市場調査レポート
商品コード
1431044

ベビーカー市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Baby Stroller - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 180 Pages | 納期: 2~3営業日

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ベビーカー市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ベビーカー市場規模は2024年に45億4,000万米ドルと推定・予測され、2029年には59億米ドルに達し、市場推計・予測期間(2024-2029年)のCAGRは5.36%で成長すると予測されます。

Baby Stroller-Market

旅行禁止令やロックダウンによって個人が外出できなくなったため、COVID-19の影響はベビーカー事業に悪影響を及ぼしました。当時は実用性が限られていたため、ベビーカーの売上は結果として減少しました。過去1年間で、オンライン販売プラットフォームは大きな成長を遂げました。その結果、この分野のプレーヤーはオンラインでの存在感を強めています。パンデミックの間、オフラインの小売店での幼児用品の販売はまず減少したが、時間の経過とともに、インターネットショッピングプラットフォームでの幼児用品の販売は徐々に増加しました。

中期的には、利便性、使いやすさ、さまざまな価格帯での販売といった製品の特徴が、世界中でベビーカーの利用を促進すると思われます。また、業界の大手企業が提供するカスタマイズオプションや多機能機能は、より多くのミレニアル世代をベビーカー購入に引き付けています。市場の開拓は、メーカーが技術の進歩を利用して提供する、空調バシネット、哺乳瓶ウォーマー、自動ロッキングチェア、自動電動折りたたみ、電動ロッカー、音楽、ウェブカメラ、子育てを簡単にするマイクなど、多くのインテリジェントな機能によって支えられています。

ベビーカー市場の動向

 

ベビーケア製品への消費支出の増加

世界中の親の間で子供の安全に対する関心が高まっていることが、ベビーケア製品への支出増加の主な要因の1つであり、これは世界のベビーカー市場の重要な促進要因でもあります。世界中の親がベビー関連製品を選ぶ際に、ベビーケア製品の品質を優先するようになり、ベビーケア製品への支出が増加しています。例えば、様々なタイプのベビーカーを含むベビーケア製品を提供するArtsana社は、2021年の収益が17億2,000万ユーロで、2020年の15億4,200万ユーロから増加したと主張しています。ベビーカーのような赤ちゃんの安全性と利便性を高める製品に関しては、短期間の移動に最適な軽量素材と最新の安全機能で製造された、確実で信頼性の高い製品が求められています。例えば、軽量ベビーカーは、公園での散歩やショッピングなど近くのアクティビティに親に付き添ってお座りできる小さな赤ちゃんに適しています。また、親は多忙なスケジュールのため、子供と充実した時間を過ごすことができず、子供に最大の資源を与えたいという願望から、子供の健康を保証するために乳幼児ケア用品を選ぶようになっています。それに伴い、日常的に使いやすく、比較的安価なベビーカーが市場に出回っています。赤ちゃんの快適性と安全性を高めることで知られる人間工学に基づいて設計されたベビーカーや、赤ちゃんを快適かつ安全に保つ軽量抱っこひもの人気が高まっていることが、ベビーカー市場の成長を促進すると予想されます。

さらに、通勤を楽にするために、航空会社や繁華街でベビーカーサービスを提供している人気企業もいくつかあり、ベビーカーの認知度と人気が親たちの間で高まっています。例えば、エミレーツ航空では、ドバイ国際空港に到着した親や乗り継ぎの親に、簡単に乗り降りできるベビーカーを無料で貸し出しています。このように、保護者の関心とベビーカーに追加された機能というこれらの要因は、予測期間中、市場をより速いペースで牽引すると予想されます。

アジア太平洋が最も急成長している市場に

急速な都市化とインドや中国などの発展途上国における労働人口の増加が、この地域のベビーカー市場を牽引しています。この地域では働く母親の数も増加しており、ベビーカーの需要も高まっています。主要企業の販促活動は、新商品の発売と相まって、インド市場におけるベビーケアブランドの市場浸透を深めています。インド市場の大手企業は、見た目がエレガントで、親の手間がかからず簡単に扱えるベビーカー製品を提供しています。例えば、Doona USAは2022年1月、Doonaのチャイルドシート&ベビーカーとliki trikeをアップグレードした新製品Doona Gold limited editionの発売を正式に発表しました。同社によると、この新製品は、ゴールドを散りばめたキャノピー、ブラックのフェイクレザーのハンドルバー、随所にあしらわれたゴールドのアクセント、お揃いの収納バッグが特徴だといいます。同様に、インドの企業であるHunyHunyは、同社のウェブサイトやオンラインプラットフォームを通じて提供されるほぼすべてのベビーカーが双子用ベビーカーに変換可能であり、顧客は多くの選択肢から選ぶことができるとしています。さらに、母親が赤ちゃんと一緒にウォーキングやジョギングをすることが多くなり、身体的な健康活動への関心が高まっているため、この地域ではこのような製品のニーズが高まっています。

ベビーカー産業の概要

世界のベビーカー市場は、大手企業が大きなシェアを占めており、統合されています。大手企業は、巨大なインフラ、R&D支援、技術、製品発売、競争力のある価格設定で、ベビーカー市場における世界各地での足跡を増やすことに注力しています。例えば、2022年9月、Thuleは新しいThule Shine city strollerを発表しました。同社は、このコンパクトなベビーカーは新生児から幼児まで、街中でシンプルに使えるように設計されていると主張しています。このベビーカーは軽量、コンパクトで、あらゆるスペースを移動するのに理想的な有利な設計となっています。市場競争は、M&Aを通じた大手および地域プレイヤーの参入により、予測期間中に激化すると予想されます。また、市場参入企業の多くは、COVID後のオンライン販売の増加により、市場シェアを獲得するためにオンラインでのプレゼンス確立に注力しています。同市場の主要企業には、Baby Trend、Artsana USA Inc.、Baby Jogger, LLC.、Bugaboo International B.V.、BreviMilano Spaなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • スタンダード
    • オールテレイン
    • ジョギング
    • ダブル
    • コンパクト&軽量
    • その他のベビーカー(トラベルシステム、モジュール式ベビーカー)
  • エンドユーザー別
    • 赤ちゃん(新生児~1歳前後)
    • 幼児(1歳~3歳程度)
  • 販売チャネル別
    • オフライン小売店
    • オンライン小売店
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Baby Trend
    • Artsana USA, Inc.
    • Baby Jogger, LLC.
    • Bugaboo International B.V.
    • Brevi Milano Spa
    • Hartan Kinderwagenwerk e.K.
    • Dorel Industries
    • Evenflo Company, Inc.,
    • Joolz
    • Goodbaby Internationl Holdings Ltd.,

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

第9章 免責事項

目次
Product Code: 92279

The Baby Stroller Market size is estimated at USD 4.54 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.90 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.36% during the forecast period (2024-2029).

Baby Stroller - Market

Due to travel bans and lockdowns that prevented individuals from leaving their homes, the COVID-19 effect had a detrimental influence on the baby stroller business. Due to its limited utility at the time, stroller sales have decreased as a result. Over the past year, online sales platforms have experienced significant growth. Players in the sector are strengthening their online presence as a result. During the pandemic, sales of infant products in offline retailers first decreased, but with time, infant product sales on internet shopping platforms progressively increased.

Over the medium term, features of the product such as convenience, ease of use, and availability of the product in different price ranges are likely to drive the usage of baby strollers around the world. Also, customization options and multi-functional features offered by the leading players in the industry are attracting more millennials to purchase the product. The development of the market is being supported by a number of intelligent features offered by the manufacturers using technological advancements, such as a climate-controlled bassinet, feeding bottle warmer, automatic rocking chair, automatic power folding, an electric locker, music, webcams, and a microphone that made parenting simple.

Moreover, the increased adoption of prams by consumers has helped raise the adoption of baby strollers. New product innovation by manufacturers has introduced multi-functional convertible strollers. For instance, Contours Bliss 4-in-1 convertible stroller system offered by Kolcraft Enterprises, Inc. can be converted from pram to stroller and vice versa.

Baby Stroller Market Trends

Growing Consumer Spending on Baby Care Products

Increasing concern for children's safety among parents across the globe is one of the major factors for the increased spending on baby care products which is also a significant driver of the global baby stroller market. Parents around the world have become more cautious when selecting any baby-related products prioritizing the quality of baby care products which is increasing their spending on baby care products. For instance, Artsana, a company that offers baby care products including different types of strollers claimed that it generated a revenue of EUR 1,720 million in 2021 which increased from EUR 1,542 in 2020. When it comes to baby safety & convenience products like strollers, they are looking for assured and reliable products manufactured with lightweight materials and modern safety features, which are perfect for short traveling purposes. For instance, lightweight strollers are compatible with young babies who can sit upright and accompany parents for a walk in a park or any nearby activities such as shopping. Also, due to their hectic schedules, parents are unable to spend quality time with their kids, and their desire to give them the greatest resources has led them to choose infant care items to assure their wellbeing. In line with this, few strollers with top safety features are easily available in the market owing to easy day-to-day use and project a comparatively cheaper version among other types. The increasing popularity of ergonomically designed baby strollers, which are known for better comfort and safety of babies, and lightweight baby carriers that keep the baby comfortable and safe are expected to drive the growth of the baby strollers market.

Moreover, few popular organizations are also offering stroller services in airlines and busy areas to make the commute easy which is growing the awareness and popularity of strollers among the parents. For instance, Emirates Airlines offer a complimentary baby stroller for parents arriving and in transit at the Dubai International Airport for easy boarding and disembarkation. Thus, these factors of parents' concern and added features in the strollers are expected to drive the market at a faster pace during the forecast period.

Asia Pacific is the fastest-growing market

Rapid urbanization and increasing working population across developing countries such as India and China have driven the market for baby strollers in the region. The increasing number of working mothers in the region is also rising the demand for strollers. The promotional activities of significant players, coupled with new launches, lead to the deeper market penetration of baby care brands in the Indian market. Major players in the Indian market are offering stroller products that look elegant and can be handled easily with a hassle-free process for the parent. For instance, in January 2022, Doona USA officially announced the launch of its new Doona Gold limited edition an upgrade of the Doona car seat & stroller and liki trike. The company claimed that the new product features gold-splashed canopies, black faux-leather handlebars, gold accents throughout, and matching storage bags. Similarly, HunyHuny, an Indian company claims that almost all the strollers offered through its website or online platforms can be converted into twin strollers, thus leaving customers with numerous options to select from. Moreover, increased attention towards physical health activities by mothers often indulge themselves in walking and jogging with their babies, which is likely to increase the need for such products in the region.

Baby Stroller Industry Overview

The global baby stroller market is consolidated with major players occupying the major share in the market. Major players are focusing on increasing their footprint around the globe in the stroller market with huge infrastructure, R&D support, technology, product launches, and competitive pricing. For instance, in September 2022, Thule introduced the new Thule Shine city stroller. The company claimed that this compact stroller has been designed for simplicity in the city from newborns to toddlers. The stroller is light weighted, compact, and has an advantageous design that is ideal for navigating all spaces. Competition in the market is expected to intensify during the forecast period with the entrance of major and regional players through mergers and acquisitions. Also, most of the players in the market are focusing on establishing their online presence owing to the increase in online sales post-COVID, to capture the market share. Major players in the market include Baby Trend, Artsana USA Inc., Baby Jogger, LLC., Bugaboo International B.V., and BreviMilano Spa.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Standard
    • 5.1.2 All-Terrain
    • 5.1.3 Jogging
    • 5.1.4 Double
    • 5.1.5 Compact and Light weight
    • 5.1.6 Other Strollers (Travel systems and Modular strollers)
  • 5.2 By End-User
    • 5.2.1 Infants
    • 5.2.2 Toddlers
  • 5.3 By Distibution Channel
    • 5.3.1 Offline Retail Stores
    • 5.3.2 Online Retail Stores
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Spain
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Baby Trend
    • 6.3.2 Artsana USA, Inc.
    • 6.3.3 Baby Jogger, LLC.
    • 6.3.4 Bugaboo International B.V.
    • 6.3.5 Brevi Milano Spa
    • 6.3.6 Hartan Kinderwagenwerk e.K.
    • 6.3.7 Dorel Industries
    • 6.3.8 Evenflo Company, Inc.,
    • 6.3.9 Joolz
    • 6.3.10 Goodbaby Internationl Holdings Ltd.,

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

9 DISCLAIMER