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市場調査レポート
商品コード
1408169

マネージドデジタルワークプレイスサービス:市場シェア分析、産業動向・統計、2024年~2029年の成長予測

Managed Digital Workplace Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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マネージドデジタルワークプレイスサービス:市場シェア分析、産業動向・統計、2024年~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

マネージドデジタルワークプレイスサービス市場規模は、2024年に528億2,000万米ドルと推定され、2029年には718億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは6.36%で成長する見込みです。

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マネージドデジタルワークプレイスサービスの促進要因としては、技術の進歩、労働人口統計の変化、新しい技術やツールの利用可能性、より柔軟性を求める従業員の要望、強力で親切な経営陣によって促進される前向きな企業文化などが挙げられます。さらに、デジタル変革を成功させるには、効果的なチェンジ・マネジメント、従業員のエンゲージメント、変革の目標と目的の明確な理解といった要因が影響します。

主なハイライト

  • さまざまな組織でデジタルワークプレイスの導入が増加していることから、予測期間中、マネージドデジタルワークプレイスサービスの需要が高まると思われます。例えば、2022年にbeautiful.aiが3,000人の管理職を対象に行った調査によると、デジタルワークプレイスがビジネスにどのような影響を与え、リモートワーカーにどのような未来が待っているのかを調査した結果、78%がデジタルワークプレイスの成功に向けて多大な財源が投入されていることに同意し、80%がデジタルワークプレイスで管理職が目標を達成できるよう支援するテクノロジーやツールに財源を投入することにコミットしていると回答しています。81%がデジタルワークがオフィスでの仕事に取って代わることを楽観視しています。デジタルな職場環境においても、66%が強いつながりを感じています。
  • さらに、IT技術は管理されたデジタルワークプレイスサービスに大きな影響を与えています。デジタルプラットフォームと自動化の利用が進むにつれ、ワークプレイスはより効率的で合理的なものとなっています。例えば、クラウドベースのファシリティマネジメントソフトウェアは、ビジネスリーダーが常に整理された最新の状態を保つことを可能にし、結果としてビジネスパフォーマンスを向上させています。さらに、デジタルワークプレイステクノロジーは、コミュニケーション、情報管理、サイバーセキュリティに重点を置き、より良いワークフローとデータ管理を提供しています。
  • さらに、人工知能はデジタルワークプレイスのオペレーションを管理する上でますます重要になってきています。タスクを自動化し、インテリジェントな洞察を提供することで、AIは組織がワークフローを合理化し、生産性を向上させ、従業員のエクスペリエンスを改善することを可能にします。デジタルワークプレイスにおけるAIアプリケーションの例としては、ナレッジマネジメント、データガバナンス、情報管理、エンドユーザー・エクスペリエンス管理、文書管理などがあります。さらに、AIは組織が効果的なワークプレイス自動化戦略を策定し、従業員の生産性を向上させるのに役立ちます。AI技術は進化を続けており、デジタルワークプレイスの未来を形作る上でさらに重要な役割を果たすと予想されます。
  • さらに、BFSIセクターにおけるテクノロジーと顧客情勢の変化は、予測期間にわたってマネージドデジタルワークプレイスサービスの需要を促進すると思われます。保険会社のスイス再保険(Swiss Re)など、多くのBFSIセクター企業がクラウドベースのデジタルワークプレイスを実現するために市場ベンダーと提携しており、この動向は今後数年で強まり、BFSIセクターからの需要が増加すると予想されます。さらに、世界中の銀行や保険会社でデジタル変革が進んでいることから、効率性と生産性を高めるためのデジタルワークプレイス変革の必要性が高まっており、調査対象市場の成長見通しがさらに高まっています。
  • マネージドデジタルワークプレイスサービスの世界市場にとって、サイバー犯罪の増加は重大な課題と制約となっています。デジタル資産の保護、サイバー脅威からの防御、データ保護規制の遵守は、組織にとって課題的な課題です。サイバー犯罪が顧客の信頼に与える影響と、サイバーセキュリティへの投資拡大が求められているため、マネージドデジタルワークプレイスサービスを提供するには、強力なセキュリティ対策とプロアクティブなセキュリティ管理が不可欠です。
  • ポストパンデミック、ハイブリッドワーク、オンサイトワークが人気を集めています。世界中の組織は、異なる物理的な職場環境や企業のデジタルワークプレイスの改善において、この新しい常態に適応しなければならないです。このワークシフトは、生産性、オペレーション、ビジネスの成功を確実に継続させるために、ワークプラクティスを改善するマネージドデジタルワークプレイスサービスの需要に影響を与えると分析されています。パンデミック後、様々な企業がデジタルワークプレイスの利点を利用するために協力しています。このような協力の増加は、パンデミック中の調査市場の成長を後押しすると思われます。

マネージドデジタルワークプレイスサービス市場動向

ヘルスケア分野が力強い成長を遂げる見込み

  • ヘルスケア業界では、患者の治療や体験を向上させ、ワークプレイス管理を改善するために、新たなテクノロジーを取り入れる動きが広まっています。ヘルスケア業界では、大規模なチーム、パートタイム、フルタイム、オンコール、季節労働者、リモートワーカー、オンサイトワーカー、複数の役割と専門性を持つワーカーなど、さまざまな複雑な人材配置が行われています。この業界では、多くの調整と特殊性が関係するため、管理ソリューションの導入が非常に重要になります。
  • さらに、病院やその他の医療施設における人件費削減ニーズの高まり、業務効率の向上、同部門の統合などが、こうしたソリューションの採用を後押しする主な要因となっています。さらに、ヘルスケア専門家に対する需要の高まりや、職場の透明性や柔軟なスケジューリングなど、職場管理ソリューションに関連するメリットも、予測期間中にヘルスケア部門でのこれらのソリューションの採用を増加させると予想されます。
  • さらに、ヘルスケアサービスに対するニーズの高まりから、ヘルスケア施設の建設への投資が増加しています。このようなヘルスケア施設市場の増加は、世界各地の人口増加と高齢化の進展に起因しています。このため、ヘルスケア分野でのマネージドデジタルワークプレイスサービスの採用が拡大する可能性が高いです。例えば、OECDとWHOの調査によると、世界の病院数は今後5年間で着実に増加すると予想されています。データによると、病院の数は5年後には1,66,235に達すると予想されています。
  • 多くのヘルスケアプロバイダーが、医療施設の拡張や新設に投資しています。例えば、2022年6月、サウスカロライナ州保健環境管理局は、ローパー・セント・フランシス・ヘルスケアによる、同病院バークレー郡キャンパスへのタワーの増設を承認しました。ヘルスケア施設の拡張は、データと全体的なワークプレイス管理を追跡するためのデジタル管理サービスに対する需要の増大を生み出すと予想され、その結果、管理されたデジタルワークプレイスサービスに対する需要が発生すると予測されます。
  • ヘルスケア施設では、廃棄物管理、セキュリティサービス、ケータリングサービス、清掃サービス、テクニカルサポートサービスなど、さまざまな職場管理サービスが必要であり、その需要は間もなく増加すると思われます。これらのサービスを個別に管理するのは難しいです。ワークプレイス・マネジメント・サービスが提供するクラウド・コンピューティング、モビリティ、物理的・知識的自動化などのコラボレーション・ツールは、すべてを同時に処理することを容易にします。急速な拡大とデジタル化の動向は、マネージドデジタルワークプレイスサービスの需要を急拡大させています。
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アジア太平洋地域が著しい成長を遂げる見込み

  • アジア太平洋地域は最近、急速な技術進歩とデジタル変革を経験しています。このデジタル革命は企業の業務を大きく変え、効率的で安全なデジタルワークプレイスソリューションへの需要を高めています。マネージドデジタルワークプレイスサービスは、生産性、コラボレーション、従業員満足度を向上させるために、組織にとって不可欠な存在となっています。
  • アジア太平洋地域の政府・公共部門は、市民サービスの向上、業務の合理化、効率化の必要性から、急速なデジタル変革を経験しています。多くの政府機関は、こうした目標を達成するための戦略的ソリューションとして、マネージドデジタルワークプレイスサービス(MDWS)に注目しています。さらに、アジア太平洋地域の政府は、効率的で市民中心のサービスを提供するため、デジタル・チャネルの採用を増やしています。
  • さらに、マネージド・デジタル・サービスによって、政府は職員がシームレスにコラボレーションし、関連情報にアクセスし、市民からの問い合わせやサービス要請に迅速に対応できるような職場環境を構築することができます。例えば、シンガポールのスマート・ネーション構想では、サービスデスクを活用し、MyInfoサービスやMoments of Lifeアプリなどのプラットフォームを通じて、統合されたデジタルサービスとパーソナライズされた市民体験を提供することに重点を置いています。
  • さらに、アジア太平洋地域のマネージドデジタルワークプレイスサービス(MDWS)市場は力強い成長を遂げており、計り知れない可能性を秘めています。デジタル化への取り組みやリモートワークの導入が進み、業務効率化が推進される中、アジア太平洋地域の企業はMDWSソリューションの価値を認識しています。同市場は、シームレスなリモート・コラボレーション、従業員体験の向上、強固なデータ・セキュリティに対する需要の高まりによって活性化しています。
  • さらに、政府や企業がデジタルトランスフォーメーションの取り組みに投資する中、MDWSプロバイダーは、アジア太平洋市場特有のニーズに対応するテーラーメイドのソリューションを提供するまたとない機会を得ています。新興テクノロジーの融合とイノベーションへの注力により、アジア太平洋地域のMDWS市場はさらなる拡大が見込まれており、アジア太平洋における仕事の未来とデジタルエンパワーメントの形成に重要な役割を果たしています。

マネージドデジタルワークプレイスサービス業界の概要

全体として、競争企業間の敵対関係の激しさは高く、予測期間中も変わらないと予想されます。Atos Se、Fujitsu Ltd、HCL、Capgeminiといった市場の主要企業は、常に増加し強化されたサービスを提供しています。加えて、各社は市場での地位を維持し、顧客を維持するために強力な競争戦略を採用しており、競争企業間の敵対関係が激化しています。さらにベンダーは、オールインワンのマネージドデジタルワークプレイスサービスを顧客に提供できる統合サービスの提供に注力しています。

2023年4月、StefaniniとPhillip Morris International(PMI)は、ワークプレイスソリューションの提携を発表しました。Stefaniniは、サービスデスクサポート、サービス管理、オンサイトサポート、およびエンドポイントマネジメント、ITAM、M365などのワークプレイスコアサービスなどのマネージドサービスを提供します。フィリップ・モリス・インターナショナルの約79,800人の従業員は、80カ国、オフィス、工場、小売店を含む140の拠点で、29の言語でサービスを受けることになります。

2022年9月、世界のテクノロジー企業であるHCLテクノロジーズ(HCL)とインテルは、業界に合わせたデジタル・ワークプレイス(DWP)製品の開発と導入を促進するためのセンター・オブ・エクセレンスを立ち上げました。革新的なテクノロジーと専門家を備えたセンター・オブ・エクセレンスは、HCLのDWPソリューションとインテルのテクノロジー・ポートフォリオを活用し、シームレスで接続された安全なハイブリッドワークプレイスを実現するソリューションを共同開発します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • エコシステム分析
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • コンタクト解決のためのサービスデスクにおけるデジタル化の高度化
    • デジタルトランスフォーメーションイニシアチブの一環としてのデジタルソリューション採用の増加
    • 在宅勤務の増加、複数の企業が在宅勤務を永続的な選択肢として検討
  • 市場抑制要因
    • サイバー犯罪の増加

第6章 市場セグメンテーション

  • サービス別
    • サービスデスク
    • エンドユーザーデバイスサポート
    • デジタルワークプレイス
  • 業界別
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • エネルギー・ユーティリティ
    • 政府・公共機関
    • その他業界別
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Atos SE
    • Fujitsu Ltd
    • HCL Technologies
    • Capgemini Services SAS
    • Tata Consultancy Services Limited
    • Wipro Ltd
    • IBM Corporation
    • DXC Technology
    • Cognizant Technology Solutions Corporation
    • NTT Data Corporation
    • Stefanini Group

第8章 ベンダーランキング分析

第9章 投資分析

第10章 市場機会と将来展望

目次
Product Code: 93322
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The Managed Digital Workplace Services Market size is estimated at USD 52.82 billion in 2024, and is expected to reach USD 71.87 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.36% during the forecast period (2024-2029).

The driving factors that can contribute to managed digital workplace services include technological advancements, changing workforce demographics, availability of new technologies and tools, employee demand for greater flexibility, and a positive company culture facilitated by strong and helpful management. Additionally, successful digital transformations are influenced by factors such as effective change management, employee engagement, and a clear understanding of the goals and objectives of the shift.

Key Highlights

  • The rise in adopting digital workplaces by various organizations would drive the demand for managed digital workplace services over the forecasted period. For instance, According to a survey done by beautiful.ai in 2022, which polled 3,000 managers to find out how the digital workplace has affected their businesses and what the future holds for the remote worker, 78% agree that significant financial resources are being directed toward achieving a successful digital workplace, and 80% said their firm is committed to investing financial resources in technology and tools to assist managers in successfully leading and meeting goals in a digital workplace. 81% are optimistic about digital work replacing their in-office setting. In a digital working environment, 66% feel that there is still a strong sense of connection.
  • Furthermore, information technology has significantly impacted managed digital workplace services. With the increasing use of digital platforms and automation, workplaces have become more efficient and streamlined. Cloud-based facilities management software, for example, has enabled business leaders to stay organized and up-to-date, resulting in improved business performance. Additionally, digital workplace technologies have focused on communication, information management, and cybersecurity, providing better workflows and data management.
  • Furthermore, artificial intelligence is increasingly important in managing digital workplace operations. By automating tasks and providing intelligent insights, AI enables organizations to streamline workflows, increase productivity, and improve employee experience. Some examples of AI applications in the digital workplace include knowledge management, data governance, information management, end-user experience management, and document management. Additionally, AI can help organizations formulate effective workplace automation strategies and increase employee productivity. As AI technology continues to evolve, it is expected to play an even more significant role in shaping the future of the digital workplace.
  • Further, the changing technology and customer experience landscape in the BFSI sector will drive the demand for managed digital workplace services over the forecast period. Many BFSI sector companies, such as Swiss Re, an insurance firm, have partnered with market vendors to enable a cloud-based digital workplace, and the trend is expected to strengthen in the coming years, with the demand expected to increase from the BFSI sector. Further, the growing digital transformation in banks and insurance firms worldwide necessitates the need for digital workplace transformation for enhanced efficiency and productivity, thus further providing growth prospects for the studied market.
  • For the global market for managed digital workplace services, the rising incidences of cybercrime present significant challenges and constraints. Securing digital assets, defending against cyber threats, and adhering to data protection regulations are challenging for organizations. Strong security measures and proactive security management are crucial in delivering managed digital workplace services due to the impact of cybercrime on customer trust and the requirement for greater investments in cybersecurity.
  • Post-pandemic, hybrid work, and on-site work are gaining traction. Organizations worldwide must adapt to this new normal in different physical workplace settings or improvements in the corporate digital workplace. This work shift is analyzed to influence the demand for managed digital workplace services to improve work practices to ensure that productivity, operations, and business success continue. Post-pandemic, various firms have collaborated to use the benefits of the digital workplace; such a rise in collaborations would push the growth of the studied market during the pandemic.

Managed Digital Workplace Services Market Trends

Healthcare Sector Expected to Witness Robust Growth

  • Incorporating emerging technologies in the healthcare industry is prevailing, owing to enhanced patient treatment and experience and better workplace management. It has been understood that the healthcare industry presents various staffing complexities, including larger teams, a mix of part-time, full-time, on-call, seasonal, remote, and on-site workers, and workers of multiple roles and specializations. A great deal of coordination and specificity is involved in the industry, making deploying a management solution crucial.
  • Moreover, the increasing need to reduce labor costs in hospitals and other health facilities, increased operational efficiency, and consolidation in the sector are some of the primary factors driving the adoption of these solutions. Further, the growing demand for healthcare professionals and benefits associated with workplace management solutions, such as transparency and flexible scheduling of workplaces in the industry, is also expected to increase the adoption of these solutions in the healthcare sector during the forecast period.
  • Further, there is an increase in investment in the construction of healthcare facilities due to the increased need for healthcare services. This increase in the market for healthcare facilities is caused due to the rise in population and the growing aging population across various regions worldwide. This will likely expand the healthcare sector's adoption of managed digital workplace services. For instance, as per the survey by OECD and WHO, the number of hospitals worldwide is expected to rise steadily over the next five years. According to the data, the number of hospitals is expected to reach 1,66,235 in five years.
  • Many healthcare providers are investing in expanding and constructing new healthcare facilities. For instance, in June 2022, the South Carolina Department of Health and Environmental Control approved Roper St. Francis Healthcare's Certificate of Need's additional tower on the hospital's Berkeley County campus. The expansion of healthcare facilities is anticipated to create augmented demand for digital management services to keep track of the data and overall workplace management, which in turn is projected to generate demand for managed digital workplace services.
  • Healthcare establishments require various workplace management services, such as Waste Management, Security Services, Catering Services, Cleaning Services, Technical Support Services, and many more, whose demand will likely increase shortly. These services are difficult to manage individually. Collaboration tools such as cloud computing, mobility, and physical and knowledge automation provided by workplace management services make it easy to handle it all simultaneously. Rapid expansion and digitalization trends have crested demand for managed digital workplace services.
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Asia-Pacific Expected to Witness Significant Growth

  • The Asia-Pacific region has experienced rapid technological advancements and digital transformation recently. This digital revolution has significantly changed businesses' operations, increasing demand for efficient and secure digital workplace solutions. Managed Digital Workplace Services have emerged as a critical enabler for organizations to enhance productivity, collaboration, and employee satisfaction.
  • The Government and Public sector in the Asia-Pacific region are experiencing rapid digital transformation driven by the need to enhance citizen services, streamline operations, and improve efficiency. Many government organizations are turning to Managed Digital Workplace Services (MDWS) as a strategic solution to achieve these goals. Furthermore, governments across the Asia-Pacific are increasingly adopting digital channels to provide efficient and citizen-centric services.
  • Moreover, managed digital services enable governments to create work environments that empower employees to collaborate seamlessly, access relevant information, and promptly respond to citizen inquiries and service requests. For instance, Singapore's Smart Nation initiative focuses on leveraging service desks to provide integrated digital services and personalized citizen experiences through platforms like the MyInfo service and the Moments of Life app.
  • Furthermore, the managed digital workplace services (MDWS) market in the Asia-Pacific region is experiencing robust growth and holds immense potential. With increasing digitalization efforts, remote work adoption, and the drive for operational efficiency, organizations across the region recognize the value of MDWS solutions. The market is fueled by the growing demand for seamless remote collaboration, enhanced employee experiences, and robust data security.
  • Further, as governments and enterprises invest in digital transformation initiatives, MDWS providers have a unique opportunity to offer tailored solutions that cater to the specific needs of the Asia-Pacific market. With the convergence of emerging technologies and a focus on innovation, the MDWS market in the region is poised for further expansion, playing a vital role in shaping the future of work and digital empowerment in the Asia-Pacific.

Managed Digital Workplace Services Industry Overview

Overall, the intensity of competitive rivalry is high and expected to remain the same throughout the forecasted period. Major players in the market, such as Atos Se, Fujitsu Ltd, HCL, and Capgemini, are constantly providing increased and enhanced offerings. Additionally, companies are employing powerful competitive strategies to sustain themselves in the market and retain their clients, thereby intensifying competitive rivalry. Further, the vendors are focusing on offering integrated services to the client where all-in-one managed digital workplace service can be provided to the client.

In April 2023, Stefanini, with workplace solution collaboration, Stefanini and Phillip Morris International (PMI) announced a partnership. Stefanini will provide managed services such as service desk support, service management, onsite support, and workplace core services such as End Point Management, ITAM, and M365. Phillip Morris International's approximately 79,800 employees will be served in 29 languages throughout 80 countries and 140 sites, including offices, factories, and retail stores.

In September 2022, HCL Technologies (HCL), a global technology company, and Intel launched a Center of Excellence to foster the creation and adoption of industry-tailored Digital Workplace (DWP) offerings. Equipped with innovative technologies and experts, the Center of Excellence will leverage HCL's DWP solutions and Intel's technology portfolio to co-create solutions enabling seamless, connected, secure hybrid workplaces.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Ecosystem Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Higher Levels of Digitization in the Service Desk for Contact Resolution
    • 5.1.2 Increase in Adoption of Digital Solutions as part of Digital Transformation Initiatives
    • 5.1.3 Rise of Work from Home Employees with Several Companies Considering it as a Permanent Alternative
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Incidents of Cybercrime

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Services
    • 6.1.1 Service Desk
    • 6.1.2 End-user Device Support
    • 6.1.3 Digital Workplace
  • 6.2 By End-user Vertical
    • 6.2.1 BFSI
    • 6.2.2 Healthcare
    • 6.2.3 Manufacturing
    • 6.2.4 Energy and Utility
    • 6.2.5 Government and Public Sector
    • 6.2.6 Other End-user Verticals
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Atos SE
    • 7.1.2 Fujitsu Ltd
    • 7.1.3 HCL Technologies
    • 7.1.4 Capgemini Services SAS
    • 7.1.5 Tata Consultancy Services Limited
    • 7.1.6 Wipro Ltd
    • 7.1.7 IBM Corporation
    • 7.1.8 DXC Technology
    • 7.1.9 Cognizant Technology Solutions Corporation
    • 7.1.10 NTT Data Corporation
    • 7.1.11 Stefanini Group

8 VENDOR RANKING ANALYSIS

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE OUTLOOK