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市場調査レポート
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映画館-市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

Movie Theatre - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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映画館-市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

昨年の映画館市場規模は697億8,000万米ドルと推定され、今後5年間で956億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは5.24%です。

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主要ハイライト

  • 先進地域と新興国市場の映画館を支える技術の進歩と可処分所得の増加が市場全体の成長を促進すると予想されます。映画館は、娯楽を目的とした映画を鑑賞するための1つまたは複数の講堂で構成される複合施設です。これらの建物は商業用であり、人々がこれらの劇場で映画を鑑賞するためのチケットは有料です。会員制の非営利団体が所有・運営し、定期的に料金を徴収して映画を鑑賞する映画館もあります。
  • 映画館では、観客席で映画を見るために、音響、音楽、完璧な照明で、大きなスクリーンに映画を映写します。映画の投影は、2D、3D、IMAx、4DXなど、形態や質が異なる場合があります。さらに、シネコンやビルは、1つの建物にこのような客席が複数あります。これにより、人々は一箇所で映画を観る選択肢を得ることができます。近年、シネコンの数は、特に世界の先進国や発展途上国で増加傾向にあります。
  • しかし、近年、映画やテレビ番組のオンラインストリーミング(OTT)の人気が高まり、映画館業界に深刻な危機をもたらしています。一般大衆は、限られた期間、映画チケット1枚分の価値で、視聴者に数多くの映画を届けることができるため、こうしたOTTプラットフォームへの移行が進んでいます。これは、映画館市場に悪影響を及ぼしている最も重大な注目すべき課題の一つです。その他の問題や映画の違法コピーも同様に、世界の市場の成長を妨げると予想されています。
  • COVID-19の大流行は、2020年の初めから映画製作と映画館産業に大きな影響を与えました。映画館の閉鎖や製作の中断は、著名な製作会社に多大な物的損失をもたらしました。映画製作者は、パンデミックに照らして最善の解決策であることが証明されたデジタル視聴プラットフォーム、ソーシャルネットワーク、バーチャルフェスティバルへの傾向の高まりなど、新しい慣行に適応しなければならなかった。パンデミックの影響で、定額ビデオ・オン・デマンド(SVoD)映像視聴プラットフォームを含むオンラインメディアの利用も増加しました。
  • 現在の映画撮影の世界は、パンデミックによって課せられたこれらの新しい慣行に適応しようとする映画製作者たちにかかっています。

映画館市場の動向

4DX分野はより高いペースで成長する見込み

  • 4DXシネコンの受け入れ拡大は、主にアニメーションと視覚効果(VFX)ソリューションの需要増による。映画製作の世界では、製作予算の増加傾向が顕著であり、その主要理由は、デジタル・シアターによって可能になった世界の広範な配給にあります。さらに、脚本家や監督はVFXを必要とする脚本を取り入れることに前向きになっており、制作会社はVFXや合理化されたプラットフォームに大きく依存した野心的なプロジェクトを行うようになっています。その結果、配信されるコンテンツの種類も拡大しています。
  • 映画、テレビ、広告におけるVFXとアニメーションの応用により、劇場における3D-UHDアニメーションの存在感が増しています。VFXのアウトソーシングは、その費用対効果の高さから普及しています。その結果、「キッズ」ジャンルが重視されるようになり、動画ストリーミングの人気が新興国での市場需要を牽引すると予想されます。
  • 現代のアーティストは、視聴者を惹きつける魅力的なアニメコンテンツを制作するために、さまざまなツールやソフトウェアを必要としています。この点で注目すべき動向のひとつが、大きな人気を博しているバーチャルリアリティ(VR)です。3Dアニメーションにバーチャル・リアリティを取り入れるアニメスタジオが増え、芸術を新たな高みへと導いています。バーチャル・リアリティと3Dアニメーションの融合により、バーチャル環境で3Dゲームを体験することが可能になった。
  • 新興経済圏では、定額制ストリーミング・デバイスに新たなオーバー・ザ・トップ(OTT)サービスが統合され、VFXとアニメーションの分野での応用が促進されると予想されます。各社は、OTTコンテンツ向けのエネルギーとVFXに特化した革新的なサービスを積極的に模索しています。例えば、ロンドンを拠点とするDNEGは、映画とOTTストリーミング・コンテンツの欧米市場と東欧市場のクリエイティブ・サービスのギャップを埋めることを目的とした、Redefineというユニークなサービスを導入しました。
  • メディア・セクターの台頭により、VFXとアニメーションの需要はマルチメディア・エコシステム内で大幅に拡大しています。DNEGのような組織は、こうした変化をうまく乗り切るために、戦略的な投資パートナーシップを求めています。2022年、DNEGは2025年までNetflixのシリーズと長編番組の視覚効果とバーチャル制作サービスを拡大する複数年契約を結びました。この契約の一環として、DNEGはネットフリックス向けのコンテンツを制作し、ストリーミング大手の国内外市場におけるプレミアムVFXサービスを大幅に強化します。
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大きなシェアを占めるアジア太平洋

  • アジア太平洋は人口が多く、急速に成長しているため、映画館業界にとって大きな消費者基盤となっています。日本、中国、インド、韓国、その他の南アジア諸国では、中産階級の人口が増加し、可処分所得が増加しているため、映画館での体験のような娯楽やレジャー活動に対する需要が高まっています。
  • この地域の急速な都市化により、人口が密集し、商業施設が立ち並び、娯楽の選択肢が増えた大都市圏が形成されました。都市の中心部は多くの観客に対応し、映画館へのアクセスも容易なため、映画館の成長に有利な環境を提供しています。
  • 2023年6月、ハイデラバード初のドライブインシアターをめぐる話題はかなり前から高まっており、映画ファンはオープンを心待ちにしています。ラジブ・ガンディー国際空港に到着し、「アジアン・クラシック」と名付けられたと報じられています。最新の報道によると、アジアン・クラシックの基礎工事が始まっています。エーカーの敷地に建設される予定で、インドでは史上最大のドライブイン・シアターとなります。ドライブイン・シアターのコンセプトは、観客が車の中で快適に映画を楽しめるというもので、世界中で人気を博しているが、ハイデラバードでもまもなくRGIAに史上初のドライブイン・シアターが誕生します。
  • さらに、2023年5月、大手シネコン運営会社PVR Picturesは、PVRとInox Leisureの合併により、PVR INOX Picturesに社名変更しました。PVR PicturesとInox Leisureは合併事業体として、スリランカとインドの115都市で361館、1,689スクリーンを運営します。同事業者はまた、2023会計年度にINOX(71スクリーン)とPVR(97スクリーン)の間で168スクリーンを追加し、23年度第4四半期にはINOX(26スクリーン)とPVR(53スクリーン)の間で79スクリーンを追加したと述べた。PVR INOX Picturesは、インド市場向けのコンテンツ取得への投資を増やし、十分に紹介されていないストーリーテラーや独立系クリエイター向けのさらなる機会を開拓する計画です。
  • 2023年4月、CGVは、韓国、中国、ベトナム、インドネシアにあるシネマコンプレックス向けに、市場で最もエネルギー効率の高い輝度システムを特徴とするクリスティCineLife+シリーズシネマプロジェクターを今後3年間で数百台取得する独占契約を締結しました。今回の買収により、クリスティは韓国最大の映画館チェーンであり、世界第5位のシネコンであるCGVに、プレミアムな大型映画館やメインストリームの劇場に高度なフォーマット機能をもたらすプロジェクションシステムを供給することになります。
  • この分野における人口の増加と新技術の採用、そしてこの地域の発展は、技術の展開に負うところが大きいです。同地域の先進技術本部により、同地域は映画館市場の主導的市場であり続けると思われます。

映画館業界概要

映画館市場内の競争企業間の敵対関係は激しく、主にPVR INOX、Cinepolis、AMC Theatre、Regal Cinemas、Wanda Cinemaといった著名な業界リーダーが牽引しています。これらの市場大手は、消費者のニーズを積極的に先取りし、製品提供の一貫した革新を通じて競争優位性を享受しています。彼らの大きな市場シェアは、多額の投資、戦略的M&A、実りあるパートナーシップの結果です。

2023年9月、卓越した品質で知られるインド有数の映画興行会社PVR INOXは、バンガロールに最新鋭のICE THEATERSホールを導入し、ポートフォリオを拡大しました。この試みは、デリーとグルグラムでのICE THEATERSの成功に続くもので、映画ファンに贅沢で没入感のある映画体験を提供することを目的としています。

2023年3月、アマゾンは世界最大の映画館チェーンであるAMCを買収する意向を重大発表しました。この戦略的な動きは、AMCシアターが世界的に拡大するオーバー・ザ・トップ(OTT)プラットフォームの人気に取り組む中で行われました。米国を拠点とする金融会社Wedbush Securitiesは、この買収によりAMCの市場プレゼンスが強化され、現代のエンターテインメントの状況により効果的に合致するようになると予測しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 視覚効果(VFX)技術の発展
    • 全体的な映画体験の向上に対する需要の高まり
  • 市場の抑制要因
    • OTTプラットフォームの採用増加

第6章 市場内訳

  • スクリーン別
    • 2D
    • 3D
    • 4DX
  • 劇場タイプ別
    • マルチプレックス
    • 独立系映画館
    • IMAX
    • ドライブインシアター
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競争環境

  • 企業プロファイル
    • AMC Theatres
    • Cinepolis
    • Regal Cinemas
    • Wanda Cinemas
    • Cinemark
    • Cineworld
    • Cineplex Entertainment
    • Vue
    • CGV
    • PVR LTD
    • The Boxoffice Company (E Square Talkies)

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
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The movie theatre market size is estimated at USD 69.78 billion in the last year and is expected to reach USD 95.66 billion in the next five years, registering a CAGR of 5.24% during the forecast period.

Key Highlights

  • The technological advancements and increased disposable income that support movie theaters in developed and developing regions are expected to fuel the growth of the overall market. A movie theater is a complex that is comprised of one or multiple auditoriums for watching movies intended for entertainment. These buildings are commercial and charge for tickets that allow people to watch movies in these theatres. Some theaters are owned and managed by nonprofit organizations with membership programs and charge a fee periodically to watch movies.
  • Movie theaters project films on a large screen with sound, music, and perfect lighting for watching movies in the auditorium. The projection of movies may vary in form or quality, which includes 2D, 3D, IMAx or 4DX. Furthermore, multiplexes and buildings with multiple such auditoriums in a single building. This gives people options to watch movies at a single location. In recent years, the number of multiplexes has been on the rise, especially in developed and developing countries worldwide.
  • However, Online streaming or OTT of movies and TV shows has increased in popularity in recent years, creating a severe danger to the film theater industry. The general public is progressively turning to these OTT platforms as they can deliver the viewers numerous films for a limited period and at the value of a single movie ticket. This is one of the most significant noteworthy challenges negatively affecting the movie theater market. Other problems and movie piracy are similarly anticipated to hamper the market growth globally.
  • The COVID-19 pandemic significantly impacted the filmmaking and cinema industry since the beginning of 2020. The closure of cinemas and the suspension of production caused significant material losses for prominent production companies. Filmmakers had to adapt to new practices, including a growing trend towards digital viewing platforms, social networks, and virtual festivals, which proved to be the best solutions in light of the pandemic. The use of online media, including subscription video-on-demand (SVoD) visual viewing platforms, also increased due to the pandemic.
  • The current world of cinematography is contingent on filmmakers trying to adapt to these new practices imposed by the pandemic.

Movie Theatre Market Trends

4DX segment is expected to grow at a higher pace

  • The growing acceptance of 4DX multiplexes is primarily driven by the increasing demand for animation and visual effects (VFX) solutions. In the world of filmmaking, there is a noticeable upward trend in production budgets, largely due to the extensive global distribution made possible by digital theaters. Additionally, writers and directors are more open to incorporating scripts that require VFX, leading production companies to undertake ambitious projects that rely heavily on VFX and streamlined platforms. This has also resulted in an expansion of the types of content being distributed.
  • The presence of 3D-UHD animated films in theaters, thanks to the application of VFX and animation in film, TV, and advertising, is on the rise. Outsourcing VFX approaches has become more prevalent due to its cost-effectiveness. Consequently, there is a growing emphasis on the "kids" genre, and the popularity of video streaming is expected to drive market demand in emerging economies.
  • Modern-day artists require an array of tools and software to create captivating animated content that engages viewers. One notable trend in this regard is Virtual Reality (VR), which has gained significant popularity. More animation studios are incorporating virtual reality into 3D animation, taking the art form to new heights. Virtual reality has made it possible to experience 3D games in a virtual environment, thanks to the fusion of virtual reality and 3D animation.
  • The integration of new over-the-top (OTT) services on subscription-based streaming devices in emerging economies is expected to boost the applications of the VFX and animation sector. Companies are actively exploring innovative services dedicated to energy and VFX for OTT content. For example, London-based DNEG has introduced a unique service called Redefine, aimed at bridging the creative services gap between the Western and Eastern markets for film and OTT streaming content.
  • With the media sector's emergence, the demand for VFX and animation has expanded significantly within the multimedia ecosystem. Organizations like DNEG are seeking strategic investment partnerships to navigate these changes successfully. In 2022, DNEG inked a multiyear deal to expand its visual effects and virtual production services for Netflix series and feature programming until 2025. As part of this agreement, DNEG will produce content for Netflix and significantly enhance premium VFX services in both domestic and international markets for the streaming giant.
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Asia- Pacific to hold the significant share

  • Asia-Pacific has a large and rapidly growing population, resulting in a sizable consumer base for the movie theatre industry. The growing middle-class population and rising disposable income in Japan, China, India, South Korea & other South Asian countries have increased the demand for entertainment and leisure activities such as movie theatre experiences.
  • Rapid urbanization in the region has created large metropolitan areas with dense populations, commercial establishments, and increased entertainment options. Urban centers cater to a large audience base and provide accessible access to cinemas, providing a favorable environment for the growth of movie theaters.
  • In June 2023, The buzz surrounding the first-ever drive-in theatre in Hyderabad has been growing for quite some time, with movie enthusiasts eagerly anticipating its opening. It is arriving at the Rajiv Gandhi International Airport and has been reportedly named the 'Asian Classic.' According to the latest reports, the groundwork for the Asian Classic has been started. It will be constructed on 3 acres of land, which makes it the biggest-ever drive-in theatre in India. The concept of drive-in theatres, where audiences can enjoy films from the comfort of their cars, has gained popularity around the world, and now, Hyderabad is set to have its first-ever drive-in theatre at the RGIA soon.
  • Further, in May 2023, leading multiplex operator PVR Pictures was renamed PVR INOX Pictures after a merger between PVR and Inox Leisure. PVR Pictures and Inox Leisure as a merged entity operating 361 cinemas with 1,689 screens across 115 cities till the end of FY23 in Sri Lanka and India. The operator also said that it had added 168 screens in the financial year 2023 between INOX (71 screens) and PVR (97 screens) and 79 screens added in Q4 FY'23 between INOX (26 screens) and PVR (53 screens). PVR INOX Pictures plans to increase investments in content acquisition for the Indian market and develop additional opportunities for under-represented storytellers and independent creators.
  • In April 2023, CGV signed an exclusive contract to acquire hundreds of Christie CineLife+ series cinema projectors featuring some of the most energy-efficient luminance systems on the market for its multiplexes located in South Korea, China, Vietnam, and Indonesia over the next three years. With this acquisition, Christie will supply CGV - South Korea's largest cinema chain and the world's fifth-largest multiplex theatre company - with projection systems that bring advanced format capabilities to premium large-format venues and mainstream theatres.
  • The rise in population and adoption of new technology in this field and the area's development are owing to the technology's deployment. With the region's advanced technology headquarters, this region will continue to be the leading market in the movie theatre market.

Movie Theatre Industry Overview

Competitive rivalry within the Movie Theatre market is intense, primarily driven by prominent industry leaders such as PVR INOX, Cinepolis, AMC Theatre, Regal Cinemas, and Wanda Cinema. These market giants enjoy a competitive edge through their consistent innovation in product offerings, as they proactively anticipate consumer needs. Their significant market share is a result of substantial investments, strategic mergers and acquisitions, and fruitful partnerships.

In September 2023, PVR INOX, India's foremost cinema exhibitor renowned for its exceptional quality, expanded its portfolio by introducing its state-of-the-art ICE THEATERS auditorium in Bangalore. This endeavor follows the successful launch of ICE THEATERS in Delhi and Gurugram, aimed at providing moviegoers with a luxurious and immersive cinematic experience.

In March 2023, Amazon made a significant announcement regarding its intention to acquire the world's largest movie theater chain, AMC. This strategic move comes as AMC Theater grapples with the growing popularity of over-the-top (OTT) platforms worldwide. Wedbush Securities, a U.S.-based financial firm, predicts that this acquisition will bolster the chain's market presence, aligning it more effectively with the contemporary entertainment landscape.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Development of Visual Effects (VFX) technology
    • 5.1.2 Growing Demand for Enhanced Overall Cinema Experience
  • 5.2 Market Restrains
    • 5.2.1 Increasing adoption of OTT Platforms

6 MARKET SEGEMENTATION

  • 6.1 By Screen
    • 6.1.1 2D
    • 6.1.2 3D
    • 6.1.3 4DX
  • 6.2 By Theatre Type
    • 6.2.1 Multiplex
    • 6.2.2 Independent Cinema Theatres
    • 6.2.3 IMAX
    • 6.2.4 Drive-In Cinema Theatres
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETETIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 AMC Theatres
    • 7.1.2 Cinepolis
    • 7.1.3 Regal Cinemas
    • 7.1.4 Wanda Cinemas
    • 7.1.5 Cinemark
    • 7.1.6 Cineworld
    • 7.1.7 Cineplex Entertainment
    • 7.1.8 Vue
    • 7.1.9 CGV
    • 7.1.10 PVR LTD
    • 7.1.11 The Boxoffice Company (E Square Talkies)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET