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市場調査レポート
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1651041

音楽情勢-市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Music Landscape - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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音楽情勢-市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年02月03日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

音楽情勢市場規模は2025年に333億2,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは8.54%で、2030年には502億米ドルに達すると予測されます。

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主要ハイライト

  • 音楽情勢産業は国際化の新たな段階に到達しました。国際的な音楽情勢コミュニティはかつてないほどつながりが強くなり、ファンもアーティストもこの新時代の機会を捉えて、愛する音楽情勢を楽しみ、共有しています。
  • 予測期間中、デジタルプラットフォームの普及に伴い、インテリジェントデバイスの利用が増加すると予想されます。音楽情勢ストリーミングサービスには、ユーザーがミュージックビデオを見たり、オーディオを聴いたり、ポッドキャストを加入したりできるウェブサイトが含まれます。プレイリストの自動カスタマイズ、おすすめ曲の発表、アプリやブラウザでの手間のかからない接続といった機能により、これらのプラットフォームはますます人気を集めています。さらに、これらのポータルサイトのポッドキャスト・ジャンルの拡大が、市場の拡大に拍車をかけています。
  • YouTubeのようなオンラインプラットフォームやソーシャルメディアプラットフォームは、意欲的なアーティストが自分たちの作品を世界に向けて発表することを可能にしています。Googleに次いで、このサイトは2番目に人気のあるソーシャルメディアプラットフォームです。音楽情勢市場はアジアとラテンアメリカで著しく成長しており、アーティストたちは世界中の聴衆にブレイクする機会を積極的に掴んでいます。
  • さらに、レコード会社は音楽情勢アーティストに大規模な投資を行っており、レコード会社は音楽情勢エコシステムにおける最大の投資家です。IFPIによると、レコード会社はアーティスト&レパートリー(A&R)とマーケティングを通じて、年間58億米ドル以上を世界中のアーティストに投資しています。このような投資の増加は予測期間中も続くとみられ、音楽情勢市場の成長を牽引すると予測されます。
  • 市場が拡大し、アーティストがデジタル世代の機会をつかむにつれて、音楽情勢財団は、彼らの長期的な発展をサステイナブル形で支える立場になろうと努力しています。
  • COVID-19の流行は、ウイルスの蔓延を食い止めるため、ほとんどの国で閉鎖を余儀なくされました。このため、Spotify、Tencent Music Entertainment、Amazon Musicなどの音楽情勢ストリーミングサービスの加入者数が増加しました。さらに、YouTubeやInstagramのようなウェブサイトでライブストリーミングを利用する加入者も増加しました。米国ではすでに、オーディオ・コンテンツよりもビデオ・コンテンツの方が頻繁にストリーミングされていました。しかし、パンデミックはその魅力を大きく高めました。そのため、COVID-19は音楽情勢ストリーミングセグメントの成長に大きく貢献しました。

音楽情勢市場の動向

音楽情勢ストリーミングが最大の収益源に

  • 世界中でインターネットの普及が急速に進む中、音楽情勢産業はデジタル化の動向を優雅に取り入れています。物理的な音楽情勢収入は継続的に減少しており、Spotify、Apple Music、Youtube Premium、Tindleのようなオンラインストリーミングプラットフォームが長年にわたって人気を博しています。例えば、世界最大の音楽情勢ストリーミングサービスであるスポティファイは、今年第3四半期に1億9,500万人の有料ユーザーを獲得し、予測を上回りました。
  • まもなく、スマートデバイスの利用が拡大し、いくつかの最先端のデジタルプラットフォームが広く評価されることで、音楽情勢とストリーミングサービスの売上が恩恵を受けると予測されています。ポッドキャストというジャンルは、ミレニアル世代の間で人気が高まっています。解決されていない世界の問題について語るポッドキャスターが増えているからです。
  • 音楽情勢産業の企業は、音楽情勢録音参入企業や先進的なオンライン音楽情勢ストリーミングサービスと広範な戦略的提携を結んでいます。例えば、Sky Wire Broadcastによると、多種多様なPTZカメラシリーズ、ビデオスイッチャー、ワイヤレスビデオトランスミッターなどが登場しました。この新しいセレクションは、Sky Wire Broadcastが現在提供している製品に追加されるものです。このストリーミングプラットフォーム「パワード」は、音楽情勢とメディアのストリーミング、ダウンロードインフラ、アプリケーション、著作権管理、顧客課金、ロイヤリティ管理、ビジネスインテリジェンスのための一連のソリューションを各社に記載しています。
  • Youtubeは、世界で2番目にアクセス数の多いウェブサイトです。その大きな理由のひとつが音楽情勢ストリーミングです。ラテンアメリカアーティスト、ルイス・フォンシ(Luis Fonsi)の楽曲「Despacito」がYouTubeで最も多くの再生回数を獲得した後、この地域の音楽情勢市場の成長と投資を後押ししました。YouTubeによると、この曲は今年78億5,000万回再生され、エド・シーランの「シェイプ・オブ・ユー」の57億2,000万回再生がそれに続きました。

市場を独占する米国

  • 米国では昨年、有料会員数の増加により、レコード音楽情勢の収益が増加し、音楽情勢市場を牽引しました。同国の音楽情勢協会であるRIAAのレポートによると、今年の第1四半期には、音楽情勢ストリーミングの全顧客の32%がスポティファイのサブスクリプションを持っており、これはAmazonミュージックのサブスクリプションを持っている人の約2倍です。
  • この地域の音楽情勢市場やストリーミングサービスの需要を促進すると予想される重要な要素のひとつは、Pandora Media, Inc.、Google、Apple、Amazon・ドット・コム社など、数多くの有名企業がこの地域に存在することです。
  • このセグメントでの成長を促すと思われるその他の要素としては、コネクテッドデバイスの利用しやすさ、固定ブロードバンドの速度とカバー範囲、確立されたデジタル決済システムが挙げられます。多くのサービスプロバイダーも同様に、車載用の最先端プラットフォームの構築に多額の投資を行っています。
  • さらに、地域企業は継続的な収益成長を達成し、模範を示しています。例えば、Universal Music Groupは、第2四半期に約27億米ドルの収益を計上し、恒常為替レートベースで前年同期比17.3%増と、今年上半期全体に続く増益率を達成し、好調な収益性を報告しました。
  • さらに、国内のストリーミング音楽情勢サービスプロバイダーは、バンドル・パックを発売することで戦略的に競争しています。Financial Timesは、AppleがApple MusicとApple TVをビデオストリーミングサービス開始と同時に統合し、月額13米ドルのバンドルパックを提供する可能性があると述べています。このサービス開始により、Appleは昨年までに年間500億米ドル以上の収益を上げることを計画しており、ライバルのスポティファイと激しい競争を繰り広げることになります。
  • このような競争と音楽情勢録音会社による投資は予測期間中も続くと予想され、同国の音楽情勢市場を後押ししています。

音楽情勢産業概要

音楽情勢市場は、UMGやSony Musicなど、レコーディングサービスを提供する少数の主要企業が支配しているため、適度に統合されています。ストリーミングサービスプロバイダーは、今後も強力な市場競争に直面すると推定されます。これらの企業は、より多くの市場シェアを獲得するために、戦略的パートナーシップや製品開拓に継続的に投資しています。各社の最近の動向の一部を以下に示します。

2023年10月:Downtown Music Publishing(DMP)は、アーティストのJAM & Phillyが設立したOuter Voice Companyの新部門であるOuter Voice Music Publishing(OVMP)との世界音楽情勢出版契約を発表。この契約には、JAM &PhillyがOuter Voiceレーベルからリリースし好評を博したシングル「Photographs」と「Blind」、2年間の契約期間内に契約された全てのソングライタークレジットが含まれます。Downtown Music Publishinは、JAM & PhillyとOuter Voice Music Publishingチームと協力し、南アジアのソングライターとそのカタログのインパクトのある露出、プロモーション、認知を促進するという共通のコミットメントに取り組んでいく。両社は、南アジアのディアスポラ全域にまたがる幅広いソングライターのために、世界に作品を管理し、シンク・プレイスメントを調達し、オリジナル作曲の機会を創出します。

2023年9月:Muso.AIは、権利者、アーティスト、コラボレーターから配信後のクレジットの修正を140万件以上取り込んだと発表しました。Rimas Publishingとの協業の焦点は、Muso.AIの24時間分析です。Rimas Publishingによると、Muso.AIは、従来のトラックとアルバムのアプローチとは異なり、企業、カタログ、個人のプロファイルを中心に分析します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場の定義と範囲
  • 調査の前提

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の利害関係者分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • レコード会社による投資の拡大
    • 旅行・観光産業の増加による市場拡大の促進
    • オンライン音楽情勢ストリーミングの利用増加による市場拡大
  • 市場課題
    • ユーザーデータベースの機密性とセキュリティが事業拡大を阻害する可能性
  • COVID-19が音楽情勢市場全体に与える影響

第6章 市場セグメンテーション

  • 収益創出形態
    • ストリーミング
    • デジタル(ストリーミングを除く)
    • フィジカル商品
    • 演奏権
    • シンクロ収益
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他のラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • BMG Rights Management GmbH
    • Kobalt Music Group, Ltd.
    • SONY MUSIC ENTERTAINMENT
    • Sont ATV
    • Universal Music Group
    • WARNER MUSIC INC.
    • Apple Inc.
    • TIDAL
    • Curb Records, Inc.
    • Deezer

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67223

The Music Market size is estimated at USD 33.32 billion in 2025, and is expected to reach USD 50.20 billion by 2030, at a CAGR of 8.54% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The music industry has reached a new level of internationalization. The international music community has never been more connected, and fans and artists alike are seizing the opportunities of this new era to enjoy and share the music they love.
  • Throughout the projected period, it is anticipated that the use of intelligent devices will increase along with the increased penetration of digital platforms. Music streaming services include websites that let users watch music videos, listen to audio, and subscribe to podcasts. Due to functions like automatic playlist customization, song recommendations, and hassle-free connectivity on apps and browsers, these platforms are becoming more and more popular. Additionally, these portals' expanding podcast genres fuel the market's expansion.
  • Online and social media platforms such as YouTube have allowed aspiring artists to showcase and present their work to the world. After Google, the site is the second most popular social media platform. The music market is significantly growing in Asia and Latin America, as artists are actively seizing the opportunities to break out to a global audience.
  • Additionally, recording companies are investing extensively in music artists, with record labels being the largest investors in the music ecosystem. According to the IFPI, record labels invest over US$ 5.8 billion in artists yearly through Artists & Repertoire (A&R) and marketing worldwide. Such an investment increase is expected to continue in the forecast period, estimated to drive the music market's growth.
  • As the market expands and artists seize the digital generation opportunity, music foundations are making efforts to be in a position to support their long-term development with sustainability.
  • The COVID-19 outbreak forced lockdowns in most nations to stop the virus from spreading. Due to this, music streaming services like Spotify, Tencent Music Entertainment, and Amazon Music saw increased subscriber numbers. Moreover, there was a rise in subscribers using live streaming on websites like YouTube and Instagram. Video content was already streamed more frequently than audio content in the United States. However, the pandemic greatly increased its appeal. Therefore, COVID-19 significantly helped the growth of the music streaming sector.

Music Market Trends

Music Streaming to Witness the Largest Revenue Generation

  • With the rapidly growing internet penetration across the globe, the music industry has gracefully adopted the digital trend. Physical music revenue is continuously declining, and online streaming platforms like Spotify, Apple Music, Youtube Premium, and Tindle have gained traction over the years. For instance, the world's largest music streaming service, Spotify, claimed 195 million paid users in the third quarter of this year, exceeding forecasts and up from 188 million paid or premium customers in the previous quarter.
  • Shortly, it is projected that the growing use of smart devices and the widespread acclaim of several cutting-edge digital platforms will benefit the sales of music and streaming services. The podcast genre is growing in popularity among millennials, which is good for the market. This is because more podcasters now talk about unresolved global problems.
  • Companies in the music industry are forming extensive strategic alliances with music recording players and advanced online music streaming services. For instance, a wide variety of PTZ camera series, video switchers, and wireless video transmitters have all been introduced, according to Sky Wire Broadcast. The new selection is an addition to Sky Wire Broadcast's current offerings for the current year. This streaming platform, Powered, will offer the companies a suite of solutions for music and media streaming, download infrastructure, applications, rights management, customer billing, royalty administration, and business intelligence.
  • Youtube is the second-most-visited website worldwide. One of the major reasons for this is music streaming. After the song Despacito by Latin American artist Luis Fonsi (Despacito) received the most views on YouTube, it boosted the region's music market's growth and investments. According to YouTube, the song has gained 7.85 billion views this year, followed by Ed Sheeran's Shape of You at 5.72 billion views.

United States to Dominate the Market

  • The increased revenue of recorded music has driven the music market in the United States in the last year due to an increasing number of paid subscriptions. According to the report by the music association in the country - RIAA, Thirty-two percent of all music streaming customers had a Spotify subscription in the first quarter of this year, which is nearly twice as many as those who had an Amazon Music subscription.
  • One of the important elements expected to fuel demand for music markets and streaming services in this region is the existence of numerous well-known businesses there, including Pandora Media, Inc., Google LLC, Apple, Inc., and Amazon.com, Inc.
  • Other elements likely to encourage growth in this area are the accessibility of connected devices, fixed broadband speeds and coverage, and an established digital payment system. Many service providers likewise make sizable investments in creating cutting-edge platforms for use in automobiles.
  • Additionally, the regional companies are setting examples by achieving continuous revenue growth. For instance, Universal Music Group reported strong profitability for the second quarter with almost USD 2.7 billion in revenue, an increase of 17.3% year over year in constant currency, and a percentage gain that lasts for the whole first half of the current year.
  • Moreover, the streaming music service providers in the country are strategically competing by launching bundle packs. Financial Times has mentioned that Apple may merge its Apple Music and Apple TV with its video streaming services launch and offer a bundle pack at USD 13 per month. With this launch, Apple has planned to generate over USD 50 billion in revenue annually by the last year, giving heavy competition to its rival Spotify.
  • Such competition and investment by music recording companies are expected to continue in the forecast period, boosting the country's music market.

Music Industry Overview

The music market is moderately consolidated because of the dominance of a few key companies, like UMG and Sony Music, offering recording services. Streaming service providers are estimated to continue facing strong market competition. These companies continuously invest in strategic partnerships and product developments to gain more market share. Some of the recent developments by the companies are listed below.

October 2023: Downtown Music Publishing (DMP) announces a global music publishing agreement with Outer Voice Music Publishing (OVMP), the newly formed arm of The Outer Voice Company, founded by artists JAM & Philly. The global administration deal will include JAM & Philly's well-received singles on the Outer Voice label imprint, "Photographs" and "Blind," and all songwriter credits signed within the two-year term. Downtown Music Publishing will be working collaboratively with JAM & Philly and the Outer Voice Music Publishing team in a shared commitment to drive impactful exposure, promotion, and awareness for South Asian songwriters and their catalog. Both companies will be administering works globally, procuring sync placements, and creating original composition opportunities for a wide-ranging roster of songwriters across the South Asian diaspora.

September 2023: Muso.AI says it has ingested over 1.4 million post-distribution credit modifications from rightsholders, artists, and collaborators.The company notes that partners like SoundExchange and Napster use its verified credits. The focus of the collaboration with Rimas Publishing will be around Muso.AI's 24-hour analytics, which the latter company says departs from the conventional track-and-album approach, and instead centers on companies, catalogs, and individual profiles.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Market Definition and Scope
  • 1.2 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Investment by the Record Companies
    • 5.1.2 Increasing the travel and tourism industry will fuel market expansion.
    • 5.1.3 Increased use of online music streaming to boost the market.
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 The confidentiality and security of user databases might impede business expansion.
  • 5.3 Impact of COVID-19 on overall music market.

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Revenue Generation Format
    • 6.1.1 Streaming
    • 6.1.2 Digital (Except Streaming)
    • 6.1.3 Physical Products
    • 6.1.4 Performance Rights
    • 6.1.5 Synchronization Revenues
  • 6.2 Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 US
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 Germany
      • 6.2.2.2 UK
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Italy
      • 6.2.2.5 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
      • 6.2.3.1 India
      • 6.2.3.2 China
      • 6.2.3.3 Japan
      • 6.2.3.4 South Korea
      • 6.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.2.4 Latin America
      • 6.2.4.1 Brazil
      • 6.2.4.2 Mexico
      • 6.2.4.3 Rest of Latin America
    • 6.2.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 BMG Rights Management GmbH
    • 7.1.2 Kobalt Music Group, Ltd.
    • 7.1.3 SONY MUSIC ENTERTAINMENT
    • 7.1.4 Sont ATV
    • 7.1.5 Universal Music Group
    • 7.1.6 WARNER MUSIC INC.
    • 7.1.7 Apple Inc.
    • 7.1.8 TIDAL
    • 7.1.9 Curb Records, Inc.
    • 7.1.10 Deezer

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS