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市場調査レポート
商品コード
1333740

ニコチンガム市場規模・シェア分析-成長動向と予測(2023年~2028年)

Nicotine Gum Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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ニコチンガム市場規模・シェア分析-成長動向と予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ニコチンガム市場規模は2023年の14億7,000万米ドルから2028年には17億9,000万米ドルに成長し、予測期間(2023-2028年)のCAGRは4.11%になると予測されます。

主なハイライト

  • ニコチンガム・パッチ市場は、禁煙補助剤への嗜好の高まり、タバコ消費抑制に向けた政府の取り組み、喫煙による死亡者数の増加など、さまざまな要因によって牽引されています。例えば、英国政府は2030年までに禁煙にするという目標を掲げており、禁煙サービスや消費者の禁煙を支援することを目的としたその他の取り組みに多額の投資を行っています。
  • 同様に、ジョンソン・エンド・ジョンソンがヨルダン保健省にニコチンパッチを寄贈したことは、COVID-19の大流行時およびそれ以降における禁煙支援の取り組みの一例です。タバコの煙に含まれる有害化学物質への曝露を減らしたい喫煙者は、近年、ニコチンガムのようなニコチン代替療法(NRT)製品に対する世界の需要を高めています。世界のNRT業界における最近の動向には、より長持ちするガムのイントロダクションや、風味をつけた代替品の人気の高まりなどがあります。禁煙のためにニコチン置換療法(NRT)を利用する人の数も増え、その使用を勧める医師の割合も増えています。
  • 食品医薬品局(FDA)はニコチンガムを禁煙補助薬として認可しています。より強い欲求に対処し、禁断症状を防ぐために、ニコチンパッチと併用されることが多いです。喫煙に伴う健康被害に対する意識の高まりにより、禁煙を試みる人の数が増加し、ニコチンガム製品の売上を押し上げています。
  • さらに、喫煙による死亡者数の多さから、メーカーはタバコによる害を軽減する新製品を開発するようになり、それによって市場の成長が促進されています。例えば、世界保健機関(WHO)によると、アフリカ、アメリカ、欧州、東南アジア地域のタバコ喫煙者数は、2025年にはそれぞれ6,200万人、1億1,800万人、1億6,800万人、4億1,800万人になります。

ニコチンガム市場動向

喫煙による健康被害に対する意識の高まり

  • 禁煙用ニコチンガム市場は、先進国、新興国を問わず、医療機関やリハビリクリニックからの需要が大幅に増加しています。この動向は、タバコを吸うことによる健康上の有害性に対する意識の高まりから、禁煙を支援するガムやパッチなどのニコチン代替療法を消費者が好むようになったことが背景にあります。
  • 米国心臓協会(AHA)の報告によると、喫煙に関連した疾患により、米国だけでも年間44万人以上が死亡しています。さらに、35歳以上の女性で喫煙しながら避妊ピルを服用している人は、脳卒中や心臓病のリスクが高く、タバコを吸う人は非喫煙者に比べて心臓病になる可能性が2~4倍高くなっています。
  • 各国政府も喫煙率を下げるため、タバコの広告・宣伝の禁止、公共の場での喫煙制限、タバコ製品への大胆な健康警告を伴う健康教育キャンペーンの実施など、包括的な対策を講じています。インドの国家たばこ規制室(NTCC)は、国家たばこ規制プログラム(NTCP)のもと、さまざまな活動の計画、政策立案、監視、実施、評価を担当しています。こうした措置は、消費者がタバコの消費を減らすために代替品を探すことを促し、ニコチンガム市場の需要を押し上げています。
  • さらに、様々なフレーバーが入手可能なこともニコチンガムの成功に寄与しています。ニコチン・ガムには、ミント、フルーツ、シナモンなど様々なフレーバーがあり、風味を犠牲にすることなく喫煙者が禁煙しやすくなっています。このため、従来のタバコ製品の風味で敬遠していた喫煙者の間でニコチンガムの人気が高まっています。
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北米が市場で大きなシェアを占める

  • 北米では、政府の取り組みやキャンペーンに支えられた健康志向の消費者の割合が増加しており、同地域の市場成長を牽引しています。さらに、この地域には、拡大する需要を取り込み、市場での競合優位性を獲得するために、製品のイノベーションに注力する大手ブランドが存在します。
  • 例えば、ニコレットは、より滑らかなテクスチャーのアイスミントロゼンジでコーティングされた新しいニコチンガム製品を発売しました。このような要因が、調査期間中の市場成長を促進すると予想されます。北米のニコチンガム市場では米国が主要シェアを占めています。
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ニコチンガム産業の概要

ニコチンガム市場は競争が激しく、多数の世界企業、地域企業、非公開会社が大きな市場シェアを争っています。同市場の主要企業には、ブリティッシュ・アメリカン・タバコ、ハレオン・グループ・オブ・カンパニーズ、ジョンソン・エンド・ジョンソン、ペリゴ・カンパニーplc、フィリップ・モリス・インターナショナルなどが含まれます。

主要企業は、競合他社との差別化を図り、ニコチンガムの需要増に対応するため、製品ポートフォリオを拡大し、無糖ガムなどのユニークな製品を提供することに注力しています。また、市場競争力を高めるために、ニコチンガムの味、風味、機能性を改善し、様々なマーケティングキャンペーンを通じて製品の販売促進を試みています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 2mgニコチンガム
    • 4mgニコチンガム
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア/タバコ店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • British American Tobacco
    • Haleon Group of Companies
    • ITC Limited
    • Johnson & Johnson
    • Perrigo Company plc
    • Philip Morris International Inc.
    • Rubicon Research(Rubicon Consumer Healthcare)
    • Alchem International Pvt. Limited
    • Cipla Limited
    • Die betapharm Arzneimittel GmbH
    • Alkalon A/S

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68036

The Nicotine Gum Market size is expected to grow from USD 1.47 billion in 2023 to USD 1.79 billion by 2028, at a CAGR of 4.11% during the forecast period (2023-2028).

Key Highlights

  • The market for nicotine gums and patches is driven by various factors, including the growing preference for smoking cessation aids, government initiatives to control tobacco consumption, and the rising number of deaths caused by smoking. For example, the United Kingdom government's objective to be smoke-free by 2030 has led to significant investments in stop-smoking services and other initiatives aimed at helping consumers quit smoking.
  • Similarly, Johnson & Johnson's donation of nicotine patches to the Ministry of Health of Jordan exemplifies efforts to support smoking cessation during the COVID-19 pandemic and beyond. Cigarette smokers looking to reduce their exposure to hazardous chemicals in tobacco smoke have driven up worldwide demand for nicotine replacement therapy (NRT) products like nicotine gum in recent years. Recent developments in the worldwide NRT industry include the introduction of longer-lasting gums and the rising popularity of flavored alternatives. The number of persons utilizing nicotine replacement therapy (NRT) to help them stop smoking has also increased, as has the percentage of doctors who advocate for its use.
  • The Food and Drug Administration (FDA) approves nicotine gum as a medicine to aid in quitting smoking. It is often combined with nicotine patches to manage stronger cravings and prevent withdrawal symptoms. The increasing awareness of the health hazards associated with smoking has resulted in a rise in the number of people attempting to quit smoking, thereby boosting sales of nicotine gum products.
  • Moreover, the high number of deaths caused by smoking has prompted manufacturers to develop new products that reduce tobacco-related harm, thereby driving market growth. For example, according to the World Health Organization (WHO), the number of tobacco smokers in the African, American, European, and South East Asian regions will be 62, 118, 168, and 418 million, respectively 2025.

Nicotine Gum Market Trends

Rising Awareness Regarding Health Hazards Associated with Smoking

  • The market for nicotine cessation products has seen a significant increase in demand from medical institutions and rehab clinics in both developed and developing countries. This trend is driven by consumers' preference for nicotine replacement therapies, such as gums and patches, to help them quit smoking due to the growing awareness of the harmful health hazards of smoking cigarettes.
  • The American Heart Association (AHA) reports that smoking-related diseases result in more than 440,000 deaths yearly in the United States alone. Moreover, women aged 35 and older who smoke and take birth control pills are at a higher risk of stroke or heart disease, and cigarette smokers are 2-4 times more likely to develop heart disease than non-smokers.
  • Governments are also taking comprehensive measures to reduce smoking rates, such as banning tobacco advertising and promotion, restricting smoking in public places, and implementing health education campaigns with bold health warnings on tobacco products. India's National Tobacco Control Cell (NTCC) is responsible for planning, policy formulation, monitoring, implementing, and evaluating the different activities under the National Tobacco Control Programme (NTCP). These measures have encouraged consumers to look for alternatives to reduce tobacco consumption, driving demand for the nicotine gum market.
  • Additionally, the availability of various flavors has also contributed to the success of nicotine gum. Nicotine gum comes in a wide variety of flavors, including mint, fruit, and cinnamon, to make quitting smoking easier for the smoker without sacrificing flavor. Because of this, the popularity of nicotine gum has risen among smokers, who the flavor of conventional tobacco products may have turned off.
Nicotine Gum Market - IMG1

North America Holds Significant Share in the Market

  • North America has experienced an increase in the percentage of health-consciousness consumers supported by government initiatives and campaigns driving market growth in the region. Moreover, the region has the presence of major brands focusing on product innovations to capture the growing demand and achieve a competitive advantage in the market.
  • For instance, Nicorette has launched a new nicotine gum product coated with ice mint lozenge with a smoother texture. Such factors are anticipated to drive the market growth during the study period. The United States holds the major share of the North American nicotine gum market.
Nicotine Gum Market - IMG2

Nicotine Gum Industry Overview

The market for nicotine gum is highly competitive, with numerous global, regional, and private-label companies vying for a significant market share. Key players in the market include British American Tobacco, Haleon Group of Companies, Johnson & Johnson, Perrigo Company plc, and Philip Morris International Inc., among others.

Key players are focused on expanding their product portfolios and offering unique products, such as sugar-free gums, to differentiate themselves from the competition and meet the increasing demand for nicotine gum. Manufacturers are also attempting to improve nicotine gum's taste, flavors, and functionality and are promoting their products through various marketing campaigns to gain a competitive edge.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 2 mg Nicotine Gum
    • 5.1.2 4 mg Nicotine Gum
  • 5.2 Distribution Channels
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores/Tobacco Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 British American Tobacco
    • 6.3.2 Haleon Group of Companies
    • 6.3.3 ITC Limited
    • 6.3.4 Johnson & Johnson
    • 6.3.5 Perrigo Company plc
    • 6.3.6 Philip Morris International Inc.
    • 6.3.7 Rubicon Research (Rubicon Consumer Healthcare)
    • 6.3.8 Alchem International Pvt. Limited
    • 6.3.9 Cipla Limited
    • 6.3.10 Die betapharm Arzneimittel GmbH
    • 6.3.11 Alkalon A/S

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS