市場調査レポート
商品コード
1334568
ASEANのプロバイオティクスサプリメント市場規模・シェア分析-成長動向・予測(2023年~2028年)Asean Probiotic Supplements Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028) |
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ASEANのプロバイオティクスサプリメント市場規模・シェア分析-成長動向・予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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ASEANのプロバイオティクスサプリメント市場規模は、予測期間中(2023~2028年)にCAGR 11.74%で、2023年の842億4,000万米ドルから2028年には1,467億5,000万米ドルに成長すると予測されます。
COVID-19の突然の影響により、市場は免疫の健康を提供する製品に対する需要の急増を目の当たりにしており、これは同地域のプロバイオティクスサプリメント市場にプラスの影響を与えています。このような要因により、増大する需要に対応するための製品の発売が相次いでいます。ASEAN地域では、シンガポール、マレーシアといった国々が、過去5ヵ月間に発売された免疫系強化を謳った新しい食品、飲料、サプリメントの数が最も多く、次いでインドネシアが続いています。例えば、シンガポールを拠点とするオンライン・カスタマイズ・サプリメント会社は、COVID-19の大流行によって消費者がニュートラ分野の定期購入サービスに対する懐疑的な見方を克服し、前年同期比で大幅な売上増を記録したと述べています。消費者はプロバイオティクス製品を探し続けており、小売業者は消費者のニーズに合った製品を紹介することで、消費者の現在のニーズに合った戦略を採用する機会を提供しています。
中期的には、プロバイオティクス市場は、特に若い世代の消費者の間で健康志向の製品に対する需要が高まっていることから、大きな成長を遂げています。さらに、売り場面積が広く、従来のサービスが便利であることから、スーパーマーケット/ハイパーマーケットは依然としてプロバイオティクスの最も好まれる販売拠点の一つとなっています。これとは対照的に、オンライン小売店は今後数年のうちに市場で頭角を現すと予想されます。Z世代やミレニアル世代の消費者からの大きな需要によるプロバイオティクスの飛躍的な業績と、プロバイオティクス技術の進歩が成長を後押ししています。
プロバイオティクスサプリメントは、消化器の健康だけでなく、免疫、女性の健康、口腔の健康、皮膚の健康、体重管理と糖尿病、認知の健康、スポーツ持久力、腸-脳軸、腸-筋肉軸、心臓血管の健康へと移行しているため、製剤の絶え間ない革新もこの地域の市場を牽引しています。菌株別の利点に加え、複数菌株配合とその利点は、最終的な配合とその複数菌株配合に関連する臨床研究に大きく左右されます。例えば、バイオクルト(Bio-Kult)は、14菌株の生菌を含むユニークなマルチストレイン生菌サプリメントで、より多様な消化器系疾患を助けることができます。その強力な製剤は消化管をターゲットとしており、冷蔵の必要なく室温で保存できます。
ASEANのプロバイオティクスサプリメント市場には、さまざまな世界企業や地域企業が進出しています。調査対象市場は、Procter &Gamble、BioGaia、Reckitt Benckiser LLC、Amway Corporation、Blackmores Limited、Nestle SA、Church &Dwight Co.大手企業は、売上を伸ばしブランドの存在感を高めるため、新たな製造拠点の設立や、各国で人気商品を発売するなど、地域的に事業を拡大するために必要な対策を講じています。ASEAN地域で製造する企業の多くは、プロバイオティクスサプリメントの受託製造に参入しています。さらに、この地域におけるブランドの存在感を高めるため、研究開発に投資し、新製品のイノベーションによって市場での地位を維持しています。
The ASEAN Probiotic Supplements Market size is expected to grow from USD 84.24 billion in 2023 to USD 146.75 billion by 2028, at a CAGR of 11.74% during the forecast period (2023-2028).
With the sudden impact of COVID-19, the market has witnessed a surge in demand for products that provide immune health, which has impacted the probiotic supplements market positively in the region. Owing to such factors there are significant product launches to cater to the growing demand. In the ASEAN Region, Countries like Singapore, Malaysia have surged in the highest number of new food, drinks, and supplements that bear immune system-boosting claims launched in the last five months, followed by Indonesia. For instance, A Singapore-based online customized supplement firm stated that the COVID-19 pandemic has helped consumers overcome skepticism to subscription services in the Nutra space, after recording a significant Year-on-Year boost in sales. Consumers are continuing to browse for probiotics products, which offers opportunities for retailers to adopt a strategy that matches consumers' current needs by showcasing products that are more essential to their needs.
Over the medium term, the probiotics market has witnessed significant growth due to the increasing demand for health-based products among consumers, especially from the younger generations.Additionally, due to the large retail space and convenient conventional services, supermarkets/hypermarkets remain one of the most preferred points of sale for probiotics. In contrast, online retail stores are expected to gain prominence in the market in the coming years. The growth has been fueled by the exponential performance of probiotics owing to heavy demand from Gen-Z and millennial consumers, coupled with the advancements in probiotic technology.
Probiotic supplements are moving beyond digestive health to immunity, feminine health, oral health, skin health, weight control and diabetes, cognitive health, sports endurance, gut-brain axis, gut-muscle axis, and cardiovascular health and thus, the constant innovation in formulation is also driving the market in the region..Formulations are evolving to include Kosher and Halal probiotics, time-release options, and combinations. In addition to strain-specific benefits, multi-strain formulations and their advantages are highly dependent on the final blend and the clinical research associated with that multi-strain formulation. For instance Bio-Kult is a unique multi-strain live bacteria supplement with 14 strains of live bacteria, which can help a more diverse range of digestive disorders. Its powerful formulation targets the digestive tract, and it can be stored at room temperature without the need for refrigeration.
The ASEAN Probiotics Supplements market enjoys the presence of various global and regional players. The market studied was led by Procter & Gamble, BioGaia, Reckitt Benckiser LLC, Amway Corporation, Blackmores Limited, Nestle SA, and Church & Dwight Co. Inc. The leading companies are taking necessary measures to expand their business in terms of geography by establishing new manufacturing units and launching popular products in different countries to boost sales and enhance brand presence. Most of the companies manufacturing in the ASEAN region are entering into contract manufacturing for probiotic supplements. Additionally, players are investing in research and development to maintain their market position with new product innovations to enhance their brand presence in the region.