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市場調査レポート
商品コード
1430581
キシリトール:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)Xylitol - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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キシリトール:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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キシリトール市場規模は2024年に10億6,000万米ドルと推定され、2029年には13億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは5.11%で成長する見込みです。
キシリトールは世界中で食品への使用が広く認められています。また、口腔衛生製品、医薬品、化粧品、トイレタリーにも広く認可されています。チューインガムにおける天然甘味料の需要の増加がキシリトール市場を牽引しています。キシリトールベースのチューインガムは、虫歯やドライマウスの予防、口腔衛生の向上など、さまざまな歯科的メリットをもたらすと報告されています。食品および栄養補助食品用途でのキシリトール需要の拡大は、予測期間中、市場の主要な牽引要因になると予想されます。低カロリーの結晶性キシリトールは、繊維質の植物性食品や広葉樹に含まれる天然甘味料です。スクロースと比較して同じ甘味強度を持つ唯一の糖です。多糖類を含むさまざまな植物から、化学的または酵素的加水分解によって製造されます。工業的規模では、触媒的キシロース脱水素に基づく化学的プロセスによって生産されることが多いです。このプロセスはコストとエネルギーを要するだけでなく、有毒な触媒と高圧水素ガスを使用するため、環境的にもリスクが高いです。
食品の色、風味、保存性も改善されます。キシリトール入りチューインガムの薬効はよく知られています。咳止めシロップ、トニック、ビタミン製剤は、キシリトールを加えると発酵しなくなります。さらに、キシリトール市場は、食品やパーソナルケア用途での消費の増加によって牽引されています。また、キシリトール(他の低カロリー甘味料と同様)の成長の原動力は、世界中で糖尿病患者が増加していることです。
砂糖の摂取量に対する関心の高まりにより、砂糖入りチューインガムの消費量が減少しています。先進国市場でも新興国市場でも、砂糖不使用のチューインガムや菓子類に対する需要が高まっていることが、キシリトールのようなノンカロリー甘味料市場を牽引しています。そのため、キシリトールは無糖チューインガム、キャンディー、ミント、糖尿病向け食品、口腔ケア製品の一般的な成分となっています。米国では、Trident、Orbit、Extra、Dentyne 5、Eclipseといった主要なチューインガム・ブランドが、無糖でミント風味のガムを専門としています。
国際糖尿病連合によると、2021年には中国が最大の糖尿病人口となり、1億4,090万人が罹患するといいます。砂糖の摂取量を減らすことの利点には、減量や肥満防止に役立つこと、2型糖尿病や糖尿病予備軍のリスクを下げること、過敏性腸疾患やクローン病などの炎症性消化器疾患のリスクを下げることなどがあります。カナダ農業・農業食品省によると、日本で販売されるベター・フォーユーおよび減糖菓子類の小売販売額は、2021年には約7億6,200万米ドルに達します。
米国は世界市場におけるキシリトールの最大消費国の一つです。低カロリー、虫歯予防効果、低炭水化物など、複数の健康上の利点があるため需要が高いです。このため、米国では健康志向の消費者の間でキシリトールの利用が進んでいます。米国食品医薬品局(FDA)は、特定のダイエット目的の食品へのキシリトールの使用を直接食品添加物として承認しており、これはさらに他のすべての無糖・無添加製品にも適用され、「一般に安全と認められている」(GRAS)に分類されています。
さらに、心臓発作、肥満、糖尿病患者の増加により、人々は砂糖を使わないライフスタイルに移行しています。国立統計地域研究所の発表によると、メキシコではCOVID-19に次いで心臓疾患が最も多い死因となっており、2021年上半期には11万4,000人近くが死亡しています。米国を拠点とする世界のサプライヤーは、市販のキシリトール生産用の原料として木材を使用しています。キシリトールはまた、口腔衛生製品、医薬品、化粧品、トイレタリー製品にも広く承認されています。
キシリトール市場は競争が激しく、Cargill, Incorporated、Ingredion, Inc.、Zhejiang Huakang Pharmaceutical、Roquette Freres、Archer Daniels Midland Companyなどが主要企業です。
業界のプレーヤーは、積極的に合併や買収に関与しています。各社は、市場で競争優位に立つために、他の原料ベースの製品提供、品質、規模拡大能力など、さまざまな要因で競争しています。さらに、これらの主要企業は現在、市場の成長に伴って生じる追加需要に対応するため、生産施設の拡張にも注力しています。
The Xylitol Market size is estimated at USD 1.06 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.37 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.11% during the forecast period (2024-2029).
Xylitol is widely approved for use in food around the world. It is also extensively approved for oral hygiene products, pharmaceuticals, cosmetics, and toiletries. The increasing demand for natural sweeteners in chewing gums drives the Xylitol market. Xylitol-based chewing gums reportedly offer various dental benefits, such as helping prevent tooth decay and dry mouth and helping boost oral health. Growing demand for xylitol in food and nutraceutical applications is expected to be a key driving factor for the market over the forecast period. Low-calorie, crystalline xylitol is a natural sweetener found in fibrous plant foods and hardwood trees. It is the only sugar that has the same sweetness intensity as compared to sucrose. It can be produced by chemical or enzymatic hydrolysis from different plant sources having polysaccharides. It is largely produced through a chemical process at an industrial scale, which is based upon catalytic xylose dehydrogenation. The process is not only cost and energy-intensive but also environmentally risky due to the use of a toxic catalyst and high-pressure hydrogen gas.
Food goods' color, flavor, and shelf life are also improved. Xylitol-containing chewing gum is well known for its medicinal benefits. Cough syrups, tonics, and vitamin preparations become nonfermentable when Xylitol is added. Due to its non-cariogenic and nonfermentable qualities, it is included in diets as a healthy supplement for diabetic patients.Further, the xylitol market is driven by the increase in its consumption in food and personal care applications. Also, the growth driver for xylitol (as for other low-calorie sweeteners), is the increasing number of diabetes people around the world.
Rising concern about sugar intake has led to the collapse of sugared chewing gum consumption. The rising demand for sugar-free chewing gum and confectionery in developed and developing markets drives the market for non-calorie sweeteners like xylitol. Hence, it is a common ingredient in sugar-free chewing gum, candies, mints, diabetes-friendly foods, and oral-care products. The major chewing gum brands in the United States, like Trident, Orbit, Extra, Dentyne 5, and Eclipse, specialize in sugar-free, mint-flavored gum.
According to the International Diabetes Federation, China will have the largest diabetic population in 2021, with 140.9 million people affected. Some of the benefits of reducing sugar intake include helping with weight loss and preventing obesity, lowering the risk of type 2 diabetes or pre-diabetes, and reducing the risk of inflammatory digestive conditions such as irritable bowel disease and Crohn's disease. According to Agriculture and Agri-Food Canada, the retail sales value of better-for-you and reduced-sugar confectioneries sold in Japan amounted to approximately 762 million dollars in 2021.
The United States is one of the largest consumers of xylitol on the global market. The demand is high due to multiple health benefits, like low calorific value, tooth decay-defying properties, and low carbohydrate content. This has encouraged its application among health-conscious consumers in the United States. The United States Food and Drug Administration (US FDA) has approved the use of xylitol in foods for particular dietary purposes as a direct food additive, which further extends to all the other sugar-free and no-sugar-added products and has classified it as "generally recognized as safe" (GRAS).
Moreover, the rising prevalence of heart attacks, obesity, and the diabetic population in the country has resulted in people shifting towards a sugar-free lifestyle. As per the National Institute of Statistics and Geography, heart conditions were the most common cause of death after COVID-19 in Mexico, with nearly 114 thousand deaths registered during the first six months of 2021. The United States-based global suppliers use wood as feedstock for the production of commercial xylitol. Xylitol has also been extensively approved for oral hygiene products, pharmaceuticals, cosmetics, and toiletries.
The Xylitol market is highly competitive, with key players such as Cargill, Incorporated; Ingredion, Inc.; Zhejiang Huakang Pharmaceutical Co., Ltd.; Roquette Freres; and Archer Daniels Midland Company.
The players in the industry are actively involved in mergers and acquisitions. Companies compete on different factors, including other ingredient-based product offerings, quality, and their ability to scale to gain a competitive advantage in the market. In addition, these key players are also now focusing on expanding their production facilities to cater to the additional demand that arises along with the growth in the market.