市場調査レポート
商品コード
1248146
ギフトカードとインセンティブカードの市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)Gift Card and Incentive Card Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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ギフトカードとインセンティブカードの市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年03月25日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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ギフトカードとインセンティブカード市場は、予測期間中に9.5%のCAGRを達成すると予想されています。
2022年の短期的な課題にもかかわらず、アメリカとアジア太平洋におけるギフトカードの中長期的な成長ストーリーは依然として強固です。デジタル通貨の利用の高まり、eコマース、スマートフォンの普及率の向上が市場を押し上げるでしょう。
世界のコロナウイルスの大流行が、デジタルギフトカードの利用増を加速させました。現金代替品への需要が世界的に予想外に高まっています。パンデミックはeコマースに好影響を与え、eコマースの増加がデジタルギフトカードとインセンティブカードの成長に拍車をかけました。
ギフトカードとインセンティブカードの市場は、eコマースの成長、遠隔地で働く従業員へのインセンティブ付与のための導入拡大、デジタルギフト、政府、病院、旅行業界による成長回復のための取り組みなど、小売および企業セグメント全体の成長を支えるさまざまな要因によって牽引されています。
世界的に、ギフトカード会社は事業拡大のためにニッチな分野をターゲットにしています。世界の長期の封鎖により、ギフト商品が不足しており、最終的に消費者はデジタルギフトカードを選ぶようになっています。
コビドパンデミックの後、小売商品のオンライン購入はeコマースの増加につながり、人々はロックダウンや制限に従いました。この業界の成長の多くは、インターネットとスマートフォンの普及率の上昇によってもたらされました。2022年4月の世界のデジタル人口は、世界人口の63%、すなわち50億人のインターネット・ユーザーとなりました。
この2年間で、インターネットショッピングを利用する消費者の数は大幅に増加しました。この背景には、長引く通信制限とインターネットやスマートフォンの普及率の上昇があります。多くの中小企業は、顧客に自社ブランドを愛用してもらい、ビジネスに即座にキャッシュフローをもたらすために、ギフトカードの提供を開始しました。
企業では、従業員のエンゲージメント・プログラムを改善する方法を模索しており、これもバーチャルギフトカード市場の成長を後押ししています。このため、過去4~8四半期にギフトカードやミールクーポンなどの企業インセンティブへの支出が増加しました。
2021年の世界のスマートフォン契約数は66億を突破し、今後さらに増加することが予測されています。中国、インド、米国は、スマートフォンの利用者が最も多い国です。世界人口の約83.37%がスマートフォンを所有しています。
スマートフォンの普及は、モバイルコマースの拡大につながり、ギフトカードやインセンティブカードの利用を増加させています。ギフトカードは、ユーザーがアプリに追加することで、買い物に行くたびに使用することができます。今後、このようなつながりが増えることで、市場の成長が加速することが予想されます。
ギフトカードとインセンティブカードの世界市場は、大手企業が市場を独占しており、適度に細分化されています。市場競争力が高いため、多くの企業が他者との競争優位を得るために、積極的に業界への浸透を図っています。eコマースの拡大、eギフトの動向の高まり、技術の進歩、製品の革新により、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新規市場の開拓により、市場での存在感を高めています。市場の主要企業には、Apple Inc、Amazon、Aldo、Sodexo、Carrefour SAなどがあります。
The gift card and Incentive Card Market is expected to achieve a CAGR of 9.5% during the forecast period. Despite near-term challenges in 2022, the medium to long-term growth story of gift cards in America and the Asia Pacific remains strong. The rising use of digital currency, e-commerce, and increased smartphone penetration will boost the market.
The worldwide coronavirus pandemic has accelerated the rise in the use of digital gift cards. The demand for cash alternatives has unexpectedly increased worldwide. The pandemic had a positive impact on e-commerce and the rise in e-commerce has spiked the growth of digital gift cards and Incentive cards.
The gift card and Incentive market were driven by a wide range of factors, which supported growth across retail and corporate segments such as the growth of e-commerce, increased adoption to incentivize employees working remotely, digital gifting, and initiatives undertaken by governments, hospitality, and travel industries to revive growth.
Globally, gift card companies are targeting niche areas to expand their businesses.Due to the prolonged lockdown worldwide, there has been shortage of gift products which has ultimately pushed consumers to go for digital gift cards.
After the covid Pandemic, the online purchase of retail products has increased leading to the increase in e-commerce and people followed lockdown and restrictions. Much of the growth for the industry has been triggered by an increase in internet and smartphone penetration. The worldwide digital population in April 2022 stands at 63 percent of the global population i.e five billion internet users worldwide.
The number of consumers who turned to online shopping increased significantly over the last 2 years because of the prolonged lockdown restriction and rising internet and smartphone penetration rate in the country. Many small businesses have started offering gift cards to make the customer loyal to their brands and bring instant cash flow to the business.
Corporate offices are looking for ways to improve employee engagement programs which have also supported the virtual gift cards market's growth. This has led to increased spending on corporate incentives such as gift cards and meal coupons over the last four to eight quarters.
The number of smartphone subscriptions worldwide in 2021 surpassed 6.6 billion and is forecasted to further grow further. China, India, and the United States are the countries with the highest number of smartphone users. Around 83.37% of the world's population owns a smartphone.
The increase in smartphone penetration has led to growth in mobile commerce and rising the use to gift cards and incentive cards. Gift cards can be added by users to the app and used whenever they go shopping. It is anticipated that more of these connections will accelerate market growth.
The Global Gift card and Incentive card Market is moderately Fragmented with big players dominating the market. As the market is lucrative, numerous player is aggressively growing their industry penetration in order to get a competitive advantage over others. With the growing E-commerce, growing trend of e-gifting, technological advancements, and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets. Some of the major players in the market include Apple Inc, Amazon, Aldo, Sodexo, and Carrefour SA.