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市場調査レポート
商品コード
1690891

ASEANのプロバイオティクスサプリメント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

ASEAN Probiotic Supplements - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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ASEANのプロバイオティクスサプリメント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ASEANのプロバイオティクスサプリメントの市場規模は2025年に1,152億9,000万米ドルと推定され、2030年には1,980億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは11.43%です。

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プロバイオティクスサプリメント市場は、プロバイオティクスの健康効果に対する東南アジアの人々の意識の高まりにより、着実な成長を遂げています。機能性食品、栄養補助食品に対する需要の高まり、予防ヘルスケアへの関心の高まりといった要因がこの成長に寄与しています。こうした要因から、需要の増加に対応する製品の発売が相次いでいます。例えば、2023年にFonterraはNurtureというブランドで、シンガポールで腸内環境を重視する消費者をターゲットにしたプロバイオティクス粉末飲料を発売し、インドネシア、マレーシア、タイに拡大し、中間所得層の増加を狙っています。消費者はプロバイオティクス製品を探し続けており、小売業者にとっては、消費者のニーズに不可欠な製品を紹介することで、消費者の現在のニーズにマッチした戦略を採用するチャンスとなります。

さらに、消費者が栄養補給のため、また消化器系の健康や体重管理など特定の健康目標をサポートするために、プロバイオティクスのような健康ベースの製品に支出する意欲があることも、この地域における市場の成長を促進しています。例えば、DOS(シンガポール統計局)が発表したデータによると、支出面では、栄養補助食品が該当するヘルスケアの消費者物価指数は、2023年9月時点で前年同月比4.5%上昇しています。さらに、多様な消費者の嗜好に対応するため、主要企業は新たな処方を試みています。コーシャーやハラール対応のプロバイオティクス、時間放出オプション、健康効果を高めるためのさまざまな成分との組み合わせ、砂糖、乳製品、アレルゲンを含まないオプションなど、製剤は進化しています。

ASEANのプロバイオティクスサプリメント市場動向

プロバイオティクスサプリメントはカプセルと粉末の形で広く消費されている

ASEAN諸国では、カプセルや粉末の形態のプロバイオティクスサプリメントが他の形態よりも人気を集めています。カプセルはプロバイオティクスサプリメントの最も人気のある形態の一つであり、あらかじめ計量されており、水やその他の飲料と一緒に摂取できるため、利便性と摂取のしやすさを提供しています。さらに、プロバイオティクス粉末は、スムージー、ヨーグルト、水など様々な食品や飲料に簡単に混ぜることができるため、汎用性が高いです。この柔軟性は、摂取量をカスタマイズしたい消費者や、錠剤を飲み込むのが困難な消費者に魅力的です。また、複数の臨床研究により、プロバイオティクスは食欲を調節するホルモンを分泌することで体重減少を促進する可能性があることが示されています。このように、肥満を克服するための体重管理に対する消費者の関心の高まりは、この地域におけるプロバイオティクスサプリメントの需要に影響を与えそうです。

プロバイオティクスは、活況を呈する消化器系健康サプリメント・カテゴリーの牽引役であり、ここ数年、あらゆる年齢層の人々が消費しています。しかし、ミレニアル世代では、多チャンネルでの宣伝を通じて健康とウェルネスに対する意識が高まっており、それが消費パターンに大きく影響しているため、主要な消費が観察されます。これは、プロバイオティクスサプリメントの利点に対する人々の意識の高さを示しています。技術的に進んでいるミレニアル世代は、健康に関連する事実をアップデートしており、それに従って日常生活や消費習慣を改めようとしています。

インドネシアが市場で大きなシェアを占める

この増加は主に、若年層からの需要が増加しているためです。インドネシアでは、賃金の高い仕事が増えて生活水準が向上し、中間所得層が拡大しています。この中間所得層は、プロバイオティクスサプリメントのような健康食品により多く支出します。人口の増加、健康問題に対する消費者の意識の高まり、そして人々の目まぐるしい生活は、ライフスタイルパターンの変化を引き起こしています。このような消費者動向の高まりの結果、インドネシアのプロバイオティクスサプリメント市場にもいくつかの変化が起きています。これらには、プロバイオティクスメーカーがスポンサーとなる研究活動が含まれ、予測期間中の健全な拡大を促進すると予想されます。

世界銀行の「Aspiring Indonesia-Expanding the Middle-Class」レポートによると、インドネシアでは中間所得層の増加がプロバイオティクス需要を牽引しており、2021年の5,200万人から2023年には5,360万人に増加します。その結果、インドネシアの人々の食生活は、高い都市化率に伴い、よりバランスの取れた栄養へと進化しています。最新の情報にアクセスできるようになったことで、中間所得層の消費者は、より健康的で多様な食品の選択肢や、プロバイオティクスサプリメントを含む健康補助食品を求めるようになっています。

ASEANのプロバイオティクスサプリメント産業の概要

ASEANのプロバイオティクスサプリメント市場は、様々な世界的・地域的プレーヤーで構成されています。主要企業は、売上を伸ばしブランドの存在感を高めるため、新たな製造拠点を設立したり、人気製品をさまざまな国で発売したりして、地域的に事業を拡大するために必要な対策を講じています。ASEANの製造企業の多くは、プロバイオティクスサプリメントの受託製造に参入しています。さらに、この地域におけるブランドの存在感を高めるため、研究開発に投資し、新製品のイノベーションによって市場での地位を維持しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • プロバイオティクス製剤の革新
    • 慢性疾患の影響を軽減するための消化器系の健康への注目の高まり
  • 市場抑制要因
    • 新しいプロバイオティクス株を開発するための研究開発コストの高さ
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品形態
    • タブレット/カプセル
    • 粉末
    • 液体
    • その他の製品
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 薬局・薬店
    • 専門店
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • インドネシア
    • マレーシア
    • タイ
    • ベトナム
    • シンガポール
    • フィリピン
    • その他のASEAN諸国

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Bio Gaia
    • Reckitt Benckiser LLC
    • Procter & Gamble
    • Amway Corporation
    • Church & Dwight Co. Inc.
    • Pharma Care Laboratories Pty Ltd
    • Nature's Way Products LLC
    • GNC Holdings LLC
    • Blackmores Probiotics
    • Nestle SA

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 72312

The ASEAN Probiotic Supplements Market size is estimated at USD 115.29 billion in 2025, and is expected to reach USD 198.05 billion by 2030, at a CAGR of 11.43% during the forecast period (2025-2030).

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The probiotic supplements market has been experiencing steady growth due to increased awareness among Southeast Asians on the health benefits of probiotics. Factors like rising demand for functional foods, dietary supplements, and a growing focus on preventive healthcare contribute to this growth. Owing to such factors, there are significant product launches that cater to the increasing demand. For instance, in 2023, Fonterra, under its brand Nurture, introduced a probiotic powdered drink targeting gut-conscious consumers in Singapore and expanding to Indonesia, Malaysia, and Thailand, targeting a growing middle-income group. Consumers continue to browse for probiotics products, which offers opportunities for retailers to adopt a strategy that matches consumers' current needs by showcasing products that are essential to their needs.

Additionally, the willingness of consumers to spend on health-based products such as probiotics to support their nutritional needs, as well as specific health goals, including digestive health and weight management, promotes the market's growth in the region. For instance, as per the data released by DOS (Singapore Department of Statistics), in terms of expenditure, the consumer price index of health care, which dietary and health supplements fall under, had gone up by 4.5% Y-o-Y as of September 2023. Furthermore, to address the preferences of diverse consumers, key companies are experimenting with new formulations. Formulations are evolving to include Kosher and Halal probiotics, time-release options, combinations with different ingredients for added health benefits, and sugar-, dairy-, and allergen-free options.

ASEAN Probiotic Supplements Market Trends

Probiotic Supplements are Widely Consumed in the Form of Capsules and Powders

Probiotic supplements in the form of capsules and powders are gaining more popularity in ASEAN countries than other forms. Capsules are one of the most popular forms of probiotic supplements, as they offer convenience and ease of consumption since they are pre-measured and can taken with water or any other beverage. Further, probiotic powders are versatile, as they can be easily mixed into various foods and beverages such as smoothies, yogurt, and water. This flexibility appeals to consumers who prefer to customize their intake or those who have difficulty swallowing pills. Also, several clinical research studies show that probiotics may promote weight loss by releasing appetite-regulating hormones. Thus, the growing consumer interest in weight management to overcome obesity is likely to influence the demand for probiotic supplements in the region.

Probiotics are a driving force within the booming digestive health supplement category, and people of all age groups have been consuming them over the past few years. However, major consumption is observed among millennials due to their growing awareness of health and wellness through multi-channel publicity, which influences their consumption patterns to a large extent. This shows people's awareness of the benefits of probiotic supplements. Being technologically advanced, millennials update themselves with the facts related to health and, thereby, try to amend their routines and consumption habits accordingly.

Indonesia holds a Significant Share in the Market

The increase is mainly because of the increasing demand from the younger population. Indonesians are experiencing an improved standard of living due to better-paying jobs, leading to an expansion of the middle class. This middle-income population spends more on health products, such as probiotic supplements. A growing population, increased consumer awareness of health issues, and the fast-paced lives of people are causing changes in lifestyle patterns. As a result of this growing consumer trend, several changes have occurred in the Indonesian probiotic supplement market. These include research activities sponsored by probiotic manufacturers, which are anticipated to drive healthy expansion during the projected period.

The growing middle-income population in Indonesia is driving the demand for probiotics, from 52 million in 2021 to 53.6 million in 2023, according to the World Bank's Aspiring Indonesia-Expanding the Middle-Class report. As a result, the dietary habits of people in Indonesia have evolved toward more balanced nutrition, accompanied by a high rate of urbanization. With access to the most up-to-date information, middle-income consumers are demanding healthier and diverse food options and health supplements, including probiotic supplements.

ASEAN Probiotic Supplements Industry Overview

The ASEAN probiotics supplements market comprises various global and regional players. The market studied was led by Procter & Gamble, BioGaia, Reckitt Benckiser LLC, Amway Corporation, Blackmores Limited, Nestle SA, and Church & Dwight Co. Inc. Leading companies are taking necessary measures to expand their business in terms of geography by establishing new manufacturing units and launching popular products in different countries to boost sales and enhance brand presence. Most of the manufacturing companies in ASEAN are entering into contract manufacturing for probiotic supplements. Additionally, players are investing in research and development to maintain their market position with new product innovations to enhance their brand presence in the region.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Innovations in Probiotic Formulations
    • 4.1.2 Increasing Focus on Digestive Health to Reduce the Impact of Chronic Disorders
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 High Cost of Research and Development for Developing New Probiotic Strains
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Form
    • 5.1.1 Tablets/Capsules
    • 5.1.2 Powders
    • 5.1.3 Liquids
    • 5.1.4 Other Products
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Pharmacies and Drug Stores
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Online Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Indonesia
    • 5.3.2 Malaysia
    • 5.3.3 Thailand
    • 5.3.4 Vietnam
    • 5.3.5 Singapore
    • 5.3.6 Philippines
    • 5.3.7 Rest of ASEAN

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Markey Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Bio Gaia
    • 6.3.2 Reckitt Benckiser LLC
    • 6.3.3 Procter & Gamble
    • 6.3.4 Amway Corporation
    • 6.3.5 Church & Dwight Co. Inc.
    • 6.3.6 Pharma Care Laboratories Pty Ltd
    • 6.3.7 Nature's Way Products LLC
    • 6.3.8 GNC Holdings LLC
    • 6.3.9 Blackmores Probiotics
    • 6.3.10 Nestle SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS