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市場調査レポート
商品コード
1432525

テレコムアナリティクス:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Telecom Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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テレコムアナリティクス:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

テレコムアナリティクスの市場規模は2024年に74億2,000万米ドルと推定され、2029年までに124億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年~2029年)中に10.82%のCAGRで成長します。

テレコム分析- 市場

一般に既存企業よりも安価な有利な取引を提供する新規参入者の出現により競合が激化しているため、解約を減らす必要性はこれまで以上に重要になっています。さらに、非構造化データと構造化データの量が増加しているため、顧客の行動や好みについてより深い洞察を得るには効果的な分析が必要です。リアルタイムのサービス利用パターンは、これらの企業が分析を導入する動機となります。

主なハイライト

  • テレコムアナリティクス市場は、通信業界の複雑な要求を満たすさまざまな高度なビジネスインテリジェンス(BI)テクノロジを組み合わせています。これらには、販売の拡大、チャーンと欺瞞の削減、リスク管理の強化、運用コストの削減が含まれます。したがって、通信組織は、関連データのみをより迅速かつ簡単に処理するための高度な分析主導のデータソリューションを採用しており、データマイニングや予測分析などのネットワーク分析を使用してタイムリーで正確な洞察を得ることができます。
  • さらに、電気通信業界は新たな時代を迎えており、新たな顧客重視、つまり消費者ではなく企業、5Gとクラウドの新テクノロジー、分析とデータサイエンスを使用して機敏で高速なサービスを提供するための根本的に新しい作業方法の必要性が高まっています。 2023年1月の時点で、GSAは、世界中で243の商用 5G導入があり、112の通信事業者がスタンドアロン5Gに投資していると報告しています。この商用化は、新たなB2BおよびB2B2Xアプリケーションにつながります。その際、通信事業者は、単に容量を拡大したり、サービスレベルやリソースを柔軟に変更したりするだけでなく、これらの顧客にサービスを提供できるようにする必要があります。
  • たとえば、2023年2月にオラクル社は、ネットワーク分析ポートフォリオの2番目のアプリケーションであるOracle Network Analytics Data Directorをリリースすると発表しました。これにより、通信事業者は、提供されていないネットワーク機能であっても、5Gコアを既存の運用ツールに柔軟に統合できます。Oracle Communications Network Analytics Data Directorは基本的に、サービス通信プロキシ(SCP)やネットワークリポジトリ機能(NRF)などのOracle 5Gネットワーク機能などのさまざまなソースからトラフィックを取り込み、それをサブスクライバアプリケーションに分散します。受信データと送信データの両方が暗号化されているため、ユーザーはエンドツーエンドのデータ転送を保証します。
  • 世界中に多数のモバイルユーザーが存在するため、テレコムアナリティクスサービスはクラウド上でホストされることが予想されます。したがって、消費者ベースの継続的な増加により、クラウドホスティングもさらに拡大する予定です。したがって、通信サービスプロバイダー(CSP)によるこのテクノロジーの採用は大幅に増加しています。
  • テレコムアナリティクスは、通信サービスプロバイダー(CSP)の生産性の向上、顧客満足度の向上、収益の増加を支援してきました。たとえば、Nokia CorporationのNokia AVA分析と洞察は、多くの大手通信会社が市場測定製品を再設計するのに役立ちました。 Tier-1サービスプロバイダーであるPOSTルクセンブルクは、Nokia AVAを使用して、ネットワークの問題の97%を加入者に影響を与える前に積極的に特定し、解決しました。さらに、Hutchison 3 Indiaはネットワークのスペクトル効率を17%改善しました。さらに、ボーダフォンは、異常を検出し根本原因分析の自動化を支援するベル研究所の機械学習アルゴリズムを使用することで、ネットワークの問題を最大30%早く解決します。
  • データインフラストラクチャの改善により、通信業界での分析の利用が可能になり、データが豊富な通信事業者はビジネスを変革するための有意義なインテリジェンスを生み出すことができます。電気テレコムアナリティクスを使用すると、支出や計画に関連する顧客データと、インターネットの使用状況やネットワーキング活動の継続時間などの行動データをページで統合して分析できます。
  • スマートデバイスの普及とIPネットワークの使用の増加により、通信業界では通信詐欺が再び発生しています。攻撃はあらゆるソースから発生する可能性があるため、通信市場にとって詐欺が最も厄介な問題として浮上しています。このため、当局は通信分野の安全のための規制を開始しています。インドでは、インド電気通信規制当局が音声品質ベンチマークを満たさない場合に厳しい規則と罰則を課しています。これにより、国内のネットワーク分析ソリューションの需要が高まることが予想されます。
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックが発生する中、テレコムアナリティクスの全体的な利用が拡大しました。在宅勤務によるブロードバンドへのプレッシャーの増大、オンラインストリーミングプラットフォームの台頭、内部プロセスの可視性の向上、テレコムアナリティクスによる重要な業務などの要因により、アクティブなロックダウン中にテレコムアナリティクスの需要が増加しました。期間。

テレコムアナリティクス市場の動向

チャーン削減のニーズの急増

  • 電気通信分野の文脈では、チャーンは、所定の期間内にサービスプロバイダーを切り替える加入者の割合として定義できます。この割合が年々増加すると企業のブランドが傷つくため、企業は解約率を下げることに多大な努力を払っています。これは、企業の将来の売上とビジネスに悪影響を及ぼします。 krtrimaiqによると、米国で最も解約率が高いのはニュージャージー州とカリフォルニア州です。
  • テレコムアナリティクスを使用することで、解約率が15%削減されました。通信サービスプロバイダーは、収益損失を防ぎ、顧客サービスを強化し、マーケティングおよび販売経費を節約するために、顧客離れ分析ソリューションを求めています。テレコムアナリティクスソリューションを実装することで、通信事業者は加入者の使用状況データから広範囲に学習して、加入者の行動パターンを特定し、顧客エクスペリエンスを向上させることができます。さらに、通信プロバイダーはクロスセルやアップセルを行うことができます。
  • テレコムアナリティクスは、通信会社に顧客の概要を提供し、最も収益性の高い企業、最も収益性の低い企業などを特定できるため、非常に重要です。同時に、顧客関係の進化(購入、更新、問題)を追跡することもできます。そして、各顧客がカスタマージャーニーのどの位置にいるのかを確認します。
  • さらに、テレコムアナリティクスの利点の1つは、顧客管理において、すべての顧客データが1つのシステムに安全に保存され、いつでもアクセスできることです。後の分析のために、各消費者に関する詳細を一貫した方法で収集することが重要であるためです。
  • さらに、Bharti Airtel、Reliance Jio、Vodafoneなどの携帯電話会社は、人工知能を活用して顧客サービスのタッチポイントであるコールセンターやネットワークサービスを通じて顧客エクスペリエンスを向上させ、加入者の定着率を向上させ、解約を減らす方法を見つけようとしています。
  • さらに、市場の企業は、態度を理解するための機械学習を組み込んだテレコムアナリティクスソリューションを提供しており、通信事業者がリスクにさらされている加入者や、現在および将来の解約の原因を特定できるようになります。その結果、企業は売上高を減らすためにマーケティングや顧客サービスの取り組みを展開しています。さらに、データプランのアップグレードの準備ができている加入者や新しいサービスの見込み顧客を特定できます。電気通信分野では、チャーン分析により、顧客が通信事業者やサービスプロバイダーを乗り換える可能性が高い時期を予測することもできます。
  • 通信分野の顧客はさまざまなサービスプロバイダーから選択でき、オペレーター間を積極的に切り替えることができます。この熾烈な競争市場において、通信セクターの年間平均解約率は15~25%です。新規顧客を獲得するには既存顧客を維持するよりも5~10倍の費用がかかるため、現在では顧客維持の重要性が顧客獲得を上回っています。収益性の高い消費者を維持することは、多くの既存の通信事業者にとって最優先のビジネス目標です。電気通信企業は、顧客の離職率を減らすために、離脱する可能性が最も高い消費者を特定する必要があります。
  • ボーダフォンの会計年度 2021/2022年の第1四半期において、ドイツにおけるプリペイド解約率は11.3%でした。 Vodafoneは、英国(UK)の前払い顧客の中で最も高い解約率を誇り、その解約率は91.9%です。これらの地域では解約率が高いため、解約削減の必要性が大幅に高まっています。

北米が最大の市場シェアを保持

  • 北米は、主にビジネスインテリジェンスソリューションへの多額の支出により、テレコムアナリティクス市場で大きな市場シェアを占めると予想されています。さらに、この地域の電気通信は通信プロバイダー間の熾烈な競合により高度に発展しており、この地域の電気テレコムアナリティクス市場がさらに拡大すると予想されています。
  • 顧客サポートに使用されるITインフラストラクチャとテクノロジーの継続的な進歩、多数の市場ベンダーの存在、最新の顧客エクスペリエンスとヘルプデスクソフトウェアの管理における熟練した技術的専門知識の利用しやすさが、この地域のテレコムアナリティクス市場の成長に貢献しています。さらに、北米企業は戦略的な合併・買収を積極的に行っています。たとえば、米国のテクノロジー大手IBMは、クラウドサービスを強化するためにサノビテクノロジーズを買収しました。 Shanoviは、エンタープライズデータセンターおよびクラウドインフラストラクチャ向けに、クラウド移行、ビジネス継続性、およびハイブリッドクラウド回復ソフトウェアを提供します。
  • さらに、BYODポリシーは、おそらく米国でのタブレットやスマートフォンの人気の高まりによって推進されています。たとえば、米国国勢調査局と消費者技術協会は2022年 1月に、米国のスマートフォンの売上高が2021年の730億米ドルから2022年には747億米ドルに増加すると予測しました。これは、IoTの急速な導入によりさらに増加すると予想されています。数多くのセクターと企業。したがって、スマートフォンユーザーの増加に伴い、詐欺や詐欺の可能性も増加しており、それがこのテレコムアナリティクス市場の飛躍的な成長を促進しています。
  • 北米には世界最大の携帯電話サービスプロバイダーがいくつかあり、消費者のフィードバックに大きく依存しています。したがって、テレコムアナリティクスを選択することで、この地域のCSPは高品質のサービスを高効率で提供できます。たとえば、米国の電気通信プロバイダーであるVerizonは、社内にさまざまな分析ソリューションとAIグループを導入しています。一方、データサイエンスとコグニティブインテリジェンスグループは、Verizonの顧客インタラクションにおける分析とコグニティブテクノロジーの実装に重点を置いています。他のベンダーも同様の取り組みに注力することで、この地域におけるテレコムアナリティクスソリューションの需要が高まるでしょう。
  • さらに、国内でのインターネット普及を支援するための政府の取り組みと投資の増加により、テレコムアナリティクス市場の需要が増加すると考えられます。たとえば、2022年 7月に米国農務省(USDA)は、11州の企業と31,000人の地方住民に高速インターネットアクセスを提供するために4億100万米ドルの投資を発表しました。これは、手頃な価格の高速インターネットと地方のインフラへの投資に対する米国政府の取り組みの一環です。
  • 2021年 4月にStormforgeが発表した調査研究では、北米の回答者の18%が、自社がクラウドコンピューティングに月額 10万米ドルから25万米ドルを支出していると主張しています。さらに、回答者の32%は、組織のクラウド支出が今後12か月間で大幅に拡大すると予測しており、44%は同期間のクラウド支出がわずかに増加すると予測しています。さらに、Statista Global Consumer Surveyが2022年に米国で実施した調査によると、回答者の44パーセントがファイルや写真の保存にオンラインストレージを使用し、回答者の40パーセントがオフィス文書の作成にオンラインアプリケーションを使用していることがわかりました。クラウドサービスへの支出が高額になるこの傾向は、この地域のテレコムアナリティクス市場の成長を促進するでしょう。

テレコムアナリティクス業界の概要

テレコムアナリティクス市場は現在多くの企業で構成されているため、非常に競争が激しく、細分化段階に向かっています。世界のテレコムアナリティクス市場の主要企業数社は、製品の進歩をもたらすために絶えず努力しています。いくつかの著名な企業が提携を結び、発展途上地域での拠点を拡大し、市場での地位を強化しています。主要な企業は、Huawei Technologies、SAP SE、Oracle Corp.です。

  • 2023年 3月 - IBM Corporationは、モバイル、固定、およびコアネットワーク上のすべての運用サポートシステム(OSS)の包括的なソリューションを実装するために、テレコムエジプト(TE)にインテリジェントオートメーションソフトウェアを提供すると発表しました。 Telecomエジプトは、IBM Robotic Process Automation(RPA)ソリューションを実装するために、RedHat OpenShift上にデプロイされたIBM Cloud Pak for Watson AIOpsを採用します。このソリューションは、TEにIT環境全体の総合的なビューを提供し、イノベーションを迅速化し、運用コストを削減し、ネットワーク関連のインシデントのトラブルシューティングと解決にかかる時間を最小限に抑えるのに役立ちます。
  • 2023年 2月- Bharti Airtelは、コンタクトセンターへのすべての着信通話に対する全体的な顧客エクスペリエンスを向上させるために、NVIDIAと協力してAIベースのソリューションを構築すると発表しました。同社は、コンタクトセンターにかかってくる通話の84%で自動音声認識アルゴリズムを実行しています。これは、企業が消費者と対話する際にエージェントの改善点を特定するのに役立ち、より良い顧客エクスペリエンスにつながります。同社は、NVIDIANeMo会話型AIツールキットを活用して、この特殊な音声アプリケーションとNVIDIA AIエンタープライズソフトウェアスイートを開発しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • バリューチェーン分析
  • 産業の魅力度 - ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が市場に与える影響
  • 市場力学
    • 解約削減ニーズの急増
    • 不正行為に対する脆弱性の増大
  • 市場抑制要因
    • 通信事業者の認識不足

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • 顧客分析
    • ネットワーク分析
    • 市場分析
    • 価格分析
    • サービス分析
    • その他
  • 展開別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋
    • 世界のその他の地域
      • ラテンアメリカ
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Dell Inc.
    • Oracle Corporation
    • IBM Corporation
    • SAP SE
    • Microsoft Corporation
    • InfoFaces Inc.
    • Accenture PLC
    • Huawei Technologies Co. Ltd
    • Teradata Corporation
    • Wipro Limited
    • Nokia Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50058

The Telecom Analytics Market size is estimated at USD 7.42 billion in 2024, and is expected to reach USD 12.41 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.82% during the forecast period (2024-2029).

Telecom Analytics - Market

The need for reducing churn is more important than ever, as the competition is increasing with the incidence of new entrants, who provide lucrative deals that are generally inexpensive than the incumbents. In addition, the increasing amount of unstructured and structured data requires effective analysis to get more profound insights into customer behavior and preferences. Real-time service usage patterns motivate these companies to adopt analytics.

Key Highlights

  • The telecom analytics market combines various sophisticated business intelligence (BI) technologies that satisfy the complex demands of the telecom industry. These include developing sales, reducing churn and deception, enhancing risk management, and decreasing operational costs. Hence, telecom organizations are adopting advanced analytics-driven data solutions for faster and simpler processing of only relevant data, helping them achieve timely and accurate insights using network analytics such as data mining and predictive analytics.
  • Moreover, the telecommunications industry is entering a new era and increasing need for a new customer focus - enterprises instead of consumers, new technologies in 5G and the cloud, and fundamentally new ways of working to deliver agile, faster services using analytics and data science. As of January 2023, the GSA reports that there are 243 commercial 5G deployments worldwide, with 112 operators investing in standalone 5G. This commercialization will lead to new B2B and B2B2X applications. In doing so, operators need to ensure that they can serve these customers beyond simply expanding capacity or flexibly changing service levels and resources.
  • For instance, in February 2023, Oracle Corporation announced to release the second application in our Network Analytics portfolio, the Oracle Network Analytics Data Director which enables operators to flexibly integrate their 5G core into their existing operational tools, even for network functions that are not provided by Oracle. Oracle Communications Network Analytics Data Director basically ingests traffic from various sources such as Oracle 5G network functions such as Service Communication Proxy (SCP) and Network Repository Function (NRF) and distributes it to subscriber applications.Both incoming and outgoing data are encrypted, allowing users to guarantee end-to-end data transfer.
  • Telecom analytics service is expected to be hosted on the cloud because of the large number of mobile users worldwide. Hence, cloud hosting is also set to expand further due to the continuous rise in the consumer base. Thus, the adoption of this technology by communications service providers (CSPs) is growing significantly.
  • Telecom analytics has been helping communications service providers (CSPs) to boost productivity, enhance customer satisfaction, and grow revenues. For instance, Nokia Corporation's Nokia AVA analytics and insights helped many leading telecom companies re-engineer their market measurement products. POST Luxembourg, a Tier-1 service provider, used Nokia AVA to proactively identify and solve 97% of network issues before they could affect subscribers. Moreover, Hutchison 3 Indonesia improved the spectral efficiency of its network by 17%. Additionally, Vodafone solves network issues up to 30% faster by using Bell Labs machine learning algorithms that detect anomalies and help automate root cause analysis.
  • The improvements in data infrastructure have enabled the use of analytics in the telecom industry, owing to which data-rich carriers can yield meaningful intelligence to transform their businesses. Telecom analytics allows pages to merge and analyze customer data related to spending and plans and behaviour data like internet usage or duration of networking activities.
  • Due to the proliferation of smart devices and the increasing use of IP networks, the telecom industry is experiencing a resurgence of communications fraud. As attacks can come from any source, scam has emerged as the most troublesome problem for the telecom market. Due to this, authorities are initiating regulations for the telecoms sector safety. In India, the Telecom Regulatory Authority of India has issued stringent rules and penalties for failing to meet the voice quality benchmark. It is expected to increase the demand for network analytics solutions in the country.
  • During the COVID-19 pandemic outbreak, the overall utilization of telecom analytics has expanded. Due to the factors like the increased pressure on broadband caused by the ability to work from home, the rise in online streaming platforms, improved visibility of internal processes, and essential operations by telecom analytics, the demand for telecom analytics has grown during the active lockdown period.

Telecom Analytics Market Trends

The surge in need for churn reduction

  • In the context of the telecom sector, churn can be defined as the percentage of subscribers who switch service providers within a predetermined time frame. Companies are putting a lot of effort into lowering churn since if the percentage increases year over year, it damages the company's brand. This badly impacts future sales and business for the corporation. According to krtrimaiq, New Jersey and California have the highest churn percentage in the US.
  • By using telecom analytics, it cut churn by 15%. Telecom service providers demand customer churn analytics solutions to prevent revenue loss, enhance customer service, and save marketing and sales expenses. By implementing telecom analytics solutions, carriers can learn extensively from subscriber usage data to identify subscriber behavior patterns and enhance customer experiences. Additionally, it gives telecom providers the ability to cross-sell and up-sell.
  • Telecom analytics is very important as it gives telecom companies an overview of their customers and allows them to identify the most profitable, least profitable, etc. At the same time, it also allows tracking the evolution of customer relationships (purchases, renewals, issues) and seeing where each customer is in the customer journey.
  • Furthermore, one of the benefits of telecom analytics is in customer management all customer data is securely stored in one system and can be accessed at any time. As it's important to have a consistent way to collect details about each consumer for later analysis.
  • Moreover, mobile phone companies such as Bharti Airtel, Reliance Jio, and Vodafone are using artificial intelligence to enhance customer experience through their customer service touchpoints call centers, and network offerings and try to find ways to improve subscriber stickiness and reduce churn.
  • Additionally, companies in the market are providing telecom analytics solutions laced with machine learning to understand attitudes, enabling carriers to identify at-risk subscribers or the causes of current and prospective churn. As a result, businesses are developing marketing or customer service initiatives to reduce turnover. Additionally, it can spot subscribers ready for data plan upgrades and prospective customers for new services. In the telecom sector, churn analytics also makes it possible to predict when customers will likely transfer carriers or service providers.
  • Customers in the telecom sector have a variety of service providers to select from, and they can actively switch between operators. The telecoms sector has an average annual churn rate of 15 to 25 percent in this fiercely competitive market. Customer retention has now surpassed customer acquisition in importance since it is 5-10 times more expensive to gain new customers than to keep existing ones. Retaining highly profitable consumers is the top business objective for many established operators. Telecom businesses must identify the consumers who are most likely to leave to reduce customer turnover.
  • In the first quarter of Vodafone's financial year 2021/2022, the prepaid churn rate in Germany was 11.3 percent. Vodafone has the highest churn rate among its prepaying customers in the United Kingdom (UK), where the churn rate is 91.9 percent. Since the churn rate is higher in these regions, the need for churn reduction is growing significantly.

North America to Hold the Largest Market Share

  • North America is anticipated to occupy a significant market share in the telecom analytics market, primarily owing to the region's high expenditure on business intelligence solutions. Besides, telecommunications in the region is highly developed with intense competition among the communication providers, which is expected further to boost the region's telecom analytics market.
  • The continuous advancements in IT infrastructure and technology used for customer support, the presence of a large number of market vendors, and the accessibility of proficient technical expertise in managing the modern customer experience and helpdesk software contribute to the telecom analytics market growth in the region. Furthermore, North American companies actively make strategic mergers and acquisitions. For instance, American technology giant IBM acquired Sanovi Technologies to bolster its cloud offerings. Sanovi provides cloud migration, business continuity, and hybrid cloud recovery software for enterprise data centres and cloud infrastructure.
  • Moreover, the BYOD policy is probably driven by the growing popularity of tablets and smartphones in the US. For instance, the US Census Bureau and Consumer Technology Association predicted in January 2022 that sales of smartphones in the US would rise from USD 73 billion in 2021 to USD 74.7 billion in 2022. This is anticipated to increase further with the quick adoption of IoT across numerous sectors and companies. Hence, with the rise of smartphone users, the probability of fraud or scams is also increasing, which in turn is fueling the growth of this telecom analytics market exponentially.
  • North America has a few of the world's largest cellular service providers, who rely enormously on consumer feedback. Thus, by opting for telecom analytics, CSPs in the region can offer better quality service at high efficiency. For instance, Verizon, a telecommunications provider in the United States, has deployed various analytic solutions and AI groups around the company. On the other hand, the Data Science and Cognitive Intelligence group focus on implementing analytics and cognitive technology in Verizon's customer interactions. The increased focus of other vendors in order to follow the same would boost the demand for telecom analytics solutions in the region.
  • Furthermore, the rising government initiative and investment to support the internet penetration in the country will increase the demand for telecom analytics market. For instance, in July 2022, the United States Department of Agriculture (USDA) has announced a USD 401 million investment to bring high-speed Internet access to businesses and 31,000 rural residents in 11 states. This is part of the US government's commitment to investing in affordable high-speed internet and rural infrastructure.
  • In a research study released by Stormforge in April 2021, 18% of respondents from North America claim that their firm spends between $100,000 and $250,000 per month on cloud computing. In addition, 32% of respondents predict that their organization's cloud spending will expand significantly over the following 12 months, while 44% predict a slight increase in cloud spending over the same period. Additionally, as per the research study by Statista Global Consumer Survey conducted in the United States in 2022, it has been found that 44 percent of respondents use online storage for files and pictures, while 40 percent of respondents use online applications to create office documents. This trend of high spending on cloud services will drive the growth of the telecom analytics market in the region.

Telecom Analytics Industry Overview

The Telecom Analytics Market is very competitive and moving towards the fragmented stage as the market currently consists of many players. Several key players in the global telecom analytics market are in constant efforts to bring product advancements. A few prominent companies are entering into collaborations and expanding their footprints in developing regions to consolidate their positions in the market. The major players are Huawei Technologies, SAP SE, and Oracle Corp.

  • March 2023- IBM Corporation announced to provide intelligent automation software to Telecom Egypt (TE) to implement an umbrella solution for all its operations support systems (OSS) on mobile, fixed, and core networks. Telecom Egypt will adopt IBM Cloud Pak for Watson AIOps deployed on RedHat OpenShift to implement an IBM Robotic Process Automation (RPA) solution. The solution provides TE with a holistic view of its entire IT environment to help them innovate faster, reduce operating costs, and minimize the time to troubleshoot and resolve network-related incidents.
  • February 2023- Bharti Airtel announced to build an AI-based solution by collaborating with NVIDIA to improve the overall customer experience for all inbound calls to its contact center. The company runs an automated speech recognition algorithm on 84% of its calls coming into its contact centers. This will help the company identify improvement areas for the agent when interacting with the consumers, leading to a better customer experience. The company has leveraged the NVIDIANeMo conversational AI toolkit to develop this specialized speech application and NVIDIA AI enterprise software suite.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 Market Insights

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of Covid-19 on the Market
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 The surge in need for churn reduction
    • 4.5.2 Increasing Vulnerability to Fraudulent Activities
  • 4.6 Market Restraints
    • 4.6.1 Lack of Awareness Among Telecom Operators

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Customer Analytics
    • 5.1.2 Network Analytics
    • 5.1.3 Market Analytics
    • 5.1.4 Price Analytics
    • 5.1.5 Service Analytics
    • 5.1.6 Other Applications
  • 5.2 By Deployment
    • 5.2.1 Cloud
    • 5.2.2 On-premise
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Latin America
      • 5.3.4.2 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Dell Inc.
    • 6.1.2 Oracle Corporation
    • 6.1.3 IBM Corporation
    • 6.1.4 SAP SE
    • 6.1.5 Microsoft Corporation
    • 6.1.6 InfoFaces Inc.
    • 6.1.7 Accenture PLC
    • 6.1.8 Huawei Technologies Co. Ltd
    • 6.1.9 Teradata Corporation
    • 6.1.10 Wipro Limited
    • 6.1.11 Nokia Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS