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市場調査レポート
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1404393

データプレパレーション:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

Data Preparation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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データプレパレーション:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

データプレパレーション市場の昨年の市場規模は47億8,000万米ドルで、今後6年間で135億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間のCAGRは18.74%です。

デジタル・ディスラプションにより、企業は市場で存続するために、有意義なインサイトを生成するためにこれまで以上に迅速なデバッグ時間を求めています。その結果、アナリティクス、特にデータアナリティクスの要件が組織に浸透しつつあります。データ分析の専門家や企業は、データ調達の複雑さが増しているため、洞察の推進を支援する必要があります。このことが、組織におけるデータプレパレーションの需要を大きく押し上げています。

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主なハイライト

  • 企業やビジネスにおける自動化とクラウド技術の急速な導入は、膨大なデータ生成とクラウドデータトラフィックをもたらしました。シスコシステムズによると、世界のIPデータトラフィックは月間333エクサバイトに達すると予測されています。特に大規模なコンテンツ・サービス・プロバイダー(CSP)では、データ・トラフィックがP2P(ピアツーピア)ファイル共有から動画コンテンツ配信に大きくシフトしています。
  • このようなデータ量の大幅な増加により、データとデータ分析が急速に普及しています。そのため、特にデジタル・ディスラプションに直面する業界が増える中、企業は競争力を維持するために、これまで以上に迅速な洞察を求めています。その結果、アナリティクスは企業全体に浸透し、知恵はより多くの多様なデータソースから得られるようになっています。こうして、データプレパレーション市場が活性化しています。
  • さらに、さまざまなエンドユーザー企業は常に進化を続け、競争に打ち勝つためにデータ中心主義を強めています。今日の企業は、情報に基づいた意思決定、ビジネス動向の把握、効率化のために、これまでにない量のデータを収集しています。従業員がデータを行動に移すのを支援するため、企業はデータプレパレーションツールに急速にシフトしており、市場の成長を促進しています。
  • さらに、市場をリードする企業は、複雑なデータ構造を読み取り、解釈し、平坦化するために、人工知能(AI)や機械学習(ML)などの先進技術をデータプレパレーションと統合しています。こうした要因が、データプレパレーションソリューションの需要をさらに押し上げています。
  • COVID-19の普及はデータプレパレーションツールの採用を加速させました。例えば、IBM Cognos AnalyticsはAIを活用したビジネス・インテリジェンス・プラットフォームで、発見から運用化までのアナリティクスサイクル全体をサポートします。AIが支援するデータプレパレーションにより、データソースのクレンジングと結合を数分で行うことができます。

データプレパレーション市場の動向

IT・通信セグメントが大きな市場シェアを占める見込み

  • 世界中のテレコムおよびIT企業は、大量のデータを生成しているため、データの金鉱を生み出しています。顧客の行動をより深く洞察するための非構造化データと構造化データの実用的な分析が不足しており、顧客の嗜好やサービス利用パターンをリアルタイムで分析する必要性が高まっていることが、これらの企業がデータ分析を導入する動機となっており、市場の成長に間接的な影響を与えています。
  • さらに、高度に進化し競合が激しい通信業界では、顧客、ネットワーク、通話データなどの膨大なデータセットを扱う上で重要な役割を果たしています。さらに、このような競合環境で成功するために、電気通信業界のプレーヤーは、競合他社よりも優位に立つために役立つビジネス考察を作成するデータプレパレーションソリューションを大幅に採用しています。
  • データ・ソリューションは、ITおよび電気通信業界が探索的分析を強化し、アナリストの生産性を高め、組織のデータ利用を改善するのに役立ちます。通信プロバイダーは大量の顧客データを扱うことに慣れているが、現代のデータの複雑さは新たな課題です。
  • さらに、データトラフィックの急激な増加も、IT・通信業界におけるデータプレパレーションの需要を後押ししています。例えば、シスコシステムズのデータによると、2022年までに世界のモバイル・データ・トラフィックは月間77.5エクサバイトに達すると予想されています。
  • さらに、エリクソンによれば、2022年には、世界中のスマートフォンが月平均15.93ギガバイトのモバイルデータを使用し、2021年の12.18ギガバイトから増加します。さらに、この数字は2028年までに47.27ギガバイトに達すると予想されています。
  • さらに、IBM Corporationのような市場ベンダーは、多くの大手通信業界データ分析プロバイダーの市場測定製品の再構築を支援してきました。この取り組みには、データ統合プロセスの再構築、新しいカスタム・ユーザー・インターフェースの開発、ワークフローの自動化などが含まれます。さらに、MLソリューションをデータプレパレーションツールと統合することが市場を獲得しています。
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北米が最大の市場シェアを占める見込み

  • 北米は、主にクラウドベース、データ分析、データ指向ソリューションへの投資が高いこと、新規および新興技術の早期採用、同地域に重要なデータプレパレーション市場ベンダーが多数存在することから、予測期間中に調査された市場で大きなシェアを占めると予想されます。
  • さらに、過去数年間におけるデータの量と複雑さは、この地域全体の様々な技術的に高度なエンドユーザー産業にとってデータプレパレーションを不可欠なものにしているに過ぎず、これらの産業は熾烈な競争に打ち勝つために常に進化し、データ中心主義を強めています。
  • 多くの地域のプログラムや研究者が、より良い洞察のためにデータサイエンスを利用しています。データプレパレーションソリューションは、このような機会に浸透し、広範なデータに容易にアクセスし、可視化を強化するのに役立ちます。例えば、米国労働統計局のデータによると、経験豊富で情報に精通したデータサイエンティストに対する需要は、2026年までに27.9%増加すると見られています。
  • また、クラウドサービスの普及に伴い、同地域の企業はクラウドで展開可能なデータプレパレーションソリューションを求める傾向が強まっています。データプレパレーションソリューションにおけるAIやMLなどの先進技術の利用の増加と、展開が柔軟なデータプレパレーションツールソリューションに対する企業の需要の高まりが相まって、予測期間における同地域のデータプレパレーション市場の成長の将来が形作られるであろう。

データプレパレーション産業の概要

データプレパレーション市場は競争が激しく、市場全体で複数の大手企業が参入しています。しかし、クラウド分野での技術革新の進展とデータプレパレーション技術の進歩により、ほとんどの企業が市場での存在感を高め、新興国の新市場を開拓しています。さらに、ベンダー各社は市場での存在感を高めるため、提携、合併、買収に積極的に取り組んでいます。

2022年11月、QlikはEnterprise Integration Platform as a Service Qlik Cloud Data Integrationを発表し、すべての企業アプリケーションとデータソースをクラウドに接続するリアルタイムのデータ統合ファブリックを通じて、企業のデータ戦略を促進します。この新しいデータ統合プラットフォームは、データプレパレーションとカタログ機能を1つの場所に統合し、企業が分析用にデータをリアルタイムで準備できるようにします。

2022年6月、アナリティクス・オートメーションのAlteryx, Inc.はTrifactaの買収を発表しました。この受賞歴のあるクラウド企業は、スケーラブルなデータ管理と機械学習を活用し、データ分析をより迅速かつ直感的に行うことができます。トリファクタを買収することで、同社はその先進的なクラウドプラットフォームを活用し、顧客がより重要なプロファイリングと準備機能を備えた、より堅牢なデータパイプラインを構築できるよう支援する意向です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • セルフサービスデータ作成ツールの需要
    • データ分析に対する需要の高まり
  • 市場の課題
    • サイバー保険導入の難しさと高コスト

第6章 市場セグメンテーション

  • デプロイメント別
    • オンプレミス
    • クラウドベース
  • 企業規模別
    • 中小企業(SMEs)
    • 大企業
  • 業界別
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • 小売
    • 製造業
    • IT・通信
    • その他業界別
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Informatica LLC
    • IBM Corporation
    • SAS Institute Inc.
    • Microstrategy Inc.
    • Tableau Software, LLC(Salesforce.com Inc.)
    • SAP SE
    • Alteryx Inc.
    • Rapid Insight Inc.
    • Unifi Software Inc.
    • Qlik Technologies Inc. QlikTech International AB
    • Paxata Inc.
    • ClearStory Data Inc.
    • Oracle Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 62345
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The data preparation market was valued at USD 4.78 billion last year and is expected to reach USD 13.51 billion in the next six years, registering a CAGR of 18.74% over the forecast period. Due to digital disruption, companies are demanding faster debugging time to generate meaningful insights than ever to sustain in the market. As a result, the analytics requirement, particularly data analytics, is becoming pervasive among organizations. Data analytics professionals and companies need help driving insights owing to the rising complexities in procuring data. This significantly drives the demand for data preparation among organizations.

Key Highlights

  • The rapid adoption of automation and cloud technologies across enterprises and businesses resulted in tremendous data generation and cloud data traffic. According to Cisco Systems, the global IP data traffic is anticipated to reach 333 exabytes per month. There is a significant shift in data traffic from P2P (peer-to-peer) file sharing to video content delivery, especially in large content service providers (CSPs).
  • This significant increase in the volume of data has resulted in the swift proliferation of data and data analytics. Therefore, businesses are demanding faster time to insight than ever to remain competitive, particularly as more industries face digital disruption. As a result, analytics is becoming more pervasive across enterprises, and wisdom is derived from more significant numbers of diverse data sources. Thus, in turn, driving the data preparation market.
  • Moreover, various end-user companies are constantly evolving and becoming more data-centric to stay ahead of the competition. Companies today gather unprecedented amounts of data that they want to use to make informed decisions, spot business trends, and increase efficiency. To help employees turn data into action, organizations are rapidly shifting towards data preparation tools, thus driving the market's growth.
  • Further, leading market players are integrating advanced technologies, such as artificial intelligence (AI) and machine learning (ML), with data preparation to read, interpret, and flatten complex data structures. Such factors further boost the demand for data preparation solutions.
  • The spread of COVID-19 accelerated the adoption of data preparation tools. For instance, IBM Cognos Analytics is an AI-fueled business intelligence platform that supports the entire analytics cycle, from discovery to operationalization. It cleanses and combines data sources in minutes with AI-assisted data preparation.

Data Preparation Market Trends

IT and Telecom Segment is Expected to Hold a Significant Market Share

  • Telecom and IT companies worldwide are creating a data gold mine as they generate plenty of data. The lack of practical analysis of unstructured and structured data to get more profound insights into customer behavior and the growing need to analyze their preferences and service usage patterns in real-time motivates these companies to adopt data analytics, indirectly impacting the market's growth.
  • Further, in the highly evolving and competitive industry, the telecommunication industry plays a significant role in handling massive data sets of customers, network, and call data. Further, to thrive in such a competitive environment, the telecom industry players are significantly adopting data preparation solutions to create helpful business insights to stay ahead of the competitors.
  • Data solutions help the IT and telecom industry to empower exploratory analytics, increase analyst productivity, and improve organizational data usage. While telecommunications providers are used to dealing with large volumes of customer data, the considerable complexity of modern-day data is a new challenge.
  • In addition, the exponential growth in data traffic also drives the demand for data preparation in the IT and telecom industry. For instance, according to the data from Cisco Systems, by 2022, mobile data traffic worldwide is expected to reach 77.5 exabytes per month.
  • Moreover, as per Ericsson, In 2022, smartphones across the globe used an average of 15.93 gigabytes of mobile data per month, up from 12.18 gigabytes in 2021. Additionally, the figure is expected to reach 47.27 gigabytes by 2028.
  • Moreover, market vendors like IBM Corporation have helped many leading telecom industry data analytics providers re-engineer their market measurement products. The effort included restructuring data integration processes, developing new custom user interfaces, and making workflow automation. Further, integrating the ML solution with data preparation tools is gaining the market.
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North America is Expected to Hold the Largest Market Share

  • North America is expected to have a significant share in the market studied during the forecast period, mainly due to high investments in cloud-based, data analytics, and data-oriented solutions, early adoption of new and emerging technologies, and a large number of significant data preparation market vendors in the region.
  • Moreover, the volume and complexity of data in the past few years have only made data preparation essential for various technologically advanced end-user industries across the region, which are constantly evolving and becoming more data-centric to keep themselves ahead of the fierce competition.
  • Many regional programs and researchers use data science for better insights. Data preparation solutions can penetrate this opportunity and help them easily access extensive data and enhance visualization. For instance, according to the US Bureau of Labor Statistics data, demand for experienced and informed data scientists will likely increase by 27.9% by 2026.
  • In addition, with the growing popularity of cloud services, enterprises in the region are increasingly looking for data preparation solutions that can be deployed in the cloud. The increasing use of advanced technologies such as AI and ML in data preparation solutions, coupled with the ever-increasing demand from enterprises for data preparation tool solutions that are flexible in terms of deployment, will shape the future of the growth of the data preparation market in the region over the forecast period.

Data Preparation Industry Overview

The data preparation market is highly competitive and consists of several significant players across the market space. However, with the growing innovation across the cloud segment and the advancement across the data preparation technique, most companies are increasing their market presence, thereby tapping into new markets of emerging economies. Moreover, the market vendors are indulging in partnership, merger, and acquisition activities to enhance their market presence.

In November 2022, Qlik launched its Enterprise Integration Platform as a Service Qlik Cloud Data Integration to fuel enterprise data strategies through a real-time data integration fabric that connects all enterprise applications and data sources to the cloud. The new data integration platform joins data preparation and cataloging capabilities in one place, enabling enterprises to ready their data in real-time for analysis.

In June 2022, Alteryx, Inc., the Analytics Automation company, announced the acquisition of Trifacta. This award-winning cloud company leverages scalable data management and machine learning to make data analytics faster and more intuitive. By acquiring Trifacta, the company intends to use its advanced cloud platform to help customers build a more robust data pipeline with more significant profiling and preparation capabilities.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Demand for Self-service Data Preparation Tools
    • 5.1.2 Increasing Demand for Data Analytics
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Difficulties in Implementing Cyber Insurance and High Costs

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud-based
  • 6.2 By Enterprise Size
    • 6.2.1 Small and Medium Enterprises (SMEs)
    • 6.2.2 Large Enterprises
  • 6.3 By End-user Vertical
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Healthcare
    • 6.3.3 Retail
    • 6.3.4 Manufacturing
    • 6.3.5 IT and Telecommunication
    • 6.3.6 Other End-user Verticals
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Informatica LLC
    • 7.1.2 IBM Corporation
    • 7.1.3 SAS Institute Inc.
    • 7.1.4 Microstrategy Inc.
    • 7.1.5 Tableau Software, LLC (Salesforce.com Inc.)
    • 7.1.6 SAP SE
    • 7.1.7 Alteryx Inc.
    • 7.1.8 Rapid Insight Inc.
    • 7.1.9 Unifi Software Inc.
    • 7.1.10 Qlik Technologies Inc. QlikTech International AB
    • 7.1.11 Paxata Inc.
    • 7.1.12 ClearStory Data Inc.
    • 7.1.13 Oracle Corporation

8 INVESTMENT ANLYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET