Some composers and musicians could use the opportunity to create new works; nonetheless, there were unforeseen effects for the numerous others who assisted in performances. Several record releases were postponed.
The songwriting and publishing communities have been combating not only the unequal payment structure of streaming, which sees recorded-music rights holders paid three times what publishing is produced, but also the music industry's unbalanced power and payment structures since the start of the streaming-fueled recovery a few years ago.
Music publishing companies are primarily concerned with securing and registering copyrights for musical works under the law and marketing and allowing these compositions for use in recordings, radio, television, motion films, live performances, print, or other media. The interests of songwriters or other owners of musical compositions in producing income from those songs are represented by businesses in this sector, frequently through licensing agreements. These organizations may be the copyright owners or serve as administrators on their behalf. This industry includes music book and sheet music publishers.
The RIAA states that there are many other types of streaming, such as paid subscriptions, ad-supported music streaming services, digital and customized radio, music licensing for Facebook, and digital fitness programs. The release includes TikTok music revenue from the United States, allowing labels to license new apps, services, and formats by utilizing their unique work. These revenues climbed by 24% yearly to USD 12.4 billion, accounting for 83% of overall sales - a level identical to the previous year.
The music industry is one of many that has embraced the advancement of streaming. It has deliberately driven it. The expansion of streaming is one component of a corporation that has formed alliances with the most significant and forward-thinking technology companies and is dedicated to realizing the potential given by technological breakthroughs.
Various developments are taking place in the market under consideration. For example, LimeWire, a digital collectibles marketplace, said last year that it had formed its first major music label collaboration with Universal Music Group (UMG) and would collaborate to make digital music collectibles more accessible to a broader audience.
The music publishing market is highly fragmented due to many local and regional players. Some of the major players in the market include Sony Music Publishing LLC, Universal Music Publishing Group, and Warner/Chappell Music Inc., among others.