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市場調査レポート
商品コード
1685189

映画館市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年の予測

Movie Theater Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 - 2034


出版日
ページ情報
英文 220 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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映画館市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年の予測
出版日: 2025年01月31日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の映画館市場は2024年に727億米ドルを生み出し、2025年から2034年にかけてCAGR 5.3%で成長すると予想されています。

この成長の原動力は、娯楽に対する消費支出の増加、プレミアムな映画体験に対する需要の高まり、業界における継続的な技術進歩です。映画館、特にシネコンは、多様な映画の選択肢と充実した鑑賞体験を提供できることから、依然として観客に人気のある選択肢です。IMAXや3Dスクリーンなどの先端技術の採用は、この動向にさらに拍車をかけています。パンデミック後に観客が映画館に戻るにつれ、消費者の嗜好が進化し、没入感のある多様な鑑賞オプションへの需要が高まっています。さらに、リクライニングシート、グルメフードオプション、個室試写室などの豪華なアメニティの統合により、従来の映画鑑賞体験がよりパーソナルでハイエンドなアクティビティへと変貌しつつあります。また、コンサート、スポーツイベント、劇場公演の生中継など、イベントシネマの人気が高まっていることも、市場の魅力となっています。

Movie Theater Market-IMG1

シネコン部門は2024年に市場をリードし、340億米ドルを創出しました。この優位性は、入場者数の増加、継続的な技術的アップグレード、映画ファンが利用できる幅広い娯楽オプションに起因しています。シネマコンプレックスは、多様な観客の嗜好に応え、複数の上映と豊富な映画セレクションを提供することで、消費者に好まれる選択肢となっています。都市部における映画館チェーンの戦略的拡大は、このセグメントの地位をさらに強固なものにしています。一方、IMAX分野はCAGR 6.9%と、予測期間中に大きな成長を遂げると予測されています。観客がより魅力的で視覚的に魅惑的な映画体験を求める中、大判で没入感のある鑑賞体験の人気が高まっていることが、この成長の原動力となっています。

市場範囲
開始年 2024
予測年 2025-2034
開始金額 727億米ドル
予測金額 1,212億米ドル
CAGR 5.3%

スクリーンタイプでは、市場は2Dスクリーンと3Dスクリーンに区分されます。2024年の市場シェアは3Dスクリーンが59%を占めるが、2DスクリーンのCAGRは5.7%と高い成長が見込まれます。2Dスクリーンは、特に新興諸国において費用対効果が高いため、予算重視の消費者に好まれています。一方、3Dスクリーンは、奥行き知覚を強化し、リアルな動きで高品質のビジュアルを提供する高度な投影技術を活用することで、より没入感のある体験を提供します。このため、3Dスクリーンは、超大作映画やアクション満載のジャンルで人気のある選択肢となっています。

2024年の世界の映画館市場は米国が73%のシェアを占め、推定149億米ドルを売り上げています。エンターテインメントへの旺盛な個人消費に加え、プライベート上映や専門イベントの動向が米国市場の成長を牽引しています。同国の映画館チェーンは、進化する顧客の期待に応えるため、施設やサービスのアップグレードにますます力を入れています。豪華な座席、充実した音響システム、プレミアムな飲食品オプションなど、ハイエンドな映画体験への需要が、市場を押し上げ続けています。米国市場はまた、大ヒット作のパイプラインと映画鑑賞の強い文化からも恩恵を受けており、今後数年間の持続的成長を確実なものにしています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

  • 市場範囲と定義
  • 基本推定と計算
  • 予測計算
  • データソース
    • 一次データ
    • 2次データ
      • 有料ソース
      • 公的情報源

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
    • バリューチェーンに影響を与える要因。
    • 利益率分析
    • 破壊
    • 将来の展望
  • サービスプロバイダー
  • 利益率分析。
  • 主要ニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • テクノロジーの進歩
      • 可処分所得の増加とエンターテインメントへの消費支出の増加
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 映画の違法コピーと違法ダウンロードの増加
      • オンラインコンテンツストリーミングプラットフォームの台頭
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:タイプ別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • マルチプレックス
  • アイマックス
  • ドライブイン
  • インディペンデント

第6章 市場推計・予測:スクリーン別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 2Dスクリーン
  • 3Dスクリーン

第7章 市場推計・予測:用途別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • フィルム
  • その他の番組

第8章 市場推計・予測:映画タイプ別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • ローカルコンテンツ
  • グローバルコンテンツ

第9章 市場推計・予測:地域別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ

第10章 企業プロファイル

  • B&B Theatres
  • CGR Cinemas
  • Cinemark
  • Cinemex
  • Cineplex
  • Cinepolis
  • Cineworld
  • CJ CGV
  • Odeon Cinemas
  • PVR INOX
  • UGC
  • Vue International
  • Wanda Film
  • Yelmo Cinemas
目次
Product Code: 5907

The Global Movie Theater Market generated USD 72.7 billion in 2024 and is expected to grow at a CAGR of 5.3% from 2025 to 2034. This growth is driven by increasing consumer spending on entertainment, a rising demand for premium cinematic experiences, and continuous technological advancements in the industry. Movie theaters, particularly multiplexes, remain a popular choice for audiences due to their ability to offer diverse film options and enhanced viewing experiences. The adoption of advanced technologies, such as IMAX and 3D screens, is further fueling this trend. As audiences return to theaters post-pandemic, evolving consumer preferences are driving the demand for immersive and varied viewing options. Additionally, the integration of luxury amenities, such as reclining seats, gourmet food options, and private screening rooms, is transforming the traditional movie-going experience into a more personalized and high-end activity. The market is also benefiting from the growing popularity of event cinema, including live broadcasts of concerts, sports events, and theatrical performances, which attract a broader audience base.

Movie Theater Market - IMG1

The multiplex segment led the market in 2024, generating USD 34 billion. This dominance is attributed to higher foot traffic, continuous technological upgrades, and a wider range of entertainment options available to moviegoers. Multiplexes cater to diverse audience preferences by offering multiple screenings and an extensive selection of films, making them a preferred choice for consumers. The strategic expansion of cinema chains in urban areas further strengthens this segment's position. Meanwhile, the IMAX segment is projected to witness significant growth during the forecast period, with a CAGR of 6.9%. The increasing popularity of large-format and immersive viewing experiences is driving this growth as audiences seek more engaging and visually captivating movie experiences.

Market Scope
Start Year2024
Forecast Year2025-2034
Start Value$72.7 Billion
Forecast Value$121.2 Billion
CAGR5.3%

In terms of screen types, the market is segmented into 2D and 3D screens. While 3D screens accounted for 59% of the market share in 2024, 2D screens are expected to grow at a faster CAGR of 5.7%. The cost-effectiveness of 2D screens, particularly in developing countries, makes them a preferred choice for budget-conscious consumers. On the other hand, 3D screens offer a more immersive experience by leveraging advanced projection technologies that enhance depth perception and deliver high-quality visuals with lifelike motion. This makes 3D screens a popular option for blockbuster films and action-packed genres.

The United States dominated the global movie theater market in 2024, holding a 73% share and generating an estimated USD 14.9 billion. Strong consumer spending on entertainment, coupled with the rising trend of private screenings and specialized events, drives the U.S. market's growth. Cinema chains in the country are increasingly focusing on upgrading their facilities and services to meet evolving customer expectations. The demand for high-end movie experiences, including luxury seating, enhanced sound systems, and premium food and beverage options, continues to push the market forward. The U.S. market also benefits from a robust pipeline of blockbuster releases and a strong culture of movie-going, ensuring sustained growth in the coming years.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definitions
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculations.
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry synopsis, 2021-2034

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
    • 3.1.1 Factor affecting the value chain.
    • 3.1.2 Profit margin analysis.
    • 3.1.3 Disruptions
    • 3.1.4 Future outlook
  • 3.2 Service providers
  • 3.3 Profit margin analysis.
  • 3.4 Key news & initiatives
  • 3.5 Regulatory landscape
  • 3.6 Impact forces
    • 3.6.1 Growth drivers
      • 3.6.1.1 Advancements in technology
      • 3.6.1.2 The growing disposable income and rising consumer spending on entertainment
    • 3.6.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.6.2.1 Rise of movie piracy and illegal downloading
      • 3.6.2.2 Rising online content streaming platform
  • 3.7 Growth potential analysis
  • 3.8 Porter’s analysis
  • 3.9 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2024

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Type, 2021-2034 (USD Billion)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Multiplexes
  • 5.3 IMAX
  • 5.4 Drive-in
  • 5.5 Independent

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Screen, 2021-2034 (USD Billion)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 2D screen
  • 6.3 3D screen

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Application, 2021-2034 (USD Billion)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Movie shows
  • 7.3 Other shows

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Types of Movies, 2021-2034 (USD Billion)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Local content
  • 8.3 Global content

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021-2034 (USD Billion)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Russia
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 South Korea
    • 9.4.5 Australia
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 UAE
    • 9.6.2 Saudi Arabia
    • 9.6.3 South Africa

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 B&B Theatres
  • 10.2 CGR Cinemas
  • 10.3 Cinemark
  • 10.4 Cinemex
  • 10.5 Cineplex
  • 10.6 Cinepolis
  • 10.7 Cineworld
  • 10.8 CJ CGV
  • 10.9 Odeon Cinemas
  • 10.10 PVR INOX
  • 10.11 UGC
  • 10.12 Vue International
  • 10.13 Wanda Film
  • 10.14 Yelmo Cinemas