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市場調査レポート
商品コード
1404426

ハンドバッグ:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

Handbags - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ハンドバッグ:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

2024年のハンドバッグ市場規模は797億5,000万米ドルと推定されます。

2029年には1,144億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024~2029年)のCAGRは7.50%です。

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主要ハイライト

  • 高級ウェアの普及、高い購買力、有名人の推薦の影響力が市場成長を牽引しています。バッグ業界は競争が激しく、消費者動向の変化に対応するため、特に製品のデザインや改良において継続的な革新と開発が求められます。さらに、顧客、特にミレニアル世代とZ世代は、ハンドバッグを含むプレミアムなファッショナブル・アクセサリーに対してよりオープンになってきており、進化するファッション認識と世界のファッション動向に触れる機会が増えているため、様々なブランドの優れたファッション・アクセサリーを試してみようとしています。
  • 加えて、主要企業は、特に高級ハンドバッグに対する需要の高まりに対応するため、戦略的パートナーシップと事業拡大に注力しています。増え続けるファッション産業がハンドバッグ市場を牽引しており、バッグは主要なファッションステートメントと見なされています。また、消費者の購買行動に対するソーシャルメディアの影響力が増しているため、企業はeコマース・チャンネルを通じて製品群を対象にしています。しかし、偽造品の存在はブランドが世界的に直面している重大な課題です。

ハンドバッグ市場の動向

ソーシャルメディアの影響と積極的なマーケティング戦略

  • ソーシャルメディアの影響力の増大は、ハンドバッグ・ビジネスでブランドの存在感を示す上で、参入企業にとって重要な要素です。セレブリティ、インフルエンサー、ファッションブロガーがフェイスブックやインスタグラムなどのソーシャルメディアプラットフォームで着こなしを披露することで、人々はより多くのファッションアクセサリーを購入するようになった。
  • ソーシャルメディアやインターネットショッピングが世代を超えて主流になるにつれ、企業は顧客との関わり方に大きな変化を経験しています。加えて、企業は意図した読者に商品を届けるため、マーケティングや広告により力を入れるようになっています。有名人がブランドの新しいデザインやコレクションを支持することは、若い人々の間で多くの種類のハンドバッグの売上に貢献しています。そのため、最近では、有名人が自身のフェイスブックやインスタグラム、スナップチャットのストーリーで、時計、バッグ、アパレル、靴などのブランドファッション製品を推奨し、ファッション製品の売上を伸ばしています。
  • 例えば、2021年4月、Kering Groupの高級ファッション・ブランドであるBalenciagaは、コングロマリットであるIguatemi Groupのオンライン・プラットフォームであるIguatemi 365を通じて商品を発売し、南米市場に参入しました。携帯電話の普及により、消費者にリーチする選択肢が増えました。
  • さらに、ソーシャルメディアのおかげで、消費者はファッション動向をこれまで以上に素早く取り入れ、捨てるようになっています。ここ数年、ソーシャルメディアはファッションビジネスに最も大きな影響を与えています。例えば、UNCTAD(国連貿易開発会議)が2021年10月にNIC.br(ブラジル・ネットワーク情報センター)と共同で実施した調査では、パーソナルケア、化粧品、ファッションアクセサリーを含むさまざまな製品カテゴリーでオンライン購入が6~10%増加したことが明らかになった。
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欧州と北米が市場を牽引

  • 欧州のハンドバッグ市場は、ミレニアル世代を中心としたファッション動向の進化によって牽引されています。パーソナライズされた製品に対する需要が高まっているため、主要企業は顧客ベースを増やすためにカスタマイズ型ハンドバッグを提供し、その結果売上が伸びています。さらに、主要企業は、定期的にフィードバックを得るために顧客交流プラットフォームを使用しています。
  • さらに、オンラインショッピングの利便性の高まりにより、AmazonやZalandoなどのサードパーティチャネルや自社のウェブサイトを含むeコマースプラットフォームを通じてハンドバッグを購入する方向へと消費者の嗜好が大きく変化しています。
  • さらに、欧州諸国を訪れる外国人観光客の数が、バッグの販売を下支えすると予想されています。例えば、世界観光機関によると、2021年のインバウンド旅行者数は欧州が最も多く、およそ2億8,800万人でした。分析によると、イタリアとフランスは、欧州、ドイツ、英国で高級品の買い物をする国の上位を維持すると予想されています。さらに、消費者の持続可能なファッションへのシフトは、新しく発売されるハンドバッグで動物由来の革をビーガンレザーに置き換える主要ブランドに影響を与えています。
  • 例えば、2022年、カーディフに拠点を置く新興企業Dozi-impは、職人による高級ヴィーガンレザーハンドバッグの最初のコレクションを発表しました。これらのハンドバッグは、英国のananas anamが開発したパイナップルの廃棄葉から作られた革新的なビーガンレザーであるPinatexで作られています。

ハンドバッグ業界概要

調査した市場は競争が激しく、多くの地域企業や世界企業が参入しています。これらの企業が採用する主要戦略には、製品革新、事業拡大、M&Aなどがあります。ハンドバッグ市場を独占している主要参入企業は、Burberry Group PLC、Prada Holding BV、Fossil Group, Inc.、Michael Kors、Gucciです。高度な流通ネットワークは、主要市場参入企業に競争上の優位性を提供します。さらに、参入企業は市場で事業を展開し、成長し、急速に変化する消費者の需要と嗜好に対応するために、継続的な技術革新に焦点を当てています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ファストファッション動向
    • 所得水準の上昇
  • 市場抑制要因
    • 偽造品の存在
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • サッチェル
    • バケットバッグ
    • クラッチバッグ
    • トートバッグ
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル別
    • オンライン小売店
    • オフライン小売店
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • イタリア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Burberry Group PLC
    • LVMH
    • Prada Holding SpA
    • Kering Holland NV
    • Capri Holdings Limited
    • Chanel International BV
    • Kate Spade & Company
    • Chanel SA
    • Kering SA
    • Hermes International SA

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 63936
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The handbag market size is estimated at USD 79.75 billion in 2024. It is projected to reach USD 114.49 billion by 2029, registering a CAGR of 7.50% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The growing adoption of luxury wear, high purchasing power, and the influence of celebrity endorsement are driving the market growth. The bag industry is highly competitive and requires continuous innovation and development, especially in the case of product design and improvement, to keep up with changing consumer trends. Further, customers, particularly millennials and Gen Z, are becoming more open to premium fashionable accessories, including handbags, and are willing to experiment with various branded superior fashion accessories due to evolving fashion perceptions and increased exposure to global fashion trends.
  • In addition, key players focus on strategic partnerships and expansions to cater to the growing demand, especially for luxury handbags. The ever-increasing fashion industry drives the handbag market, with bags considered a major fashion statement. Also, due to the increasing social media influence on the purchasing behavior of consumers, companies are targeting their product ranges through e-commerce channels. However, the presence of counterfeit products is a critical challenge brands face globally.

Handbag Market Trends

Influence of Social Media and Aggressive Marketing Strategies

  • The growing influence of social media is a critical factor for players to make their brand presence in the handbag business. Celebrities, influencers, and fashion bloggers exhibiting their outfits on social media platforms such as Facebook and Instagram have inspired people to purchase more fashion accessories.
  • Companies are experiencing significant changes in how they engage with customers as social media and internet shopping become more mainstream across generations. In addition, companies are more focused on marketing and advertising their products to reach the intended audience. Celebrity endorsements of new designs and collections by brands help sales of many types of handbags among the young population. Thus, these days, celebrities endorse branded fashion products such as watches, bags, apparel, and footwear, among others, on their Facebook pages, Instagram profiles, and Snapchat stories to increase the sales of fashion products.
  • For example, In April 2021, Balenciaga, a luxury fashion brand of Kering Group, entered the South American market by launching its products through the Iguatemi 365, an online platform of conglomerate Iguatemi Group. More options to reach consumers have emerged due to mobile phone proliferation.
  • Furthermore, consumers are adopting and discarding fashion trends faster than ever because of social media. Over the last few years, social media has had the most significant impact on the fashion business. For instance, the survey conducted by UNCTAD (United Nations Conference on Trade and Development) in association with the NIC.br (Brazilian Network Information Center) in October 2021 revealed that online purchases had increased by 6-10% across different product categories, including personal care, cosmetics, and fashion accessories.
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Europe and North America are Leading the Market

  • The European handbag market is driven by evolving fashion trends, particularly among millennials. Due to the growing demand for personalized products, key players offer customized handbags to increase their customer base, resulting in sales growth. Further, key players use customer interaction platforms to get feedback regularly.
  • Moreover, the growing convenience of online shopping has led to a significant shift in consumer preferences toward purchasing handbags through e-commerce platforms, including third-party channels, such as Amazon and Zalando, and the company's websites.
  • Furthermore, the number of international tourists visiting European countries is expected to support the sales of bags. For example, according to the World Tourism Organization, Europe reported the highest volume of inbound travelers in 2021, with roughly 288 million arrivals. As per the analysis, Italy and France are expected to remain among the top countries for luxury shopping in Europe, Germany, and the United Kingdom. Moreover, consumers' shift toward sustainable fashion influences key brands to replace animal-sourced leather with vegan leather in newly launched handbags.
  • For instance, in 2022, Cardiff-based start-up company Dozi-imp launched its first collection of artisanal, luxury vegan leather handbags. These handbags are made from Pinatex, an innovative vegan leather made from waste leaves of pineapple, developed by the UK-based ananas anam.

Handbag Industry Overview

The market studied is competitive, with many regional and global players operating in the market studied. The major strategies adopted by these companies include product innovations, expansions, and mergers and acquisitions. The major players dominating the handbag market are Burberry Group PLC, Prada Holding BV, Fossil Group, Inc., Michael Kors, and Gucci. An advanced distribution network provides a competitive advantage to the key market players. Moreover, players focus on continuous innovation to operate and grow in the market and cater to the rapidly changing consumer demands and preferences.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Fast Fashion Trend
    • 4.1.2 Inflating Income Level of Individuals
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 The Presence Of Counterfeit Products
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Satchel
    • 5.1.2 Bucket Bag
    • 5.1.3 Clutch
    • 5.1.4 Tote Bag
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Online Retail Stores
    • 5.2.2 Offline Retail Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Burberry Group PLC
    • 6.4.2 LVMH
    • 6.4.3 Prada Holding SpA
    • 6.4.4 Kering Holland NV
    • 6.4.5 Capri Holdings Limited
    • 6.4.6 Chanel International BV
    • 6.4.7 Kate Spade & Company
    • 6.4.8 Chanel SA
    • 6.4.9 Kering SA
    • 6.4.10 Hermes International SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS