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市場調査レポート
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1431612

電力小売:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Electricity Retailing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 125 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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電力小売:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の電力小売の市場規模は、2024年に5,470億4,000万米ドルに達し、2024~2029年の予測期間中にCAGR 5.20%で成長し、2029年には7,048億5,000万米ドルに達すると予測されています。

Electricity Retailing-Market

主なハイライト

  • 中期的には、電力需要の増加と電気自動車の普及が予測期間の市場を牽引するとみられます。
  • 一方、分散型発電の新たな供給源が市場の成長を抑制すると予想されます。
  • とはいえ、高度なメーターやサハラ以南のアフリカ地域における電力需要のような電力小売市場の技術の進歩は、予測期間中に市場に機会を創出すると予想されます。
  • アジア太平洋は、2022年の電力消費需要が最も高いことから、予測期間中に市場を独占すると予想されます。

主要市場動向

住宅用セグメントが市場で大きなシェアを占める見込み

  • 住宅での電力使用には、照明、暖房、冷房、冷蔵、電化製品、コンピュータ、電子機器、機械、公共交通システムの操作に電力を使用することが含まれます。
  • 米国は世界の発電量の中で大きなシェアを占めています。2022年、米国は世界の発電量の15.6%を占めました。
  • 米国エネルギー情報局によると、2022年の米国の総電力消費量は約4兆500億kWhで、記録上最高であり、1950年の電力使用量の14倍です。総電力最終消費量には、消費者への小売電力販売と直接電力使用が含まれます。
  • また、2022年の住宅部門の電力小売シェアは38.9%で、2021年より3.5%高かったです。2022年の米国の住宅部門の電力小売総消費量は1兆4,200億kWhでした。
  • 未来対応技術の重要な指標であるスマートメーターの導入は、一般パッケージ無線サービス技術を通じて配電会社と消費者の双方向リアルタイム通信を可能にすることで、スマートグリッドへの道を開く。スマートメーター設置に対する政府の支援政策により、電力小売需要は増加すると予想されます。住宅分野では、スマートメーターを使用することで、顧客の電力サービスの信頼性と質を向上させ、電力使用量を追跡し、エネルギー消費量の削減や料金の節約について十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • 例えば、欧州連合(EU)は2022年4月、クリーンエネルギー分野の5つのプロジェクトに約1億3,400万米ドルを割り当てた。セルビアでのプロジェクトは、セルビアの配電システムにおけるスマートメーターのイントロダクションを支援します。資金は、Kraljevo、Cacak、Nisにおけるスマートメーター導入の第一段階に使用されます。
  • 以上の点から、住宅部門が大きな市場シェアを占めると予想されます。

アジア太平洋が市場を独占する見込み

  • アジア太平洋は、世界人口の50%以上と大都市の60%を擁する地域です。急速な人口増加と工業化に伴い、何百万もの新規顧客が電力へのアクセスを獲得しているため、同大陸は今後、電力需要の増加に直面すると思われます。
  • Statistical Review of World Energy Dataによると、2022年のアジア太平洋の一次エネルギー消費量は277.6エクサジュールで、前年比年率2.1%増です。中国のような国は電力需要が最も高く、世界の総エネルギー消費量の26.4%を占めています。
  • さまざまな地域政府も、電力小売りに近代的な技術を適用するための措置を講じています。アジア太平洋の多くの国々では、送配電(T&D)ネットワークの増強が必要です。こうした地域に電力を供給するため、この地域の国々は送電線網とスマートメータリングシステムの構築に多額の投資を行っています。
  • 例えば、インド政府は2023年3月、配電部門刷新計画(RDSS)において、全国規模のスマートメータープログラムを実施しました。この計画の下、インド政府は全国に25兆台以上のスマートメーターを設置することを目指しています。
  • 以上のことから、予測期間中、アジア太平洋が市場を独占すると予想されます。

競合情勢

世界の電力小売市場は適度に断片化されています。主要企業(順不同)には、Engie SA、AGL Energy Ltd.、China Huadian Corporation LTD.(CHD)、Duke Energy Corporation.、Electricite de France SA.などが挙げられます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 市場の定義
  • 調査の前提

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場概要

  • イントロダクション
  • 市場規模および需要予測、10億米ドル(~2028年)
  • 最近の動向と展開
  • 政府の規制と政策
  • 市場力学
    • 促進要因
      • 電力需要の増加
      • 電気自動車の普及拡大
    • 抑制要因
      • 分散型発電の新たな供給源
  • サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー
    • 住宅用
    • 商業用
    • 産業用
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他の北米
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • ドイツ
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Engie SA
    • AGL Energy Ltd.
    • China Huadian Corporation LTD.(CHD)
    • Duke Energy Corporation
    • Electricite de France SA.
    • Enel S.p.A.
    • Keppel Electric Pte. Ltd.
    • Tata Power Co. Ltd.
    • E.ON SE
    • Iberdrola SA

第7章 市場機会と今後の動向

  • 電力小売におけるデジタル技術の活用による顧客エンゲージメントの向上
目次
Product Code: 50000761

The Electricity Retailing Market size is estimated at USD 547.04 billion in 2024, and is expected to reach USD 704.85 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.20% during the forecast period (2024-2029).

Electricity Retailing - Market

Key Highlights

  • Over the medium period, the increase in the demand for electricity and the rising adoption of electric vehicles is expected to drive the market in the forecast period.
  • On the other hand, new sources of distributed electricity generation are expected to restrain the market's growth.
  • Nevertheless, advancements in the technology of the electricity retail market, like advanced meter and the requirement of power in the sub-Saharan Africa region, is expected to create opportunity for the market in the forecast period.
  • Asia-Pacific is expected to dominate the market in the forecast period owing to the highest demand for electricity consumption in 2022.

Key Market Trends

Residential Segment is Expect to have a Significant Share in the Market

  • Residential electricity use includes using electricity for lighting, heating, cooling, refrigeration, and operating appliances, computers, electronics, machinery, and public transportation systems.
  • The United States has a significant share in World's electricity generation. In 2022, the country's share was 15.6% of the World's electricity generation.
  • According to U.S. Energy Information Administration, total electricity consumption in the United States was about 4.05 trillion kWh in 2022, the highest amount recorded and 14 times greater than electricity use in 1950. Total electricity end-use consumption includes retail electricity sales to consumers and direct electricity use.
  • Additionally, in 2022, the residential sector's retail electricity share was 38.9% of total electricity retail sales, 3.5% higher than in 2021. The total retail electricity consumption of the residential sector in the United States accounted for 1.42 trillion kWh in 2022.
  • The adoption of smart meters, a significant measure of future-ready technologies, paves the way for the smart grid by enabling two-way real-time communication between distribution companies and consumers through general package radio services technologies. With supportive government policies for installing smart meters, the demand for retail electricity is expected to increase. In the residential sector, using smart meters can help improve the reliability and quality of electricity service for customers, track their electricity usage, and make informed decisions about reducing their energy consumption and saving money on their bills.
  • For instance, in April 2022, European Union allocated around USD 134 million for five projects in the clean energy sector, including Advanced System for Remote Meter Reading Project. The project in Serbia will help the introduction of smart metering in the electricity distribution system in Serbia. The funds will be used for the first phase of smart meter deployment in Kraljevo, Cacak, and Nis.
  • Thus, owing to the above points, the residential segment is expected to hold a significant market share.

Asia-Pacific is Expected to Dominate the Market

  • Asia-Pacific is home to more than 50% of the global population and 60% of the large cities. The continent will face increasing demand for power in the future as millions of new customers are gaining access to electricity, with rapid population growth and industrialization.
  • According to the Statistical Review of World Energy Data, in 2022, Asia-Pacific's total primary energy consumption accounted for 277.6 Exajoules, an annual growth rate of 2.1% compared to the previous year. A country like China has the highest electricity demand, accounting for 26.4 % of total world energy consumption.
  • Various regional governments are also taking steps to apply modern technology in electricity retailing. Many countries in Asia-Pacific need more transmission and distribution (T&D) networks, and hence, electricity is not available in some of the remote and rural areas. To bring electricity to these areas, the countries in the region are investing heavily in building a transmission line network and smart metering system.
  • For instance, in March 2023, the government of India implemented a nationwide Smart Meter program in the Revamped Distribution Sector Scheme (RDSS). Under this scheme, the government of India aims to install over 25 crore Smart Meters is envisaged across the country.
  • Thus, owing to the above points, Asia-Pacific is expected to dominate the market in the forecast period.

Competitive Landscape

The global electricity retailing market is moderately fragmented. Some of the major companies (in no particular order) include Engie SA, AGL Energy Ltd., China Huadian Corporation LTD. (CHD), Duke Energy Corporation., and Electricite de France SA., among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD billion, till 2028
  • 4.3 Recent Trends and Developments
  • 4.4 Government Policies and Regulations
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Drivers
      • 4.5.1.1 Increase in the Demand for Electricity
      • 4.5.1.2 Rising Adoption of Electric Vehicles
    • 4.5.2 Restraints
      • 4.5.2.1 New Sources of Distributed Electricity Generation
  • 4.6 Supply Chain Analysis
  • 4.7 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.7.3 Threat of New Entrants
    • 4.7.4 Threat of Substitutes Products and Services
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 End-User
    • 5.1.1 Residential
    • 5.1.2 Commercial
    • 5.1.3 Industrial
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States of America
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Rest of the North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 France
      • 5.2.2.3 Italy
      • 5.2.2.4 Germany
      • 5.2.2.5 Rest of the Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 India
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 South Korea
      • 5.2.3.5 Rest of the Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of the South America
    • 5.2.5 Middle-East & Africa
      • 5.2.5.1 United Arab Emirates
      • 5.2.5.2 Saudi Arabia
      • 5.2.5.3 Rest of the Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers & Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Engie SA
    • 6.3.2 AGL Energy Ltd.
    • 6.3.3 China Huadian Corporation LTD. (CHD)
    • 6.3.4 Duke Energy Corporation
    • 6.3.5 Electricite de France SA.
    • 6.3.6 Enel S.p.A.
    • 6.3.7 Keppel Electric Pte. Ltd.
    • 6.3.8 Tata Power Co. Ltd.
    • 6.3.9 E.ON SE
    • 6.3.10 Iberdrola SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Using Digital Technologies in Electricity Retailing to Improve Customer Engagement