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市場調査レポート
商品コード
1431013

世界のラベル:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Global Label - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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世界のラベル:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のラベル市場規模は2024年に422億9,000万米ドルと推定され、2029年には537億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは4.90%で成長します。

Global Label-Market

主なハイライト

  • ラベルは顧客の購買意思決定に大きな影響を与え、現在市販されている様々な製品のブランドマーケティングにおいて重要な役割を果たしています。ラベルは多くの場合、紙、プラスチック、布、その他の素材でできており、製品に貼付されます。ラベルには一般的な製品情報が記載されています。
  • ラベルは、製品の識別、成分情報、警告表示、注意喚起などの機能的品質を与えることにより、食品や消費財の包装に貢献しています。ラベルはまた、その美的側面から、ブランド・プロモーションの重要な貢献者でもあります。
  • eコマースの台頭により、より環境に優しく効果的なパッケージングへの需要が高まっています。そのため、リサイクル可能な粘着剤、ライナー不要のラベル、透明基材上の透明フィルムラベルなど、より環境にやさしく魅力的なオプションを顧客が求めるようになっています。
  • 飲食品や医薬品事業などの主要な最終用途産業からのラベルに対するニーズの高まりは、ラベル需要を増加させると予測されます。製薬ビジネスではシリアル化が進んでおり、ラベルは製薬業界で大きな競争力を持っています。
  • ラベル市場が比較的安定しているのは、COVID-19の間に食品と医薬品包装のニーズが高まったためです。一方、COVID-19の流行は、飲食品、ヘルスケア、製造業など様々なエンドユーザー産業にサプライチェーンの混乱を引き起こしました。

ラベル市場の動向

飲食品エンドユーザーセグメントがラベルの成長を牽引する見込み

  • 飲食品分野では、包装の美的価値が重要視されているため、ラベルは飲食品分野で最大限の普及が見込まれます。包装は製品の賞味期限を延ばし、新規顧客を引き付ける。
  • 食品ラベルは製品に関する有益な情報を提供します。製品名と説明、正味重量、日付マーク、成分リスト、栄養情報パネル、アレルギー警告またはアレルゲン宣言、名前と住所、原産国などの情報を提供します。
  • 糊付けラベルは、飲食品業界の台頭により、高く評価されているラベル形態です。インモールドラベルは、容器の金型に直接貼付するため、物理的なラベル構造の必要性が低くなります。その耐久性、手頃な価格、3D装飾の可能性、リサイクル性から、この種のラベルは先進国で最も発展すると予測されています。
  • 数多くの成長地域では、世界経済の改善に伴い、冷凍食品の選択肢を増やすスーパーマーケットやコンビニエンス・ショップのような近代的な小売業店舗が普及しています。経済協力開発機構(OECD)によると、特に冷凍食品と包装食品は大幅に拡大しています。ドイツでは、カスタマイズされたパッケージ食品の売上が前年比で56%増加しました。
  • Label InsightとFood Marketing Instituteによると、顧客の86%が透明性に関心を持っています。同時に、食料品の買い物は、包括的で分かりやすい成分情報を提供する食品メーカーや小売業者により信頼を置くと思われます。

アジア太平洋地域が急成長市場になる見込み

  • アジア太平洋地域は世界最大の人口を抱えます。消費者の包装に対する意識が高まるにつれ、飲食品業界における包装の需要も高まり、迅速で高品質なラベリングソリューションの必要性も高まっています。工業・製造業の成長により、中国とインドのラベル市場の成長も期待されます。
  • 多くのアジア企業が現地に立地し、世界各地に機械を出荷しているため、これらの地域の市場利益の増加に貢献しています。例えば、A.H.インダストリーズ社は、インド、バングラデシュ、エジプト、フィリピン、シリアの製薬業界で1,000台以上の機械を稼働させています。湿式粘着ラベル貼付機など、同社の幅広い機械は、製薬機械のラベル貼付に広く使用されており、製薬業界で応用されています。
  • アジア太平洋地域では、特に中国とインドが市場を独占しています。この地域全体を通じて、COVID-19の影響は国によって異なります。包装・ラベリング産業の製造・生産は、包装がGDPに大きく貢献している特定の国でのみ機能しています。
  • さらに、インド商工会議所連合会(FICCI)、全インド食品加工業者協会、米国インド戦略的パートナーシップフォーラム(USISPF)といった地域の3大業界団体、ペプシコ、コカ・コーラなどの大手飲料メーカーがあります。ネスレ、モンデリーズなどは飲食品製造業を「必要不可欠なサービス」と考え、生産継続のための監禁制限を免除するよう政府に求めています。

ラベル産業の概要

世界のラベル市場は断片化されており、ベンダー間の競争が激化しています。同市場では、ラベル市場に製品を提供する新規参入が続いています。このような新規参入により、既存企業は競争優位性を得るために製品のイノベーションに注力しています。また、各社は顧客層を開拓するために新製品を投入しています。

  • 2021年4月 Neenah, Inc.社は、耐久ラベルソリューションのラインナップにおいて、米国農務省(USDA)認定のバイオベース製品9点の認証を取得しました。この第三者認証により、さまざまなDISPERSA、ENDURA、PREVAIL耐久ラベルおよびボード製品は、68~99%のバイオベース含有率を強調する独自のUSDAラベルを表示できるようになりました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • サプライチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 剥離ライナーのリサイクルに関する問題・ダイレクトデジタル印刷を可能にする機能による需要促進
    • どのようなサイズや形状にも適合し、必要な保護を提供する能力
  • 市場の課題
    • 飲料分野でのスタンドアップパウチ需要の高まりと、リサイクルプロセス全体の精巧さ

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 感圧ラベル
      • 印刷プロセス別
        • オフセット印刷
        • フレキソ印刷
        • グラビア印刷
        • その他のアナログ印刷プロセス
        • デジタル印刷
      • 製品タイプ別
        • ライナー
        • ライナーレス
        • VIP
        • プライム
        • 機能的&セキュリティ
        • プロモーション
        • エンドユーザー産業
        • 飲食品
        • 医薬品・ヘルスケア
        • その他のエンドユーザー
    • シュリンク&ストレッチスリーブラベル
      • タイプ別
        • シュリンクスリーブ
        • ストレッチスリーブ
      • 素材別
        • PVC
        • PET
        • PE
        • OPP &OPS
        • その他の素材(PO、PLAなど)
        • エンドユーザー産業
        • 飲食品
        • 医薬品・ヘルスケア
        • その他のエンドユーザー
    • インモールドラベル
    • ウェットグルーラベル
    • 熱転写ラベル
      • 素材別
      • ポリエステル
      • PP
      • その他の素材
      • エンドユーザー産業
      • 飲食品
      • 医薬品・ヘルスケア
      • その他のエンドユーザー
    • ラップアラウンドラベル
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 中東・アフリカ
    • ラテンアメリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Neenah, Inc
    • Multi-Color Corporation
    • Mondi
    • Huhtamaki Group
    • CCL Industries, LLC
    • Constantia Flexibles Group GmbH
    • Avery Dennison
    • UPM Raflatc
    • Lintec
    • Bemis Company
    • Berry Global
    • Klockner Pentaplast
    • Taghleef Industries Inc.
    • Fort Dearborn Company
    • Fort Dearborn
    • CPC Packaging
    • Royal Sens Group
    • 3M Company
    • Lintec Corporation
    • Fuji Seal International, Inc.
    • WestRock Company
    • Vintech Polymers Private Limited
    • KRIS FLEXIPACKS PVT. LTD.
    • GTPL
    • Leading Edge labels & Packaging

第8章 投資分析

第9章 今後の動向

目次
Product Code: 91312

The Global Label Market size is estimated at USD 42.29 billion in 2024, and is expected to reach USD 53.71 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.90% during the forecast period (2024-2029).

Global Label - Market

Key Highlights

  • Labels have a considerable impact on customer purchasing decisions and play a vital part in brand marketing of the various products currently available on the market. Labels are often made of paper, plastic, cloth, or other material attached to a product. Labels contain general product information.
  • Labels contribute to the packaging of food and consumer goods by giving functional qualities such as product identification, ingredient information, warning signs, and cautionary alerts, among other things. Labels are also important contributors to brand promotion because of their aesthetic aspect.
  • With the rise of e-commerce, there is a greater demand for more environmentally friendly and effective packaging. This encourages customers to seek more environmentally friendly and appealing options, such as recyclable adhesives, liner-free labels, and clear film labels on clear substrates.
  • The increased need for labels from major end-use industries such as food and beverages and the pharmaceutical business is projected to increase demand for labels. Pharmaceutical businesses are increasingly serializing, giving the label a significant competitive advantage in the pharmaceutical industry.
  • The label market has remained relatively stable because of the growing need for food and pharmaceutical packaging during COVID-19. The COVID-19 epidemic, on the other hand, caused supply chain disruptions in a variety of end-user industries, including food and beverage, healthcare, and manufacturing.

Label Market Trends

Food and Beverage End-User Segment is Expected to Drive Growth of Labels

  • Labeling is expected to exhibit maximum adoption in the food and beverage industry due to the importance of the aesthetic value of packaging in the food and beverage sector. Packaging extends the product's shelf life and attracts new customers.
  • Food label carries useful information about a product. It provides information like the name and description of the product, Net weight, Date mark, Ingredient list, Nutrition information panel, Allergy warning or Allergen declaration, Name and address, and Country of origin.
  • Glue-applied labels are the highly rated form of label due to the rise of the food and beverage industry. In-mold labeling is carried out directly on the container's mold, reducing the need for a physical label structure. Because of its durability, affordability, 3D decorating potential, and recycling, this kind is predicted to develop the most in developed countries.
  • In numerous growing regions, modern retail trade outlets such as supermarkets and convenience shops that sell a more significant choice of frozen food goods are becoming more prevalent as global economies improve. Frozen and packaged food items, in particular, have expanded considerably, according to the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD). In Germany 56% increase in customized packaged food sales year over year.
  • According to Label Insight and the Food Marketing Institute, 86 percent of customers are concerned about transparency. At the same time, grocery shopping would place more faith in food producers and retailers that give comprehensive, easy-to-understand ingredient information.

Asia Pacific is Expected to be the Fastest Growing Market

  • The Asia-Pacific region has the largest population in the world. As consumer awareness of packaging grows, so does the demand for packaging in the food and beverage industry and the need for fast and high-quality labeling solutions. Increased growth in the industrial and manufacturing sectors is expected to lead to positive growth in China and India's label market.
  • Many Asian companies are located locally, shipping their machines to other parts of the world, helping to increase market profits in these parts of the world. For example, A.H. Industries operates more than 1000 machines in the pharmaceutical industry in India, Bangladesh, Egypt, the Philippines, and Syria. Their wide range of machines, such as wet adhesive labeling machines, are widely used to label pharmaceutical machines and have applications in the pharmaceutical industry.
  • In the Asia-Pacific region, China and India, in particular, dominate the market. Throughout the region, the impact of COVID 19 varies from country to country. The manufacturing and production of the packaging and labeling industry work only in certain countries where packaging contributes significantly to GDP.
  • In addition, three major regional industry groups such as the Federation of Indian Chamber of Commerce (FICCI), the All Indian Food Processors Association, the US India Strategic Partnership Forum (USISPF), and major beverage makers such as PepsiCo, Coca-Cola. Nestle, Mondelez, and others consider the food and beverage manufacturing sector an "essential service" and call on the government to exempt lockdown restrictions from continuing production.

Label Industry Overview

Global Label Market is fragmented, with inetnse competition among the vendors. The market has been witnessing continuous new entrants offering in Label Market. Due to these new entrants, exsisting companies are focusing on making product innovations to gain competitive advantage. Also, the companies are launching new product to interset their customer base.

  • April 2021 - Neenah, Inc. achieved nine verified U.S. Department of Agriculture (USDA) Certified Biobased Products in the durable label solutions lineup as further evidence of its commitment to sustainability efforts. With this third-party verification, various DISPERSA, ENDURA, and PREVAIL durable label and board products have earned the ability to display a unique USDA label highlighting their biobased content ranging from 68-99%.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Porters Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Supply Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID -19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 The issues related to recycling of release liners and the ability to enable direct digital printing is expected to spur demand
    • 5.1.2 Ability to conform to any size and shape, and yet provide the necessary protection
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Growing demand for stand-up pouches in the beverage sector and elaborate nature of the overall recycling process

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Pressure-Sensitive Label
      • 6.1.1.1 By Print Process
      • 6.1.1.1.1 Offset Printing
      • 6.1.1.1.2 Flexography Printing
      • 6.1.1.1.3 Gravure
      • 6.1.1.1.4 Other Analog Printing Process
      • 6.1.1.1.5 Digital Printing
      • 6.1.1.2 By Product Type
      • 6.1.1.2.1 Liner
      • 6.1.1.2.2 Linerless
      • 6.1.1.2.3 VIP
      • 6.1.1.2.4 Prime
      • 6.1.1.2.5 Functional & Security
      • 6.1.1.2.6 Promotional
      • 6.1.1.3 End-User Industry
      • 6.1.1.3.1 Food & Beverages
      • 6.1.1.3.2 Pharmaceutical & Healthcare
      • 6.1.1.3.3 Other End-Users
    • 6.1.2 Shrink & Stretch Sleeve Label
      • 6.1.2.1 By Type
      • 6.1.2.1.1 Shrink Sleeve
      • 6.1.2.1.2 Stretch Sleeve
      • 6.1.2.2 By Material
      • 6.1.2.2.1 PVC
      • 6.1.2.2.2 PET
      • 6.1.2.2.3 PE
      • 6.1.2.2.4 OPP & OPS
      • 6.1.2.2.5 Other Materials (PO, PLA, etc.)
      • 6.1.2.3 End-User Industry
      • 6.1.2.3.1 Food & Beverages
      • 6.1.2.3.2 Pharmaceutical & Healthcare
      • 6.1.2.3.3 Other End-Users
    • 6.1.3 In-Mold Label
    • 6.1.4 Wet Glue Label
    • 6.1.5 Thermal Transfer Label
      • 6.1.5.1 By Material
      • 6.1.5.1.1 Paper
      • 6.1.5.1.2 Polyester
      • 6.1.5.1.3 PP
      • 6.1.5.1.4 Other Materials
      • 6.1.5.2 End-User Industry
      • 6.1.5.2.1 Food & Beverages
      • 6.1.5.2.2 Pharmaceutical & Healthcare
      • 6.1.5.2.3 Other End-Users
    • 6.1.6 Wrap Around Label
  • 6.2 Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
    • 6.2.4 Middle East & Africa
    • 6.2.5 Latin America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Neenah, Inc
    • 7.1.2 Multi-Color Corporation
    • 7.1.3 Mondi
    • 7.1.4 Huhtamaki Group
    • 7.1.5 CCL Industries, LLC
    • 7.1.6 Constantia Flexibles Group GmbH
    • 7.1.7 Avery Dennison
    • 7.1.8 UPM Raflatc
    • 7.1.9 Lintec
    • 7.1.10 Bemis Company
    • 7.1.11 Berry Global
    • 7.1.12 Klockner Pentaplast
    • 7.1.13 Taghleef Industries Inc.
    • 7.1.14 Fort Dearborn Company
    • 7.1.15 Fort Dearborn
    • 7.1.16 CPC Packaging
    • 7.1.17 Royal Sens Group
    • 7.1.18 3M Company
    • 7.1.19 Lintec Corporation
    • 7.1.20 Fuji Seal International, Inc.
    • 7.1.21 WestRock Company
    • 7.1.22 Vintech Polymers Private Limited
    • 7.1.23 KRIS FLEXIPACKS PVT. LTD.
    • 7.1.24 GTPL
    • 7.1.25 Leading Edge labels & Packaging

8 INVESTMENTS ANALYSIS

9 FUTURE TRENDS