市場調査レポート
商品コード
1406114

放送機器:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年

Broadcast Equipment - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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放送機器:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

放送機器市場規模は前年度48億9,000万米ドルで、予測期間中にCAGR 5.91%を記録し、今後5年間で68億8,000万米ドルになると予測されています。

消費者の嗜好がテレビからデジタルメディアへと変化するにつれ、放送メディアが適切な存在であり続けることはますます困難になってきていますが、不可欠です。放送テレビの情勢は大きく変化しており、最新の状況を維持するためには適応する必要があります。

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ここ数十年、より質の高い映像や音声を求める消費者の要求により、放送機器の製品や技術は急速にアップグレードされてきました。コンテンツが4kやUHDフォーマットで制作されるようになり、視聴品質を高めるために同じフォーマットで放送することがIPライブ制作技術につながりました。これは、柔軟で効率的なシステム制御が重視されるライブプロダクションにとって重要です。

主なハイライト

  • 技術の進歩により、放送局はプレミアムユーザーにUHD出力を提供するようになり、市場の成長に拍車をかけています。さらに、デジタルチャンネルの増加や、スポーツ中継では8K画質、ニュース中継では4K画質を特徴とする最先端放送機器の利用増加が、市場成長の加速に寄与しています。
  • スポーツ部門は、世界中のテレビ視聴者にとって最大の市場であり、ビデオコンテンツを大規模に配信する方法を見出しています。デバイスやフォーマットの増加は、放送局、サービスプロバイダー、コンテンツ所有者、権利者にいくつかの課題をもたらしています。レンタルスポーツ放送機器分野も、放送機器市場の重要な収益源です。国際的なスポーツ大会の増加が放送機器のレンタル市場を牽引しています。
  • さらに、所得の増加、耐久消費財の購入の増加、高速で安価なインターネットの利用可能性の増加は、市場の成長にプラスの影響を与えると思われます。IBEF, Indiaによると、2024年にはインド・メディア市場の40%をテレビが占め、デジタル広告(12%)、印刷メディア(13%)、映画館(9%)、OTT&ゲーム産業(8%)、広告(12%)、映画館(9%)、OTT&ゲーム産業(8%)がこれに続くと予測されています。2025年までに、リンクされたインテリジェント・テレビの台数は約4,000万~5,000万台に達すると予想されます。
  • デジタル音声・映像フォーマットの急速な開発と、デジタル映像・音声を生成・保存するためのオープン、国内、または国際的な合意規範の必要性が、市場成長の課題となっています。デジタル・オーディオやビデオのフォーマットや圧縮方法に関する規範は、デジタル技術の新しい進歩のたびに進化しています。
  • COVID-19の不確実性にもかかわらず、市場は経済復興と業界のIPおよびクラウドベースのソリューションへの移行から恩恵を受ける好位置にあった。業界は、ほとんどの放送局やメディア企業にとって、新しい習慣や働き方が定着する段階に達しています。クラウド・インフラはリモート・ワークフローをサポートし、オンプレミス・システムへの依存をなくすことが期待されています。放送局にとっては、このパンデミックによって、運用の俊敏性を高めるための分散ワークフローの導入が加速しています。遠隔制作、遠隔コラボレーション、遠隔操作のいずれにおいても、放送関係者はIPストリーミング技術を活用し、リアルタイムで仲間と緊密にコラボレーションしています。

放送機器市場の動向

エンコーダーが大きな成長を遂げる見込み

  • ビデオエンコーダーは、アナログまたはデジタルビデオを別のデジタルビデオフォーマットに変換し、デコーダに配信します。ビデオエンコーダーは、非圧縮デジタルビデオ信号としてSDIを入力し、テレビ放送用のH.264またはHEVCに変換します。これらのエンコーダーはISR用に設計されており、IPTVは通常、アナログコンポジットビデオ、SDI、またはイーサネットを、アプリケーション固有のメタデータとともに受け入れ、ワイヤレスまたはIPベースのネットワーク経由でさまざまな視聴デバイスやストレージデバイスに転送し、コンピュータのモニターで視聴したり、ストレージデバイスでキャプチャしたりします。
  • ビデオをエンコードする目的は、インターネット経由で伝送されるデジタルコピーを作成することです。放送局は、ストリームの目的や予算に応じて、ハードウェアまたはソフトウェアエンコーダーのいずれかを選択することができます。ほとんどのプロの放送局はハードウェアエンコーダーを使用していますが、価格が高いため、ほとんどの初級者から中級者の放送局はライブストリーミングエンコーダーソフトウェアを使用しています。
  • ハードウェアエンコーダーとソフトウェアエンコーダーは、どちらもRAWビデオファイルを取り込んでデジタルファイルに変換するため、機能は非常に似ています。ハードウェアエンコードデバイスはエンコードのみを目的とし、ソフトウェアエンコーダーはコンピュータのオペレーティングシステムと連動するため、エンコードが主な機能ではありません。ソフトウェア・エンコーダーは、変換プロセスを管理するグラフィック・インターフェースを持ち、ビットレートやストリーム品質などの要素を制御できます。
  • エンコーダーの有効性は予測の間に大幅に改善され、HDTVのような最新のフォーマットやH.264のような圧縮規格の成功に一役買っています。現在、放送環境におけるエンコーダーの需要は、貢献、一次配信、ホーム配信の3つの主要な領域に分類することができます。
  • 2022年11月、Z3 Technology LLCは2つの新しい高品質、低帯域幅H.265ビデオエンコーダーソリューションのイントロダクションを発表しました。これらの革新的なシステムは、産業用ビデオ、ビデオウォール、監視、その他の低遅延ビデオストリーミングおよび録画アプリケーション向けに設計された堅牢なZCubeエンコーダー製品ラインの一部です。
  • 同様に、2022年6月、Skywire BroadcastはKiloviewとの戦略的提携を発表し、接続不良の問題を解決するプロ仕様のハイエンドエンコーディングPシリーズビデオエンコーダーデバイスを発売しました。このエンコーダーは、コンサート、ライブイベント、フィールド放送、スポーツ、緊急スポットなどの屋外ライブストリーミングや伝送に最適です。
  • 高画質コンテンツの採用、アナログ放送からデジタル放送への移行、OTTプラットフォームによるオンデマンドコンテンツへの容易なアクセスは、放送機器に対する需要の増加に寄与しています。さらに、放送プラットフォームはビデオエンコーダーを使用して加入者に改善されたビデオ品質を提供し、世界市場を牽引しています。
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アジア太平洋地域が最も高い成長率を示す見込み

  • アジア太平洋地域には、中国やインドなど人口密度の高い国々があります。同地域は、高速インターネットの普及が進み、最も早く技術を導入した地域のひとつです。
  • シスコの推計によると、インターネット・ユーザー数(%)は来年72%に達すると予想されています。さらに、幅広い平均通信速度は157.1Mbpsに達すると予想され、市場の成長を後押ししています。
  • さらに、最近の金融ニュースポータルLearn Bondsのレポートによると、アジアは世界のインターネットユーザーの半分を占めています。同地域には約23億人のインターネット・ユーザーがおり、世界のインターネット普及率の50.3%を占めています。
  • GSMAのレポートによると、ブータン、イラン、バングラデシュ、ベトナムといった国々が、モバイルの普及を最も顕著に示しています。同地域におけるスマート・デバイスの普及も、同地域における高品位オーディオとビデオの需要を促進している要因のひとつです。GSMAによると、APACの住民の64%はすでにスマートフォンを所有しており、2025年までに普及率は80%を超えると予想されています。
  • さらに、ネットフリックスは2023年3月、アジア太平洋地域のローカルコンテンツに約19億米ドルを費やす計画を発表しました。企業収益は2022年の9%増に対し、2023年は前年比12%増の40億米ドルを超えると思われます。
  • 地元ベンダーもまた、パンデミックがもたらすチャンスを生かすために多額の投資を行っています。例えば、昨年3月、Signiant Inc.は、組み込みメディア処理ソフトウェアを提供するKyno社の買収を発表しました。この買収は、Software-Defined Content Exchange(SDCX)SaaSプラットフォームの機能を拡張し、メディア資産とのエンゲージメントのためのツールを組み込むのに役立ちます。同プラットフォームは、全世界で約100万人のユーザーを抱え、50,000社以上のあらゆる規模のメディア・エンターテインメント企業を接続しています。

放送機器業界の概要

放送機器市場における様々な企業間の競争は、価格、製品、市場シェア、競争の激しさによって決まる。主な市場プレーヤーには、Cisco Systems Inc.、Telefonaktiebolaget LM Ericsson、Harmonic Inc.、Evs Broadcast Equipment Sa、Grass Valleyなどがあります。

2023年4月、シスコはFIFA女子ワールドカップ2023の公式ネットワーク・インフラー・プロバイダーになったと発表しました。同社は、開催地からアクティビティ、運営、メディアに至るまで、大会のエコシステム全体をつなぐ安全なネットワークを提供し、全世界で20億人が視聴すると予想されるテレビ中継を促進します。

2023年4月、ハーモニックは、マイアミ、ボストン、サンフランシスコを含む主要な指定市場地域(DMA)におけるNEXTGEN TVサービスの実力を発表し、強化されたビデオ品質とより高い帯域幅効率でATSC 3.0チャンネルの配信を可能にしました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

  • 調査の枠組み
  • 2次調査
  • 1次調査
  • データの三角測量と洞察の創出

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • マルチフォーマット対応によるエンコーダー需要の拡大
    • OTTサービスを通じたD2C提供の拡大
    • SAASソリューションの採用増加
  • 市場の課題/抑制要因
    • 放送に使用されるメディアフォーマットとコーデックの標準化の欠如

第6章 市場セグメンテーション

  • 技術別
    • アナログ放送
    • デジタル放送
  • 製品別
    • アンテナ
    • スイッチ
    • ビデオサーバー
    • エンコーダー
    • トランスミッター・リピーター
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Cisco Systems Inc.
    • Telefonaktiebolaget LM Ericsson
    • Evs Broadcast Equipment SA
    • Grass Valley
    • Harmonic Inc.
    • Clyde Broadcast
    • Sencore Inc.
    • Eletec Broadcast Telecom Sarl
    • AVL Technologies Inc.
    • ETL Systems Ltd.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 69653
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The Broadcast Equipment Market size was valued at USD 4.89 billion in the previous year and is expected to register a CAGR of 5.91 % during the forecast period to become USD 6.88 billion by the next five years. With the change in consumer preference from TV to digital media, it is becoming increasingly difficult but essential for broadcast media to remain pertinent. The landscape of broadcast television is undergoing significant changes, and there is a need to adapt in order to stay current.

Over the last few decades, consumers' demand for better-quality video and audio has rapidly upgraded broadcast equipment products and technology. With content being produced in 4k and UHD formats, broadcasting in the identical format for enhanced viewing quality has resulted in IP live-production technology. This is significant for live production, where a premium is placed on flexible and efficient system control.

Key Highlights

  • Technological advancement has further driven broadcasters to provide UHD output to their premium users, fueling market growth. Moreover, the rise in digital channels and the increasing utilization of cutting-edge broadcasting devices, featuring 8K video quality for sports coverage and 4K quality for news coverage, contribute to the acceleration of market growth.
  • The sports section is the biggest market for TV viewers worldwide, finding ways to deliver video content at scale. The increasing number of devices and formats presents several challenges for broadcasters, service providers, content owners, and rights holders. The rental sports broadcast equipment sector is another significant revenue generator for the broadcast equipment market. The increasing number of international sports tournaments drives the rental market for broadcast equipment.
  • Moreover, the rising income, increasing purchases of consumer durables, and the increasing availability of fast and cheap internet will positively impact the market growth. As per IBEF, India, television is projected to constitute 40% of the Indian media market in 2024, trailed by digital advertising (12%), print media (13%), Cinema (9%), and the OTT & gaming industries (8%), advertising (12%), cinema (9%), and the OTT and gaming industries (8%). By 2025, it is anticipated that the quantity of linked intelligent televisions will reach around 40-50 million.
  • The rapidly developing nature of digital audio and video formats and the need for open, domestic, or international agreement norms for generating and preserving digital video and audio are challenging the market's growth. Norms for digital audio and video formats and compression methods are evolving with every new advancement in digital technology.
  • Notwithstanding the uncertainties of COVID-19, the market was well-positioned to benefit from an economic revival and the industry transition to IP and Cloud-based solutions. The industry has reached a stage where new habits and means of working have settled for most broadcast and media organizations. Cloud infrastructure is expected to support remote workflows and eliminate dependency on on-premises systems. For broadcasters, the pandemic has accelerated the adoption of distributed workflows for greater operational agility. Whether for remote production, remote collaboration, or remote operation, broadcast professionals leverage IP streaming technology to collaborate closely with their peers in real time.

Broadcast Equipment Market Trends

Encoders is Expected to Witness Significant Growth

  • Video encoders convert analog or digital video to another digital video format for delivery to a decoder. Video encoders input SDI as an uncompressed digital video signal into H.264 or HEVC for television broadcasting. These encoders are designed for ISR, and IPTV typically accepts analog composite video, SDI, or Ethernet, along with application-specific metadata, for transporting to different viewing or storage devices over a wireless or IP-based network viewing via computer monitors or for being captured by storage devices.
  • The purpose of encoding a video is to create a digital copy transmitted over the internet. Broadcasters can choose between a hardware or software encoder, depending on the purpose of the stream and the budget. Most professional broadcasters use hardware encoders, but due to the high price point, most beginner-level to mid-experienced broadcasters go with live streaming encoder software.
  • Hardware and software encoders function very similarly, as they both take RAW video files and convert them into digital files. Hardware encoding devices have the sole purpose of encoding, while software encoders work with a computer's operating system; thus, encoding is not the primary function. Software encoders have graphic interfaces to manage the conversion process and allow control over elements, such as bitrate and stream quality.
  • The effectiveness of encoders significantly improved during the forecast, and it has played a role in the success of modern formats, like HDTV, and compression standards, like H.264. Currently, the demand for encoders in broadcast settings can be categorized into three key domains: contribution, primary distribution, and home distribution.
  • In November 2022, Z3 Technology LLC announced the introduction of two new high-quality, low-bandwidth H.265 video encoder solutions. These innovation systems are part of the robust ZCube line of encoders designed for industrial video, video walls, surveillance, and other low-latency video streaming and recording applications.
  • Similarly, in June 2022, Skywire Broadcast announced a strategic collaboration with Kiloview to launch a professional high-end encoding P series video encoder device to solve the poor connectivity issue. This encoder perfectly suits outdoor live streaming and transmissions in concerts, live events, field broadcasts, sports, emergency spots, etc.
  • The adoption of high-definition content, the transition from analog to digital broadcasting, and easy access to on-demand content through OTT platforms contribute to increased demand for broadcast equipment. Furthermore, broadcasting platforms use video encoders to provide subscribers with improved video quality, driving the global market.
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Asia-Pacific is Expected to Witness the Highest Growth Rate

  • Asia-Pacific is home to some densely populated countries such as China and India. The region is one of the fastest adopters of technology with increasing high-speed internet penetration.
  • According to Cisco estimates, it is expected that the number of internet users (%) will reach 72% in the coming year. Additionally, broad average speeds are expected to reach 157.1 Mbps, fueling the market's growth.
  • Furthermore, according to a recent financial news portal Learn Bonds report, Asia accounts for half of the internet users worldwide. The region has about 2.3 billion internet users, with 50.3% of global internet penetration.
  • Countries such as Bhutan, Iran, Bangladesh, and Vietnam are demonstrating the most significant mobile penetration advances, according to a GSMA report. The implementation of smart devices in the region is another factor fueling the demand for high-definition audio and videos in the region. As per GSMA, 64% of the residents in APAC already possess smartphones, and the adoption is expected to cross the 80% market by 2025.
  • Furthermore, in March 2023, Netflix announced plans to spend approximately USD 1.9 billion on local content in the Asia-Pacific region. The company will likely grow revenue in 2023 by 12% year-on-year to exceed USD 4 billion compared with 9% growth in 2022.
  • Local vendors are also investing heavily to capitalize on the opportunities brought by the pandemic. For instance, in March last year, Signiant Inc. announced the acquisition of Kyno, which provides embedded media processing software. The acquisition helps Signiant Inc. extend the functionality of the Software-Defined Content Exchange (SDCX) SaaS platform, incorporating tools for engagement with media assets. With almost one million users globally, the platform connects more than 50,000 Media & Entertainment companies of all sizes.

Broadcast Equipment Industry Overview

The competitive rivalry between various firms in the broadcast equipment market depends on price, product, or market share, along with the intensity with which they compete. Some major market players include Cisco Systems Inc., Telefonaktiebolaget LM Ericsson, Harmonic Inc., Evs Broadcast Equipment Sa, and Grass Valley.

In April 2023, Cisco announced that it became the Official Network Infrastructure Provider of the FIFA Women's World Cup 2023. The company will provide a safe network to link the complete tournament ecosystem, from the locations to activities to management to media, and facilitate the conveyance of the telecast, which is expected to be viewed by 2 billion individuals globally.

In April 2023, Harmonic announced the power of NEXTGEN TV services in major designated market areas (DMAs), including Miami, Boston, and San Francisco, enabling the delivery of ATSC 3.0 channels with enhanced video quality and greater bandwidth efficiency.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Research Framework
  • 2.2 Secondary Research
  • 2.3 Primary Research
  • 2.4 Data Triangulation and Insight Generation

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand for Encoders due to Support for Multiple Formats
    • 5.1.2 Growing D2C Offerings through OTT Services
    • 5.1.3 Increased Adoption of SAAS Solutions
  • 5.2 Market Challenges/restraints
    • 5.2.1 Lack of Standardization of Media Formats and Codecs Used for Broadcasting

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Technology
    • 6.1.1 Analog Broadcasting
    • 6.1.2 Digital Broadcasting
  • 6.2 By Product
    • 6.2.1 Dish Antennas
    • 6.2.2 Switches
    • 6.2.3 Video Servers
    • 6.2.4 Encoders
    • 6.2.5 Transmitters and Repeaters
    • 6.2.6 Other Products
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.2 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
    • 7.1.3 Evs Broadcast Equipment SA
    • 7.1.4 Grass Valley
    • 7.1.5 Harmonic Inc.
    • 7.1.6 Clyde Broadcast
    • 7.1.7 Sencore Inc.
    • 7.1.8 Eletec Broadcast Telecom Sarl
    • 7.1.9 AVL Technologies Inc.
    • 7.1.10 ETL Systems Ltd.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET