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市場調査レポート
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1406156

イベントと展示会- 市場シェア分析、産業動向と統計、2024年~2029年の成長予測

Events and Exhibition - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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イベントと展示会- 市場シェア分析、産業動向と統計、2024年~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

イベント・展示会市場は、前年度に440億2,000万米ドルと評価され、今後5年間でCAGR 2.88%を記録し、526億8,000万米ドルに達すると予想されています。

展示会は、世界貿易と経済成長の重要な実現要因のひとつです。欧州とアジアのさまざまな国が、地域の経済開拓と投資を推進するためのビジネスプラットフォームとして展示会を利用しており、これが予測期間中の調査市場の成長を促進すると予想されています。

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主なハイライト

  • 展示会主催者のジオクローニング採用が市場を牽引しています。新規立ち上げのリスクが少なく、既存のブランド評判を立ち上げの足がかりや意思表示として利用できるジオクローンは、価値ある戦術であることが証明されています。ドバイ世界貿易センターの展示会だけでもドバイ経済に数十億米ドルの貢献をしていることから、UAEの業界は斬新なコンセプトを積極的に取り入れ、市場を牽引しています。主催者と出展者は、地域的・世界の観客にアプローチするために「ジオ・クローニング」の世界を模索しています。この点で、出展者はブランドの認知度と売上を高めることを期待し、地元市場以外での展示やイベントを成功させています。さらに、RELXの一部門であるリードエグジビションは、EuroBLECH、RAILTEX、PSE Europeなどのブランドにジオクローニングを実施し、市場成長に貢献しています。
  • 世界の国内外での音楽イベント、コンサート、フェスティバル、カーニバルの数の増加は、イベント・展示会市場の音楽観光分野の成長における重要な促進要因です。音楽が観光事業に組み込まれることで、旅行者は恩恵を受けます。音楽と旅行の最適な聴衆であるミレニアル世代は、こうした音楽祭での国内外のパフォーマーのパフォーマンスに魅了されます。
  • 主要なスポーツイベントや、スペインのLa Tomatina、ブラジルのCARNIVALなど、いくつかの地域のフェスティバルや映画イベントの世界化の成長は、市場を牽引すると思われます。さらに、オンライン・イベントなど、イベント・展示会市場の技術革新がオンライン・スポンサーシップの需要を促進し、予測期間中、市場を急ピッチで牽引すると思われます。
  • 最近の原油価格の動きは、石油への過度の依存に影響し、サウジアラビア人の可処分所得の大半を脅かしています。このため、娯楽や文化活動など、不要不急の出費が減り、市場の成長が妨げられる可能性があります。さらに、サウジアラビアのビジョン2030に沿ったイベントや展示会の開拓により、会議・イベント実務者の間にスキル格差が生じており、市場の成長に悪影響を及ぼす可能性があります。
  • COVID-19パンデミックは世界の展示会やイベントに大きな影響を与えました。イベントは世界中で中止または延期されました。しかし、パンデミック後、イベント主催者は新しいデリバリーモデルを採用し、完全にデジタル化したり、対面式のソリューションを取り入れたりしています。映画祭、映画イベント、音楽祭、コンサートなどのエンターテインメント活動は、世界各地での音楽コンサートやミュージシャンのワールドツアーの増加と相まって、大きな牽引力となっており、市場に大きな機会を提供しています。さらに、イベントと展示会の成長は予測期間中に勢いを取り戻すと予想されています。

イベント・展示会市場の動向

エンターテインメント分野が市場を牽引する見込み

  • エンターテイメントイベントは、スポーツ、音楽、映画などのイベントに分類されます。ライフスタイルが忙しくなり、人々は自分自身を若返らせるためにエンターテイメントイベントを選ぶようになっています。ソーシャルメディア・プラットフォームは、潜在的な来場者の間でイベントの認知度を高めるのに役立っており、オンライン・チケットの利便性が市場の成長を後押ししています。
  • また、映画祭は、好きな俳優による音楽やダンスなど、完全なエンターテインメント・パッケージを提供してくれるため、人々にとって好ましい選択肢となっています。例えば、ベルリン国際映画祭の一般向けプログラムでは、毎年およそ400本の映画が上映され、その大半がワールドプレミアまたは欧州プレミアです。この映画祭は世界最大の一般向け映画祭とされ、40万枚以上のチケットが一般に販売されています。この毎年恒例のメガイベントが、世界中のイベント・展示ビジネスの市場成長を牽引しています。
  • 音楽フェスティバルは、その来場者数で知られています。フットフォールによると、最大の音楽イベントはドナウインセルフェストです。このドナウインセルフェストと呼ばれる毎年恒例の無料野外音楽祭は、オーストリアのウィーンにあるドナウインゼルで開催されます。3日間で300万人以上が参加する、世界最大の野外音楽イベントです。毎年、地域のアーティストを中心に、稀に国際的なスーパースターが出演するこの音楽祭には、通常約250万人が訪れます。2023年は6月23日から25日まで開催されます。
  • エレクトロニック・ダンス・ミュージック・フェスティバルのエレクトリック・デイジー・カーニバルは、プロモーター兼配給会社のインソムニアックによって運営されています。EDCラスベガスは、このフェスティバルを代表する毎年恒例のイベントで、北米最大のエレクトロニック・ダンス・ミュージックの祭典であり、5月にラスベガス・モーター・スピードウェイで2023年5月19日から21日まで開催されます。毎年40万人以上が来場します。
  • Music of the Spheres World Tourの一環として、英国のロックバンド、コールドプレイが2023年にマンチェスターのエティハド・スタジアムで公演を行います。グラスゴーでの欧州・ツアーを終えた翌日であり、音楽バンドに対する人々の需要を示しており、世界中のイベント・展示会市場を牽引すると思われます。
  • パンデミックの後、世界中の人々は、致命的なウイルスの蔓延を食い止めるために、人々が敷地内にとどまることを余儀なくされたため、音楽や映画祭、スポーツなどの物理的な娯楽イベントに参加することに興味を持っています。このことは、イベント・プロモーターやオーガナイザーから報告されているコンサートや音楽イベントの収益の増加からも明らかです。例えば、北米の大手エンターテインメント企業であるライブ・ネーションは、2022年に134億9,000万米ドルの収益を計上しました(前年は47億2,000万米ドル)。
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欧州が大きな市場シェアを占めると予想される

  • 欧州は、主に英国、フランス、ドイツといった国々で数多くの国際的なイベント会場があるため、イベントや展示会の開催地として人気が高いです。欧州におけるMICE産業の成功は、主に、高度な顧客サービス、安全で快適な交通手段、ホスピタリティ、迅速で安全な宿泊施設、イベント開催に必要な物理的インフラに起因しています。
  • 多くの欧州諸国の政府は、世界の展示会管理協会と提携し、その国を協会提携イベントの開催地として選択できるようにしています。例えば、2022年6月、トルコ観光振興開発庁は、国際会議・コンベンション協会(ICCA)から、同協会の欧州における最初のデスティネーション・パートナーに指名されました。この1年間の協力関係は、ICCAがトルコを欧州および国際業界にとって著名なビジネスイベント開催地として承認したことを意味します。
  • この地域には、イタリアのフィエラ・ミラノ、ドイツのメッセ・フランクフルト、メッセゲランデ・ハノーバーなど、世界規模の大きな展示会場が数多くあります。世界最大のコンベンションセンターであるハノーバー・エキシビション・センターは、ドイツに数多くある重要なコンベンションセンターのひとつであり、年間を通じて数多くの企業イベントが盛大に開催されることで知られています。ハノーバー、フランクフルト、ミュンヘン、ベルリン、ハンブルク、デュッセルドルフ、ケルンといったドイツの大都市では、毎年何千もの産業展示会や見本市が開催されています。
  • 欧州諸国は、世界のサッカースポーツに大きく貢献しています。各国には多くのスタジアムがあり、お気に入りのチームがあります。これらのチームや選手は世界中にファンを持ち、サッカー大会の開催を通じて、その国のイベント市場にチャンスを生み出しています。例えば、欧州サッカー連盟(UEFA)が運営する4年に1度の欧州男子サッカー国際大会であるUEFA欧州トーナメントの第17回大会は、2024年に開催される予定で、「UEFAユーロ2024」として知られます。この大会は2024年6月14日から7月14日まで開催される予定で、ドイツがホスト国を務めます。
  • さらに、欧州の夏の音楽祭は、この地域で毎年開催され、世界的に影響を与える重要なイベントであり、市場の成長を牽引しています。例えば、トゥモローランドやアムステルダム・ダンス・イベントには多くのEDMファンが集まります。2005年以来、電子音楽ファンはTomorrowlandを好んで開催しており、このイベントは1時間以内に完売することが多いです。
  • 欧州のイベント産業は、会議、ブランド・プロモーション、セミナー、社員研修活動などの企業活動や観光活動の増加、ホスピタリティ産業や観光産業の急速な発展、欧州におけるITセンターの拡大も牽引しています。例えば、国連世界観光機関(UNWTO)によると、2022年には約5億9,453万人の外国人観光客が欧州に到着しています。

イベント・展示会産業の概要

イベント・展示会市場は、多くの地域企業や世界企業を含む様々なプレーヤーが存在するため、断片化されています。市場の主要企業には、Fiera Milano SpA、Deutsche Messe AG、Messe Frankfurt GmbH、MCH Group AG、GL Eventsなどがあります。市場のプレーヤーは、サービス提供を強化し、持続可能な競争上の優位性を獲得するために、提携や買収などの戦略を採用しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場洞察

  • 市場促進要因
    • 展示会主催者向けジオクローニングの採用拡大
    • B2C展示会の成長に浸透する消費財の増加
  • 市場抑制要因

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • B2B
    • B2C
    • 混合/ハイブリッド
  • 収益ストリーム別
    • 出展料
    • スポンサー料
    • 入場料
    • サービス別
  • エンドユーザー別
    • 消費財・小売部門
    • 自動車・運輸
    • 産業
    • エンターテインメント
    • 不動産
    • ホスピタリティ
    • その他エンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Fiera Milano SpA
    • Deutsche Messe AG
    • Messe Frankfurt GmbH
    • MCH Group AG
    • GL Events
    • Koelnmesse GmbH
    • Messe Dsseldorf GmbH
    • RELX Plc
    • Viparis Holding
    • Comexposium Group

第8章 投資分析

第9章 市場展望

目次
Product Code: 69774
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The Event and Exhibition Market was valued at USD 44.02 billion in the previous year and is expected to register a CAGR of 2.88%, reaching USD 52.68 billion by the next five years. Exhibitions are among the significant enablers of global trade and economic growth. Various nations in Europe and Asia use exhibitions as business platforms to propel their regions' economic development and investments, which is anticipated to drive the growth of the studied market during the forecast period.

Key Highlights

  • The adoption of geo-cloning for exhibition organizers is driving the market. With less of the risk of a brand-new launch and an existing brand reputation to use as a launchpad and a statement of intent, geo-clones have proven to be a valuable tactic. With Dubai World Trade Centre exhibitions contributing billions to Dubai's economy alone, the UAE industry's willingness to embrace fresh concepts drives the market. Organizers and exhibitors are exploring the world of 'geo-cloning' to reach out to audiences both regionally and globally. In this regard, exhibitors produce successful exhibits and events outside of their local markets, hoping to increase brand awareness and sales. Further, Reed Exhibitions, a division of RELX, successfully implements geo-cloning to brands such as EuroBLECH, RAILTEX, PSE Europe, etc., contributing to market growth.
  • The rise in the number of national and international music events, concerts, festivals, and carnivals worldwide is a crucial driver in the growth of the music tourism sector of the event and exhibition market. Travelers benefit when music is incorporated into the tourism business. Millennials, who are the optimum music and travel audiences, are enticed by the national and international performers' performances at these music festivals.
  • The major sports events and the growth in globalization of several regional festivals such as La Tomatina of Spain, CARNIVAL of Brazil, among others, and movie events will drive the market. In addition, innovation in technology for the events and exhibition markets, such as online events, will drive the demand for online sponsorship, thus driving the market at a rapid pace over the forecast period.
  • Recent oil price movements affect the overreliance on oil, which threatens most Saudis' disposable income. This could lead to less spending on non-essential spendings such as entertainment and cultural activities, thus hampering the market's growth. Moreover, due to the development of events and exhibitions in line with Saudi Arabia's Vision 2030, a skill gap has been created among conference and event practitioners, which may negatively impact the market's growth.
  • The COVID-19 pandemic heavily affected global exhibitions and events worldwide. Events were canceled or postponed around the globe. However, post-pandemic, event organizers have adopted new delivery models, going entirely digital or embracing in-person solutions. The entertainment activities such as film festivals, movie events, music festivals, and concerts are gaining significant traction, coupled with increasing music concerts and world tours of musicians across many parts of the world, offering substantial opportunities for the market. It is further expected that the growth in the events and exhibition will regain momentum over the forecast period.

Event & Exhibition Market Trends

Entertainment Sector is Expected to Drive the Market

  • The entertainment events can be classified as sports, music, and movie events. The lifestyle is becoming busy, and people are opting for entertainment events to rejuvenate themselves, which is creating an opportunity for global entertainment events to rise. The social media platform is helping events increase their awareness among potential visitors, and the convenience of online ticketing is fuelling the market's growth.
  • Film festivals are also a preferable choice for people because it gives them a complete entertainment package with music and dance performed by their favorite actors. For example, the public program of the Berlin International Film Festival features roughly 400 films annually, the majority of which are world or European premieres. It is considered the largest public festival in the world, with over 400,000 tickets sold to the general public. This annual mega event is driving the market's growth for events and exhibition businesses worldwide.
  • Music festivals are known for their visitor counts. The largest music event, according to Footfall, is the Donauinselfest. This annual free outdoor music festival called the Donauinselfest takes place on Donauinsel in Vienna, Austria. With over 3 million attendees over three days, it is the world's largest open-air music event. Every year, the music festival featuring primarily regional artists and the rare international superstar usually receives about 2.5 million visitors. The 2023 edition will be hosted from the 23rd to the 25th of June.
  • The Electronic dance music festival Electric Daisy Carnival is run by promoter and distributor Insomniac. EDC Las Vegas, the festival's signature yearly event, is the biggest electronic dance music gathering in North America and takes place in May at the Las Vegas Motor Speedway from 19th to 21st May 2023. The annual event always has more than 400,000 attendance.
  • As part of their Music of the Spheres World Tour, the British rock band Coldplay will perform in Manchester's Etihad Stadium in 2023. A day after wrapping up their European tour in Glasgow, which shows the demand of the people for music bands and will drive the events and exhibitions market across the world.
  • After the pandemic, people across the world are interested in attending physical entertainment events such as music and movie festivals and sports as people were forced to stay within their premises in order to contain the spread of the deadly virus. This is evident from the growing concert and music event revenue being reported by event promoters and organizers. For instance, Live Nation, a leading entertainment company in North America, had reported a revenue of USD 13.49 billion in 2022, compared to USD 4.72 billion, a year before.
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Europe is Expected to Hold Significant Market Share

  • Europe is a popular destination for events and exhibitions since the region has numerous international event venues, mainly in countries such as the United Kingdom, France, and Germany. The success of the MICE industry in Europe is primarily attributed to the high degree of customer service, secure and pleasant transportation, hospitality, fast and safe accommodations, and the physical infrastructures to host the events.
  • The government of many European countries is partnering with global exhibition management associations to make the country a choice of destination for the association's affiliated events. For example, in June 2022, the Turkey Tourism Promotion and Development Agency was named by the International Congress and Convention Association (ICCA) as the organization's first Destination partner in Europe. The one-year collaboration represents the ICCA's endorsement of Turkey as a prominent business event location for Europe and the international industry.
  • The region has many big exhibition venues on a global scale, such as Fiera Milano in Italy, Messe Frankfurt, and Messegelande Hannover in Germany. The Hannover Exhibition Center, the largest convention center in the world, is one of the many significant convention centers in Germany, which is recognized for hosting numerous corporate events on a grand scale all year long. Germany's biggest cities, including Hannover, Frankfurt, Munich, Berlin, Hamburg, Dusseldorf, and Cologne, host thousands of industry exhibitions and trade fairs each year.
  • The European countries have made a significant contribution toward global football sports. The countries have many stadiums and favorite teams. These teams and players have their fan following across the globe, creating an opportunity for the event market in the country through conducting football tournaments. For example, The 17th edition of the UEFA European Tournament, the four-year international men's football championship of Europe that UEFA runs, is expected to take place in 2024 and be known as UEFA Euro 2024. The event, slated to take place from June 14 to July 14, 2024, is scheduled to be hosted by Germany.
  • In addition, the European summer music festival is a significant event that happens every year in the region and has an impact globally, driving market growth. For example, many EDM fans assemble at Tomorrowland and the Amsterdam Dance Event. Electronic music fans have made Tomorrowland their preferred festival since 2005, and the event frequently sells out in under an hour.
  • The European events industry is also driven by an increase in corporate and tourism activities, including conferences, brand promotions, seminars, and employee training activities, as well as the rapid development of the hospitality and tourist and industries and the expansion of IT centers in Europe. For instance, according to the UNWTO, in 2022, about 594.53 million international tourists arrived in Europe.

Event & Exhibition Industry Overview

The Events and Exhibition market is fragmented as there are various players, including many regional and global companies. Some of the major players in the market are Fiera Milano SpA, Deutsche Messe AG, Messe Frankfurt GmbH, MCH Group AG, and GL Events. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their services offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • July 2023 - The Orange County Convention Center (OCCC) and Walt Disney World signed an agreement to offer a new Gold Key Partnership, which will provide exclusive benefits for corporate events, trade shows, exhibitors, and attendees at OCCC. The partnership aims to provide exposure through various marketing and sales channels, facilitating off-site events and fostering relationships.
  • July 2023 - The Overland Park Convention Center in Overland Park, Kan., launched a full-service program that aims to reduce costs and elevate the live event experience for trade shows and conventions, exhibitors, and general service contractors. This first-of-its-kind initiative features a cashback loyalty program, 50% discount at concessions, digital content displays, and free internet access, live camera feeds in the show office, equipment and tool sharing, time-lapse video, complimentary coffee and snacks and more.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET INSIGHTS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Adoption of Geo-Cloning for Exhibition Organizers
    • 5.1.2 Increasing Growth of Consumer Goods Penetrates the Growth of B2C Exhibition
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Loss Due to Restrictions of Smaller Players to Participate Owing to Potential Low Turnouts

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 B2B
    • 6.1.2 B2C
    • 6.1.3 Mixed/Hybrid
  • 6.2 By Revenue Stream
    • 6.2.1 Exhibitor Fee
    • 6.2.2 Sponsorship Fee
    • 6.2.3 Entrance Fee
    • 6.2.4 Services
  • 6.3 By End-user
    • 6.3.1 Consumer Goods and Retail Sector
    • 6.3.2 Automotive and Transportation Sector
    • 6.3.3 Industrial
    • 6.3.4 Entertainment
    • 6.3.5 Real Estate and Property
    • 6.3.6 Hospitality Sector
    • 6.3.7 Other End-users
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 Germany
      • 6.4.2.2 United Kingdom
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
      • 6.4.3.4 South Korea
      • 6.4.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Fiera Milano SpA
    • 7.1.2 Deutsche Messe AG
    • 7.1.3 Messe Frankfurt GmbH
    • 7.1.4 MCH Group AG
    • 7.1.5 GL Events
    • 7.1.6 Koelnmesse GmbH
    • 7.1.7 Messe Dsseldorf GmbH
    • 7.1.8 RELX Plc
    • 7.1.9 Viparis Holding
    • 7.1.10 Comexposium Group

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OUTLOOK