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市場調査レポート
商品コード
1431255
ハイパーマーケット:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)Hypermarket - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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ハイパーマーケット:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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ハイパーマーケットの市場規模は2024年に7,742億7,000万米ドルと推定され、2029年には8,760億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは2.5%で成長する見込みです。
ハイパーマーケットとは、スーパーマーケットとデパートから構成される店舗で、ひとつ屋根の下でさまざまな商品を購入できます。ハイパーマーケットは、都市部だけでなく人口の少ない地域でも見かけることができます。カナダ、欧州、日本、米国、オーストラリアは、ハイパーマーケットのコンセプトが最初に確立され、世界的に拡大した国のひとつです。ハイパーマーケットの世界の拡大は、eコマースによる混乱に直面しており、一部の新興諸国はハイパーマーケットの段階を省き、eコマースに移行しています。
COVID-19の登場により、規制が設けられ、ハイパーマーケットへのアクセスが困難になったため、食料品から贅沢品に至るまで、商品のオンライン注文・配達という小売ソリューションが登場しました。この動向により、ハイパーマーケットはオンライン配達サービスを取り入れたり、ティア2やティア3の都市に新店舗を開店するなど、ビジネスモデルを変更しました。消費者側でも、人々はさまざまな店舗で購入する小さなカゴから、1つの店舗でまれに購入するはるかに大きなカゴへと移行しました。このことは、ハイパーマーケットにとって、オフライン・サービスだけでなく、デジタル・サービスを拡大する好機となった。
パンデミックから世界が回復するにつれて、非食品カテゴリーへの需要が急増し、ハイパーマーケットで購入できるようになった。オンラインへの大きなシフトにより、ハイパーマーケットの店舗は、オンライン・チャネルを通じて、商品が多様に、また割安に入手できるため、混乱が生じています。このため、ハイパーマーケット各社は、自社のビジネスモデルや持続可能性の見直しを迫られています。
COVID-19以降、eコマースの売上は右肩上がりで伸びており、この成長が今後の市場を牽引していくと思われます。世界のeコマースは、2019年の小売売上高全体の15%から2021年には21%に上昇し、2026年には27%の水準に達すると予想されています。顧客の市場シェアを他の市場に占有させないために。ハイパーマーケットは、販売量を伸ばし、維持するために、オンライン小売チャネルを開発する必要があります。ハイパーマーケットは、その低価格の特徴により、利用者に時間を節約し、すべて1つ屋根の下にあり、便利なショッピング体験を提供しています。ハイパーマーケットは、COVID-19からの景気回復と需要の高まりとともに成長が見込まれます。
アジアと北米は、eコマースが最も普及している国のひとつです。このため、北米地域ではオンライン小売の導入が進み、アジア市場ではeコマースを販売に導入することで市場シェアの拡大が見込まれています。アフリカ以外では、ASEANと中南米諸国はeコマースのシェアが低く、ハイパーマーケットの市場浸透率は低いです。
ハイパーマーケット事業では、多くの事業者が世界に事業を拡大しています。24カ国で事業を展開し、10,500の店舗とeコマース・ウェブサイトを持つウォルマートは、カウフランドのような他の世界・チェーンと同様に、市場で大きなシェアを持ち、継続的に収益を伸ばしています。このため、合弁事業や企業合併の設立が増え、事業の拡大につながっています。インドの大規模で拡大する市場において、小売業者は、数年かけてより多くのハイパーマーケットを出店するために、都市部にスペースを求めています。リライアンス・リテールは、中小企業や国内外のブランド企業との提携を通じ、長年にわたって店舗面積を複数拡大することに注力しています。
デジタル・マーケティングの台頭により、中小企業は自社製品の販売が容易になり、同時に市場シェアも拡大しています。
Walmart、Target、Kaufland、Carrefour、Costco、E. Leclerc、Sam's Club、Metro、RT-Mart、Auchanは、世界的にサービスを提供する大手スーパーマーケット・チェーンです。世界最大のハイパーマーケット数は4,500で、ウォルマートがトップ、次いでハイパーマーケット・チェーンのターゲットが世界全体で1,900のハイパーマーケットを展開しています。このようにハイパーマーケット・チェーンが世界的に広がっていることから、これらの大手企業は、より大きな市場シェアを占め、既存の利益を享受するために、世界的にサービスを拡大し、ハイパーマーケットを増やすことに注力しています。
The Hypermarket Market size is estimated at USD 774.27 billion in 2024, and is expected to reach USD 876.03 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.5% during the forecast period (2024-2029).
A hypermarket is a store that consists of supermarkets as well as department stores, with a wide range of products available under one roof. Hypermarkets can be found in urban as well as less-populated areas. Canada, Europe, Japan, the United States, and Australia were among the countries where the concept of hypermarkets was initially established and expanded globally. Hypermarkets in their global expansion are facing disruptions from e-commerce, which is leading to some developing countries omitting the hypermarket stage and jumping to e-commerce.
With the advent of COVID-19, as restrictions came into place and access to hypermarkets became difficult, the retail solution arrived with online ordering and delivery of products ranging from groceries to luxuries. This trend led to hypermarkets changing their business model by including online delivery services and opening new stores in Tier 2 and Tier 3 cities. Even on the consumer side, people moved away from small baskets from different stores to much bigger baskets purchased infrequently from one store. This created an opportunity for hypermarkets to expand their digital as well as offline services.
As the world has recovered from the pandemic, there was a surge in demand for non-food categories, which made available in hypermarkets with the space occupied by them included as a sunk cost for retailers. Through a huge shift to online, this is causing disruptions for hypermarket stores as products are available in variety as well as at a discount through online channels. This requires hypermarkets to review their business models as well as their sustainability.
Since COVID-19, sales in e-commerce went up steadily, and this growth is what will drive the future market.Global e-commerce rose from 15% of total retail sales in 2019 to 21% in 2021 and is expected to reach a level of 27% by 2026. To not let its market share of customers be occupied by other markets. Hypermarkets need to develop online retail channels for growing and maintaining their sales volumes. With their low-cost features, hypermarkets provide users with a time-saving, all-under-one-roof, and convenient shopping experience. Hypermarkets are expected to observe growth as the economy recovers from COVID-19 and the rising pent-up demand.
Asia and North America are among the countries with the largest penetration of e-commerce. This is leading to the adoption of online retail in the North American region and for the Asia market to expand their market share by adopting e-commerce in their sales. Other than Africa, ASEAN and Latin American countries have a small share of e-commerce, making for lower market penetration for hypermarkets, which is expected to increase with the growing adoption of e-commerce businesses.
A large number of operators are expanding their businesses globally in the hypermarket business. Walmart, with its operations in 24 countries and its 10,500 stores and e-commerce websites, has a large share of the market and continuously rising revenue, similar to other global chains like Kaufland. This is leading to the expansion of the business through more joint ventures and business mergers being established. In large and expanding markets in India, retailers are looking for space in cities to open more hypermarkets over the years. Reliance Retail is focused on the multiple expansions of its store footprints over the years through partnerships with MSMEs and local and international brand companies.
With the rise of digital marketing, small businesses are finding it easier to sell their products and grow their market share at the same time.
Walmart, Target, Kaufland, Carrefour, Costco, E. Leclerc, Sam's Club, Metro, RT-Mart, and Auchan exist among the leading supermarket chains providing their services globally. With the largest number of hypermarkets worldwide existing at 4,500, Walmart is leading, followed by the Target hypermarket chain with a total of 1900 hypermarkets globally. With this global spread of hypermarket chains, these leaders are focused on increasing their services and hypermarkets globally to occupy a larger market share and reap existing benefits.