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市場調査レポート
商品コード
1334568

ASEANのプロバイオティクスサプリメント市場規模・シェア分析-成長動向・予測(2023年~2028年)

Asean Probiotic Supplements Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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ASEANのプロバイオティクスサプリメント市場規模・シェア分析-成長動向・予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ASEANのプロバイオティクスサプリメント市場規模は、予測期間中(2023~2028年)にCAGR 11.74%で、2023年の842億4,000万米ドルから2028年には1,467億5,000万米ドルに成長すると予測されます。

COVID-19の突然の影響により、市場は免疫の健康を提供する製品に対する需要の急増を目の当たりにしており、これは同地域のプロバイオティクスサプリメント市場にプラスの影響を与えています。このような要因により、増大する需要に対応するための製品の発売が相次いでいます。ASEAN地域では、シンガポール、マレーシアといった国々が、過去5ヵ月間に発売された免疫系強化を謳った新しい食品、飲料、サプリメントの数が最も多く、次いでインドネシアが続いています。例えば、シンガポールを拠点とするオンライン・カスタマイズ・サプリメント会社は、COVID-19の大流行によって消費者がニュートラ分野の定期購入サービスに対する懐疑的な見方を克服し、前年同期比で大幅な売上増を記録したと述べています。消費者はプロバイオティクス製品を探し続けており、小売業者は消費者のニーズに合った製品を紹介することで、消費者の現在のニーズに合った戦略を採用する機会を提供しています。

中期的には、プロバイオティクス市場は、特に若い世代の消費者の間で健康志向の製品に対する需要が高まっていることから、大きな成長を遂げています。さらに、売り場面積が広く、従来のサービスが便利であることから、スーパーマーケット/ハイパーマーケットは依然としてプロバイオティクスの最も好まれる販売拠点の一つとなっています。これとは対照的に、オンライン小売店は今後数年のうちに市場で頭角を現すと予想されます。Z世代やミレニアル世代の消費者からの大きな需要によるプロバイオティクスの飛躍的な業績と、プロバイオティクス技術の進歩が成長を後押ししています。

プロバイオティクスサプリメントは、消化器の健康だけでなく、免疫、女性の健康、口腔の健康、皮膚の健康、体重管理と糖尿病、認知の健康、スポーツ持久力、腸-脳軸、腸-筋肉軸、心臓血管の健康へと移行しているため、製剤の絶え間ない革新もこの地域の市場を牽引しています。菌株別の利点に加え、複数菌株配合とその利点は、最終的な配合とその複数菌株配合に関連する臨床研究に大きく左右されます。例えば、バイオクルト(Bio-Kult)は、14菌株の生菌を含むユニークなマルチストレイン生菌サプリメントで、より多様な消化器系疾患を助けることができます。その強力な製剤は消化管をターゲットとしており、冷蔵の必要なく室温で保存できます。

ASEANのプロバイオティクスサプリメント市場動向

ミレニアル世代における健康意識の重要性

  • プロバイオティクスは、活況を呈する消化器系健康サプリメントのカテゴリーを牽引する存在であり、ここ数年、あらゆる年齢層の人々がプロバイオティクスを摂取しています。しかし、ミレニアル世代に大きな消費が見られるのは、多チャンネルの宣伝を通じて健康とウェルネスに対する意識が高まり、それが消費パターンに大きく影響しているためです。これは、プロバイオティクスサプリメントの利点に関する人々の意識の高さを示しています。技術的に進んでいるミレニアル世代は、健康に関連する事実を自分自身で更新し、それに応じて日常生活や消費習慣を改めようとします。
  • こうした消費者は、プロバイオティクスサプリメントの購入に開業医や薬剤師の承認を必要としないため、市場での利用が促進されます。消費者はプロバイオティクスサプリメントの購入に開業医や薬剤師の承認を必要としないため、市場での利用が促進されます。そのため、潜在的な市場で膨れ上がる需要を満たすためには、継続的な技術革新が必要です。
  • プロバイオティクスサプリメントは、製剤、送達形態、包装、市場での位置付けにおいて最も高い技術革新が見られます。製品提供における継続的な技術革新は、今後ともミレニアル世代のプロバイオティクス製品への関心を維持すると予想されます。したがって、プロバイオティクスサプリメントの生産者は、この地域での売上を調整するために、アプリケーション、製剤化、および主流とは別に他の健康上の利点への治療拡大を活用しています。
  • プロバイオティクスサプリメントは何十年も前から販売されており、消費者は菌株固有の健康上の利点によって消費されてきました。国際プロバイオティクス・プレバイオティクス科学協会(ISAPP)によると、プロバイオティクス菌株に関する科学的研究では、早産児の壊死性腸炎の減少、乳児の湿疹や母乳育児児の疝痛症状などのアトピー問題の発生減少、上気道感染症や腸内感染症のリスクや期間の減少といった健康上の利点が明らかにされています。したがって、上記のすべての健康上の利点は、この地域のプロバイオティクスサプリメント市場の主要な促進要因として作用します。

インドネシアが大きな市場シェアを占める

  • インドネシアのプロバイオティクス市場の伸びは、主に若年層からの需要増によるものです。プロバイオティクスサプリメントを含む健康製品により多くの支出をする中間層を拡大する高賃金の仕事により、インドネシア人の生活水準は向上しています。
  • 人口の増加や健康問題に対する消費者の意識の高まりに加え、技術の進歩や人々の目まぐるしい生活が、人々のライフスタイルパターンの変化をもたらしています。このような消費者の増加傾向の結果、インドネシアのプロバイオティクスサプリメント市場には、プロバイオティクス・メーカーがスポンサーとなる調査活動など、数多くの変化が起きており、予測期間中の健全な拡大を後押しするものと位置づけられています。
  • 世界銀行の報告書「Aspiring Indonesia-Expanding the Middle-Class」によると、インドネシアでは中間層人口が人口の7%から20%に増加し、現在5,200万人のインドネシア人が中間層に属しています。その結果、インドネシアの人々の食生活は、高い都市化率に伴い、よりバランスの取れた栄養へと進化しています。最新の情報にアクセスできるようになった中産階級の消費者は、より健康的で多様な食品の選択肢を求め、プロバイオティック・サプリメントを含む健康補助食品も求めるようになっています。

ASEANのプロバイオティクスサプリメント産業の概要

ASEANのプロバイオティクスサプリメント市場には、さまざまな世界企業や地域企業が進出しています。調査対象市場は、Procter &Gamble、BioGaia、Reckitt Benckiser LLC、Amway Corporation、Blackmores Limited、Nestle SA、Church &Dwight Co.大手企業は、売上を伸ばしブランドの存在感を高めるため、新たな製造拠点の設立や、各国で人気商品を発売するなど、地域的に事業を拡大するために必要な対策を講じています。ASEAN地域で製造する企業の多くは、プロバイオティクスサプリメントの受託製造に参入しています。さらに、この地域におけるブランドの存在感を高めるため、研究開発に投資し、新製品のイノベーションによって市場での地位を維持しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品形態
    • 錠剤/カプセル
    • 粉末
    • 液体
    • その他の製品
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 薬局・薬店
    • 専門店
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • インドネシア
    • マレーシア
    • タイ
    • ベトナム
    • シンガポール
    • フィリピン
    • その他のASEAN諸国

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • Markey Share Analysis
  • 企業プロファイル
    • Bio Gaia
    • Reckitt Benckiser LLC
    • Procter & Gamble
    • Amway Corporation
    • Church & Dwight Co. Inc.
    • Pharma Care Laboratories Pty Ltd
    • Nature's Way Products LLC
    • GNC Holdings LLC
    • Blackmores Probiotics
    • Nestle SA

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 出版社について

目次
Product Code: 72312

The ASEAN Probiotic Supplements Market size is expected to grow from USD 84.24 billion in 2023 to USD 146.75 billion by 2028, at a CAGR of 11.74% during the forecast period (2023-2028).

With the sudden impact of COVID-19, the market has witnessed a surge in demand for products that provide immune health, which has impacted the probiotic supplements market positively in the region. Owing to such factors there are significant product launches to cater to the growing demand. In the ASEAN Region, Countries like Singapore, Malaysia have surged in the highest number of new food, drinks, and supplements that bear immune system-boosting claims launched in the last five months, followed by Indonesia. For instance, A Singapore-based online customized supplement firm stated that the COVID-19 pandemic has helped consumers overcome skepticism to subscription services in the Nutra space, after recording a significant Year-on-Year boost in sales. Consumers are continuing to browse for probiotics products, which offers opportunities for retailers to adopt a strategy that matches consumers' current needs by showcasing products that are more essential to their needs.

Over the medium term, the probiotics market has witnessed significant growth due to the increasing demand for health-based products among consumers, especially from the younger generations.Additionally, due to the large retail space and convenient conventional services, supermarkets/hypermarkets remain one of the most preferred points of sale for probiotics. In contrast, online retail stores are expected to gain prominence in the market in the coming years. The growth has been fueled by the exponential performance of probiotics owing to heavy demand from Gen-Z and millennial consumers, coupled with the advancements in probiotic technology.

Probiotic supplements are moving beyond digestive health to immunity, feminine health, oral health, skin health, weight control and diabetes, cognitive health, sports endurance, gut-brain axis, gut-muscle axis, and cardiovascular health and thus, the constant innovation in formulation is also driving the market in the region..Formulations are evolving to include Kosher and Halal probiotics, time-release options, and combinations. In addition to strain-specific benefits, multi-strain formulations and their advantages are highly dependent on the final blend and the clinical research associated with that multi-strain formulation. For instance Bio-Kult is a unique multi-strain live bacteria supplement with 14 strains of live bacteria, which can help a more diverse range of digestive disorders. Its powerful formulation targets the digestive tract, and it can be stored at room temperature without the need for refrigeration.

ASEAN Probiotic Supplements Market Trends

Significance of Health Consciousness among Millennials

  • Probiotics are a driving force within the booming digestive health supplement category, and people of all age groups have been consuming them over the past few years. However, major consumption is observed among millennials due to their growing awareness of health and wellness through multi-channel publicity, which influences their consumption patterns to a large extent. This shows the awareness among people regarding the benefits of probiotic supplements. Millennials, being technologically advanced, update themselves with the facts related to health and, thereby, try to amend their routines and consumption habits accordingly.
  • These consumers do not need practitioners' or pharmacists' approval for the purchase of probiotic supplements, propelling their usage in the market. Consumers do not need practitioners' or pharmacists' approval for the purchase of probiotic supplements, propelling their usage in the market. Therefore, there is a necessity for continuous innovation to satisfy inflating demand in the potential market.
  • Probiotic supplements have seen the highest innovation in formulation, delivery forms, packaging, and market positioning. Continuous innovation in product offerings is expected to maintain the interest of millennials in probiotic products in the coming times as well. Therefore, the producers of probiotic supplements are capitalizing on the application, formulation, and therapeutic expansion to other health benefits, apart from the mainstream, to regulate sales in the region.
  • Probiotic supplements have been available for decades, with consumption being driven by strain-specific health benefits to the consumer. According to the International Scientific Association for Probiotics and Prebiotics (ISAPP), scientific study on probiotic strains reveals health benefits in reducing necrotizing enterocolitis in preterm infants, reducing the occurrence of atopic issues such as eczema in infants and colic symptoms in breastfed babies, reducing the risk or duration of upper respiratory tract infections or gut infections. Hence, all the above-mentioned health benefits act as the major driving factors for Probiotic Supplements Market in this region.

Indonesia holds a Significant Market Share

  • The rise is primarily due to increased demand from the younger population. Indonesians' standard of living is improving due to better-paying jobs that expand the middle class, which spends more on health products, including probiotic supplements.
  • A rising population and greater consumer awareness of health issues, along with technological advancement and the fast-paced lives of people are leading to changes in lifestyle patterns of people. As a result of this upward consumer trend, numerous changes have occurred in the Indonesian probiotic supplement market, including research activities sponsored by probiotic manufacturers, which are positioned to fuel a healthy expansion during the projected period.
  • In Indonesia, the middle-class population has grown from 7% to 20% of the population, with 52 million Indonesians currently belonging to the group, according to World Bank's Aspiring Indonesia-Expanding the Middle-Class report. As a result, the dietary habits of people in Indonesia have evolved toward more balanced nutrition, accompanied by a high rate of urbanization. With access to the most up-to-date information, middle-class consumers are demanding healthier and more diverse food options, along with health supplements, including probiotic supplements.

ASEAN Probiotic Supplements Industry Overview

The ASEAN Probiotics Supplements market enjoys the presence of various global and regional players. The market studied was led by Procter & Gamble, BioGaia, Reckitt Benckiser LLC, Amway Corporation, Blackmores Limited, Nestle SA, and Church & Dwight Co. Inc. The leading companies are taking necessary measures to expand their business in terms of geography by establishing new manufacturing units and launching popular products in different countries to boost sales and enhance brand presence. Most of the companies manufacturing in the ASEAN region are entering into contract manufacturing for probiotic supplements. Additionally, players are investing in research and development to maintain their market position with new product innovations to enhance their brand presence in the region.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Form
    • 5.1.1 Tablets/Capsules
    • 5.1.2 Powders
    • 5.1.3 Liquids
    • 5.1.4 Other Products
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Pharmacies & Drug Stores
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Online Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Indonesia
    • 5.3.2 Malaysia
    • 5.3.3 Thailand
    • 5.3.4 Vietnam
    • 5.3.5 Singapore
    • 5.3.6 Philippines
    • 5.3.7 Rest of ASEAN

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Markey Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Bio Gaia
    • 6.3.2 Reckitt Benckiser LLC
    • 6.3.3 Procter & Gamble
    • 6.3.4 Amway Corporation
    • 6.3.5 Church & Dwight Co. Inc.
    • 6.3.6 Pharma Care Laboratories Pty Ltd
    • 6.3.7 Nature's Way Products LLC
    • 6.3.8 GNC Holdings LLC
    • 6.3.9 Blackmores Probiotics
    • 6.3.10 Nestle SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 ABOUT US