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市場調査レポート
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1431722

フットボールクラブ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Football Clubs - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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フットボールクラブ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

フットボールクラブ市場規模は2024年に9億1,392万米ドルと推定・予測され、2029年には1億1,739万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは5%以上で成長すると予測されます。

Football Clubs-Market

2022年には、北米がフットボールクラブ市場で最大のシェアを占めました。最も急成長している地域はアフリカと予想されます。同市場は、多くの先進国および新興経済諸国で予測される堅調な経済成長から恩恵を受ける態勢を整えています。

今年度、収益上位20クラブの総収入は、前年度にマネーリーグのクラブが報告した13%増であり、COVID-19パンデミック前の報告よりわずかに低い程度でした。増収の主な要因はファンの復帰によるもので、パンデミックの影響を受けた2シーズンを経て、試合日の収入は昨年から今年にかけて増加しています。

この前例のない世界・スポーツの時代において、2023年は、団体やアスリートがファン・ベースと深く関わる機会をこれまで以上に多く提供することを約束します。これには、インドで開催されるICCワールドカップ、フランスで開催されるラグビー・ワールドカップ、オーストラリアとニュージーランドで開催される女子FIFAワールドカップなど、世界で最も重要な世界・スポーツ・イベントへの参加が含まれます。また、新たなメディアとの提携や、ストリーミングサービスがリーチを拡大することで、さらなるイノベーションが起こると思われます。

フットボールクラブは、ソーシャルメディアやモバイルアプリを利用してリーチを広げ、よりパーソナルな形でファンとつながっています。その結果、デジタル広告、オンラインショッピング、ストリーミングサービスなど、新たな収益源が開発されています。

フットボールクラブ市場の動向

フットボールリーグへの積極的参加の増加

消費者の健康志向の高まりは、より健康的なライフスタイルの必要性につながっています。消費者は健康維持のため、さまざまなスポーツ活動に取り組んでいます。フットボールのような屋外でのスポーツは、体力を必要とするため、プレーヤーのスタミナレベルが向上します。フットボールはまた、体を強く、柔軟に、健康に保つのにも役立ちます。また、健康上の病気を避け、精神的な安定を高める効果もあります。したがって、完全なワークアウトパッケージであるフットボールは、アスリートやクリケット選手などの間で人気となっています。さらに、2022年にカタールで開催されるFIFAワールドカップのように、フットボールイベントを推進する政府の取り組みが、人々のフットボールへの関心を高めています。このような要因が、世界のフットボールの売り上げを牽引しています。

さらに、独立したアイデンティティであるFIFA財団は、財団コミュニティ・プログラム、復興プログラム、FIFAレジェンド・プログラム、学校向けフットボール・プログラム、キャンパス・プログラム、難民プログラム、従業員ボランティア・プログラムなどのさまざまなプログラムを通じて、社会的責任を果たすためにフットボールを推進しています。COVID-19後の世界では、FIFA財団はフットボールを利用して、社会のつながりを取り戻し、メンタルヘルスの認知を促進・支援し、健康な心と体のためにフットボールに参加するよう人々を力づけ、鼓舞する手助けをしています。これは、ひいては世界中のフットボール参加率を高め、世界のフットボール市場の成長に貢献しています。

フットボールクラブからの収入

フットボールクラブの収入は、商業、放送、マッチデーという3つの包括的なカテゴリーに大別することができます。放送収入は主にテレビ放映権のオークションに左右されるが、マッチデー収入(チケット販売)は一般的にクラブのスタジアムの収容人数に制約されます。したがって、商業収入はクラブの財務実績にとって極めて重要になります。しかし、過去5年間で、主にリーグが有利なテレビ契約を結んだことと、チャンピオンズリーグに出場するチームに対するUEFAからの報酬が増加したことにより、放送収入がますます重要になってきています。商業収入は極めて重要だが、すべてのクラブがブランドを活用できるわけではないです。バルセロナやレアル・マドリードのようなトップクラブは、国際的な知名度が高いため、グッズ販売やプロモーション、スポンサーシップから資金を集める大きな可能性を秘めています。上位20クラブの間でも、大きな格差があります。例えば、バルセロナの商業事業からの収入は、リーガ・エスパニョーラのライバルであるアトレティコ・マドリードの2018-19シーズンの全収入よりも2,000万ユーロ多くなっています。

フットボールクラブ業界の概要

フットボールクラブ市場は競争が激化しています。フットボールは世界中でプレーされる人気スポーツです。世界レベル、国レベルでのフットボールクラブイベントの増加は、選手の参加に影響を与えています。さらに、この影響が世界のフットボールクラブ市場の成長を後押ししています。このような市場の反応を見て、メーカー各社は製品の品質と機能の向上に努めています。世界のフットボールクラブのトップ5は、レアル・マドリード、マンチェスター・ユナイテッド、バルセロナ、マンチェスター・シティ、リバプールです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 積極的な参加
  • 市場抑制要因
    • 代替品の有無
  • 市場機会
    • フットボールリーグへの積極的参加の増加
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場の主な動向と最近の発展に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • チケット販売と企業向けホスピタリティ販売
    • テレビ中継収入シェア
    • スポンサーシップ
    • その他ビジネス収入
  • 用途別
    • プレミアリーグ
    • リーガエスパニョーラ
    • セリエA
    • ブンデスリーガ
    • リーグ1
    • その他のクラブ(5リーグ以外)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Real Madrid
    • Manchester United
    • Barcelona
    • Manchester City
    • Liverpool
    • Bayern Munich
    • Chelsea
    • Arsenal
    • Juventus
    • Paris-Saint-German*

第7章 市場の将来

第8章 免責事項および出版社について

目次
Product Code: 50001549

The Football Clubs Market size is estimated at USD 913.92 million in 2024, and is expected to reach USD 117.39 million by 2029, growing at a CAGR of greater than 5% during the forecast period (2024-2029).

Football Clubs - Market

In 2022, North America accounted for the largest share of the football clubs market. The fastest-growing region is expected to be Africa. The market is poised to benefit from robust economic growth projected for a number of developed and developing economies.

In the current year, the total revenue of the top 20 revenue-generating clubs was a 13% increase reported by Money League clubs in the previous year and only marginally lower than reported before the COVID-19 pandemic. The rise in revenue was largely due to the return of fans, with matchday revenues rising from last year to the current year after two seasons affected by the pandemic.

In this unprecedented era of global sport, 2023 promises to provide organizations and athletes with more opportunities than ever before to engage deeply with their fan base. This includes taking part in some of the world's most significant global sporting events, including the ICC World Cup in India, the Rugby World Cup in France, and the women's FIFA World Cup in Australia and New Zealand. There will also be new media partnerships and more innovation from streaming services as they expand their reach.

Football clubs use social media and mobile apps to expand their reach and connect with fans in a more personal way. This has resulted in the development of new revenue sources, including digital advertising, online shopping, and streaming services.

Football Clubs Market Trends

Rising Active Participation in Football Leagues

The growing health consciousness among consumers is leading to the need to follow a healthier lifestyle. Consumers are engaged in several sports activities to maintain their health. The majority prefer outdoor games, such as football, as these outdoor sports activities require significant physical effort, thus enhancing the stamina levels of the players. Football also helps keep the body strong, flexible, and fit. It can also help avoid several health diseases and increase the mental stability of individuals. Therefore, being a complete workout package, the game is becoming popular among athletes, cricketers, and others. Moreover, government initiatives to promote football events are boosting people's interest in playing the sport, such as the FIFA World Cup in Qatar 2022 was set to boost people's interest in the country. Such factors are driving the sales of football worldwide.

Additionally, an independent identity, FIFA Foundation promotes football to accomplish its social responsibility through its various programs, such as Foundation Community Programme, Recovery Programme, FIFA Legends Programme, Football for Schools Programme, Campus Programme, Refugee Programme, and Employee Volunteer Programme. In the post-COVID-19 world, the FIFA Foundation is using football to help reconnect society, promote and support mental health awareness, and help empower and inspire people to participate in football for a healthy mind and body. This, in turn, is increasing the football participation rate across the globe and aiding the growth of the global football market.

Revenue From Football Club

A football club's revenues can be broken down broadly into three overarching categories - commercial, broadcast, and matchday. While broadcast revenues are mostly dependent on the auction of TV rights, matchday revenues (ticket sales) are generally constrained by the capacity of a club's stadium. Commercial revenues, therefore, become crucial for a club's financial performance. However, over the past five years, broadcast revenues have increasingly become more important, primarily due to leagues striking lucrative TV deals and the increasing payouts by UEFA for teams competing in the Champions League. While commercial revenues are crucial, not all clubs have the ability to leverage their brand. Top clubs like Barcelona and Real Madrid have a massive international profile; therefore, they have great potential to raise money from merchandise sales, promotions, and sponsorship. Even among the top 20 clubs, there are wide disparities. For instance, Barcelona's revenue from commercial operations is EUR20 million more than La Liga rival Atletico Madrid's entire revenue for the 2018-19 season.

Football Clubs Industry Overview

The football clubs market is growing competitive. Football is a popular sport which is played globally. The increase in football club events at global and national levels influences the participation of players. Furthermore, this influence fuels the growth of the global football club market. Observing this response from the market, manufacturers are endeavoring to increase the quality and features of their products. The top five football clubs in the world are Real Madrid, Manchester United, Barcelona, Manchester City, and Liverpool.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Active Participation
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Availability of Alternatives
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Rising Active Participation in Football Leagues
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Threat of New Entrants
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Insights on Key Trends and Recent Developments in the Market.
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Ticket and Corporate Hospitality Sales
    • 5.1.2 Television Relay Revenue Share
    • 5.1.3 Sponsorship
    • 5.1.4 Other Business Receipts
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 The Premier League
    • 5.2.2 La Liga
    • 5.2.3 Serie A
    • 5.2.4 Bundesliga
    • 5.2.5 Ligue 1
    • 5.2.6 Other Clubs (Out of The Five League)
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Real Madrid
    • 6.2.2 Manchester United
    • 6.2.3 Barcelona
    • 6.2.4 Manchester City
    • 6.2.5 Liverpool
    • 6.2.6 Bayern Munich
    • 6.2.7 Chelsea
    • 6.2.8 Arsenal
    • 6.2.9 Juventus
    • 6.2.10 Paris-Saint-German*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER AND ABOUT US