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市場調査レポート
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1406195

コネクテッド自動車と駐車場産業:市場シェア分析、産業動向と統計、2024年~2029年の成長予測

Connected Vehicle And Parking Space Industry - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 70 Pages | 納期: 2~3営業日

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コネクテッド自動車と駐車場産業:市場シェア分析、産業動向と統計、2024年~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

コネクテッド自動車と駐車場産業の市場規模は、現在のところ530億1,000万米ドルであり、今後5年間で1,455億5,000万米ドルに成長し、予測期間中の収益で17.34%のCAGRで推移すると予想されています。

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長期的には、コネクテッド自動車の開発が進んでいます。これは、自動車が周囲の環境と通信することを可能にする巨大な技術的進歩になると予想されます。自動車所有からより多くのモビリティ関連サービスへという動向にさらに拍車がかかると思われます。特に都市部では、自動車台数の激減が予想されます。ドイツのADAC自動車協会によると、2040年までに自家用車の普及率は30%近く減少するとのことです。

同時に、駐車場産業もまた、いくつかの国々で徐々に牽引力を増しています。これは主に、路上駐車と路上駐車の両方を含む駐車場業界の変化の遅さによるものです。PYMTS.comの最新調査によると、米国には4,000以上の車庫と路面駐車場があり、商業不動産開発業者がそのほとんどをREITや一部の都市に所有しています。また同社は、主要都市の交通量の30%以上が駐車スペースを求めて生み出されていると述べています。

ADAS(先進運転支援システム)、車載インフォテインメントなど、最新の安全・快適機能の自動車への搭載は、市場で大幅に増加しています。さらに、乗客の快適性と安全意識の高まりに対応したADAS機能を統合した自動車の生産台数の増加や、安全対策を義務付ける政府の法規制が、市場の需要を促進すると予想されます。さらに、自動運転車や自動運転車の受け入れ拡大も市場の拡大に寄与しており、予測期間中に市場が大きく成長する可能性が高くなっています。

コネクテッド自動車と駐車場産業の市場動向

コネクテッド自動車市場は大幅な成長が見込まれる

小型乗用車における先進運転支援システム(ADAS)の需要の高まりが市場の成長を促進すると予想されます。自動車へのADASの設置を義務付ける政府の法律の強化により、需要はさらに高まることが予想されます。

可処分所得の増加、経済の安定、物質主義的なライフスタイルへの嗜好の高まりが高級車の販売を促進しています。高級車所有者の大多数は米国、カナダ、日本、スペイン、韓国に居住しています。しかし、インドや中国などの発展途上国では、高級車の販売が近年急増しています。

自動車の安全性評価に対する意識の高まりや、カメラやレーダーの普及による部品価格の低下は、ADAS業界の重要な促進要因となると思われます。大手自動車メーカーは、安全評価を向上させ、より多くの顧客を引き付けるためにADASシステムを導入しています。大手自動車メーカーは、将来のコネクテッド自動車の需要に対応するため、生産能力の拡張を開始しました。

  • 2022年11月、BMWはハンガリーに新しい自動車製造施設を建設するために10億ユーロ(10億6,000万米ドル)以上の投資を行うことを宣言しました。こうした拡張は、世界の自動車用慣性システム市場の需要を促進すると予想されます。
  • 2022年5月、北米トヨタ・コネクテッドはキャビン認識コンセプト技術を発表しました。これはミリ波高解像度4D画像レーダーを使って自動車内の乗員(特定のペットを含む)を検知するものです。
  • 2022年1月、ボルボ・カー・グループ(ボルボ・カーズ)は、改良型SUVのXC60 T8プラグイン・ハイブリッド車とセダンのS90 T8プラグイン・ハイブリッド車を発売。フロント&リア・パーク・アシストを搭載し、車間距離を前方約80cm、後方約1.5mまで拡大。

世界中で上記のような発展が見られることから、予測期間中に大きな成長が見込まれます。

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駐車場業界では欧州が最大の市場シェアを占める見通し

欧州のスマートシティプロジェクトは、汚染、混雑、駐車スペースを探す乗客の時間を削減し、アクセシビリティを向上させるモビリティソリューションの強化に期待しています。

欧州連合(EU)は、デジタル化と適切な政治戦略との連動が、駐車場の効率改善と、都市の持続可能な都市モビリティ計画(SUMP)により良いサービスを提供するための新しい駐車場サービスの提供の主な柱であると述べています。

ダイナミック・プライシングは、この地域のほとんどの駐車場プロバイダーが提供している、現在進行中の価格戦略のひとつです。ダイナミック・プライシングは、航空業界やホテル業界など、多くの業界で標準的に行われています。駐車場を簡単に利用できるようにするため、これらのプロバイダーは駐車場政策を見直し、ゾーニング規則を更新して、クリーンでモビリティ重視の開発を誘導・奨励しています。

欧州政府は、土地やその他の資源の利用を規制し、これらの資源の有効活用を重視しています。例えば、オランダ政府は、地域の土地利用を検討する空間計画法を導入しました。

過去10年間、駐車場セクターでは、動的情報システム、検索・支払い・予約のためのモバイルアプリ、自動ナンバープレート認識(AMPR)システム、センサー、有料駐車場用カメラなど、いくつかの技術革新が導入されました。オスロ(ノルウェー)やマドリード(スペイン)は、路上駐車と路上駐車の両方でダイナミックプライシングモデルを最近開始した都市の一部です。

コネクテッド自動車と駐車場業界の業界概要

BMWグループ、メルセデス・ベンツ・グループAG、テスラ社、インディゴ・グループなど、複数の主要企業がコネクテッド自動車と駐車場業界を支配しています。市場参入に必要な投資コストが高いため、市場への参入障壁は高いです。同市場における主要企業の最近の主な発展は以下の通りです。例えば、次のようなものである、

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 自動車における先進快適システムの需要増加
  • 市場抑制要因
    • 高度な機能に伴う高コスト
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション(市場規模)

  • 自動車タイプ別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 駐車場カテゴリー別
    • オフストリート
    • 路上
  • 駐車スペース別
    • 住宅および業務用私有地
    • 非規制公共アクセス
    • 屋外バリア規制
    • 路上駐車規制
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他の北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
  • Connected Car Vendors
    • BMW AG
    • Audi AG
    • Mercedes-Benz AG
    • Tesla Inc.
    • Volkswagen AG
    • Hyundai Motor Company
    • Honda Motor Company
  • Parking Space Providers
    • GROUP Indigo
    • Amano Inc
    • Swarco AG
    • Q-Free ASA
    • Wohr Parking Systems Pvt. Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 70248
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The connected vehicles and packing space market is valued at USD 53.01 billion in the current year and is expected to grow to USD 145.55 billion by the next five years, registering a CAGR of 17.34% in terms of revenue during the forecast period.

Over the long term, the development of connected vehicles is taking place. It is expected to be a huge technological advancement that will allow vehicles to communicate with their surroundings. It will further fuel the trend from car ownership to more mobility-related services. In urban areas, particularly, the decline in the number of vehicles is expected to reduce dramatically. According to the ADAC automobile association in Germany, the adoption of a private car to decline by close to 30% by 2040.

At the same time, the parking industry is also slowly gaining traction across several countries. It is mainly due to the slow-changing nature of the parking industry, which includes both on-street as well as off-street parking. According to the latest survey by PYMTS.com, there are more than 4,000 garages and surface parking lots in the United States, and commercial real estate developers own most of this property to REITs and even some cities. Also, the company stated that over 30% of the traffic in the major cities is created in search of parking space.

The integration of modern safety and comfort features in vehicles, such as advanced driver assistance systems, vehicle infotainment, and many others, is increasing significantly in the market. Additionally, increased production of automobiles with integrated ADAS features in response to increased passenger comfort and safety awareness, as well as government legislation mandating safety measures, are expected to drive market demand. Furthermore, the growing acceptance of self-driving or automated vehicles contributes to the market's expansion, which in turn is likely to witness major growth for the market during the forecast period.

Connected Vehicle And Parking Space Industry Market Trends

Connected Passenger Car Vehicle Market is Expected to Grow Significantly

The increasing demand for advanced driver assistance systems (ADAS) in small passenger vehicles is expected to drive market growth. Increased government legislation mandating the installation of ADAS in automobiles is expected to drive up demand even more.

Increased disposable income, economic stability, and a growing preference for materialistic lifestyles are driving sales of luxury automobiles. The vast majority of luxury automobile owners resided in the United States, Canada, Japan, Spain, and South Korea. However, sales of luxury automobiles in developing countries such as India and China increased steeply in recent years.

Increased awareness of vehicle safety ratings, as well as lower component prices due to the widespread use of cameras and radars, will be important growth drivers for the ADAS industry. Major automakers are implementing ADAS systems to improve safety ratings and attract more customers. Major automakers began expanding their production capacity to meet future demand for connected vehicles. For instance,

  • In November 2022, BMW declared an investment of over EUR 1 billion (USD 1.06 billion) for building a new car manufacturing facility in Hungary. These expansions are expected to fuel the demand for the global automotive inertial systems market.
  • In May 2022, Toyota Connected North America introduced cabin awareness concept technology. It uses millimeter-wave, high-resolution 4D imaging radar to detect occupants (including certain pets) in automobiles.
  • In January 2022, Volvo Car Group (Volvo Cars) launched the upgraded XC60 T8 plug-in hybrid SUV and S90 T8 plug-in hybrid sedan. The cars are equipped with Front & Rear Park Assist, where the distance monitored extends approx. 80 cm (2.5 ft) in front and 1.5 m (5 ft) behind the vehicle.
  • In August 2021, Robert Bosch GmbH collaborated with Mahindra & Mahindra to develop a connected vehicle platform. This collaboration helps to expand and improve the linked platform in automobiles.

With the development mentioned above across the globe, it is likely to witness major growth during the forecast period.

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Europe is Expected to Hold the Largest Market Share in Parking Industry

The smart city projects in Europe are looking forward to enhanced mobility solutions to reduce pollution, congestion, and time for passengers in search of parking spaces and improve accessibility.

The European Union mentioned that digitization and working in tandem with appropriate political strategies are the main pillars for improving parking efficiency and offering new parking services to serve better cities' Sustainable Urban Mobility Plans (SUMP).

Dynamic pricing is one of the ongoing pricing strategies offered by most of the parking space providers in the region. Dynamic pricing is the standard practice in many industries, e.g., in the airline and hotel industry. To make parking space easily available, these providers are revamping parking policies and updating zoning rules to induce and encourage clean, mobility-oriented developments.

The European government regulates the use of its land and other resources and emphasizes better utilization of these resources. For instance, the government of the Netherlands introduced the Spatial Planning Act, which looks at the land use in the region.

Over the past ten years, the parking sector experienced the introduction of several technological innovations, such as dynamic information systems, mobile apps to find, pay, and reserve, automated number plate recognition (ANPR) systems, sensors, and cameras for paid parking. Oslo (Norway) and Madrid (Spain) are some of the cities that recently commenced both on-street and off-street parking with a dynamic pricing model.

Connected Vehicle And Parking Space Industry Industry Overview

Several key players, such as BMW Group, Mercedes-Benz Group AG, Tesla Inc., Indigo Group, and others, dominate the connected vehicles and parking space industry. Due to the high investment cost needed to enter the market, there is a high barrier to entry in the market. Some of the recent developments made by key players in the market are as follows. For instance,

  • In February 2022, BMW launched the i4, an all-electric four-door sports sedan. The i4 comes with the standard feature of a parking assistant program that employs ultrasonic sensors to help the driver select and use parking spaces that are either parallel or perpendicular to the road.
  • In February 2022, Nvidia and Jaguar Land Rover announced a partnership to develop software-defined features to improve automated driving in their vehicle from 2025. The emphasis is on AI-based features, including advanced visualization and driver and occupant monitoring through the Drive IX software.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rise in demand for Advanced Comfort Systems In Vehicles
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Cost Assoicated with Advanced Features
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value (USD))

  • 5.1 By Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Car
    • 5.1.2 Commercial Vehicles
  • 5.2 By Parking Category
    • 5.2.1 Off-Street
    • 5.2.2 On-Street
  • 5.3 By Parking Space
    • 5.3.1 Residential and Work Private Property
    • 5.3.2 Non-regulated Public Access
    • 5.3.3 Off-street open-air barrier regulated
    • 5.3.4 Off-street purpose built regulated
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Spain
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 India
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
  • 6.2 Connected Car Vendors
    • 6.2.1 BMW AG
    • 6.2.2 Audi AG
    • 6.2.3 Mercedes-Benz AG
    • 6.2.4 Tesla Inc.
    • 6.2.5 Volkswagen AG
    • 6.2.6 Hyundai Motor Company
    • 6.2.7 Honda Motor Company
  • 6.3 Parking Space Providers
    • 6.3.1 GROUP Indigo
    • 6.3.2 Amano Inc
    • 6.3.3 Swarco AG
    • 6.3.4 Q-Free ASA
    • 6.3.5 Wohr Parking Systems Pvt. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS